Aihe: [ v a l t a v a ] : dna
1 2
Demostudio
24.09.2004 01:36:52
Bändin nimi: v a l t a v a
Kappaleen nimi: dna

URL: http://www.netsonic.fi/~reiher22/valtava-dna.mp3 (Mp3)

Valtava näyttää suoremman ja hektisemmän puolen itsestään. Kerrankin tällainen yksinkertainen ralli. Toiseksi viimeinen kappale juuri kauppoihin ilmestyvältä debyyttialbumilta...
Vilhelmus
28.09.2004 21:01:10

No jopas mennään amerikan alternativemelskaamisen Soundgardenin tai Faith No Moren suoremman meiningin tyyliin. Jopa asteen punkahtava.

Soundipolitiikka on jotenkin vaan demomainen, onko tämä lopullinen miksaus?

Ite biisin rypistyksenomaisuuteen sopii mainiosti lyhyt mitta. Kokonaisuutena toimii, joskaan ei ihan ylimpään A1-luokkaan mielestäni nouse. Kuinkahan sekava on Valtavan kokopitkän linja? :)
"Akvaari jossei o kaloja eikä vettä vaan hämyheikkeijä."
- Steelin kuvaa terraariota
paavi
28.09.2004 21:39:04

Soundipolitiikka on jotenkin vaan demomainen, onko tämä lopullinen miksaus?

Ihan lopullinen on. Itse pidän juuri tuosta "demomaisuudesta" mitä lie. On nimittäin todella vaikea saada soundeja, jotka oikeasti potkii.

Kuinkahan sekava on Valtavan kokopitkän linja? :)

Aivan tajuttoman sekava.
täältä näen kaiken (eikä kukaan näe minua)
madu
29.09.2004 22:57:35
Tämähän oli punkahtavaa valtavaa! Munsta tällainen lofimpi tuotanto sopii tähän biisin ku nyrkki silmään. Täähän oli sähäkkä setti.
PJS
30.09.2004 10:12:54

Hmm...aika erilainen ku muut Valtava biisit mitä oon kuullu. Punkahtava tosiaan, itelle tuli mieleen myös soundgardenin rokimmat veisut.

Kuullosti niinku laulajalla olis ollu vähän vaikeuksia toisissa kohdissa, etenkin "astu kirkkauteen valon" kohdassa kuulosti kuin sitä ääntä olis yritetty väkisin puristaa sieltä äänihuulista.

Saundit oli aika kohdillaan tällaseen meinikiin.

Tuntien valtavan yleisen tason annan tälle biisille arvosanan 7-
Minä olen paras kaikessa. Kaikki muut on perseestä. PJS rulettaa!
Esko Deel
15.10.2004 08:28:41
Tämä jäi jotenkin mystisesti pyörimään päähän.
Kulkeva biisi, jossa sopivasti koukkuja ja ah, niin hyvää soittoa.

Hieman tulee cmx mieleen (anteeksi oli pakko)
Hoida se tyynyllä - yöllä
JuSu
15.10.2004 15:26:23
Hieman tulee cmx mieleen (anteeksi oli pakko)

Heh, ei se mitään. Oma henkkoht fiilis on, että komppiranne toimi tuossa ehkä parhaiten levyn biiseistä. Tiedä sitten.

Kiitos kaikille, kun kuuntelitte!

JuSu
Minä olen myyrä.
Laine
17.10.2004 00:09:53
Saundit ihan kohillaan, mutta ehkä vähän heikko miksaus/masterointi.
Aerodactev
17.10.2004 00:54:54
Tää on kyllä niin toimiva ja hyvin sävelletty biisi, että kyllä heltiää täydet pisteet. Miksauskaan ei haittaa, kuulokkeilla kuunnellessa on aivan mahtava (itse tykkään yleensä enemmän juuri tällaisesta). Nyt erotin myös joitain hienoja jippoja, joita ei kaiuttimilla oikein kuullut.

Biisin rakennekin on juuri nappiin sen pituuteen nähden.
Long = progressive = good
Tapani L
17.10.2004 13:12:20
Tää on kyllä ihan saatanan hyvä. En muuten ole kuullut Valtavalta vielä yhtään huonoa biisiä; Tarkoittaako tämä nyt sitä, että pitäisi levykin oikein jotenkin hommata?

Mun mielestä soundit tukee tätä biisiä kyllä ihan täydellisesti ja varsinkin rummut iskee minuun todella kovaa!

c00l, täydet pisteet täältäkin!
Krice
17.10.2004 23:36:50

Hyvä biisi, jää soimaan helposti päähän. Laulaja ei ole kovin hyvä ja sanoitusten/tyylin osalta CMX tulee liiankin helposti mieleen.. vaan haitanneeko tuo.
Hitman
19.10.2004 17:37:03
En pitänyt alkuunkaan. Kuulosti autotallidemolta. Miksaajan ja laulajan vaihtaisin samantien.
Vilhelmus
21.10.2004 23:21:24

Pakko päivittää kantaani muutaman kuuntelun jälkeen: tää on sikakova.
"Mä en oo firma!" - Bonham
jannu
22.10.2004 04:24:54
Ekalla kerralla laulut pistivät korvaan aivan hirveinä. Useamman kerran jälkeen avautuu paremmin. Toimii siis pikkuhiljaa.
Kertosäe on jotenkin turhan "nokkela" rakenteeltaan.

Soundeista tulee mieleen CMX... Tai jotenkin ei ole moderni meininki, joka ei todellakaan ole huono merkki. Tulee mieleen 90-luvulle jalostunut Suomi -new wave.

Oon kännissä, joten sanon suoraan: mua ottaa hirveästi päähän, koska mä nimittäin haluaisin digata tästä. Mutten diggaa.
"Reklamoinnissa ynnä muussa kirjallisessa valittelussa on kuitenkin muistettava kaks pää-sääntöä:
Perkele kirjoitettaan piänellä, paitti virkkeen alusa.
Kuritushuone o yhdys-sana...
Noilla pärjääpi."
-fox
Super-Jari
22.10.2004 10:53:25
Sanoissa ei oikein kerta kuulemalla ollut mitään tolkkua. Laulajan ääni on jotenkin kummallinen. Biisikin jotenkin..en tiedä, ei ole minun musiikkia ollenkaan. Varmaan livenä sitten potkasee enempi.
Uto
22.10.2004 11:22:58
Hyvin biisi kulkee mutta laulajan ääni ja laulutapa on sietämätön. Voihan sen tietysti ajatella niinkin että tässä on Suomen Rush. :)
_Petri_
23.10.2004 00:49:03 (muokattu 23.10.2004 00:49:47)

Mun on nyt pakko sanoa kaiken kritiikin jälkeen, että Nymanin laulu on ihan loistavaa. Itse tykkään ainakin ihan täysillä. Ja kun on kuullut miehen vetävän livenäkin, niin eipä voi kuin ihailla suu auki. Muuan kaveri tosin haukkui Villihanhia kuullessaan laulun aivan lyttyyn. Tästä laulutyylistä taitaa tulla Valtavan rakastaa - ei rakasta -kysymys. Itse tykkään ihan hitosti.

Tämä DNA-kappale sen sijaan ei ole bändin parhaita vetoja. Tässä tökkii jotenkin kaikki. Kitarakompit kuulostavat yläasteen kellaribändiltä, sanoitus on kökkö, rakenne ei miellytä; jotenkin tuntuu ettei mikään toimi tässä biisissä "täysillä". Äh, pahaa tekee haukkua näin hyvää bändiä. Ehkä Valtava on asettanut itselleen liian korkeat standardit. Muusta tuotannosta tykkään kovasti ja aion hankkia levynkin.
Ostan toimivan stereovahvistimen musiikin kuunteluun. Tarjoa!
Mikil
23.10.2004 17:53:41
Ei voi sanoa muuta kuin että lajissaan toimivaa kamaa. Tosi tiukkaa soittoa. Onnittelut!
Myös vähän voi olla paljon
PJS
24.10.2004 10:38:15

Kohotan arvosanaani 9-:seen havaitsin nimittäin tänään hoilottavani biisiä haravoidessa. Se on yleensä hyvä merkki.
Minä olen paras kaikessa. Kaikki muut on perseestä. PJS rulettaa!
Jalopeura
25.10.2004 21:27:47
Hyvä pojat! Raakasoundi sopii. Mielenkiintoinen tapaus.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)
Keskustelualueet
Haku
Säännöt