Aihe: DIVARi : Yhtä juhlaa
1
Demostudio
10.11.2004 12:37:48
Bändin nimi: DIVARi
Kappaleen nimi: Yhtä juhlaa

URL: http://kotisivu.mtv3.fi/divari/musiikki/Yhta_juhlaa.mp3 (Mp3)

No niin, tässä olisi aivan uusinta uutta. Tämä on täysin erilainen kuin tuo aiempi "Leikitään ystävää", vaan divarin hyllyiltä voi löytyä melkein mitä vaan.

Eli kyseessä on ylistyslaulu sille miten elämästä voi selvitä mahdollisimman mukavasti.
aksul
10.11.2004 13:48:28
Ei näin huonotasoista äänitettä viitsi kuunnella.
Nimen selvennys
Timo JM
10.11.2004 14:44:46

Ei näin huonotasoista äänitettä viitsi kuunnella.

Hmm, pitäisköhän tää ottaa kohteliaisuutena?
...siis mun mielestä.
Jami
12.11.2004 11:55:36

Olipas mukava laulu. Tuossa se pyöri moneen kertaan kun tuumin että mitäs tästä kirjoittais.

Tosi miellyttävä lauluääni sulla. Ja äänitetty niin ku se on ilman mielettömiä kaikuja ja efektejä. Nuoriso voi tälläistä kylläkin vieroksua.

Luultavasti närkästyvät myös sanomasta jos tajuavat sarkasmin mitä mä niistä tulkitsen. Nykyisin kun ainut arvo tuntuu olevan: "Elämän täytyy olla yhtä juhlaa." Hienosti ja hienovaraisesti sanoitettu.

Biisin rakenne on hieno. Lähtee rauhallisesti ja kasvaa aina sello/viulu/syntikoihin asti. Vielä kun hurmaat pari heleä-äänistä nuorta naista b-osan enkelikuoroksi niin homma on täydellistä. Bändin julistekkin komistuis huomattavasti. hähähäh.

Tämä palsta ei varmaankaan ole tälläisille lauluille paras foorumi. Täällä haetaan suorittamista yms. aika voimakkaasti. Tälläinen iskelmällinen laulu jolla on sanomaa, ei näytä purevan. Niin hittiainesta kuin tämä onkin. Ootteko levy-yhtiöitä lähestyneet?
fletarehtaa ne palijo häjyysemmäkki!
Primus Donut
18.11.2004 03:59:28

Lienee turha sanoa, että tässä ei klikkaa mikään. Kateeksi käy, vaikka itse hiukan venkoilevampaa musiikkia kuuntelenkin... Tämä joka tapauksessa hipoo optimaalista kolmeminuuttista.
Samaan aikaan toisaalla:
Karhu1
18.11.2004 16:36:56
Jos verrataan "leikitään ystävää" biisiin, niin ero on kuin yöllä ja päivällä.

Leikitään ystävää on radio kamaa arvosanalla 10, mutta tämä muistuttaa lähinnä peruskouluja kiertävän uskoansa julistavan muusikon tusinatavaraa.

Sanat ovat liian imelät ja kornit, jopa radio novaa kuuntelevalle. Riimejä liikaa. Alun kitaramelodiasta tulee mieleen ysiluokan bändikerho.

Muutenhan tää on ihan ok.
Mikil
18.11.2004 18:31:03
Jaahas, Divarilta tullut taas uutta kamaa. Soundit ja miksaus ovat jälleen kerran kohdallaan. Ainoastaan basson ohut soundi hieman jäi närästämään, kaipasin pientä muhkeutta siihen lisää. Solisti oli kerrassaan mainio eikä muidenkaan soitossa ole mitään moitteen sijaa.

Kappaleena pidin enemmän siitä leikitään ystävää kipaleesta, mutta tyylissään ei tämäkään ole huono, vaan pikemminkin erinomainen. Tässä on tiettyä "päähänjäänti" akselia havaittavissa, joskin yleensä pidän hieman rokimmasta kamasta.

Mielestäni tässä on vähintäänkin selkeää paikallisradioainesta jo tällaisenaan.

Thumbs up, boys!
Myös vähän voi olla paljon
Jami
18.11.2004 23:08:35

Mielestäni tässä on vähintäänkin selkeää paikallisradioainesta jo tällaisenaan.!

Tytärtä konservatorion soittotunnilta odotelles kuuntelin pitkästä, pitkästä aikaa iskelmäradiota. Järkytyin. herranjee mitä sontaa. Aivan käsittämätöntä mitäänsanomattomuutta ja klisettä. Karvat pystös ja vilunväreitä meni pitkin selkää. Voiko olla totta.

Tämä Divarin biisi on kaikella lailla selkeästi tuota radion soittamaa moskaa parempaa. Ja mä oon sentäs 35 vuotta iskelmää soittanu.
fletarehtaa ne palijo häjyysemmäkki!
Timo JM
20.11.2004 19:27:28

Kiitokset kommenteista!

Jos verrataan "leikitään ystävää" biisiin, niin ero on kuin yöllä ja päivällä.

Me ollaan ajateltu, että divarin hyllyiltä voi löytyä vähän kaikenlaista. Toivottavasti bändi kuitenkin kuulostaa aina omalta itseltään.

Sanat ovat liian imelät ja kornit, jopa radio novaa kuuntelevalle. Riimejä liikaa.

Tää biisihän on kaikin puolin tehty ns. pilke silmäkulmassa. Jos toi hiljainen huumori ei osu niin fiilekset on varmaan just tuollaisia.

Alun kitaramelodiasta tulee mieleen ysiluokan bändikerho.

Heh, se on muuten syna! Muuten tähän sopii sama vastaus kuin edelliseenkin.

Soundit ja miksaus ovat jälleen kerran kohdallaan.

Kiitos! Koko ajan yritetään nöyrästi kehittyä.

Ainoastaan basson ohut soundi hieman jäi närästämään, kaipasin pientä muhkeutta siihen lisää.

Mielenkiintoista, mä en kuule sitä noin. Mitähän mieltä muut mahtaa olla?

Solisti oli kerrassaan mainio...

Jokohan alkaisi itse vähitellen uskomaan :-)

Tämä Divarin biisi on kaikella lailla selkeästi tuota radion soittamaa moskaa parempaa.

Kiitos Jami!
...siis mun mielestä.
Dr.Groove
30.11.2004 18:33:37

Biisi on hyvä. sanoiltaan samalla humoristinen ja veikeä, mutta sisältöäkin riittää. Hyvin soitettu ja siinä on paljon vaihtelua. Laulajan ääni on vahva ja se ansaitsee näin eteen miksatun presenssin.

Soundi on tosiaan hieman ”koulumainen” tai yksinkertaisen kuuloinen, mutta se itse asiassa sopii tähän kappaleeseen. Ehkäpä itse tyylittelisin tuota alku- ja lopputeemaa hieman mielenkiintoisemmaksi, mutta tämä on selvästi makuasia.

Kun laulu on näin hyvin esillä, siitä kyllä pari pikkuvirhettä jää korvaan, pari nostoa korkeaan ääneen menee hieman epävarmasti (esim. 1:21 ”järki viimein” ja 0:25 "syömään"), mutta kokonaisarvosana laululle siis kuitenkin 10-.

Fraseeraus on hyvä. En tosin pudottaisi kohdassa 1:33 sanan ruusu*jen* loppua, olisi selkeämpi suorana (siis siihen g:hen suoraan?).

Vaihto väliosaan (1:48) oli ainakin parilla ekalla kuuntelulla hieman jyrkkä, soundimaailma muuttui kerralla hetkeksi paljon (=liikaa). Korvan totuttua ei kuitenkaan enää häirinnyt.

Biisi on hieno, mutta tosiaan sille voi olla vaikea löytää oikea yleisö, lastenlauluksi se on liian aikuinen ja hitiksi liian julistuksellinen. Mutta kyllä minä tämän kuuntelin suosiolla monta kertaa.
Miten kitaristin saa soittamaan hitaammin? Anna hänelle biisin nuotit ;-)
Vilhelmus
04.12.2004 21:31:36

Heti ekana ponnistaa mieleen että laulaja on hemmetin hyvä, mutta - niin perussuomipoppiääni, että tulee mieleen ne tyhjänpäiväiset nova-popparit jotka meikäläistä ei liikuta mitenkään, vaikka musa ihan mukiinmenevää oliskin.

Sävellys oikein jees, joskaan ei mitenkään mullistava sentään. C-osa toimii mainiosti. Sovituksellisesti, soitannollisesti ja soundeintaan valmista kamaa.
"miusta arhamentoa on vaikeempi kirjottaa, ku ihan kirjakieltä melkeen. Täs joutuu välil miettimään ja muuta "
- Zarmo
Tapani L
05.12.2004 17:58:36
Mun mielestä tämä on hyvä. Jos tästä ei kuulisi sitä pilkettä silmäkulmassa, niin pitäisin tätä todennäköisesti huonona.

Soitto erittäin hyvää ja hyvin rakennettu biisi - tukee nimen omaan kappaleen ideaa.
TOISTAISEKSI NIMETÖN Uudet sivut, katsokaapa ihmeessä!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)
Keskustelualueet
Haku
Säännöt