Aihe: Dino Mansik : Birdiemama's between two stones
1
Demostudio
27.12.2004 17:32:56
Bändin nimi: Dino Mansik
Kappaleen nimi: Birdiemama's between two stones

URL: http://www.netti.fi/~automaat/mikko … sik_birdiemamasbetweentwostones.mp3 (Mp3)

Utuista leijailua kivojen hahmojen kanssa. Tyylilajiksi voisi sanoa Floaty rock.

www.dinomansik.tk
Xiauoko
28.12.2004 12:17:36
Lisään vielä tähän että kappale on siis instrumentaali palainen.
Musiikki on kivoin asia.
Tmp
29.12.2004 15:50:04
Noh :) Mitäs tosta sanoisi. Tietyissä kohdissa se muistutti Radioheadin Kid A levyä. Pitää oikein kysyä että oliko se tracker-ohjelmalla tehty, koska siltä vähän kuulosti.

Pelkäksi instrumentaalikappaleeksi tuo oli minun makuuni ehkä liian minimalistinen, siellä olisi saanut olla enemmän tavaraa, ja ehkä joku kehittyvä tai vaihtuva melodia. Tuo "pimputus" joka toimi yhdistävänä teemana toimi, mutta ei jaksanut kummiskaan kantaa biisiä koko matkan.

Rummut mitkä tuli yhdessä kohtaan oli mielestäni liian taka-alalla, eikä biisi oikein lähtenyt käyntiin. Lopetus toimi hyvin. Ei mikään yllätys, mutta oilisi kieltämätt tunutnut vähän tyhmälta jos tuo olisi loppunut jollakin muulla tavalla.

Sanoisin että biisin runkona on hyvinkin toimiva, mutta ei kyllä yksinään aja asiansa. Tuohon pitäisi saada joku laulu tai melodianpätkä joka antaisi vähän yksilöllisyyttä koko juttuun.

Ei muuta kun kehittelemään.
"Osaan soittaa koskettimia ja kitaraa niin hyvin että ne jotka ei tajua musiikista mitään luulee mua tosi hyväksi." - Sub Zero
Xiauoko
29.12.2004 16:53:06 (muokattu 29.12.2004 16:53:20)
Pitää oikein kysyä että oliko se tracker-ohjelmalla tehty, koska siltä vähän kuulosti.

Kiitos kommentista. Minun pitää oikein kysyä että mikä on tracker ohjelma? :) Ei ole käytetty tracker-ohjelmaa.

Käytössä on ollut mm. seuraavat vehkeet:

Syntikat:
Yamaha malli joku?
80-luvun Korg Poly-61
Kawai MS20 lelusyntsa

Kitara Fender Strato + Fender Hot Rod Deluxe vahvistin, mikitettynä SM58:lla.

Hauska Thunder moporumpusetti. Soitto äänitettiin ensin koneeseen, jonka jälkeen ajettiin se c-kasetille ja takaisin koneeseen. Rummut tulevat mukaan siinä noin 3 ja puolen minuutin kohdalla. Ja c-kasettiefekti morffautuu siitä pikkuhiljaa pois. Tuosta c-kasetti pelleilystä siis johtuu mainitsemasi kaukaisuus.

Raitaohjelmana käytetty Sonaria. Olen itse samaa mieltä siitä että biisi tarvitsee jonkun ns. pääelementin.

Kiitti sulle!
Musiikki on kivoin asia.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)
Keskustelualueet
Haku
Säännöt