Aihe: Dr. Groove : Shine In Her Eyes (pop/rock) 1 | |
---|---|
![]() 07.11.2004 15:03:22 | |
Bändin nimi: Dr. Groove Kappaleen nimi: Shine In Her Eyes (pop/rock) URL: http://www.rdware.com/Groovescapes/MP3/ShineInHerEyes.mp3 (Mp3) Vielä työn alla oleva miksaus, johon kommentit ehtivät vielä hyvin vaikuttaa. Biisissä on pyritty jämäkkään menoon ja ehkä länsirannikon soundiin, tarina on sitä mitä näissä biiseissä yleensäkin on: kaipausta ja sillee ...; "Bändin" kotisivut ovat osoitteessa http://www.rdware.com/Groovescapes/ Sävellys, sanat, soitto ja tuontato: Dr.Groove Biisiin on tehty myös toiset sanat suomeksi, mutta tämä on enemmän asiallisella linjalla. | |
![]() 07.11.2004 15:49:07 | |
Tässähän on sellaista amerikan perinnettä. Aika paljon häiritsee toi soiton epäarkkuus. Onko synarummutkin naputeltu ihan vaan suoraan ilman kvantisointeja? Meinaan kun se osasto yskii niin on aika vaikea soittaa enää muuta päälle skarpisti. Ongelma ei oikein katoa miksaamalla rummut taakse. Koko homma tuppaa vaan hajoamaan kuten nyt on käynyt. Eli miksauksessa on aika paljon puutteita. Kun siinä edellisessä tuli niin paljon ruodittua laulua niin nyt täytyy sanoa, että tässä se istuu hyvin. Santana tyyppinen soolo puolustaa asiallisesti paikkaansa ja muukin sovituksellinen ideointi toimii ihan kivasti. Eikä biisikään mikään huono ole. Tästä jää päälimmäiseksi fiilikseksi sellainen omaksi iloksi puuhastelu, mikä ei välttämättä ole hyvä juttu jos haluaa tavoittaa muita kuulijoita. ...siis mun mielestä. | |
![]() 07.11.2004 17:01:10 | |
Kyllä tämä englannin kielinen matsku tosiaan toimii paremmin. Kotisivuillakin olleet enkkubiisit oli kivoja. Mutta miten tässäkin on kompressoitu tota laulua ja akustisia noin paljon. tulee tommosia hyökkäileviä kohtia eteen. Vähän ehkä häiritsee kuuntelua. Toi särokitara sitten tuolla taustalla ja soolojen aikaan toimii taasen kivan puhtaasti (ei kuulu kompuran jälki), mutta jää jotenki "alle". HYvää ja ammattimaista soittamista. Hakisin tähän enemmän dire straits henkistä meininkiä tuntumaa. tuo 70's groove kitara enemmän esille että tulee menoa. Mutta kiva biisi ja hyvä tarina. - Keltsu (Rok as Fuk) | |
![]() 07.11.2004 17:45:28 | |
Pitääpä kompata Timo JM:ää tuosta soiton epätarkkuudesta. En tiiä onko vika vaan mun korvissa vai oliko tossa välillä laulu sillai ihan just ja just nuotin vieressä? Voipi olla vika tosiaan mun korvien välissä. Ja sitte noissa stemmoissa on mielestäni hiukan häiritsevää, ku ne ei tuossa alussa osu ihan yhteen ajotuksen suhteen ton leadlaulun kanssa. Noi kitarat musta soi hienosti yhteen tuolla taustalla. Tuo soolo on mielestäni kanssa ihan jees. Ja sovituksellisesti musta ihan toimiva paketti. Ei tää huono oo, ja varmaan miksauksessa paranee vielä. Kunhan korjaa noi ajotusvirheet sieltä ekaks pois. Ei apina posetiivia käskemättä veivaa. | |
![]() 07.11.2004 18:48:52 | |
Aika paljon häiritsee toi soiton epäarkkuus. Onko synarummutkin naputeltu ihan vaan suoraan ilman kvantisointeja? Rummut on hiirellä napsuteltu midin pianorolliin, joten rumpali soittaa kyllä prikulleen rytmissä. Muu komppi tosiaan horjuu, ei kovin paljon wah-skitassa, mutta nuo kaksi muuta skittaa tuli ajettua sisään hieman kokeilumoodissa ja kun hieroin laulua, korvani tottuivat jo noihin virheisiin -- kiitos siis kalibroinnista, jalat ovat taas maan kamaralla ;-) Ohessa muuten rumpukompista näyte: se on hieman takapotkupainotteinen ja luulen sen aiheuttavan (omien virhesoittojeni lisäksi) rytmiin epätasaisuuden tuntua. http://www.rdware.com/Groovescapes/MP3/DrumSample.mp3 Luulen että tämä komppi ei toimi, sehän kuulostaa laahaavalta sellaisenaan ! Korjailen soittoa ja miksausta lähiaikoina, I'll keep you posted. Miten kitaristin saa soittamaan hitaammin?
Anna hänelle biisin nuotit ;-) | |
![]() 07.11.2004 20:37:23 | |
Ohessa muuten rumpukompista näyte: se on hieman takapotkupainotteinen ja luulen sen aiheuttavan (omien virhesoittojeni lisäksi) rytmiin epätasaisuuden tuntua. http://www.rdware.com/Groovescapes/MP3/DrumSample.mp3 Luulen että tämä komppi ei toimi, sehän kuulostaa laahaavalta sellaisenaan ! No, mutta! Toihan toimii vallan mainiosti. Toi muu epätarkkuus yhdistettynä hiljaisiin rumpuihin aiheutti mulle virheellisen vaikutelman. Ei muuta kuin kannut pintaan niin potkii kunnolla! ...siis mun mielestä. | |
![]() 13.11.2004 21:09:42 | |
Kiitos jälleen kommenteista, olivat hyödyllisiä. Tein tässä joukon muutoksia (laulun kuvioita muokattu, taustaääniä lisää, kaikki kitarat vedetty uusiksi, rummut enemmän esiin): http://www.rdware.com/Groovescapes/MP3/ShineInHerEyes_2.mp3 (160 Kbit, 4.4 Mb, nyt kun soundeja haetaan, ajattelin laitta hieman paremmalla laadulla, sorry) Kakkos-stemmoissa on pientä epätarkkuutta, samoin skitta-kompeihin jäi muutama snafu. Nämä vielä hieron parempaan kuntoon, mutta muutaman yleisen kommentin kaipaisin... Olen edelleen hieman hakusessa kokonaissoundin suhteen, näistä voisi kommentoida: - sähköskittoja riffeineen on nyt 5 (+solo). Niihin ytitän saada straton särmää ja Les paulin murinaa sopivasti paneroituina ja erotettuina -- mutta en ole varma toimiiko näin. Säröjä voi olla hieman liikaa ? - tuleeko tuo wah wah strato liikaa päälle ja tylsäksi biisin aikana? Pelkään että -- idean keksittyäni -- olen liian innostunut siitä... - onko dynamiikka riittävä? - komupran käytössä on vielä trial and error -vaiheessa, any hints sen suhteen soundiin? - toimivatko kakkosstemmojen ideat? - onko biisin taajuusalueet katettu sopivasti, onko miksaus sopivan tasainen? BTW, laulu on tosiaan hieman draft-tuotos, kokeilin hieman rajojani -- kaikki stemmat mukaanlukien ääntä on tuotettu 2 oktaavin ja 2 sävelaskeleen laajuudella. Ja lopussa huomaa että rajat tuli vastaan ;-) Kaikki kommentit otetaan nöyryydellä ja kunnioituksella vastaan. Miten kitaristin saa soittamaan hitaammin?
![]() 15.11.2004 12:08:48 (muokattu 15.11.2004 23:33:14) | |
Olen edelleen hieman hakusessa kokonaissoundin suhteen, näistä voisi kommentoida: Tossa oli hirveesti kysymyksiä mutta sanotaan nyt, että miksaus on edelleenkin aika hakusessa. Ne rummut ei vaan kuulu niin lujaa kuin pitäisi. Tulee liian pehmeä fiilis. Peltejä ei kuitenkaan kannata nostaa enempää. Oikean kanavan säröskitta on liian tumppu ja basso on myös turhan pyöreä. Kannattaa miksatessa jatkuvasti verrata johonkin kaupalliseen HYVIN miksattuun biisiin. Kuunnella balansseja ja sävyjä. Kuulostaako oma biisi samalta? Jos ei niin mitä pitää muuttaa. A/B vertailu on vanha mutta erittäin hyödyllinen kikka. Tietysti auttaa jos vertailubiisi on samaa tyylilajia. Toi soiton epätarkkuus häiritsee aika paljon. Kumma juttu, että se aiheuttaa mulle edelleenkin tuntemuksen kuin syy olis rummuissa. Ei muuta kuin skitat uusiksi. Niin, ja ehkä sitä wah-wahia on vähän liikaa. Kävitkö muuten tsekkaamassa meidän uusimman: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … ?c=17&t=75818&o=0&co=30 ...siis mun mielestä. | |
![]() 04.12.2004 21:26:45 | |
Mun mielestä tää on ihan kiva poppibiisi! Todellakin vaan kärsii tuosta turhan rummuttomasta miksauksesta ja kitaran epätarkkuudet ottavat sitten korvaan aika pahasti. Laulu kuulostaa vähän kuivalta mun korvaani. Mun mielestä sovitusta myöten biisi on ihan hyvää kamaa, mutta miksausta ja kenties uusiosoittoa kaipaisi. "miusta arhamentoa on vaikeempi kirjottaa, ku ihan kirjakieltä melkeen. Täs joutuu välil miettimään ja muuta
" - Zarmo | |
![]() 04.12.2004 22:59:00 | |
"Toi soiton epätarkkuus häiritsee aika paljon" "kitaran epätarkkuudet ottavat sitten korvaan" OK, I give up. Kuuntenlin kitarastemmat muutaman kerran läpi ja toki löysin monia virheitä. Mutta, en pysytynyt omin korvin löytämään kohtia joissa olisin pitänyt soittoa epätarkkana -- ja tämä on tietysti suhteellinen käsite, pidän ehkä rimaa liian alhaalla. So please, kertokaa tarkemmin missä kohdassa (ja mikä skitta) on niin epätarkka että häiritsee, jotta voin simpauttaa soittajaa ;-) -kele, jos nimittäin epätarkkuutta on, se kyllä poistetaana d-) Miten kitaristin saa soittamaan hitaammin?
![]() 11.12.2004 19:43:08 | |
Noh, minulla ei kyllä kitaroiden epätarkkuudet pistä korvaan - ehkä siellä vaan on niin monta kitaraa, että se häiritsee jotakuta. Mutta noille rummuille tekisin jotain - jytäkämpi poljento tekisi kutaa. Ja laulussa ehdottaisin että vetäisit narulle niin monta kertaa että viimeisetkin epävarmuudet katoavat. Samalla pääsisit varmaankin eroon siitä, että artikuloit turhan tarkasti (mikä kostautuu suomiaksenttina paikka paikoin). Mutta kitaroinnista en kyllä olisi kauhean huolissani, se kun melko lailla on hallussa - jopa siinä määrin että kiinnität siihen enemmän huomiota kuin muihin instrumentteihin, mistä taas kärsii kokonaisuus. Tahtoisin olla luottamuksen arvoinen
vaan enpäs oo...
-Stupor Mundi: "Leskenlehtiallergia" | |
![]() 15.12.2004 13:36:53 | |
Hieno piisi. Pidin kovasti. | |
![]() 01.01.2005 20:44:41 (muokattu 01.01.2005 21:27:12) | |
Sain vihdoin sen verran aikaa, että palasin viimeistelemään tätä biisiä, olen yrittänyt "masteroida" (Powercoren TC MasterX3:lla) sen, joten soundien pitäisi olla hieman täyteläisemmät ja ehkä enemmän populäärimusiikin valtavirtojen mukaisia ;-) Lead vocals on myös nyt laulettu uusiksi, pikkuvirheitä lienee vähemmän ja fraseeraus on muutettu melko rennoksi. Muut instrumentit ja taustalaulut ovat samat kuin edellisessä uploadauksessa. Kaiun olen myös vaihtanut parempaan (Logicin Goldverbistä TC:n Megareverbiin). Arvostan kommentteja erityisesti masteroinnin onnistumisesta -- tämä kun on ensimmäinen kerta kun sitä kunnolla yritin tehdä. TIA. http://www.rdware.com/Groovescapes/MP3/ShineInHerEyes.mp3 BTW, ns. masteroimaton versio on edelleen 13.11. postatun viestin linkin takana, jos haluatte verrata tulosta: http://www.rdware.com/Groovescapes/MP3/ShineInHerEyes_2.mp3 Miten kitaristin saa soittamaan hitaammin?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)