Nick Leeson 25.03.2025 10:23:10 | |
---|
Joko täällä on myös hullaannuttu villitykseen nimeltä 500 series ? Olisi mukava kuulla ajatuksia ja kokemuksia tästä. Hankin Midasin kuusipaikkaisen Lunchboxin ja siihen DBX 530 Parametric EQ, Midas Compressor Limiter 522 V2, Lindell Audio 7X-500 En ole vielä asentanut, mutta uusia nappuloita tulollaan. Mielenkiintoista... |
Mikael 25.03.2025 11:24:25 (muokattu 25.03.2025 21:05:50) | |
---|
Juu on! Mulla on Radial 6-pack Workhorse ja siinä: 2x Rupert Neve Designs 511 -etusta 2x Rupert Neve Desings 543 -kompuraa 2x Lindell Audio PEX-500 -EQ:ta Lindellit olis myytävänä jos kiinnostaa :) Must 500-sarja on loistava keksintö. Ilman erillisiä virtalähteitä, monet laadukkaat kamppeet ovat jonkin verran edullisempia 500-sarjan paloina. Lisäksi ne menee pienempään tilaan ja tuollaisella 6-slottisella sain ite rakenneltua aikanaan oman unelma-stereokanavan. Tosin nyttemmin oon huomannut et tollaset Pultec-EQ:t niin kivoja kun ne onkin, ovat äänittäessä itelle melko tarpeettomat - enempi tulee käytettyä Pultec-asiaa miksatessa. Kätevää olis jos tohon olis alunperin tehty etulevyyn irroitettava kansi, niin sen roudaaminen olis turvallisempaa. Koska just kaikkeen lokaatio-äänittämiseen mihin tarvii van 1-2 kanavaa toi on ollut just kova. Fuzz is Clean! |
askomiko 26.03.2025 17:15:22 | |
---|
Äärimmäisen vaarallinen konsepti. Elä ainakaan osta kahden palikan systeemiä, sitten haluat pari lisää ja joudut ostamaan toisen. Osta suoraan 10 palan laatikko. sitten täytät sen, koska eihän tyhjiä lokeroita voi katsoa ja peitepalatkin maksaa rahaa On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
Antti1 26.03.2025 17:17:37 | |
---|
Jesarilla kolot umpeen ja kuvat nettiin jakoon muiden ihailtavaksi. |
Nick Leeson 27.03.2025 12:21:24 | |
---|
Mikael: Juu on! Mulla on Radial 6-pack Workhorse ja siinä: 2x Rupert Neve Designs 511 -etusta 2x Rupert Neve Desings 543 -kompuraa 2x Lindell Audio PEX-500 -EQ:ta Lindellit olis myytävänä jos kiinnostaa :) Must 500-sarja on loistava keksintö. Ilman erillisiä virtalähteitä, monet laadukkaat kamppeet ovat jonkin verran edullisempia 500-sarjan paloina. Lisäksi ne menee pienempään tilaan ja tuollaisella 6-slottisella sain ite rakenneltua aikanaan oman unelma-stereokanavan. Tosin nyttemmin oon huomannut et tollaset Pultec-EQ:t niin kivoja kun ne onkin, ovat äänittäessä itelle melko tarpeettomat - enempi tulee käytettyä Pultec-asiaa miksatessa. Kätevää olis jos tohon olis alunperin tehty etulevyyn irroitettava kansi, niin sen roudaaminen olis turvallisempaa. Koska just kaikkeen lokaatio-äänittämiseen mihin tarvii van 1-2 kanavaa toi on ollut just kova. Ohhoh, sielläpä on laatukamaa:) Oliko Lindelleissä jokin probleema tai ei vastannut odotuksia ? Mielestäni 500 series lunchboxissa on kuitenkin loistava vaihtoehto päästä työstön makuun kotistudiossakin. Ja kyllähän se pieneltä osin parantaa lopputulostakin. Näin otaksun... |
Mikael 27.03.2025 20:01:24 (muokattu 27.03.2025 20:04:25) | |
---|
Nick Leeson: Ohhoh, sielläpä on laatukamaa:) Oliko Lindelleissä jokin probleema tai ei vastannut odotuksia ? Mielestäni 500 series lunchboxissa on kuitenkin loistava vaihtoehto päästä työstön makuun kotistudiossakin. Ja kyllähän se pieneltä osin parantaa lopputulostakin. Näin otaksun... Ei ongelmaa lain. Hyväsoundiset ovat, mutta äänityskäyttöön parametrinen olis sit kuitenkin kivampi. No olis varmasti miksatessa just mahtavat, mutta mä miksaan nykyään täysin in-the-box, joten analogikamppeilla ei mulla ole siinä prosessissa sijaa. Toi mun on etupäässä just äänityskanava, joten vähän toisenlaiset EQ:t olis nyt hakusessa. Esim noi DBX mitä sulla on, toimis mulle varmaan paremmin. Tai vaiks SSL/Harrison/Trident... Fuzz is Clean! |
askomiko 30.03.2025 23:55:01 | |
---|
Ai niin testaa heti hankkiessasi kaikki kunnolla, Emmuista enää kumpi se oli, Fredenstein tai Lindell, räkki ei sopinut Capi -etuasteiden kanssa yhteen vaan piti kummaa ufomölinää, virtalähteen hakkurimöly tuli läpi. Vaihdoin räkin Heritageen ja APIin niin on hiljaista. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
Antti1 30.03.2025 23:58:16 (muokattu 31.03.2025 00:00:12) | |
---|
Midas taisi olla myös vähän mölyisä loota joillakin epäonnisilla. |
soundmodel 31.03.2025 16:40:14 (muokattu 31.03.2025 16:43:55) | |
---|
Ainakin Lindell:in plugarit ovat olleet minusta niin hyviä, etten ole edes kiinnostunut vastaavista 500. Luin asiaa joskus hieman ja 500 uniteissa on kai hieman "starved plate" -tyyppisiä ongelmia eli niiden jännitteet ovat paljon pienempiä kuin vastaavissa rack uniteissa. Tällöin soundi on luonnollisesti myös usein "pienempi". Täälläpä olikin tarjouksessa esim. API:n omaa mallia Lindell:iltä. Kannattanee verrata: https://www.plugin-alliance.com/en/products/lindell_50_series.html |
Mikael 31.03.2025 19:20:58 | |
---|
askomiko: Ai niin testaa heti hankkiessasi kaikki kunnolla, Emmuista enää kumpi se oli, Fredenstein tai Lindell, räkki ei sopinut Capi -etuasteiden kanssa yhteen vaan piti kummaa ufomölinää, virtalähteen hakkurimöly tuli läpi. Vaihdoin räkin Heritageen ja APIin niin on hiljaista. Mulla oli myös ongelmia Lindell-lootan kanssa ja vaihdoin saman tien sit Radialiin joka onkin sitten ollut aivan mahtava. Fuzz is Clean! |
askomiko 31.03.2025 19:47:32 (muokattu 31.03.2025 19:48:13) | |
---|
Ei se 32v jännite sinänsä ole alimitoitettu, mutta hurjimmat putkitoteutukset saattaa hivotella speksin virransyöttöä. Erikoisvehkeet erikseen. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
soundmodel 31.03.2025 20:26:33 (muokattu 31.03.2025 20:32:58) | |
---|
askomiko: Ei se 32v jännite sinänsä ole alimitoitettu, mutta hurjimmat putkitoteutukset saattaa hivotella speksin virransyöttöä. Erikoisvehkeet erikseen. Siis onhan noissa myös se, että formaatin koon takia niihin ei yksinkertaisesti mene saman kokoiset komponentit kuin rack uniteihin. Koska näiden hinta on kuitenkin matalampi kuin rack unitien, niin tämä tarkoittaa, että 500-unitien komponenttien laatu on välttämättä heikompi. Parempi se ei voi olla, koska tällöin 500-unitien pitäisi olla kalliimpia kuin vastaavat 19" unitit ja kaikki 19" unitit voisi rakentaa samanlaatuisena ja halvemmalla pienempään formaattiin. Samalla kuitenkin 500-unitin suunnittelun pitäisi olla vaativampaa, koska formaattiin ei mahdu suoraviivaisesti kaikkea ja laite saa tuottaa esim. vähemmän lämpöä. Mielestäni 500 asemoidaan yleensä siten, että "better than a plug-in, cheaper than the rack unit". Suositin kuitenkin, että Lindell:in plug-in -moduulit ovat niin hyviä, ettei 500:sia kaipaa. |
askomiko 31.03.2025 22:34:13 (muokattu 04.04.2025 09:18:50) | |
---|
Olkoon niin. Säästöä kuitenkin voi syntyä kun ei tarvitse rakentaa muuntajaa joka on kallis yksittäinen osa, virransyöttöä tai ulkokoteloa jokaiseen laitteeseen, vrt wanhan ajan lohkoihin purkautuva mikseri josta ajatus on lähtöisin. Komponenttien määrä ja koko on ollut ulkokuoriin nähden mitätön aikalailla monessa vehkeessä jo 50v, sitä ennenkin määrä. La2 on kahden käden sormilla laskettava määrä osia, mutta ne on valtavan isoja, mutta siitä uudemmissa vehkeissä on tilaa hyöriä sisällä. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
soundmodel 01.04.2025 12:11:08 (muokattu 01.04.2025 12:17:26) | |
---|
|
Mikael 03.04.2025 18:26:00 (muokattu 03.04.2025 18:26:19) | |
---|
Ainakin noi omassa boxissa olevat Rupert Neven suunnittelemat etuset ja kompurat on aivan järjettömän hyviä ja oon niillä äänittänyt jos vaikka mitä harpusta, flyygelin kautta viuluihin ja rumpuovereihin, sähkökitaroihin, perkussioihin ja lauluihin. RIbboneilla, konkilla ja dynaamisilla. Aivan sama onko jonkun mielestä 500-sarja jossain omissa mielikuvissa tai internettutkimuksissa (todennäköisesti ilman omaa käyttökokemusta) jotenkin muka huonompia :D Noita 500-sarjalaisia käytetään ammattilaisten keskuudessa ympäri maailman. Fuzz is Clean! |
Henri Henri Olavi 03.04.2025 18:32:40 | |
---|
Mä en hiffaa mitä noilla kuvilla yritetään sanoa. Kaikki näyttää laadukkailta vehkeiltä. Itse ostaisin lunch box -kokoa mieluummin kuin räkkikokoa. Gold Member of Fit Tan Club |
Danko 03.04.2025 23:16:54 | |
---|
Fiilistelyketjuun taisin jo mainitakin: Grammy-voittaja Billy Hume on käyttänyt Garbage Ideas:n FK Comp-paria kohta kaikkeen, ja jopa Peaveyn halppismikki kuulostaa aivan järkevältä! https://www.youtube.com/live/QElkw43u1gU"Taivaassa perspillut meitä kaikkia odottavat." -Epämuusikko |
oksatboys 16.04.2025 16:14:01 (muokattu 16.04.2025 16:14:26) | |
---|
soundmodel: Siis onhan noissa myös se, että formaatin koon takia niihin ei yksinkertaisesti mene saman kokoiset komponentit kuin rack uniteihin. Koska näiden hinta on kuitenkin matalampi kuin rack unitien, niin tämä tarkoittaa, että 500-unitien komponenttien laatu on välttämättä heikompi. Parempi se ei voi olla, koska tällöin 500-unitien pitäisi olla kalliimpia kuin vastaavat 19" unitit ja kaikki 19" unitit voisi rakentaa samanlaatuisena ja halvemmalla pienempään formaattiin. Samalla kuitenkin 500-unitin suunnittelun pitäisi olla vaativampaa, koska formaattiin ei mahdu suoraviivaisesti kaikkea ja laite saa tuottaa esim. vähemmän lämpöä. Mielestäni 500 asemoidaan yleensä siten, että "better than a plug-in, cheaper than the rack unit". Suositin kuitenkin, että Lindell:in plug-in -moduulit ovat niin hyviä, ettei 500:sia kaipaa. 500-sarjassa jää etusesta tai muusta laitteesta pois poweri ja kotelo, jotka jo kahdestaan muodostaa ison siivun laitteen hinnasta. Komponentit ovat kyllä nykyään niin pieniä, että melko monimutkainen saa yksittäinen etari tai kompura olla ettei se 500-sarjaan mahtuis. Tietysti muuntajat, putket ja jotkut muut erikoisosat, esim. laakkosen "valovastus", erikseen. En oikein ymmärrä mistä se laatuero tulisi, jos 500-boksin poweri vain on tehty kunnolla, kuten esim. Radialissa on mutta Lindelnissä ehkä ei. |
oksatboys 16.04.2025 16:16:05 | |
---|
Henri Henri Olavi: Mä en hiffaa mitä noilla kuvilla yritetään sanoa. Kaikki näyttää laadukkailta vehkeiltä. Itse ostaisin lunch box -kokoa mieluummin kuin räkkikokoa. En minäkään ja noihan ei edes yritä olla samoja laitteita eri koteloissa. |
soundmodel 16.04.2025 17:16:23 (muokattu 16.04.2025 17:19:42) | |
---|
Kyllä minusta aika moni luulee, että ne saisi 500 series:illä saman laadun murto-osalla hinnasta. Toisaalta, 500 series on varmaan helpompi myydä, koska harvalla on halua maksaa räkkiunitien hintoja. |