Aihe: Rumpujen äänitteämisestä
1
BulletFace
12.04.2018 09:19:34
Tuli tuossa viime ehtoolla äänitettyä rumpalin kanssa treeniksellä rummut purkkiin. Äänitys onnistui ihan malliikaasti, mutta kun pääsin tiedostejen kanssa kotiin ja rupesin äänitystä tarkemmin kuuntelemaan tajusin mokonnaanei, rummut kuuluivat vain vasemmalta puolelta jolloin muistin, että olin jostain käsittämöstä syystä valinnut stereon sijaan monon kun olin tehnyt raidat Logic Pro X:n.

Kysymykseni kuuluukin, että onko mitään tehtävissä vai pitääkö vetää vain uudestaan purkkiin? Sainhan minä ne jotenkin paneroitua, mutta vähän hassulta rummut kyllä kuulosvat.
Get the best and fuck the rest.
askomiko
12.04.2018 09:41:27
Onkos sinulla siis nyt yksi raita vai useampi, joissa on erillään vaikkapa basari, virveli ja huonemikki? Sitten ei ole mitään hätää jos raitoja/tiedostoja on enemmän kuin yksi.
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
BulletFace
12.04.2018 09:58:42
askomiko: Onkos sinulla siis nyt yksi raita vai useampi, joissa on erillään vaikkapa basari, virveli ja huonemikki? Sitten ei ole mitään hätää jos raitoja/tiedostoja on enemmän kuin yksi.

Hei

Raitoja on kaikkiaain viisi eli virppa, basari, etutomi, latttiatomi sekä yksi raita yleismikille.

Mitäs noille sitten kannattaisi tehdä? Eilen yritin niitä paneroida, mutta rupesi tulemaan ihan mahdottomasti kaikua yms lieveilmiöitä. En tosin kerinnyt niitä kauaa hieroa.
Get the best and fuck the rest.
gunner
12.04.2018 14:48:14
Paina esim. mikserissä jokaisen yksittäisen raidan yläosassa olevia palloja niin, että niissä näkyy vain yksi pallo. Tällöin raita käsitellään monona, eikä asiaa tarvitse sen enempää miettiä.

https://support.apple.com/library/A … 4084/S0415_mixChannelFormatsUL3.png
H/E
12.04.2018 22:33:07
Tai jos mikserin kanavista löytyy Stereo Width -säätö niin se vaan nolliin. Ite olen ratkaissut näin tämän tyyppisen ongelman
Jucciz
13.04.2018 00:12:54
Panerointi on enemmän ruoanlaittohommia. Logicissa raidan voi monottaa mikserinäkymästä nappia painamalla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)