Muusikoiden.net
26.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tasokasta mikrofonia kitarakaapin äänitykseen
1 2
Spedemix
04.07.2017 13:57:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon ite käyttänyt AKG:n 414:a kitarakaappien edessä jos moisia löytyy studiosta. Konkkamikit toimii kyl kaapin edessä hyvin jos ne kestää sen äänenpaineen. Koska konkkamikkien piiki on ylempänä spektrissä (jonne kitaraämyrit ei oikeastaan enää toista) kuin dynaamisten, lopputulos onkin itse asiassa tummempi kuin jos käyttäisi vaikka SM57.
 
Kahen mikin taktiikalla oon yleensä menny SM47+414 vaiheet kohillaan. Kummalla tahansa yksistäänkin saa aikaiseksi jos niikseen tulee.
 
Spede blendaa: https://blend.io/spede
jannu
04.07.2017 15:20:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

varakeef: Albinilla on kärjekkäitä mielipiteitä, mutta 57:n väittäminen huonoksi on yhtä hedelmällistä kuin oranssin väittäminen keljuksi värivalinnaksi. Kyse on makuasiasta.
 
Kyse on myös aivan hiton vakavasta asiasta. :D
 
"You can't really be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel
Saatanan kojootti
ras ta far i
04.07.2017 22:13:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jannu: Viisseiska vaatii etuasteelta niin gainin kuin impedanssinkin suhteen aika paljon, että kuulostaisi yksinään erityisen hääviltä kaapin edessä. Kahdella meneekin sitten melkein jo kuuhun. Mutta liputan minäkin M201:n puolesta, helvetin hyvä mikki. Siitäkin Albinilla melko hulvaton mielipide.
 
To quote Steve Albini: "Hypercardioid dynamic mic, can handle very high SPL. Useful for snare drum, freak high-SPL situations where you still need good midrange clarity. If the SM57 were a microphone, it would sound like this."
 
peltsi451
06.07.2017 21:43:29 (muokattu 08.07.2017 22:05:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan makuasioita vaan, itsellä vaan 57 ja Senheiserin 609. Jotenkin vaan tykkään enemmän 609:stä, toisaalta yhdessä toimii tosi hyvin. Että ei tästäkään selvyyttä tullut...
 
No tänään kokeilin, toimii kyllä tämä parivaljakko tosi hyvin. 609 oli aika keskellä ja 57 pikkuisen vinossa keskiöön päin. Vahvistin Fenderin EC Tremolux-combo.
 
paskiaispaska
05.08.2017 23:00:56
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt taisi tulla vähän tähänki asiaan selvyyttä. Mahtaakohan tuo scarletin oma etuaste olla vähän huono? Kokeilin käyttää mun lauluprossun(tc voicelive3) etuastetta nauhotuksissa scarletin oman sijasta, ja kyllä nyt ei jää mitään valittamista soundista! Se voi olla että toi scarletin etunen on jotenki viallinenkin. Huima ero! Voicelivestä tulee vielä ihan kuvaa soundia pihalle, että siinä on kaikki kompurat yms pois päältä.
 
paskiaispaska
05.08.2017 23:28:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tein pari testiraitaa je vertailin scarlettia ja voiceliveä, niin kyllä tosta scarletista puuttuu sellanen "hifimäisyys" siitä soundista. Ihan se viimenen rouhee rapina ja erottelevuus jää siitä soudista puuttumaan ja on aavistuksen tummempi muutenkin.
 
Spedemix
07.08.2017 16:53:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Breaking: halpa on halpaa!
 
Spede blendaa: https://blend.io/spede
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «