Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Auta valitsemaan monitorit tähän tilaan + muuta säätöä
1
Djmasa
11.06.2012 21:53:26 (muokattu 11.06.2012 23:54:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve!
 
Tällainen tila olis nyt sitten suotu kotistudiolle. Kuten kuvasta huomaa, jää kauas mistään ideaalista. Tää on tilanjakajalla erotettu nurkka olohuoneesta, joka aukeaa vasemmalle ja ikkunat kahdella puolella. Tila pitäis laittaa kuntoon ja saada monitorit hommattua. Oon tähän mennessä menny kuulokkeilla (Shure SRH940). Tässä kuva:
 
https://docs.google.com/file/d/0ByKwFuaR2EjgVHhJMmhabHVrbE0/edit
 
Jeesatkaas monitoreiden valinnassa ja antakaa vinkkejä tilan parantamiseen, niin voin postata vaik kuvan kun on valmista. Luulis useilla olevan jonkinlaisia studionurkkia ja aattelin et täst vois saada keskustelua aikaseks. Ois kiva saada tästä nyt ees riittävän hyvä.
 
Kun siirrän pöytää vähän kauemmas seinästä, saan sen taakse monitoriständit ja monitoreiden ja kuuntelupisteen tasasivuiselle kolmiolle, jonka sivut on noin 80cm, monitoreiden ja seinien väliin jää 20cm. Suunnilleen ton kuvan ottamisen kohalle saatan laittaa sermin takaseinäks tuomaan lisärauhaa. Mielelläni voisin vähän akustoida tilaa, mut aika hankalaahan toi on - voitte heittää ideoita jos tulee mieleen.
 
Ja sit ne monitorit. Tarkoitus ois hankkii ekat monitorit, joilla vois oikeesti opetella miksausta ja tarkkuutta. Toisaalta taas yhtenä isona käytötarkotuksena on myös soitto ja sävellys. Eli koko biisin tekoprosessi. Ajattelin ekaks Genelecin 8020 ja Adamin A7x, mut vähän harkittuani tulin tulokseen ettei tohon nurkkaan kannata noin kalliita ja isoja hommata. Komppaatteko tässä?
 
Tällä hetkellä monitorilistalla on
 
* Behringer B2030A
- vissiin aika monien valinta pieneen studioon. Onkohan uudempi B3030A yhtään parempi?
 
* Adam A3x
- ei oo vissiin magneettisesti suojattu - oisko tää pulma?
 
* Yamaha HS50M
- usein kuulee, että jos mixi kuulostaa hyvällä näiltä, niin sitten se kuulostaa hyvältä kaikkialla. Vois olla arvoa myös kun pääsee siirtymään isompaan settiin. Toisaalta vähän mietitytää, että soveltuuko analyyttinen kaiken paljastava luonne miten säveltämiseen - onko niin helppo päästä "fiiliksiin". HS10W subbarin vois myöhemmin hommata jos tarve vaatii.
 
* Genelec 6010A
 
Kaikki on siinä noin 300-450 hintahaarukassa. Saakohan noilla tarpeeks bassoa, jos on välillä tarvis laittaa r'nb vaihe päälle. Yleensä myös pop/rock/funk on työn kohteena.
 
Aki
12.06.2012 12:38:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pienessä tilassa on tärkeintä että saat kaiuttimien diskantit korvien tasalle ja itse kaiuttimet hyvin lähelle kuuntelijaa. Tuo nurkka tulee olemaan melko hirveä kuminapesä, joten sinne niin paljon painavaa ja tiivistä tavaraa kuin vain mitenkään mahdollista.
 
Vaihtaisin tuon verhon (tai sen taakse kaveriksi) mahdollisimman paksuun molton-tyyliseen, ja varmistaisin että hyllynpuoleinen heijastuskohta olisi myös hyvin dempattu. Hylly vaikka täyteen pehmoleluja.
 
Kaiuttimille pöytätelineet, ja tosiaan kajarit symmetrisesti niin lähelle korvia kuin vain mahdollista.
 
Djmasa: * Behringer B2030A
- vissiin aika monien valinta pieneen studioon. Onkohan uudempi B3030A yhtään parempi?

 
Aiemman foorumien selailun perusteella olisi, vieläpä ihan selkeästi. Behkun monitoreissa on monipuoliset säädöt diskantin ja bassojen voimakkuuksille, laita ne ensimmäisenä sopivaksi. 2030:lla treble -4dB oli hyvä neutraali lähtökohta mun makuun.
 
Kaiuttimien magneettinen suojaus ei ole litteiden näyttöjen kanssa tärkeää. Yamahan HS-sarja on vähän sellainen kotihifisoundinen kajari, mä satsaisin sinuna siihen että kuulet mahdollisimman tarkasti kaiken. Etenkin kun tuo tila itsessään pakostakin sotkee sitä tarkkuutta entisestään. B3030A on juurikin analyyttisempaa sorttia.
 
Basson määrä tuossa nurkassa tulee olemaan monitorivalintaa enemmän kiinni siitä miten huonemoodit asettuvat kaiutinsijoittelun ja kuuntelupaikan suhteen. Subbarista saattaa saada tukea alapäähän, mutta sen sijoittelu ja säätö olisi tuossa tilassa hyvin tarkkaa, ja helposti vain sotkisi kokonaisuutta.
 
Makuasioita, mutta mä en ole kuullut missään studiossakaan subbaria, joka olisi miksauksen kannalta mulle avuksi.
 
"Jos ei kunnolla kuule mitä tekee/on tullu tehtyä, niin käy kuin valtion firmassa. Tietämätön laittaa osaamattoman tekemään tarpeetonta, ni siinä on koko turha työ vaarassa mennä ihan hukkaan." - rintapek 10.1.2012
Djmasa
13.06.2012 00:18:06 (muokattu 13.06.2012 00:31:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aki: Kaiuttimille pöytätelineet, ja tosiaan kajarit symmetrisesti niin lähelle korvia kuin vain mahdollista.
 
__
 
Yamahan HS-sarja on vähän sellainen kotihifisoundinen kajari, mä satsaisin sinuna siihen että kuulet mahdollisimman tarkasti kaiken. Etenkin kun tuo tila itsessään pakostakin sotkee sitä tarkkuutta entisestään. B3030A on juurikin analyyttisempaa sorttia.

 
Meinaatko että mahd. lähelle? Vois laittaa ton verhon taakse ja hyllynkin kohalle vaimennukseks villaa. Voisko just joku palovillalevy parantaa asiaa (heijastuskohdissa)?. Ai, Oon lueskellu että HS50M olis tosi tasanen ja tarkka:
 
http://www.sweetwater.com/store/detail/HS50M/reviews
 
ja et siitä sais hifimäisen soundin keskialueen säädöllä.
 
Voiko pientä tilaa ylipäätään saada koskaan toimimaan hyvin - ois tässä ihan mahdollisuuksia tehdäkin jotain sen eteen?
 
Aki
13.06.2012 02:00:20
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Djmasa: Meinaatko että mahd. lähelle?
 
Kyllä. Sillä tavoin saat kaiuttimet kauas seinistä, ja korvan ollessa lähellä kaiutinta senkin puolesta tilan negatiivisiä vaikutuksia vähennettyä.
 
Vois laittaa ton verhon taakse ja hyllynkin kohalle vaimennukseks villaa. Voisko just joku palovillalevy parantaa asiaa (heijastuskohdissa)?
 
Ehdottomasti. Paksulla (ei-kiiltävällä, sellaisella jonka läpi pystyy hengittämään) kankaalla peitetyt 5cm paksut palovillalevyt ovat erinomaisia akustiikkaelementtejä.
 
Nurkan bassoresonansseihin auttaisi myös samaiset villalevyt asetettuna pystyyn (2x120cm=240cm) 45 asteen kulmassa seinään nähden. Siis A-kirjaimen muotoon jossa sivusakarat on ne seinät ja väliviiva on se villalevy. Levyn taakse voi laittaa lisäavuksi myös jotain muuta painavaa ja isoa jos varastosta löytyy. Lankkuja, pöytälevyjä jne.
 
Oon lueskellu että HS50M olis tosi tasanen ja tarkka:
 
Ensimmäinen arvosteluja sun linkissä sanoi juuri päinvastoin:
"Although these speakers don't have a neutral character at all, they remind me a lot ns10's."
"Of course, you'll need another full range set of speakers..."
"they don't give you a rich 3D presentation of the mix"
 
En muutenkaan uskoisi tuntemattomien käyttäjien oma-aloitteisia arvosteluja. Soundonsound-lehden arvosteluihin voi aika hyvin luottaa:
http://www.soundonsound.com/sos/jun06/articles/yamahas80m.htm
 
Voiko pientä tilaa ylipäätään saada koskaan toimimaan hyvin - ois tässä ihan mahdollisuuksia tehdäkin jotain sen eteen?
 
Melko hyvin kyllä, mutta matalat taajuudet ovat ongelma, koska niihin tarttumiseen ei ole tilaa. Jos saat värkätä vapaasti ja haluat parasta mahdollista:
- Kaikki kulmat ja nurkat peittoon A-tyylisesti. Sekä seinä-seinä, seinä-lattia, että seinä-katto.
- Kuuntelupaikan ja kaiuttimien puoleen väliin sivuseinille sekä kattoon demppaavat elementit.
- Kaiuttimien ja takaseinän väliin paksu heijastamaton akustiikkaelementti.
- Tämän jälkeen reaaliaikaisen spektrianalysaattorin ja (mitta-) mikrofonin kanssa etsi kaiuttimille ja kuuntelupaikalle paras mahdollinen sijainti. Eli sellainen jossa ei ole korostumia matalilla taajuuksilla, mutta ei myöskään leveitä vaimentumia.
 
"Jos ei kunnolla kuule mitä tekee/on tullu tehtyä, niin käy kuin valtion firmassa. Tietämätön laittaa osaamattoman tekemään tarpeetonta, ni siinä on koko turha työ vaarassa mennä ihan hukkaan." - rintapek 10.1.2012
Djmasa
13.06.2012 02:54:09 (muokattu 13.06.2012 02:57:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vinkeistä. Toi eka arvostelu on oikeastan ainoa joka sanoo tota. Aika paljon on kommenttia että käytetään HS50M löytämään ongelmakohdat mixistä. Toi sun linkki on HS80M, joka on aivan eri peli - en oo kuullu siitä kehuja. Tuossakin oli hyvä tarkka arvostelu, jossa oli noista kaiuttimen säätöjen käytöstä:
 
http://www.moozek.com/2008/01/09/su … review-yamaha-hs50m-the-new-ns-10m/
 
Pitää kattella tota Benkun mallia vielä tarkemmin - kiitos vihjeestä. Oon ruvennu lukemaan keskusteluja että mikähän olis Suomessa fiksuin materiaali akustointilevyksi. Onko jotain viisautta heittää tähän?
 
Onko muutens pienessä tilassa mistään diffuusoreista mitään iloa?
 
Onko jollain jotain kommentteja vielä noista monitoreista?
 
Win7 / i7 920 / 6gb / 120gb ssd / 2x 640gb hdd, RME Babyface, 61 SL MK 2, Roland Handsonic 10, FL studio 10, NI Komplete 8 U, iPad with iRig MIDI, Fender 70's am vintage strat, Rode NT2-A, Shure SRH940
Aki
13.06.2012 04:20:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Djmasa: Aika paljon on kommenttia että käytetään HS50M löytämään ongelmakohdat mixistä.
...
http://www.moozek.com/2008/01/09/su … review-yamaha-hs50m-the-new-ns-10m/
 
"they do sound like NS-10s"
 
Jos et ole NS-10:jä käyttänyt, noihin lähteminen on iso riski. Ajatus siitä että kaiutin korostaa "huonoja" taajuuksia ja piilottaa "hyviä" taajuuksia on perusajatukseltaan mun mielestä epäammattimainen ja arvaava lähestymistapa. Huonot kaiuttimet ovat keskenään eri tavoilla huonoja, ja yhdellä tavalla huono kaiutin ei ole yleispätevämpi miksaamiseen kuin hyvä kaiutin.
 
Miksi graafiset suunnittelijat eivät käytä näyttöjä jotka korostavat huonoja sävyjä ja piilottavat hyviä?
 
Tärkein asia on tietenkin tuntea kaiuttimensa ja tilansa hyvin, mutta mun mielestä NS-10 -tyylisellä lähestymistavalla vähän vääristää suhtautumistaan miksaamiseen.
 
Kyseessä on pelkkä oma mielipiteeni, joka perustuu vain omiin kokemuksiin NS-10:istä ja monista muista monitoreista, sekä kokemuksiin eri studioista. Jotkut tekevät NS-10:illä hyvää jälkeä, mutta en tiedä ketään joka käyttäisi niitä ainoana tai suosittelisi ensimmäiseksi ainoaksi monitoriksi.
 
mikähän olis Suomessa fiksuin materiaali akustointilevyksi.
 
Tiivis villalevy. Paroc ei kaikille tuotteille ilmoita tiiviyttä (kg/m3), mutta mä yritin niitä vuos sitten keräillä ja kysellä. Tiivein oli Paroc ROS-50 (130kg/m3), 16€/m2. Paroc Fire Slab 80 (80kg/m3) on kustannustehokkaampi 9€/m2 hinnallaan, ja silti tiiviimpi kuin suurin osa varsinaisista akustiikkalevyistä. Nämä on molemmat tilaustuotteita, joten voi joutua vähän etsimään että löytää myymälän josta voi tilata haluamansa määrän ilman kohtuuttomia toimituskuluja.
 
Onko muutens pienessä tilassa mistään diffuusoreista mitään iloa?
 
Ei, koska diffuusorien ideana on hajottaa heijastuksia eri suuntiin. Pienessä huoneessa heijastukset ovat joka tapauksessa liian lähellä ollakseen avuliaita, lähtevät ne mihin suuntiin tahansa.
 
"Jos ei kunnolla kuule mitä tekee/on tullu tehtyä, niin käy kuin valtion firmassa. Tietämätön laittaa osaamattoman tekemään tarpeetonta, ni siinä on koko turha työ vaarassa mennä ihan hukkaan." - rintapek 10.1.2012
Danko
13.06.2012 09:29:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Djmasa: Onko jollain jotain kommentteja vielä noista monitoreista?
 
Minulla oli HS50M:t käytössä 3v (ekan vuoden jälkeen hankin Behkun subin kylkeen). Se vähä mitä 2030:ejä olen kuullut, niin vähemmän honottavat nuo Yammut on. KRK RP5/6 sopisi myös budjettiisi.
 
"No olet luultavasti ammattitaitoinen miksaaja ja sulla on laitteisto kohdillaan." -OPJ1974
Djmasa
14.06.2012 22:28:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli siis mahdollisimman kuolleeks vaan pieni tila. Hommasin tossa sermejä, katotaan mitä saan aikaan. Parocillahan näytti olevan ihan akustointiin meinattua Parofon levyjä - oiskohan 10 sentin kerros paljonkin tehokkaampi kun 5 cm, parofonin mittaustulosten mukaan ainakin. Vähän toi lasi/kivivillan pöly epäilyttää, parofon royal olis täysin kapseloitu. Paikallisesta starkista saa ecophonin levyjä varastosta. Limivaahtoo kyselin ja on hullun kallista.
 
Ehkä toi Yamahan tasaisen vasteen kokemus perustuu sit just tohon ongelmallisempien taajuuksien korostukseen - sinänsä en pidä tätäkään filosofiaa huonona. Mikä vaan tuottaa parhaat miksit! Toisaalta tää ei sit ehkä oo paras veto säveltämiseen.
 
Eiks noi b3030a:t olis aika isot tohon tilaan ku on vaan joku 2x2m?
 
Win7 / i7 920 / 6gb / 120gb ssd / 2x 640gb hdd, RME Babyface, 61 SL MK 2, Roland Handsonic 10, FL studio 10, NI Komplete 8 U, iPad with iRig MIDI, Fender 70's am vintage strat, Rode NT2-A, Shure SRH940
Aki
14.06.2012 23:55:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Djmasa: Eli siis mahdollisimman kuolleeks vaan pieni tila.
 
Mun mielestä näin. Mun olis paljon helpompi työskennellä hyvinkin kuolleessa kuin (korkeammiltakaan taajuuksilta) elävässä tilassa.
 
Parocillahan näytti olevan ihan akustointiin meinattua Parofon levyjä
 
Onhan niitä. Olennaisin ero oli monessa tuotteessa hinnan lisäksi pelkkä ulkonäkö. 10cm toki tarttuu myös vähän matalampiin taajuuksiin. Villan pölyä en sinänsä pelkäisi, kankaallahan se kovapintainenkin olis hyvä peittää ettei yläkeskiäänet heijastele.
 
Eiks noi b3030a:t olis aika isot tohon tilaan ku on vaan joku 2x2m?
 
Onhan ne, mutta pienempiä kaiuttimia joita tohtisin suositella on aika vähän. Focal CMS40 (650€/pari) olisi toki erityisen mainio, mutta se on jo niin pieni ettei botne riitä ainoiksi kajareiksi. Behkuissa on kuitenkin erinomaisen monipuoliset säädöt, jolloin bassokuminoita saa hyvin kuriin, ja diskantin omalle korvalle sopivaan tasapainoon.
 
Onhan noita muitakin mielenkiintosia monitoreja tullu tohon hintaluokkaan joita en ole itse vielä päässyt kuulemaan, kuten RCF Ayra 5, Mackie MR5 mk2, ESI uniK 05, Alesis M1 Active 520, Fostex PM-1 mkII, ... Mutta Behkun 3030:sia kuulleet poikkeuksetta arvostelee ne paremmaksi kuin Alesikset, Fostexit ja KRK:t.
 
Krk Rokit RP5 G2:lla saattais kans tulla toimeen, mutta mun korvaan aiemman sarjan Rokit oli kovin vieras. Keskialue oli piilossa kuin hifikaiuttimella, ja mk2:sta kritisoidaan samaa.
 
"Jos ei kunnolla kuule mitä tekee/on tullu tehtyä, niin käy kuin valtion firmassa. Tietämätön laittaa osaamattoman tekemään tarpeetonta, ni siinä on koko turha työ vaarassa mennä ihan hukkaan." - rintapek 10.1.2012
rintapek
16.06.2012 16:53:53
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aki: Villan pölyä en sinänsä pelkäisi, kankaallahan se kovapintainenkin olis hyvä peittää ettei yläkeskiäänet heijastele..
 
Mä taas olen sitä mieltä, et päällystämättömän mineraalivilla käyttö pitäis olla rikoslaissa kielletty. Missään tapauksessa päällystämätöntä mineraalivilla ei tule jättää avoimeen yhteyteen huoneilman kanssa.
 
Enkä mä tota monitoriasiaakaan loputtomiin pähkäilisi. Toi Behkun 2030 on ihan tohon tarkoitukseen tehty, hemmetin edullinen ja muistaakseni useammassakin testissä pärjänny mainiosti huomattavasti kalliimpienkin rinnalla. Noita kalliimpien miettimisen sijaan mä ottaisin noi ja niille sit säästyvällä rahalla kaveriksi vaik jonkun subbarilla varustetun tietokonekajaripaketin (koska semmoisillahan jengi tietsikan äärellä kuuntelee mp3a ja kattelee juutuubia) ja sit minkä tahansa kotihifiämyrin ja monokytkettävän kotistereovahvistimen monokuuntelua varten.
 
Eikä noit kotipajan akustiikkaongelmia etukäteen tartte yrittää ratkoa. Laitat pajan pystyyn, lyöt musaa soimaan eri voimakkuuksilla ja sit ryhdyt miettimään, et mikä olis tähdellisin korjattava ongelma ja millä sen voisi mahdollisimman vähällä hellasärön määrällä ratkaista.
 
One kind of music only - the good kind
kojones
16.06.2012 17:33:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aki: Behkuissa on kuitenkin erinomaisen monipuoliset säädöt, jolloin bassokuminoita saa hyvin kuriin, ja diskantin omalle korvalle sopivaan tasapainoon.
 
Yhden viikonlopun jouduin noitten 3030:en kanssa turaamaan, vaikka kuinka ruuvasin niin aina kuulosti Toto tumpulta, trebleä ei saanut ilmoille riittävästi. Jonkun toisen korville sopivat varmasti paremmin.
 
Aki
17.06.2012 03:45:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Mä taas olen sitä mieltä, et päällystämättömän mineraalivilla käyttö pitäis olla rikoslaissa kielletty. Missään tapauksessa päällystämätöntä mineraalivilla ei tule jättää avoimeen yhteyteen huoneilman kanssa.
 
Joo, ei missään tapauksessa. Tarkoitin tottakai kankaalla päällystettynä. Eli koska kapseloitu villakin olisi hyvä peittää kankaalla, niin saman verran hommaa siinäkin on.
 
kojones: Yhden viikonlopun jouduin noitten 3030:en kanssa turaamaan, vaikka kuinka ruuvasin niin aina kuulosti Toto tumpulta, trebleä ei saanut ilmoille riittävästi. Jonkun toisen korville sopivat varmasti paremmin.
 
Olihan signaaliketju muuten kunnossa? Mihin merkkeihin ja malleihin olet tottunut?
 
"Jos ei kunnolla kuule mitä tekee/on tullu tehtyä, niin käy kuin valtion firmassa. Tietämätön laittaa osaamattoman tekemään tarpeetonta, ni siinä on koko turha työ vaarassa mennä ihan hukkaan." - rintapek 10.1.2012
kojones
17.06.2012 11:00:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aki: Olihan signaaliketju muuten kunnossa? Mihin merkkeihin ja malleihin olet tottunut?
 
Signaaliketju oli kunnossa, tosin kuunteluympäristö oli hirsimökki joten yläpäät ei pahemmin heijastele. Genelecin 8020:t on vakikäytössä.
 
Aki
17.06.2012 13:41:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kojones: Genelecin 8020:t on vakikäytössä.
 
8020 on mun korvaan liian terävä ja kirkas ollakseen tarkka. 3030 saattaa siis kuulostaa jopa aika tasapainoiselta.
 
"Jos ei kunnolla kuule mitä tekee/on tullu tehtyä, niin käy kuin valtion firmassa. Tietämätön laittaa osaamattoman tekemään tarpeetonta, ni siinä on koko turha työ vaarassa mennä ihan hukkaan." - rintapek 10.1.2012
Djmasa
25.06.2012 00:33:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Esittelypäivillä genelecin edustaja suositteli, että isommat pöntöt vaan tohonkin tilaan. Menee matalammalle ja isompien vahvistimien ansiosta dynamiikka toimii kuulemma paremmin pienilläkin volyymeilla. Ja sit vielä ihan lähelle seinää ja alapäätä vivulla pois reilusti, niin päästään vielä matalammalle. Olin jonkun verran yllättynyt. Suositus oli 8030 - ja kyllähän se jonkun verran se toto kuulosti paremmalta niistä kuin 8020:sta. 6010: ei kannata mun mielestä harkita studiokäyttöön. Laitan sermit ja jotain akustiikkalevyä sivuille ja toi kirjahylly lähtee taakke - toimikoon siellä diffuusiota tuottaen tai laitan siihenkin absorboivan levyn. Bassothan ei noihin jää, vaan koko epäsymmetrinen olohuone toimii alempien taajuuksien kaikukoppana.
 
Ton 8030:n hintaluokkaan saattaisin lähteä, mutte tiedä kannattaako. Pitäis tietty vertailla sen hintaluokan monitoreita kanssa sitten. Sain kuulla myös toisaalla krk:n vxt6 monitoreita ja tykkäsin kyllä niistäkin - tila oli akustisesti surkea mutta genet kuulosti siinä melko eteenpäin tulevilta ja krk:t tasapainoisilta, behkun 2030 taas hieman purkilta, muttei kauhean pahalta. Ois kiva kuulla myös tota b3030a:ta jossain järkevässä tilassa genelecien, adamin, focalin, dynaudion tai krk:n 600-1000e monitorien rinnalla. Tietääkö kukaan onnistuisko tää jossain esim. Helsingissä?
 
En kyl laittais kapseloimatonta kivivillaa jatkuvasti muutaman kymmenen sentin päähän ihosta vyöhykkeelle, jossa kitarat ja lapset heiluu kuin viikate(mies). Ei taida pelkkä kangas pidätellä pöllyjä, jos ne on tullakseen.
 
Win7 / i7 920 / 6gb / 120gb ssd / 2x 640gb hdd, RME Babyface, 61 SL MK 2, Roland Handsonic 10, FL studio 10, NI Komplete 8 U, iPad with iRig MIDI, Fender 70's am vintage strat, Rode NT2-A, Shure SRH940
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «