Muusikoiden.net
04.12.2016
The Bassbreaker™ Guitar Amplifier Series | Fender® 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Neumann KH120A
1 2
Mikael
25.08.2011 06:54:25 (muokattu 25.08.2011 10:33:20)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Neumannilta uusi mielenkiintoinen monitorikaiutin, joka ainakin mittausten ja arvosteluiden mukaan pitäis olla ihan mahtava.
 
http://www.neumann-kh-line.com/neum … -monitors_nearfield-monitors_KH120A
 
Onks täällä kellään kokemuksia/mielipiteitä tuosta tai K+H:n edeltävästä mallista O110?
 
Tässä vielä parit arvostelut:
http://www.neumann-kh-line.com/klei … iew_soundandrecording_en_201101.pdf
http://www.neumann-kh-line.com/klei … _review_studiomagazin_en_201012.pdf
 
Erikoista muuten että Sound & Recording -lehden mittaustulokset ovat jopa paremmat kuin mitä valmistaja ilmoittaa (46Hz-24kHz +/- 1,5db vs. 52Hz-21kHz +/- 3db).
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
jhakwe
25.08.2011 18:27:24
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: Erikoista muuten että Sound & Recording -lehden mittaustulokset ovat jopa paremmat kuin mitä valmistaja ilmoittaa (46Hz-24kHz +/- 1,5db vs. 52Hz-21kHz +/- 3db).
 
Monilla valmistajilla tuo ilmoitettu +- on marginaali, jonka sisään jokaisen tehtaalta lähtevän pöntön pitää osua. Taisi osua S&R:n tyypeille hyvä pari, tai sitten KH:lla pelataan varman päälle :)
 
http://www.tainted-studio.com/ - Miksausta ja masterointia.
mhelin
26.08.2011 01:16:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rebrändätty K+H. Ihan ok design ainakin paperilla, Genelecistä näköjään otettu mallia (tosin muissakin K+H malleissa on suuntain diskantille). Kilpailee 8030APM mallin kanssa, on vähän tyyriimpi.
Suuntaavuus on niin kunnossa kuin se tuonmallisella kaiuttimella voi olla, ja kotelokaan ei alumiinivalurakenteisena varmaan juuri resonoi. Bassotoisto katkeaa tietty kotelon viritystaajuuteen, alipäästösuodin (bassoleikkuri) varmaan on myös viritetty samalle taajuudelle. Äänenpainevarat eivät varmaan ole kovin kummoiset ole noin pienestä (5.25") elementistä. Suljettuna olisi napakampi, mutta toisaalta äänenpainevarat kärsisivät tuolla elementillä joka ilmeisesti tarvitsee tuon bassorefleksivirityksen tuoman buustauksen (ja valitettavan jälkisoinnin ja ryhmäviiveen).
 
Mikael
26.08.2011 10:25:24 (muokattu 26.08.2011 12:32:08)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mhelin: Kilpailee 8030APM mallin kanssa, on vähän tyyriimpi...
 
Menee vähän alemmas sekä ylemmäs ja vaste on ainakin käppyröiden perusteella selkeästi tasaisempi, mut muuten numeroiden mukaan on aika lähellä. Itseä kiinnostaa eniten se millainen on ton ylämiddle, mikä on oikeestaan ainoa asia mikä mua vaivaa mun Geneleceissä, mut kokeilemallahan toi selviää parhaiten.
 
Äänenpaineen riittävyys ei liene mulle ongelma koska mulle riittää hyvin nykyisenkin setin (8020A+7050B) varannot ja kuuntelen yleensä aika hiljaa.
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
mhelin
27.08.2011 02:05:42 (muokattu 27.08.2011 02:13:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: Itseä kiinnostaa eniten se millainen on ton ylämiddle, mikä on oikeestaan ainoa asia mikä mua vaivaa mun Geneleceissä, mut kokeilemallahan toi selviää parhaiten.
 
OT: Mitä taajusaluetta tarkoitat ylämiddlellä tarkemmin ottaen? Noita määrittelyjähän löytyy melkein jokaiselta oma. Itse bongasin yhdeltä kaiutinsuunnittelijalta sellaisen aika järkeenkäyvän ja tasapuolisen määrittelyn jossa kymmenen oktaavin äänialasta ylin oktaavi jätettiin ylimmäksi oktaaviksi, ja loput yhdeksän jaettiin oktaaveittain tasan (ihmisen kuulohan ei ymmärrä lineaarisista hertseistä mitään vaan tajuaa sävelalat vain oktaaveittain) . Eli siis tyyliin 20-40,40-80 ja 80-160 Hz taajuudet rajaavat ala-, keski- ja yläbassot, ja 160-320,320-640 ja 640-1280 Hz keskiäänet.
 
Mut jos yhtään sopii kohdille niin tuossa 1-2kHz välillä kuulo on herkimillään, ja bassokeskiäänisten toisto taas huonoimmillaan kun kartio ei enää säilytä muotoaan puhekelan vauhdissa (englanninkielinen termi on "cone breakup"). Mittausten valossa saundia (säröspektriä) ei varmaan ole helppo ennustaa vaan kaiutinta olisi kuunneltava. Jäykillä metallikartioisilla elementeillä muuten tuota säröä ei ole jolloin tuo alue on puhdas, mutta ikävä kyllä normaalisti n. kahta-kolmea oktaavia korkeammalla soi sitäkin pahempi harmoninen särö jonka tuo alempi taajuus herättää (eli jakosuotimella sitä ei voi vaimentaa, ainoa tapa päästä siitä eroon on laskea jakotaajuutta riittävästi). Mutta missähän ovat kaikki esim. alumiinikartioista bassokeskiäänistä käyttävät studiomonitorit. En tiedä voiko tuota DSPeakeria laskea studiomonitoriksi (vaikka Pro sana nimessä esiintyy), mutta siitä on aika vaikea laittaa paremmaksi: http://www.dspeaker.com/en/products … eaker-servo-299b/measurements.shtml En ole noita kuullut kuin kertaalleen, ja ainakin normaaleilla kuunteluvoimakkuuksilla toimivat paremmin kuin hyvin, mutta hintaa onkin tuplasti noihin Neumanneihin ja Geneihin verrattuna. Toisaalta pari tonnia parilta ei vielä ole paljonkaan näihin Grimm Audion LS1:iin verrattuna (sama diskantti muuten molemmissa):
 
http://www.grimmaudio.com/pro_loudspeakers_ls1.htm
http://recforums.prosoundweb.com/index.php/t/30014/0/
http://www.frontendaudio.com/Grimm-Audio-LS1-Monitors-p/9999-09634.htm
 
Mikael
27.08.2011 08:10:50
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mhelin: OT: Mitä taajusaluetta tarkoitat ylämiddlellä tarkemmin ottaen?
 
Hyvä pointti. Mä ajatteln ylämiddlenä suurinpiirtein 1-4kHz aluetta ja oikeastaan just toi alue on mun mielestä miksauksen kannalta kaikkein tärkein ja herkin. Jos sen saa kondikseen niin loppu on aika helppoa.
 
Mulle onkin tulossa nämä Neumannit kuunteluun tässä lähiaikoina joten sittenhän se todella selviää miltä noi kuulostaa omassa tarkkaamossa.
 
Mä veikkaan että Hartke on tuhonnut alumiinin mahdollisuudet vakavasti otettavana kaiutinmateriaalina :D
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
CryptoFib
27.08.2011 18:11:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


 
Mulle onkin tulossa nämä Neumannit kuunteluun tässä lähiaikoina joten sittenhän se todella selviää miltä noi kuulostaa omassa tarkkaamossa.

 
Kiinnostavat ämyrit kyllä. Kirjota ihmeessä tänne kokemuksista. Itellä on monnarien vaihto eessä ja genelccien puutteista sama fiilis ku sulla.
 
Siitä huolimatta, että eläminen on niin kallista, se on edelleen hyvin suosittua.
mhelin
28.08.2011 14:04:35 (muokattu 28.08.2011 14:12:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näppärän tuntuiset nuo KH120A:n pöytäjalustat (LH65), voisivat toimia muillekin kaiuttimille joihin saa pari ruuvia kiinni tarvittavaan kohtaan:
 
http://www.neumann-kh-line.com/neum … id=31D3946FD59BFD07C125778900573598
 
E: On vaan sikakallis, 159 EUR / kpl:
http://www.da-x.de/de/neumann-lh65-tischstativ-fur-kh120.html
 
mhelin
28.08.2011 14:23:24 (muokattu 29.08.2011 17:28:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael:
Mä veikkaan että Hartke on tuhonnut alumiinin mahdollisuudet vakavasti otettavana kaiutinmateriaalina :D

 
Bassoskobeissa? Tuo K+H:n tai paremminkin Sennheiserin (tökkii tuo Neumann nimen käyttö kun Neumannilla ei ole mitään tekemistä tuon kaiuttimen suunnittelun kanssa) kartiomateriaali on joku "Composite sandwich cone". Hyvin samantapainen kuin Genelecien käsittääkseni. Alumiini tai magnesium saundaa erilaiselta, kliinimmältä ja kylmemmältä mikä johtuu pienemmästä säröstä alemmilla taajuuksilla. Miksatessa paperi- tai muovikartioisilla osa saundin lämpimyydestä tulee kaiuttimen tuottamasta säröstä - tiedä sitten miten iso ero on käytännössä (pitäisi kokeilla).
 
Mikael
12.09.2011 18:07:41 (muokattu 12.09.2011 18:14:55)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tänään kävin hakemassa KH120A:t tarkkaamooni ja ehdin ottaa pikaiset tyypit kuuntelemalla joitain mielilevyjäni noin tunnin verran. Onneksi voin viikon verran rauhassa tutustua ennen päätösten tekoa.
 
Ensivaikutelma oli todella positiivinen, joskin odotuksetkin olivat korkealla ja innostunut tunnelma saa useinkin asiat tuntumaan kivemilta. Ensihavainto verrattuna 8020+7050 -pakettiin oli että KH120A tulee selvästi kovempaa, mutta onneksi Central Stationissa on kaiuttimien ulostuloille trimmit joilla vola oli helppo tasata kaiuttimien kesken, jonka jälkeen AB-kuuntelu oli vaivatonta ja avartavaa... Äkkiseltään Neumann vaikutti täyteläisemmältä, avarammalta ja jotenkin leppoisammalta olematta kuitenkaan yhtään suttuinen tai epätarkka. Genelec tuntui jonkin verran analyyttisemmalta sekä ärhäkämmältä mutta samalla ohuemmalta vaikka subbasen kanssa toisto ulottuukin alemmas kuin Neumann yksinään. Tässä siis vaan ensivaikutelmia ja pitää perehtyä vielä rauhassa kuunteluun ja miksaamiseen näillä ennen kuin osaa sanoa mitään tarkempaa.
 
Bassotoisto tuntui erittäin vakuuttavlta ton kokoiseksi kaiuttimeksi. Ei tullut yhtään sellainen olo että noiden kanssa kaipaisi subbasta, vaikka olinkin ajatellut sen olevat luonteva päivitys noille mikäli hankintapäätös syntyy.
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
CryptoFib
12.09.2011 23:14:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: Tänään kävin hakemassa KH120A:t tarkkaamooni ja ehdin ottaa pikaiset tyypit kuuntelemalla joitain mielilevyjäni noin tunnin verran. Onneksi voin viikon verran rauhassa tutustua ennen päätösten tekoa.
 
Naish. Mukava, ku jaksoit kommentoijja fiilikset tännekin. Genelecit ei itelle istu ja monnarit tosiaan pitäis tilata tässä kohta. Nämä kaapit taitaa mennä tilaukseen. Voihan ne palauttaa, jos ei maistu. Minkälaiset fiilikset alakerran vasteesta? Ei mitään One-note-bass -fiilistä?
 
http://www.janneair.com/
Mikael
13.09.2011 22:03:42
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tänään miksasin kokeeksi yhden biisin Neumanneilla minkä pari päivää sitten miksasin Geneleceillä. Tunnelma oli yllättävän luonteva ja kotoisa alusta lähtien, vaikka yleensä uudessa kuuntelussa tuntuu aluksi aina vähän olevan hukassa. Tekeminen tuntui helpolta ja ne ongelmat minkä kanssa oikeestaan aina on tullut painittua loistivat poissaolollaan. Missään vaiheessa ei tullut pakottavaa tarvetta hillitä laulun tai overheadeiden tai akustisen kitaran ylämiddleä (1-4kHz) ja basso tuntui asettuvan kohdalleen helposti. Yleisesti ottaen oli muutenkin sellainen tunnelma, että asiat vaativat vähemmän eq:tusta - varsinkin sitä sellaista kirurgi-henkistä leikkaamista tiukalla q:lla.
 
Subbasen puute ei miksatessakaan vaivannut ollenkaan - voi olla että konemusa/dub/reggae/tms. syvän basson kamassa subbasesta vois olla iloa mutta perus roots-rock ei kaivannut enempää kuin mitä nyt oli tarjolla. Oikeastaan se basso mitä Neumannit tuottivat tuntui olevan jotenkin kiinteämpää ja paremmin läjässä vaikka Genelecit menevätkin subbasen kera selväsi alemmas (38Hz vs. 52Hz +/-3db).
 
Ylipäätään keskialue tuntuu olevan Neumanneissa todella läsnä ja etenkin yksittäisiä soundeja ruuvaillessa melkein kaikessa tuntui olevan jotenkin enemmän lihaa luiden ympärillä. Vaihdellessa Genelecien ja Neumanneiden välillä tuntui myös että edelliset tuottivat jotenkin etäisemmän tunnelman, kun taas jälkimmäisiin vaihtaessa musa tuntui tulevan lähemmäs ja nimenomaan läsnäolon tunne oli vahva.
 
Stereokuvassakin oli eroja. Geneleceissä stereokuva tuntuu muodostuvan selvästi kaiuttimien väliin kun taas Neumanneilla reunat asettuivat reilusti kaiuttimien ulkopuolelle - siis sivusuunnassa - ja tunnelma on näin siis avarampi ja leveämpi. Toisaalta Geneleceissä asioiden sijainti stereokuvassa on erittäin tarkka ja tässä suhteessa Neumann tuntui hieman epäanalyyttisemmalta. Neumann ei tuntunut olevan niin tarkka myöskään kuuntelupisteen suhteen ja päätä liikuteltaessa soundi muuttui vähemmän kuin Geneleceillä.
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
kimkorho
13.09.2011 23:37:27 (muokattu 13.09.2011 23:49:53)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitokset kokemusten jakamisesta! Laitoin itse juuri tänään tilaukseen parin Neumanneja. Olen puuhastellut jo aika pitkään Genelec 8020+5040-setillä, ja harkinnut melkein yhtä kauan 7050-subbasen hommaamista. Nyt olis sen sijaan tarkoitus testata, hoitaisiko pelkkä pari Neumanneja tehtävät pienessä huoneessani niin, ettei subbasta tarvitsisi ollenkaan. Ennakkotiedot viittaavat siihen, että saattavat hyvinkin hoitaa, ja odotukset ovat muutenkin aika korkealla.
 
Jatka toki, Mikael, fiilisten päivittämistä etenkin jos jotain uutta ilmenee. Laitan itsekin tuntemuksia sitten kun niitä Neumanneista saan. Kiinnostavaa muuten yrittää tulkita tuota ylämiddle-asiaa: mahtaako Neumann olla liian armollinen vai Genelec liian ärhäkkä? Oleellista tietysti on siirtyykö Neumann-miksit paremmin/huonommin kuin Geneleceillä tehdyt...
 
www.theindigo.fi
Mikael
14.09.2011 09:53:50
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimkorho: Kiinnostavaa muuten yrittää tulkita tuota ylämiddle-asiaa: mahtaako Neumann olla liian armollinen vai Genelec liian ärhäkkä? Oleellista tietysti on siirtyykö Neumann-miksit paremmin/huonommin kuin Geneleceillä tehdyt...
 
Näinpä. Mähän sitten unohdin sen Neumann-mikauksen studiolle joten en päässyt vertaamaan tutussa kotikuuntelussa tuotoksiani. Mutta mikäli näppituntumaan on luottaminen niin veikkaisin että Genelec on mulle liian ärhäkkä. Tämä on tullut selvästi ilmi siinä, että melko säännönmukaisesti Geneleceillä miksaamieni levyjen masteroinnissa on tuota nimenomaista aluetta jouduttu nostamaan.
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
PJS
14.09.2011 10:11:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: Näinpä. Mähän sitten unohdin sen Neumann-mikauksen studiolle joten en päässyt vertaamaan tutussa kotikuuntelussa tuotoksiani. Mutta mikäli näppituntumaan on luottaminen niin veikkaisin että Genelec on mulle liian ärhäkkä. Tämä on tullut selvästi ilmi siinä, että melko säännönmukaisesti Geneleceillä miksaamieni levyjen masteroinnissa on tuota nimenomaista aluetta jouduttu nostamaan.
 
Olis tähän ongelmaan ollut helpompi ja halvempikin ratkaisu ku uusien kaiuttimien hommaaminen. Olisit vaan tuhonnut kuuloasi vähän niin tulis semmoinen luonteva balanssi noiden geneleegien kanssa ;)
 
Peace!
Mikael
14.09.2011 10:44:45
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PJS: Olis tähän ongelmaan ollut helpompi ja halvempikin ratkaisu ku uusien kaiuttimien hommaaminen. Olisit vaan tuhonnut kuuloasi vähän niin tulis semmoinen luonteva balanssi noiden geneleegien kanssa ;)
 
Eiköhän toi metodi oo jo ihan tapissa.
 
Täällä muuten yks arvostelu lisää:
http://www.nxtbook.com/nxtbooks/newbay/audiomedia_201105/#/30
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
kompelonnora
18.09.2011 14:56:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: veikkaisin että Genelec on mulle liian ärhäkkä. Tämä on tullut selvästi ilmi siinä, että melko säännönmukaisesti Geneleceillä miksaamieni levyjen masteroinnissa on tuota nimenomaista aluetta jouduttu nostamaan.
 
Mulla on vähän samantapaista kokemusta. Mulla oli vähän aikaa 8020 pari kenttä-äänityksiin, mutta myin sen kun huomasin, että kompensoin juuri tota rääviyttä ja jouduin myöhemmin ongelmiin. Pienet fostex 6301 pöntöt on kuitenkin olleet tässä suhteessa paremmat, ja niissä on toki se hyvä puoli, että niitä ei saa rikki ja ne on kevyet. Toki mulla on etymotic er-4:t mukana myös ja käytän kaiuttimia lähinnä stereokuvan arviointiin.
 
Mua kiinnostaa vähän toi 120, voisko siitä tulla fostexien korvaaja, kuten myös geithain...
 
Sinänsä genelecin 8000 -sarja on valtava edistysasken 1000 -sarjaan verrattuna, eikä ne ole lainkaan huonoja kaiuttimia, mutta keskialue on edelleen vähän liian värittynyt, ainakin akustisiin äänityksiin, IMO.
 
Mikael
20.09.2011 09:36:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täällä yksi arvostelu lisää:
http://www.prosoundnetwork.com/arti … ered-nearfield-studio-monitor/13578
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
mhelin
21.09.2011 22:48:47 (muokattu 21.09.2011 22:51:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: Täällä yksi arvostelu lisää:
http://www.prosoundnetwork.com/arti … ered-nearfield-studio-monitor/13578

 
Kyllä nuo omassa lajityypissään varmaan ovat parhaasta päästä, mutta subbaria korvaamaan niistä tai mistään 2-tiekaiuttimista ei ole intermodulaatiosärön (IMD) vuoksi. Varsinkin 5" elementti joutuu matalia ääniä toistaakseen edes kohtuullisella tasolla tekemään melkoista liikettä. Valitettavasti vaan mikään valmistaja ei tietääkseni tee tuollaisia KH-120 kokoluokkaa olevia 3-tie lähikenttämonitoreita joilla tuota ongelmaa ei olisi. Esim. tuosta uudesta KRK RP10-3:sta (jossa siis 10" bassoelementti) saisi kokoa pienentämällä ja käyttämällä esim. 6.5" pitkäiskuista elementtiä melkoisen alaskin puhtaasti ja ilman IMD:tä toistavan kapistuksen:
 
http://www.krksys.com/krk-studio-mo … or-speakers/rokit/rokit-rp10-3.html
http://www.dv247.fi/invt/85764/
 
mhelin
21.09.2011 22:57:56 (muokattu 21.09.2011 23:30:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuollaisen 3-tie monitorin löysin Focalilta:
 
http://www.focalprofessional.com/en/sm9-line/sm9.php
 
Koko on vielä ihan kohtuullinen 320mm x 490mm x 390mm.
Vaste 3-tie-moodissa 30-40000Hz ja 2-tie-moodissa 90 Hz ylöspäin (eli niillä voi näppärästi tsekata miksauksen virtuaalisesti pienemmillä monitoreilla).
 
Neumannilla on toinen vastaavanoloinen mutta "yksinkertaisempi" kaiutin joka on listattu lähikenttämonitoreiden joukkoon kuuluvaksi:
 
http://www.neumann-kh-line.com/neum … io-monitors_nearfield-monitors_O300
 
Tosin sitten tuo O300 on horisontaalisen (ja vertikaalisenkin) suuntaavuuden suhteen aika paljon huonompi. KH120 on edellisen suhteen aika hyvä itse asiassa (http://www.neumann-kh-line.com/klei … $File/kh120_hor_directivity_510.gif ). O300:ssa näkyy pahoja kuoppia tehovasteessa (tai näkyy suuntaavuudessa mutta ne vaikuttavat tehovasteeseen) jakotaajuuksien kohdalla (650 Hz ja 3k3) ja myös 1 kHz kohdalla diffraktion aiheuttama suuntakuvion leveäminen (http://www.neumann-kh-line.com/klei … /$File/o300d_horizontal_dir_510.gif ). Kaikkea ei voi saada.
 
KH120:n (bassorefleksi) jälkisointi on 100 Hz:lla muuten jotain 42 ms luokkaa (ja 50 Hz:lla 50 ms) kun O300 jossa on suljettu kotelo ("acoustic suspension") se on 100 Hz vain 7 ms (alempaa ei ole mittadataa). Siis sukille on käyttöä KH120 tapauksessakin, niillä pitäisi jälkisointikin lyhentyä. Jos varovasti soittaa niin refleksiaukot kokonaan tukkimalla saisi vielä tiukemman basson (EQ:lla vasteen saa suoremmaksi).
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti