Aihe: Shure Unidyne B model 515SB
1
SamPpaa
13.12.2007 17:41:24
Iltaa

Sain käsiini otsikon mukaisen mikrofonin. Kyseessä on tuollainen viisseiskan näköinen dynaaminen mikki. Mikki ei ole kunnossa, mutta ajattelin kokeilla kunnostaa sen. Mikki helisee hieman kun sitä heiluttaa ja kapselin päällä olevan grillin irroittaminen paljastaa, että kalvon päältä on irronnut muovinen, pyöreä ja reikäinen "suojalipare". Tämä hoitunee varovaisella liimaamisella.

Mikissä ollut kiinteä johto puuttuu ja ajattelin laittaa tilalle joko suoraan xlr-liittimen tai pätkän johtoa, minkä päässä olisi xlr-liitin. Mikissä on on/off kytkin, johon kapselista lähtevät johdot menee. Kytkimestä eteenpäin johtoja ei mene ja sininen, ilmeisesti maajohto, on katkaistu myös kapselin suuntaan. Tämä sininen johto kuuluu siis keskimmäiseen lipareeseen kapselissa.

Kysymys oikeastaan kuuluukin, että mistä kohtaa kytkimestä kuuluisi vetää xlr-liittimen lipareisiin 1, 2 ja 3? Ja kuuluuko tuo sininen johto vetää johonkin muuallekkin, kuin kapselista kytkimen kylkeen?

Tässä pdf kyseisestä mikistä:
http://www.shure.com/stellent/group … ts/web_resource/us_pro_515sa_ug.pdf

Onko kenelläkään muuten kokemuksia kyseisetä mikistä? Luulisi toimivan esim. kitaraan ja virveliin?
Antti1
13.12.2007 17:47:21
Onko kenelläkään muuten kokemuksia kyseisetä mikistä? Luulisi toimivan esim. kitaraan ja virveliin?

Hyvä 57:n korvike ehkä aavistuksen eroavalla soundilla, jota tosin ikäkin jo teettää. Taitaa itseasiassa olla ko. pötkilön esikuva, joten samankaltaisuus ei liene ihme.
"Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg
Roberto
13.12.2007 19:36:34

Ihan paras kaikenlaiseen räyhä-lauluhommaan. Ja vaikka huuliharppuun, tai garage-kannujen overheadiksi.
SamPpaa
14.12.2007 20:51:56
P*skat, taitaa olla rikki tämä mikki. Kapseli helisee heilutellessa. Ei se ollut tuo muovilipare. Kokeilin myös ilman katkaisijaa, mutta sekään ei auttanut. Ilmeisesti siis kapseli rikki. Toivottavasti löytyis joskus käyttöä tuolle rungolle. On se niin hieno!
Roberto
14.12.2007 21:37:33

P*skat, taitaa olla rikki tämä mikki. Kapseli helisee heilutellessa. Ei se ollut tuo muovilipare. Kokeilin myös ilman katkaisijaa, mutta sekään ei auttanut. Ilmeisesti siis kapseli rikki. Toivottavasti löytyis joskus käyttöä tuolle rungolle. On se niin hieno!

No myy mulle se runko.
Antti1
14.12.2007 21:41:57
No myy mulle se runko.

Tokihan sen kaikki täältä kympillä ostavat. ;) Mä tarjoan kakskymppiä!
"Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg
Roberto
14.12.2007 21:59:34

Tokihan sen kaikki täältä kympillä ostavat. ;) Mä tarjoan kakskymppiä!

Rohkee mies, muistutan kuitenki et toimivia vastaavia mikkejä saa 40-50 eurolla...
SamPpaa
14.12.2007 22:13:32
Kyllä mää sille jotain käyttöä keksin. Menisköhän joku kapseli siihen heittämällä...?
StJerky
17.12.2007 15:19:28
Minullakin on tuollainen. Ja kapseli heiluu irtonaisena, kun rumpali iski grillin hajalle. Saa nähdä saanko joskus kuntoon...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)