kiiski 16.03.2005 16:00:03 | |
---|
Odotan innolla sitä, kun JPQ huomaa ilmiön nimeltään latenssi, sillä sen luulisi tuon kortin kanssa olevan suurempi huolenaihe kuin snadi kohina. Mulla on itelläni kasettineliraituri, mistä siirrän välillä rupuisen Soundblasterin kautta materiaalia tietokoneelle kavereille esittelyä varten. Latenssi on hurja ja mitkään päällekkäissoitot suoraan koneelle eivät todellakaan onnistu. |
stalkkeri 16.03.2005 16:06:58 | |
---|
|
JPQ 16.03.2005 16:27:27 | |
---|
Odotan innolla sitä, kun JPQ huomaa ilmiön nimeltään latenssi, sillä sen luulisi tuon kortin kanssa olevan suurempi huolenaihe kuin snadi kohina. Mulla on itelläni kasettineliraituri, mistä siirrän välillä rupuisen Soundblasterin kautta materiaalia tietokoneelle kavereille esittelyä varten. Latenssi on hurja ja mitkään päällekkäissoitot suoraan koneelle eivät todellakaan onnistu.
ei tarvi huomata tiedän ilmiön se haitanee vain softa synissä yms lisäksi päällekäis soitot kuten yksi tekemäni tekele jota ei vielä netissä ole onnistuu kyllä pitää vaan osata leikelellä samplen alusta tyhjät pois ja lopusta.(Minä osaan :) ) Ootkos JPQ äänittänyt mitään musaa niillä sun vehkeillä? no kaksi kappaletta olen tuolla emon raudalla jossa enempi kohinaa ja ehkä pahemmat balance heitotkin nykyistä äänikorttia en ole vielä siihen asti saanut eli en ole ehtinyt testata ja balance heitot softalla korjannut tosin en tykkää yhtään A) kestää B) ei ole yhtä hyvän kuuloista kuin se ettei tarttisi sitä tehdä lisäksi jos saundin balance on tietynlainen niin heiton määrän arviointi onkin kinkkisempää eli oikeastaan mahdotonta. PS. laittaisin sivulleni melkein heti oggit jos olisi julkisesti soitettavaksi ajateltuja lisäksi jos mbnetin sivulle fileiden siirto olisi helppoa jostain syystä vaikka minulla ftp ohjelma siinä jotain ihme hämäryyksiä. |
JPQ 16.03.2005 16:29:09 | |
---|
http://koti.mbnet.fi/~jpq/muuta/raita1.mp3 Hyvinhän tuo pistelee menemään, oli latenssia tai ei, so not! Kortti on muuten sama kait noissa mutta nuo kasetille heitetty kun piti nuo siirtää vielä käyttäen pceetä. (toisen perheenjäsenen enkä haluaisi niitä touhuihini sotkea koska tiedän että se on turhaa...) PS. en ymmärrä miten digitoinnissa latenssi haittaisi ? |
stalkkeri 16.03.2005 16:33:33 | |
---|
PS. en ymmärrä miten digitoinnissa latenssi haittaisi ? Ei mitenkään. Tuo vaan kuulosti kyllä siltä että olisi äänitetty sound-on-sound. Muistelen joissain aiemmissa kirjoittelujasi näin olleen. |
JPQ 16.03.2005 16:34:10 | |
---|
http://koti.mbnet.fi/~jpq/muuta/raita1.mp3 Hyvinhän tuo pistelee menemään, oli latenssia tai ei, so not! tuohan on lennosta soitettu paitsi sekvensi on Roland SH101sta ja toinen syna saundi päällä Yamaha Cs1xästä ja toinen Alesis Qs6.1stä. PS. täytyi oikein itsekkin tarkistaa ja vieläkin ihmettelen mitä hittoa moniraita puuhissa latenssi tekee ??? |
Juho L 16.03.2005 16:37:25 | |
---|
Otin ensin hiilihydraattijuoman ja sitten valmistauduin lukemaan tämän ketjun läpi. Puolivälissä iski pahasti maitohapoille, mutta sisulla vedin loppuun asti. Maalissa toimittaja kysyi, että "Miltä nyt tuntuu?". Minä vastasin, että "Mikä saatana tämän ketjun idea on, mikä JPQ:n ongelma on ja onko se ratkaistavissa lääkkeillä". Teepäs JPQ nyt niin, että nauhoita meille vaikka pätkä Smoke on the Wateria niillä synilla ja pistä mp3-linkki tänne. Katsotaan nyt miten paljon se kohisee ja miten vahvoja lääkkeitä pitää määrätä. "Minkä taakseen jättää, siihen etäisyyttä kasvattaa." - Sananlasku
IMIK - Perustajajäsen #2. Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä! |
Notefix 16.03.2005 16:43:08 (muokattu 16.03.2005 16:43:43) | |
---|
Piti ihan kuunnella herran tuotoksia...raita 3! Ihme vireessä kuulostaa ainakin olevan tuo... Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta" |
PL 16.03.2005 16:48:24 | |
---|
Piti vielä yrittää........., mutta ei enää jaksa. Erään äänentoistofirman pomo sanoi uusille työntekijöille: "Näytän tämän kerran, jos ei sen jälkeen taitu, niin voit etsiä uusia hommia" |
kiiski 16.03.2005 16:54:59 | |
---|
PS. täytyi oikein itsekkin tarkistaa ja vieläkin ihmettelen mitä hittoa moniraita puuhissa latenssi tekee ??? Nauhoitat koneelle vaikka jonkun lihavan rumpukompin. Sen jälkeen laitat koneelta sen rumpukompin soimaan ja soitat sen kanssa tahdissa sisään vaikka basson. Tämä uudelleen soitettu pätkä tallentuukin koneelle viiveellä ja iskut eivät mene tahtiin. Latenssi ei ainakaan minulla ole koskaan ollut vakio, joten uuden raidan siirtäminen taaksepäin rumpukomppiin nähden ei auta. Mulla tosin suurimman latenssiongelman taitaa aiheuttaa huonon äänikortin (Soundblaster AWE 64 jeejee) ja käyttöjärjestelmän kehnous musiikkihommissa (Linux) Fiksumpi korjatkoon. |
JPQ 16.03.2005 17:13:06 | |
---|
Ei mitenkään. Tuo vaan kuulosti kyllä siltä että olisi äänitetty sound-on-sound. Muistelen joissain aiemmissa kirjoittelujasi näin olleen. Mitäs tuo tarkoittaa ? |
JPQ 16.03.2005 17:14:35 | |
---|
Piti ihan kuunnella herran tuotoksia...raita 3! Ihme vireessä kuulostaa ainakin olevan tuo... Ai jaa onko tuo jotenkin oudossa vireessä ? johtuu kait sitten siitä että se on kasetille kaahittu ensiksi ja kasetti kun pyörii niinkuin pyörii tosin itse en havaitse mitään vire ongelmaa. |
JPQ 16.03.2005 17:18:05 | |
---|
Nauhoitat koneelle vaikka jonkun lihavan rumpukompin. Sen jälkeen laitat koneelta sen rumpukompin soimaan ja soitat sen kanssa tahdissa sisään vaikka basson. Tämä uudelleen soitettu pätkä tallentuukin koneelle viiveellä ja iskut eivät mene tahtiin. Latenssi ei ainakaan minulla ole koskaan ollut vakio, joten uuden raidan siirtäminen taaksepäin rumpukomppiin nähden ei auta. Mulla tosin suurimman latenssiongelman taitaa aiheuttaa huonon äänikortin (Soundblaster AWE 64 jeejee) ja käyttöjärjestelmän kehnous musiikkihommissa (Linux) Fiksumpi korjatkoon. minä en oikein noin tee moniraita hommiani ja lisäksi leikkaamalla turhia samplen alusta (siis uuden pätkän alusta) saan ne samaan tahtiin "fiksumpi" oikokoon jos jotain valittamista on. ja äänikortti onneton SB Live 5.1 ja käyttis aika outo eli MorphOS. ja Smoke On The wateria en soita kun en osaa eikä ole nuotteja mutta jotain pitää teille yrittää soittaa sais vaan sen sitten kotisivulleen helposti sitäkin tässä täytyy tutkia. |
Juho L 16.03.2005 17:24:46 | |
---|
ja Smoke On The wateria en soita kun en osaa eikä ole nuotteja mutta jotain pitää teille yrittää soittaa sais vaan sen sitten kotisivulleen helposti sitäkin tässä täytyy tutkia. No, Ukko-Nooan osaat ainakin. "Minkä taakseen jättää, siihen etäisyyttä kasvattaa." - Sananlasku
IMIK - Perustajajäsen #2. Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä! |
kiiski 16.03.2005 17:56:38 | |
---|
minä en oikein noin tee moniraita hommiani Menee vähän enemmän taas aiheen ohi, mutta miten sinä oikein teet moniraitahommia ellet sitten tallentamalla soittimia monelle eri raidalle? |
JPQ 16.03.2005 18:22:47 | |
---|
Menee vähän enemmän taas aiheen ohi, mutta miten sinä oikein teet moniraitahommia ellet sitten tallentamalla soittimia monelle eri raidalle? No juurikin noin muttei mun tarvi kuulla taustalla edillisiä raitoja ja jos tarviikin osaanen softalla korjata tuon tahdissa olo virheen jälkikäteenkin. Nimimerkki en ole käsi vaan kätönen. (melkoinen ero siis..) |
Mikael 16.03.2005 18:58:04 | |
---|
No juurikin noin muttei mun tarvi kuulla taustalla edillisiä raitoja jäbällä on oiva taimi. Juzzu: "Vire on vain suositus, ei pakko." |
JPQ 16.03.2005 20:09:21 | |
---|
No, Ukko-Nooan osaat ainakin. Älä naurata mutta jotain lupaan yrittää saattaa kuuluville. |
JPQ 16.03.2005 21:00:58 | |
---|
Mistä sais ilmaista tilaa ? edes 5mb. |
JPQ 16.03.2005 21:35:13 | |
---|
Kyllähän eräältä sivulta löytyy iso lista eri tilan tarjoajia mutta aika monessa tympeitä ehtoja kuten tiedoston isoin koko 1mb tai jopa vähempi.:( Joten neuvokaa ilmaista tilaa jostain vähintään 5mb tai sitten kertokaa jos emaililla saa pistää fileen ja pistäkää email. jollei ole käyttäjä kuvauksessanne. filettä ei ole vielä mutta syytä olisi olla paikka sitä varten ja mbnetin kanssa jatkuu hämäryydet ja se joka osannee auttaa niiden kanssa ei ole paikalla. |