Aihe: Budjettiluokan overheadit Bonham / Glyn Johns -mikitykseen
1 2 3 4 5
anapena
07.05.2010 12:49:37
Aki: Tää on Suomessa helppoa, tavallinen prosentti kun on 0.

Tässä onkin amatöörin ja ammattilaisen ero. Ammattilainen antaa Suomessakin sopivan juomarahan varmistaakseen toimivan huollon...:) Tapauskohtaista, ei ehkä toimi mäccärillä tai ärrällä...
kivi
10.05.2010 14:48:32
anapena: Tässä onkin amatöörin ja ammattilaisen ero. Ammattilainen antaa Suomessakin sopivan juomarahan varmistaakseen toimivan huollon...:) Tapauskohtaista, ei ehkä toimi mäccärillä tai ärrällä...

Joo, mä olen kyllä Suomessakin antanut juomarahaa hyvästä palvelusta, joskus myös silloin kun olen kokenut että mua on laskutettu alihintaan. Pubeissa ei muuten anneta juomarahaa (vaikka muuten Briteissä tippi on aina 10%) eikä siis myöskään Suomen olutbaareissa, mutta korjaajille, kuriireille ja ruokaravintoloissa voi aivan hyvin jättää tippiä Suomessakin. Muurareille ja vastaaville pitää antaa harjakaispullo. Tiepalvelun miehelle ja maantiellä auttajalle annetaan aina tippiä.

Amerikan baareissa pitää jättää se taala vaikka ostaisit vain yhden oluen, voi hyvin olla ettei tarjoilija saa muuta palkkaa kuin juomarahat. Muuten tippi on helpoin laskea arvonlisäveron osuudesta laskussa.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)