Aihe: Miksausapua epätoivoiselle aloittelijalle! (Ääninäyte liitteenä)
1 2 3 4 5 6 714 15 16 17 18
kivi
25.04.2010 15:50:49
mukis: Munkaan tarkoitus ei ollut korostaa kotonatekemisen hienoutta, vaan lähinnä poistaa kastijakoa koti- ja oikean studion väliltä. Molempi parempi ja tilanteen mukaan, kuten edellä ansiokkaasti todettiin.

Kivin kommentti siitä, että on helppoa ja halpaa mennä valmiille apajille toisen studioon, on järkevä ainoastaan siinä tapauksessa, että on tarpeeksi tietotaitoa hallussa; itse, tumppu amatöörinä, en vieraassa studiossa saisi varmaan edes päävirtaa päälle, saati sitten osaisin kytkeä jotain omia räkkejä signaalitielle ym... Eli hommasta ei vaan kerta kaikkiaan tulisi mitään. Tämä kokemattomuus / tietotaidon puute ei ole kuitenkaan estänyt, eikä estä jatkossakaan tekemästä kotona, omilla mopolaitteilla, levyjä.

Juu, mut kun sun moposetti laajenee, joudut joka tapauksessa opettelemaan kytkemään laitteet. Miksauspöydän käyttökin kannattaa opetella ennen kuin joutuu ekaa kertaa esim miksaamaan kaverin keikkaa.

Mutta sulla nyt on tuo laitejuttu kummittelemassa kovin paljon mukana - ei siellä oikeassa studiossa oo mitään niin ihmeellistä kalustoa ettei sitä oppisi verrattain helposti, ja sama toisinpäin, jos niitä oikeassa studiossa vaadittuja perusteita ei oo hanskassa, niin ei ne mopolaitteilla kotona tehdyt levyt kuulosta "oikeilta" myöskään.

Kas kun ei vaikeaa oo oppia laitteiden käyttöä, vaikeaa on oppia kuulemaan ja ymmärtämään kuulemansa ja tekemään ratkaisuja siltä pohjalta.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
kivi
25.04.2010 15:53:20
Lennu: Ja sit pitää olla taksi, jossa on CD-soitin.

Landella asuessa se taksikuski pyydettiin mukaan studioon diggailemaan musaa, ja kas kummaa, sitten varapyörän alta löytyi aina myös pullo, matkaevääksi ja sessioiden lopuksi.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
mukis
25.04.2010 17:07:39

Kas kun ei vaikeaa oo oppia laitteiden käyttöä, vaikeaa on oppia kuulemaan ja ymmärtämään kuulemansa ja tekemään ratkaisuja siltä pohjalta.

En uskokaan, että laitteiden opettelu olisi mitään ylipääsemätöntä tai edes kovin vaikeaa. Saattaa kuulosta omituiselta, mutta elämä ei vaan ole tähän mennessä vielä heittänyt tilanteeseen, jossa olisin päässyt edes käymään missään kunnon studiossa saati sitten olisin päässyt opettelemaan touhuamista. Musiikkia on väännetty vuosi tolkulla pienissä piireissä, enkä ole kyllä aktiivisesti ikinä etsinytkään mahdollisuuksia studio-opetteluun (ei liene olisi vaikeaa järjestää..), motivaatiota kyllä olisi moiseen, ehkäpä joskus..

Kaikesta huolimatta on ollut hienoa tehdä levyjä.
molder
26.04.2010 01:12:15 (muokattu 26.04.2010 01:14:41)
mukis: Esim:

Gimp, ilmainen kuvankäsittely softa
KRISTAL single-user license 24,90e
OKTAVA MK 012-01 x 2 298e
Studio Projects B1 115e
Shure SM 57 x 2 109e
K&M 210/2 - classic mic stand x 3 114e
PRO SNAKE TPM 10 - professional microphone cable x 4 40e
Presonus Firestudio Project 389e

= n. 1200e

Lisäksi tietysti tietokone, jollainen jokaisesta taloudesta löytyy lähes oletusarvona, samoin kamera. Soittimia ei ole laskettu, oletuksena tietenkin, että soiton harrastajista on kyse. Tuolla setillä saisi tehtyä jo rummutkin.

Varmasti paljon halvemmallakin voisi tehdä, tuossa oleva tavara on kuitenkin peruslaadukasta.

Vähän vaikeampi homma on tietysti se, että olis helvetin pätevä tekemään ja säveltäis perkeleen kovaa musaa..

Oletusarvoisesti ajattelin, että tietokone lasketaan budjettiin mukaan ja tehdään kitararock-levy, sen olisi voinut täsmentää :) Se on 800€-1000€ jos itse rakentelet semmoisen koneen mikä pyörittää albumillista sellaisen projetkin raitoja . Kristalia ei kannata käyttää vaan sitä Cubase LE:tä mikä toivottavasti tulee Firestudion mukana. Monitorit? Vai oliko ne jo tuossa?
Pistetään vaikka Behringer Truthit = 330€. Gimpistä en tiedä. Toivottavasti antaa ulos painostandardien mukaisia Cmyk-Pdfiä, ( ilmainen .ttf fontti menee kyllä mukana) että saadaan peruslaadukkaat kannet myös painosta ;)
= n. 2330€.
OK. Myönnetään. Halvalla päästiin ja kyllä noilla on mahdollista hyvä levy tehdä... Teoriassa :)
"The SOUND of VOLUME"
kivi
26.04.2010 03:37:47
mukis:
Kaikesta huolimatta on ollut hienoa tehdä levyjä.

Saako niitä levykauppa X:stä tai F-Musiikista?

Levyn käsite on niin väljä. Omakustanne voi olla ihan oikea levy olemukseltaan ihan hyvin, mut jakelu pitäis olla kunnossa ennenkuin puhutaan "levyistä", koska johonkin se raja on vedettävä.
(Handsome Dick Manitoba)
Master Fader
26.04.2010 08:57:34
Eikös kaikki jo tiedä, että äänitteen, kuten elokuvankin, voi tehdä teoriassa ilmaiseksi? Mutta onko se kiinnostavaa? Emmekö me ole ensisijaisesti kiinnostuneita hyvistä äänitteistä ja elokuvista? Musiikkivideot Suomessa tehdään nykyään pääasiassa ilmaiseksi. Se ei sinänsä enää kiinnosta ketää, vaan se, onko video hyvä. Jos tarkoituksena on tehdä hyviä äänitteitä, eikä vain demoja, pitäisi olla ensisijaisesti kiinnostunut siitä, miten hyvä äänitteitä tehdään. Hintakeskustelu tulee vasta sitten, ja silloinkin on tunnustettava, että kaikkea ei voi tehdä ilmaiseksi vaikka jotain voikin. Tällä palstalla mietitään usein liian paljon hintakysymyksiä, koska täällä useimmilla tuntuu olevan sellainen outo käsitys, että kaikilla pitäisi olla oma studio. Se on joku nykyajan ihmeellinen vääristymä. Itselläni ei ole, eikä suurimpaa osaa klassikkolevyistä ole tehty kotistudioissa vaan kaupallisissa studioissa.
molder
26.04.2010 12:05:38 (muokattu 26.04.2010 12:08:49)
Master Fader: Eikös kaikki jo tiedä, että äänitteen, kuten elokuvankin, voi tehdä teoriassa ilmaiseksi? Mutta onko se kiinnostavaa? Emmekö me ole ensisijaisesti kiinnostuneita hyvistä äänitteistä ja elokuvista? Musiikkivideot Suomessa tehdään nykyään pääasiassa ilmaiseksi. Se ei sinänsä enää kiinnosta ketää, vaan se, onko video hyvä. Jos tarkoituksena on tehdä hyviä äänitteitä, eikä vain demoja, pitäisi olla ensisijaisesti kiinnostunut siitä, miten hyvä äänitteitä tehdään. Hintakeskustelu tulee vasta sitten, ja silloinkin on tunnustettava, että kaikkea ei voi tehdä ilmaiseksi vaikka jotain voikin. Tällä palstalla mietitään usein liian paljon hintakysymyksiä, koska täällä useimmilla tuntuu olevan sellainen outo käsitys, että kaikilla pitäisi olla oma studio. Se on joku nykyajan ihmeellinen vääristymä. Itselläni ei ole, eikä suurimpaa osaa klassikkolevyistä ole tehty kotistudioissa vaan kaupallisissa studioissa.

Ihan täyttä asiaa. Tuo elokuva on muuten hyvä vertaus. Minä olen muuten kanssa tehnyt elokuvan. Oikeasti. Ei maksanut ku 200€. Ostin Toshiban Hd-cameran, 1080i pixeliä ja se on HD-joten täyttää standardit siis. Löytyy Juutubesta. Se on kanssa aika lyhyt, mutta hyvä se on ja omasta mielestä hakkaa aika monta muuta lyhäriä. Se kuvanlaatu on hyvä, mutta tärkeintä siinä on se juoni! Se on aivan loistava. Näyteltykin aika paskasti, mutta jos siinä olis parempi näyttelijä niin se olis hyvä. OFFTOPIC.
Mutta on halvalla muitakin hyviäkin leffoja tehty. Nyt tämä uusi Reindeer-spotting ja sitten Blair Witch project ja..
"The SOUND of VOLUME"
kivi
26.04.2010 14:12:17 (muokattu 26.04.2010 14:16:24)
molder: Ihan täyttä asiaa. Tuo elokuva on muuten hyvä vertaus. Minä olen muuten kanssa tehnyt elokuvan. Oikeasti. Ei maksanut ku 200€. Ostin Toshiban Hd-cameran, 1080i pixeliä

Tavallaan vedit just maton altasi. Jos allekirjoitat Master Faderin edellisen väitteen, sinun pitäisi ehkä myös tunnustaa että se että kuvaat omalla kamerallasi tietyn määrän minuutteja huonoilla näyttelijöillä ja hälläväliä-meiningillä ja lataat ne youtubeen ei vielä tee lopputuloksesta elokuvaa.

Mä en voi tietää onko se hyvä. Voi ollakin.
(Handsome Dick Manitoba)
molder
26.04.2010 15:50:29 (muokattu 26.04.2010 15:59:04)
kivi: Tavallaan vedit just maton altasi. Jos allekirjoitat Master Faderin edellisen väitteen, sinun pitäisi ehkä myös tunnustaa että se että kuvaat omalla kamerallasi tietyn määrän minuutteja huonoilla näyttelijöillä ja hälläväliä-meiningillä ja lataat ne youtubeen ei vielä tee lopputuloksesta elokuvaa.

Mä en voi tietää onko se hyvä. Voi ollakin.

Unohdin laittaa : "sarkasmia". Sorry. Halusin tuolla esimerkillä kertoa, että 200€ Toshiballa ei tehdä elokuvia vaikka olisi kuinka hyvä juoni ( biisi) eikä parin sadan kamoilla "levyä". ( ja nyt joku vetää "Peitsamon" hihasta :) Ontuva vertaus.
Ehkä tämä keskustelu junnaa paikallaan. Mutta tuosta kertomastasi Eurythmicsistä. Kuuntelin sitä levyä ja ei kyllä ikinä uskoisi, että 4-raiturilla tehty. Ei perkule ei...Kai se on tuo levy missä on "Belinda" niminen piisi? Eli " In the Garden 1981". Biisit on kyllä hyviä ja saundit täysin ok. Siinä on Dave Stewart(?) todella ylittänyt itsensä. Mutta, mutta...oliskohan kuitenkin ollut hyvät ( ja kallliit) mikit käytössä ;). Ensimmäinen 4-raiturini, Fostex maksoi aikoinaan 4800mk. Vastaa nykypäivänä...ööhh..1500€-2000€ about?

Se "elokuva" on muuten olemassa. Ja se on huono oikeasti joten sitä ei kannata levyttää..siis levittää. Joskus tuntuu, että monen "levyn" kanssa olisi sama homma?
"The SOUND of VOLUME"
mukis
27.04.2010 17:56:13 (muokattu 27.04.2010 18:01:35)

kivi: Saako niitä levykauppa X:stä tai F-Musiikista?

Levyn käsite on niin väljä. Omakustanne voi olla ihan oikea levy olemukseltaan ihan hyvin, mut jakelu pitäis olla kunnossa ennenkuin puhutaan "levyistä", koska johonkin se raja on vedettävä.

En nyt muista mistä kaupoista niitä sai, useampia kuitenkin. Toki painokset todella pieniä ja pienten piirien musaa, julkaisijana entinen Mellow Records Italiasta ja uusimpana Musea ranskasta. Julkaisu ym markkinonti siis firman piikkiin. Rahamäärät marginaalisia, mutta koko homman ideakaan ei ole ollut rahan maksimointi tai isot tuotot.

Edit: taitaa tuo Mellow Records olla vieläkin toiminnassa, tosin italialaisten kanssa ei tarvitse olla enää missään tekemisissä, mutta se onkin jo eri aihetta..
mukis
27.04.2010 19:03:33

molder: Oletusarvoisesti ajattelin, että tietokone lasketaan budjettiin mukaan ja tehdään kitararock-levy, sen olisi voinut täsmentää :) Se on 800€-1000€ jos itse rakentelet semmoisen koneen mikä pyörittää albumillista sellaisen projetkin raitoja . Kristalia ei kannata käyttää vaan sitä Cubase LE:tä mikä toivottavasti tulee Firestudion mukana. Monitorit? Vai oliko ne jo tuossa?
Pistetään vaikka Behringer Truthit = 330€. Gimpistä en tiedä. Toivottavasti antaa ulos painostandardien mukaisia Cmyk-Pdfiä, ( ilmainen .ttf fontti menee kyllä mukana) että saadaan peruslaadukkaat kannet myös painosta ;)
= n. 2330€.
OK. Myönnetään. Halvalla päästiin ja kyllä noilla on mahdollista hyvä levy tehdä... Teoriassa :)

No joo, mä myönnän vastineeksi, että kyllä sitä rahaa helposti alkaa kulumaan enemmän ja enemmän.. Monitorit jäi heti mun listasta pois, ne tarvitaan ainakin. Toisaalta, jos bändistä kyse saadaan kuluja aina jaettua henkilöiden kesken.

Mikä sitten on hyvä levy? Mielipiteitä lienee mielipiteiden verran.. Mun mielestä musiikki on tietysti tärkeintä, sen pitää tuottaa nautintoa. Äänitteen laatu ja soittotatsi merkkaa myös siinä mielessä, että mitään pahasti häiritseviä asioita ei saa olla, kontekstissaan huippusoundit tietysti kruunaavat kokonaisuuden.

Esimerkkeinä omalta kohdaltani voisin heittää tällaisen:

http://www.youtube.com/watch?v=YojQx-bWz2g

Olen aina halunnut tykätä tuosta levystä, mutta kiippariäijä on pahus soikoon mennyt itse soittamaan rummutkin (näytteessä ei valitettavasti rumpuja kuulla), ja mun mielestä todella pahasti vihkoon, jopa niin, etten ole kunnolla voinut levystä ikinä nauttia, vaikka musa sinällään olisikin hienoa.

Heitän toisenkin esimerkin:

http://www.youtube.com/watch?v=W-0jxTpwhuM&feature=related

Tykkään todella tuosta levystä vaikka soundeissa hienoinen muovisuus pienen aavistuksen haittaakin.

Musamausta en siis halua kommentoida, vaan siitä mikä siitä levystä tekee "hyvän".
molder
27.04.2010 19:18:23 (muokattu 27.04.2010 20:07:08)
mukis: No joo, mä myönnän vastineeksi, että kyllä sitä rahaa helposti alkaa kulumaan enemmän ja enemmän.. Monitorit jäi heti mun listasta pois, ne tarvitaan ainakin. Toisaalta, jos bändistä kyse saadaan kuluja aina jaettua henkilöiden kesken.

Mikä sitten on hyvä levy? Mielipiteitä lienee mielipiteiden verran.. Mun mielestä musiikki on tietysti tärkeintä, sen pitää tuottaa nautintoa. Äänitteen laatu ja soittotatsi merkkaa myös siinä mielessä, että mitään pahasti häiritseviä asioita ei saa olla, kontekstissaan huippusoundit tietysti kruunaavat kokonaisuuden.

Esimerkkeinä omalta kohdaltani voisin heittää tällaisen:

http://www.youtube.com/watch?v=YojQx-bWz2g

Olen aina halunnut tykätä tuosta levystä, mutta kiippariäijä on pahus soikoon mennyt itse soittamaan rummutkin (näytteessä ei valitettavasti rumpuja kuulla), ja mun mielestä todella pahasti vihkoon, jopa niin, etten ole kunnolla voinut levystä ikinä nauttia, vaikka musa sinällään olisikin hienoa.

Heitän toisenkin esimerkin:

http://www.youtube.com/watch?v=W-0jxTpwhuM&feature=related

Tykkään todella tuosta levystä vaikka soundeissa hienoinen muovisuus pienen aavistuksen haittaakin.

Musamausta en siis halua kommentoida, vaan siitä mikä siitä levystä tekee "hyvän".

OK, mutta kun mun pointti ei ollut taas alkuunkaan se, että onko se levy hyvä. Vaan se eka pointti oli, että voiko halvalla eli vähäisellä rahamäärällä ostaa laitteet joilla äänittää rock-levyn (tai progelevyn) ( Huom. pitkäsoitto) ( Rajasin mielestäni alunperinkin pois sen Lännen-Jukan ja Bruce Springsteenin)

Ja se toinen asia oli kanssa, että onko se LEVY. Minä rajaan LEVY sanan samallailla kuin KIVI aiemmin. Oikeastaan tiukemminkin eli niin, että levy-yhtiö pitää olla takana ja jakelija ( tai jakelu levykauppoihin jne..) Omakustanne-levy minulle eriasia kuin "levy". Tai jos sanotaan "artisti teki levyn".

Ja tuo ensimmäinen esimerkkisi menee juuri niinkuin sanoin taas tuossa ELOKUVA esimerkissäni. Eli.."olisi hyvä jos näyttelijä ( rumpali tässä tapauksessa) olis parempi."
Mielestäni se oli ihan ok. Ei se huono ollut, mutta mihin hintaan tuo on tehty eli mitä laitteet on taas maksaneet. ( eli se ydinkysymys, että voiko "halvalla" tehdä levyä) Ja oliko tuo Gandalf-esimerkki joltain levyltä siis?Pär Lindh Project on ihan tuttu mulle ainakin.
http://www.parlindh.com/Content.aspx/Page/StudioHistory

Tuo Mike Oldfield ( lempimuusikoitani) ei (sekään) liity tähän keskusteluun ollenkaan koska hänen laitteistoinsa eivät ole ollenkaan huokeita???Hän ei ole yhtään levyä tehnyt n.2000€ maksaneilla laitteilla. Se laitteiston hinta oli tässä se tärkeä ja se, että onko se yleensä LEVYksi luokiteltava. Ei se onko se HYVÄ. Puhumme nyt sitten kuitenkin eri asoista.

Musea on kyllä levylafka juu,sitä en kiistä, mutta eikös se myy vain netinkautta? Jakelua ei ole käsittääkseni kauppoihin Suomessa, joten sitä kautta pelkästään tuleva LEVY ei ole se levy, miten minä sen termin käsitän.
Eli sillä luettelemallasi laitteistolla ja niiden hinnalla on mielestäni TEORIAssa mahdollista tehdä levy ( pitkäsoitto). En vain ole sellaista kuullut.

Kivin Eurythmics -esimerkin kelpuutan ( tosin ei tiedä vaikka olisi ne kalliit mikit olleet siellä kuitenkin :) )
"The SOUND of VOLUME"
mukis
27.04.2010 20:56:33

Musea on kyllä levylafka juu,sitä en kiistä, mutta eikös se myy vain netinkautta? Jakelua ei ole käsittääkseni kauppoihin Suomessa, joten sitä kautta pelkästään tuleva LEVY ei ole se levy, miten minä sen termin käsitän.
Eli sillä luettelemallasi laitteistolla ja niiden hinnalla on mielestäni TEORIAssa mahdollista tehdä levy ( pitkäsoitto). En vain ole sellaista kuullut.

Kivin Eurythmics -esimerkin kelpuutan ( tosin ei tiedä vaikka olisi ne kalliit mikit olleet siellä kuitenkin :) )

Ei puhuta eri asiasta, vaihdoin vähän kökösti uuteen puheen aiheeseen, kun alkoi kiinnostaa mitä vaaditaan "hyvältä" levyltä. Ja Oldfield ei varmasti ole tehnyt halvalla levyjä siinä olet oikeassa, se ei sovi esimerkiksi ollenkaan alkuperäiseen aiheeseen.

Täytyy omia tekemisiä kommentoida, vaikken alunperin halunnutkaan niitä esimerkkinä käyttää, vaan keskustella yleisemmin: mun mielestä olen/olemme tehneet kaksi ihan oikeaa levyä kansitaiteiteen kaikkineen, levyt on monistettu, julkaistu ja markkinoitu yhtiön toimesta. Levyjä saa ostaa ihan vapaasti useammista kaupoista. Olen täysin eri mieltä siitä, että levy pitäisi julkaista jossain suomalaisessa fyysisessä kaupassa suuren levyyhtiön toimesta, jotta sitä voitaisiin kutsua levyksi ja sitä näkemystä vastaan kirjoitin jo aikaisemmassakin tekstissäni.

Toinen levymme (ensimmäistä "levyä" en itse pidä levynä, sitä ei julkaistu missään) muuten tehtiin celeron 300Mhz! prossulla ja parin sadan megan keskusmuistilla (pc), yhdellä halpis- ja kahdella akg dynaammisella mikillä. Monitoreina halvat "hifi"kaiuttimet. Mikkiständeinä krokettimailat ja mopokypärä tukena. Betonikellarissa tietysti. Levyn hyvyydestä voi olla salettiin montaa mieltä, mutta mun mielestä se on ihan oikea levy! Itse jopa tykkään siitä :)
molder
27.04.2010 21:17:15 (muokattu 27.04.2010 21:39:59)
mukis: Ei puhuta eri asiasta, vaihdoin vähän kökösti uuteen puheen aiheeseen, kun alkoi kiinnostaa mitä vaaditaan "hyvältä" levyltä. Ja Oldfield ei varmasti ole tehnyt halvalla levyjä siinä olet oikeassa, se ei sovi esimerkiksi ollenkaan alkuperäiseen aiheeseen.

Täytyy omia tekemisiä kommentoida, vaikken alunperin halunnutkaan niitä esimerkkinä käyttää, vaan keskustella yleisemmin: mun mielestä olen/olemme tehneet kaksi ihan oikeaa levyä kansitaiteiteen kaikkineen, levyt on monistettu, julkaistu ja markkinoitu yhtiön toimesta. Levyjä saa ostaa ihan vapaasti useammista kaupoista. Olen täysin eri mieltä siitä, että levy pitäisi julkaista jossain suomalaisessa fyysisessä kaupassa suuren levyyhtiön toimesta, jotta sitä voitaisiin kutsua levyksi ja sitä näkemystä vastaan kirjoitin jo aikaisemmassakin tekstissäni.
Toinen levymme (ensimmäistä "levyä" en itse pidä levynä, sitä ei julkaistu missään) muuten tehtiin celeron 300Mhz! prossulla ja parin sadan megan keskusmuistilla (pc), yhdellä halpis- ja kahdella akg dynaammisella mikillä. Monitoreina halvat "hifi"kaiuttimet. Mikkiständeinä krokettimailat ja mopokypärä tukena. Betonikellarissa tietysti. Levyn hyvyydestä voi olla salettiin montaa mieltä, mutta mun mielestä se on ihan oikea levy! Itse jopa tykkään siitä :)

Kaksi oikeaa levyä julkaistu ja toista "ensimmäistä "levyä" et pidä levynä, sillä sitä ei julkaistu missään? En pysy kärryillä? Saa ostaa vapaasti useammista kaupoista?Netistä? Mutta tämä jälkimmäinen siis on julkaistu MUSEAn toimesta ja sitä saa ostaa netistä? Minä lupaan ostaa!Jos krokettimaila on mikkiständinä niin se ei voi olla huono :) ( Laske se budjettiin)Vai onko tämä se Hauskat Apinat vai mikä se Absoluuttisen Nollapisteen joku projekti oli? Ei levy-yhtiön tarvi suuri olla. Sitä ei kai kukaan ole väittänyt. Onhan levyjen ( cd ja vinyyli) myynti siirtynyt tietysti myös nettiin paljolti niin eikai niiden sitten tarvi kaupasta löytyäkään. Onko se hyvä, niin sillähän tässä ei ollutkaan alunperin merkitystä vaan tosiaan siitä, että onko se halvalla tehty ja onko se ylipäätään LEVY. Sinä kutsut sitä LEVYksi. Minä noiden antamiesi outojen speksien perusteella omakustanteeksi.
"The SOUND of VOLUME"
mukis
27.04.2010 21:41:46

molder: Kaksi oikeaa levyä julkaistu ja toista "ensimmäistä "levyä" et pidä levynä, sillä sitä ei julkaistu missään? En pysy kärryillä? Saa ostaa vapaasti useammista kaupoista?Netistä? Mutta tämä jälkimmäinen siis on julkaistu MUSEAn toimesta ja sitä saa ostaa netistä? Minä lupaan ostaa!Jos krokettimaila on mikkiständinä niin se ei voi olla huono :).

Heh, pieni kärryiltä putoaminen on ihan asiaa :) Pointti oli siis se, että pidän OIKENA levynä sellaista tuotosta, joka on täyspitkä ja julkaistu jonkun levyfirman toimesta ja myynnissä, vapaasti ostettavissa. Ei kai kukaan voi nykyaikana olla sitä mieltä, että nettikauppa ei olisi oikea kauppa?

Teen tunnustuksen: (älä kerro kellekään) Oli pakko, useampi vuosi sitten, testata ja tilata oma levy nettilevykaupasta - ja sieltä se pamahti muoveissä aivan täysin ihan oikean levyn näköisenä, oli siistiä :)
molder
27.04.2010 21:48:30 (muokattu 27.04.2010 21:49:28)
mukis: Heh, pieni kärryiltä putoaminen on ihan asiaa :) Pointti oli siis se, että pidän OIKENA levynä sellaista tuotosta, joka on täyspitkä ja julkaistu jonkun levyfirman toimesta ja myynnissä, vapaasti ostettavissa. Ei kai kukaan voi nykyaikana olla sitä mieltä, että nettikauppa ei olisi oikea kauppa?

Teen tunnustuksen: (älä kerro kellekään) Oli pakko, useampi vuosi sitten, testata ja tilata oma levy nettilevykaupasta - ja sieltä se pamahti muoveissä aivan täysin ihan oikean levyn näköisenä, oli siistiä :)

OK! Ymmärrän pointtisi täysin. Eli MUSEAn kautta voi noin tehdä siis? Uutta minulle ja tämä oli mielenkiintoinen tieto.
"The SOUND of VOLUME"
mukis
27.04.2010 22:08:32

molder: OK! Ymmärrän pointtisi täysin. Eli MUSEAn kautta voi noin tehdä siis? Uutta minulle ja tämä oli mielenkiintoinen tieto.

Me siis tehtiin aikoinaan yksinkertaisesti niin, että lähetettiin valmis paketti kansineen kaikkineen Mellow Recordsille, sieltä tuli vastaus ja sopimuspaperit perässä, että halutaan julkaista. Sama homma Musean kanssa.
molder
27.04.2010 22:27:47 (muokattu 27.04.2010 22:28:08)
mukis: Me siis tehtiin aikoinaan yksinkertaisesti niin, että lähetettiin valmis paketti kansineen kaikkineen Mellow Recordsille, sieltä tuli vastaus ja sopimuspaperit perässä, että halutaan julkaista. Sama homma Musean kanssa.

Siis olitte jo painanu kaikki levyt ja sitten lähetitte? Eli MUSEA maksoi kakusta rahallisesti...minkä osuuden? Nyt tämä menee kyllä keskusteluksi siitä, että mitä on levyn julkaiseminen ja mitä jakelu ja...
Mutta ei se mitään...
"The SOUND of VOLUME"
mukis
27.04.2010 22:48:15

molder: Siis olitte jo painanu kaikki levyt ja sitten lähetitte? Eli MUSEA maksoi kakusta rahallisesti...minkä osuuden? Nyt tämä menee kyllä keskusteluksi siitä, että mitä on levyn julkaiseminen ja mitä jakelu ja...
Mutta ei se mitään...

Tehtiin siis yksi masterlevy ja kansitaide. Myydyistä levyistä rojaltit diilin mukaan.
molder
27.04.2010 23:28:02 (muokattu 27.04.2010 23:33:50)
mukis: Tehtiin siis yksi masterlevy ja kansitaide. Myydyistä levyistä rojaltit diilin mukaan.

Ja MUSEA painatti levyjä 300kpl ( te maksoitte viulut?) ja teidän piti ostaa niistä itse vähintään 200kpl?
"The SOUND of VOLUME"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)