Da Make 09.08.2009 23:53:49 (muokattu 09.08.2009 23:55:06) | |
---|
miesauringosta: Jotenkin on alkanut skulaamaan tuo masterointi ja loppuhifistely, vaan vieläkään en oikein saa kuulostamaan noita räpellyksiä noin saundillisesti kovinkaan hyviltä.. www.mikseri.net/miesauringosta Tarkoitus ei olekkaan biiseistä tehdä mitään mainstreamia, mutta oishan se jees että oppis duunaamaan nuo mahdollisimman hyvään kuosiin.. Eli, mites nuo biisit saundillisesti loistokkaampaan kuunteluelämykseen? Miksaa vaikutuksen alaisena niin alkaa luonnistumaan. Heh ! Aika fokusoitunut ja ruuhkainen miksaus, liikaa tavaraa keskellä ja samoilla tajuuksilla eikä kovinkaan syvä tilavaikutelma. Ihan hauskoja biisejä kyllä ! |
miesauringosta 10.08.2009 18:27:52 | |
---|
Da Make: Miksaa vaikutuksen alaisena niin alkaa luonnistumaan. Heh ! Aika fokusoitunut ja ruuhkainen miksaus, liikaa tavaraa keskellä ja samoilla tajuuksilla eikä kovinkaan syvä tilavaikutelma. Ihan hauskoja biisejä kyllä ! Mites tuota tilavaikutelmaa mielestäsi voisi parantaa? Leikata ylimääräisiä taajuuksia raidoilta pois ja kenties kaikua lisäillä vähentää tuunata fiksata? |
Niq 08.09.2009 22:10:51 (muokattu 08.09.2009 22:12:11) | |
---|
"I have a cunning plan" -Baldrick |
Kainz 08.09.2009 23:10:55 | |
---|
Niq: http://mojoplant.net/Mojo%20Plant%20-%20Karma.mp3 Tällainen humppa tällä kertaa. Olinko liian varovainen alapään kanssa? Mites muuten toimii? Melko pelkistetty äänikuva oli hakusessa tähän, onnistuiko? Eipä tuosta ainakaan alapäätä puutu, melkein jopa päinvastoin - melko tuhti basari siellä potkuttelee =) Ihan toimiva kokonaisuus, mutta mielestäni vokaalit kaipaisivat vielä huomatavan paljon töitä. "Tausta" on ihan okei, joskin ehkä hieman "tukossa". |
Aki 09.09.2009 13:16:06 | |
---|
Niq: http://mojoplant.net/Mojo%20Plant%20-%20Karma.mp3 Tällainen humppa tällä kertaa. Olinko liian varovainen alapään kanssa? Mites muuten toimii? Melko pelkistetty äänikuva oli hakusessa tähän, onnistuiko? Ongelmana on 200-500Hz:n alue, siellä tapahtuu liikaa. Ja keskellä olevat monorummut antaa mulle enemmän näppylöitä kuin nokkonen. Kyllä pelkistetyn äänikuvankin pitää olla terve. Rummut stereona ja alamuhku pois ni toihan olis todella tyylikäs kokonaisuus. "Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella."
-Jucciz, 2008 |
Niq 09.09.2009 14:55:09 | |
---|
Aki: Ongelmana on 200-500Hz:n alue, siellä tapahtuu liikaa. Ja keskellä olevat monorummut antaa mulle enemmän näppylöitä kuin nokkonen. Kyllä pelkistetyn äänikuvankin pitää olla terve. Rummut stereona ja alamuhku pois ni toihan olis todella tyylikäs kokonaisuus. No kun en minä uskalla niitä koskaan levittää. Nyt on overit noin 50% left ja right, oiskohan vaikutusta glyn johns -metodilla tuohon monomaisuuteen? "I have a cunning plan" -Baldrick |
Aki 09.09.2009 16:40:16 | |
---|
Niq: No kun en minä uskalla niitä koskaan levittää. Nyt on overit noin 50% left ja right, oiskohan vaikutusta glyn johns -metodilla tuohon monomaisuuteen? Sitten sulla on kyllä jossain fiba. Glyn Johns -metodilla saa helposti liiankin leveän kuulokuvan. Nyt on kaikki rummut ja virvelin kaikukin täysin monona. Ettei sulla oo joku vahinkomonottaja rumpuryhmässä? "Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella."
-Jucciz, 2008 |
Johann Onn 09.09.2009 17:16:09 (muokattu 09.09.2009 17:16:45) | |
---|
Mojo Plant - Karma Josta meikäläisetä kysytään niin: Mielummin kaikki muut ensin kuntoon ja sitten vasta, mietitään niitä "koristeita" eikä toisinpäin: A) Basson jonkin kieli tai sen hienovire, on vähän päin v:tä, koska tietyt nuotit on aina epävireisiä. Taitaa olla D-kieli, soitin mukana ja jouduin vääntämään tietyissä kohdissa, sitä aina ylävireeseen. B) Kuulostaa vähän kuin kitarat ja basso olisi soitettu klikin, eikä suinkaan rumpalin soiton mukaan. Tosta seuraa helposti se, että ne ja rummut, on liian irrallisia toisistaan. Ja koska rumpali laahaa välillä, irrallisuus vaan korostuu entisestään. C1) Toisessa säkeistössä, laulussa ("1:14" & "1:40") on selkeästi kuuluvia *naks* ääniä. C2) Kertosäkeisiin sopisi ehkä paremmin. perus pop-kliseet eli "aaaa... / uuuu..." kuorot. Samalla stemmat saisi siirrettyä keskemmälle, jolloin ne selkeät heitot niissä, ei olisi niin häiritseviä. |
Niq 10.09.2009 10:20:08 | |
---|
Aki: Sitten sulla on kyllä jossain fiba. Glyn Johns -metodilla saa helposti liiankin leveän kuulokuvan. Nyt on kaikki rummut ja virvelin kaikukin täysin monona. Ettei sulla oo joku vahinkomonottaja rumpuryhmässä? No fiddu, eipä tullu muuten mieleen katsoa mitä siellä ryhmässä on. Täytyypä tsekata, on meinaan tullu ihmeteltyä että mikä ihme kun kaikki valittelee monorumpua vaikka kuinka laidalle lykkää. Tuossa vähän laulajan kanssa puhuttiin että käydään ne laulut vetäsemässä vielä uusiks, ei sekään tyytyväinen ollut. Se vaan inhoaa uuu - aaa -kuoroja, itse tätä ehdotinkin jo kun ääniteltiin. Täytyy varmaan itse mylviä ne sinne taustalle. :) En oo itse tähän läheskään tyytyväinen soitannollisesti mihinkään näistä biiseistä. Soitin rummut kahden kuukauden (sormimurtumasta johtuneen) soittotauon jälkeen melkein kylmiltäni narulle. Hautaisin mielelläni kaikki biisit syvälle jonnekin ja soittaisin uudestaan, mutta loput bändistä on toista mieltä. Demokratia kun ollaan niin ei auta rumpalismiehen nillitys. :/ "I have a cunning plan" -Baldrick |
Aki 10.09.2009 12:32:26 | |
---|
Niq: No fiddu, eipä tullu muuten mieleen katsoa mitä siellä ryhmässä on. Täytyypä tsekata, on meinaan tullu ihmeteltyä että mikä ihme kun kaikki valittelee monorumpua vaikka kuinka laidalle lykkää. Näissä hommissa aika tärkeä juttu olis tuttujen panorointiprosenttien sijaan kuunnella. Onkohan sulla kuuntelu ihan kunnossa jos et oo ite tota huomannu? "Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella."
-Jucciz, 2008 |
samantien 10.09.2009 13:11:41 (muokattu 10.09.2009 13:13:11) | |
---|
Mun mielestä monorummuissa ei oo mitään vikaa. Monesti tulee nimenomaan väännettyä kaikki pohjat monona, jolloin vaikkapa kertsin kitarat tms. kuulostaa stereona paljon jännittävämmiltä. Esimerkiksi Nigel Godrichin tuottamilla/miksaamilla levyillä tuota kuulee todella usein. En nyt ota kantaa tähän kyseiseen tapaukseen tässä. Huomautin vaan että mono ei ole automaattisesti huono asia. "haista paska. mistä tiiät? ootko soittanu? NÄttää hyvältä, muute iha pasnoja?" - Juzzu. |