![]() 20.09.2009 22:28:24 | |
---|---|
Komento takasin! Tarkemmin katsottuna ottaisin sittenkin tämän setin (kun kerran halvemmalla lähtee standien kanssa kuin ilman...). http://www.dv247.com/studio-equipme … m-a7-and-samson-ms200-bundle--65427 | |
![]() 21.09.2009 14:16:51 | |
keskiorv: Komento takasin! Tarkemmin katsottuna ottaisin sittenkin tämän setin (kun kerran halvemmalla lähtee standien kanssa kuin ilman...). http://www.dv247.com/studio-equipme … m-a7-and-samson-ms200-bundle--65427 Ne joilla on kokemusta 247.comista ostamisesta: toimitusajat? toimituskulut? muut mahdolliset kulut? H. | |
![]() 21.09.2009 14:33:42 (muokattu 21.09.2009 14:36:28) | |
Olavi_H: Ne joilla on kokemusta 247.comista ostamisesta: toimitusajat? toimituskulut? muut mahdolliset kulut? H. Noita "usually shipped in 3-12 working days" -tuotteita kannattaa varauksella tilata tai ainakin ennen tilaamista varmistaa onko tuotteita vahingossa varastossa. Noiden toimitusajat ovat venyneet muutamista päivistä muutamiin kuukausiin. Mutta varastossa olevia tuotteita tilattaessa meikäläisellä homma on toiminut erinomaisesti. Toimitusajat ovat olleet aina n. 4-5 arkipäivää. Toimituskulut ovat olleet sitä samaa kuin Thomannilla eli n. 20e. Muita kuluja meikäläiselle ei ole tullut ja UPS:n kuljettaja on tuonut kamat aina joko kotiovelle tai työpaikalle. EDIT: Lähiaikoina on välillä ollut myös ongelmia noita heti saatavilla olleiden tuotteiden kanssa. Voi olla hyvä varmistaa myös näiden tuotteiden saatavuus ennen tilauksen tekoa ettei tule ikäviä yllätyksiä. Und hallo everyone I'm amazing check me out! | |
![]() 21.09.2009 14:58:40 | |
Jebe-: EDIT: Lähiaikoina on välillä ollut myös ongelmia noita heti saatavilla olleiden tuotteiden kanssa. Voi olla hyvä varmistaa myös näiden tuotteiden saatavuus ennen tilauksen tekoa ettei tule ikäviä yllätyksiä. Juurikin näin. Ja Adameilla on muuten Suomessakin maahantuoja, Soundata, josta voi hyvin yrittää saada hinnan tingityksi samaan. "This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba) | |
![]() 21.09.2009 15:36:05 (muokattu 21.09.2009 15:38:26) | |
kivi: josta voi hyvin yrittää saada hinnan tingityksi samaan. Tässä on asia joka muuten mulla vaikuttaa todellakin ostopäätökseen. Mä en diggaa tinkaamisesta ja ostan mielummin sieltä missä on valmiiksi edullisin. Käytän sanaa edullisin enkä halvin siksi että myös palvelu merkkaa. Mä maksan ihan mielelläni kohtuullisen verran enemmän jos saan tavaran lisäksi myös hyvää ja asiantuntevaa palvelua. Mut liian usein oon turhaan odottanut luvattua soittoa tai sähköpostia, roikkunut puhelimessa ja selittänyt asiaani usealle eri tyypille (ja lopulta tutkinut itse netistä), venannut myöhästyneitä tavaroita, saanut kysymyksiin vastaukseksi "en tiiä / ei oo", mennyt myymälään toteamaan ettei luvattua kamaa olekaan hyllyssä... hyviäkin kokemuksia toki on (esim. joka kerta Kitarapajalla), mut ikävä kyllä liian paljon huonoja, että vois puhua yksittäistapauksista tai huonosta tsägästä. Suomalaisella musakaupalla olis todellakin töitä tehtävänä asiakaspalvelun saralla, jotta korkeammat hinnat olis niin perusteltuja että se kuluttajallekin välittyis. Ennen ei ollut mitään - nyt on. | |
![]() 21.09.2009 15:58:20 | |
Toimituskulut ovat olleet sitä samaa kuin Thomannilla eli n. 20e. Toimituskulut 0 euroa, kun tilauksen loppusumma on riittävä. Raja on muistaakseni n. 400 euron tietämillä, eli monitorit liikkuisivat ilmaiseksi Suomeen. Muu edellä käyty (Kivi ja kumppanit) kommentointi pitää paikkansa. Toimitusaika saattaa venähtää ihan sikana tuosta luvatusta 3-12 päivästä. Kannattaa todellakin varmistaa ensin. Muutoin mulla on vain hyviä kokemuksia DV247:sta. Toimitus suoraan kotiovelle ja palvelu pelaa. | |
![]() 21.09.2009 16:16:45 | |
Mikael: Tässä on asia joka muuten mulla vaikuttaa todellakin ostopäätökseen. Mä en diggaa tinkaamisesta ja ostan mielummin sieltä missä on valmiiksi edullisin. Käytän sanaa edullisin enkä halvin siksi että myös palvelu merkkaa. Mä maksan ihan mielelläni kohtuullisen verran enemmän jos saan tavaran lisäksi myös hyvää ja asiantuntevaa palvelua. No, kukaan ei voi tietää kaikesta kaikkea, mutta hyvä palvelu ja (kaupan tai ainakin musiikin) ammattilaisista koostuva henkilökunta ovat mun mielestäni se mistä lähdetään, kun soitinkauppaa tehdään. Soundatalla on lisäksi oma, erittäin pätevä huolto, joka tosin on ajoittain hiukan ylityöllistetty, kun tällaiset popparinretkut kuten minä haaskaavat siellä kallista työaikaa kaikenlaisiin re-amppereiden mittaustesteihin ja korjauttavat kaiken maailman ortoperspektojaan. Jos hintaero kotimaisen- ja nettikaupan välillä on kohtuuton, printtaa halvin löytämäsi tarjous, anna se myymäläpäällikölle ja kysy: mitäs tehdään - ostaisin mielelläni teiltä, mutta voitteko tulla vastaan? Sen edistyneempää tinkimistä en sulle suosittelisikaan, tuo on ikäänkuin kohtelias tapa selvittää asia niin että molemmille jää hyvä mieli. :-) "This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
![]() 21.09.2009 19:27:41 (muokattu 21.09.2009 19:44:26) | |
Tässä kun on tullut kesän kuluessa ostettua yhtä sun toista, niin aivan varmasti kannattaa kysyä myös suomalaisen kauppiaan hintaa. Ja olla kysyessään hintatietoinen, sekä selvittää mihin hintaan tuotteen saa muualta (olen jopa ohjeistanut kauppiaan viittaamalleni www-sivulle). Kyllä mä olen useamman tuotteen kanssa selvinnyt pienemmällä euromäärällä Suomesta ostaen kuin Thomannilta tai DV247:ltä tilaamalla. Mutta olen myös tilannut Saksasta ja Englannista. Ja jopa USA:sta sekä Taiwan:sta. Ja kaikista ilman ongelmia. Minusta kotiinpäin on aina vedettävä: Jos ei saa Suomesta riittävän edullisesti (huomioiden hinnan lisäksi muitakin tekijöitä), niin sitten EU:sta. Ja lopuksi muualta. No Ruotsin ja Norjan vois nimetä Skandinaviaksi, joka menee EU:n edelle. Norjassa vaan mikään ei ole halpaa. Ei edes öljy. Rönsyillen, Albert Avoid activities that can
cause damage to your files, your computer or yourself. | |
![]() 24.09.2009 09:54:49 (muokattu 24.09.2009 09:55:12) | |
Ajattelin kirjottaa samaan kun liittyy aiheeseen. Eli nauhotan suurimman osan mobiilina erinäkösissä ja kokosissa paikoissa, ja miksaan kotona pienessä nurkkauksessa. Tämänhetkiset montut, noi paljon kehutut behringerin 2030a.t on kaikkea muuta kun mobiilit. Oon pitkään katellut genen 8020a-pönttöjä, ne kun vaikuttas tarpeeks pieniltä lähikenttämonitoreiks, lähtösoundien vääntämiseen ja lähikenttä-miksaamiseen. Niille suunniteltu kantokassi vaan parantaa ideaa. Ongelmana vaan on, että monessa paikkaa on haukuttu niiden bassotoistoa ja sanottu että ehdottomasti tarvitsevat subbarin kaverikseen. Ottaen huomioon, että miksauspaikkani on oma makkari, niin miten pahasti sitä subbaria tarvitsee oikeasti? Ja pärjäisikö jollain muulla kun genen omalla subbarilla, tarkoittaen tietysti jotain halvempaa..? Onko muita ehdotuksia samassa koko/teho/laatu-luokassa? Ja vielä semmonen, että miten hyvä idea olisi roomEQ-henkinen softa ja mittamikki jos nauhotuspaikka vaihtuu jatkuvasti, onko oikeasti apua vai olisko vaan rahan tuhlaamista? Kiitos etukäteen, arvostan. | |
![]() 24.09.2009 10:16:07 | |
PolkaTulk: Ottaen huomioon, että miksauspaikkani on oma makkari, niin miten pahasti sitä subbaria tarvitsee oikeasti? Mun mielipide on, että akustisesti huonossa tilassa subbari vaan pahentaa ongelmia. Jos tuntuu, että 8020 bassotoisto ei ulotu tarpeeksi alas, niin eihän se seuraava mallikaan, siis 8030, ole pahan kokoinen. Remember: Don't eat the deadly yellow snow! | |
![]() 24.09.2009 11:20:57 (muokattu 24.09.2009 11:21:11) | |
PolkaTulk: Oon pitkään katellut genen 8020a-pönttöjä Mulla on 8020:t sekä studiossa että mobiilisetissä ja välillä himassakin. Voin suositella kuvaamaasi käyttöön. Yllättävän hyvin noilla pärjää alakerrankin kanssa ja ihmeellisen alas menevät noin pieniksi saippuakoteloiksi. Studiossa mulla on 7050A noiden kanssa ja toimii tosi hienosti tarkkaamo-olosuhteissa kun huone on rakennettu musan kuunteluun ja setti viritetty Genelec-miehen toimesta. Mut huonoon tilaan mäkään en subbasta ottaisi. Ennemmin sit vaikka hyvät kuulokkeet noiden kaveriksi. Ja vielä semmonen, että miten hyvä idea olisi roomEQ-henkinen softa ja mittamikki jos nauhotuspaikka vaihtuu jatkuvasti, onko oikeasti apua vai olisko vaan rahan tuhlaamista? Olikos tästä jo jotain puhetta joskus: http://www.ikmultimedia.com/arctdm/features/ kovasti kiinnostais kyllä... Ennen ei ollut mitään - nyt on. | |
![]() 24.09.2009 11:34:48 (muokattu 24.09.2009 11:40:41) | |
Mikael: Voin suositella kuvaamaasi käyttöön.... Mut huonoon tilaan mäkään en subbasta ottaisi. Ennemmin sit vaikka hyvät kuulokkeet noiden kaveriksi. Joo hieno juttu, kiitos kovasti. Ehkä pikkasen epäselvästi ilmasin, en siis roudais missään nimessä subbasta mukana, vaan noita pönttöjä, ja sitten himassa se olis miksauksia auttamassa, mutta vaan jos se tuntuu tarpeelliselta ja hommaan jonkun mittamikin-ja softan. Tiiän miten tärkee se huone on varsinkin subbasen kanssa. En loppujen lopuksi tartte kovinkaan ylettyvää bassotoistoa, mutta hyvä on varautua ja monipuolistua :) Ja joo, hyvät luurit löytyy ja on poikkeuksetta mukana. | |
![]() 24.09.2009 11:56:23 (muokattu 24.09.2009 12:00:31) | |
Subbaria voi kuitenkin vahvasti harkita nimenomaan huonoon akustiikkaan jos on valmis näkemään vaivaa sen säätämisen kanssa. Parametrinen eq ennen aktiivisubbaria parantaa toistoa kummasti, ei varmasti pärjää hyvin akustoidulle huoneelle, mutta on kuitenkin paljon parempi kuin kaksi (olkoon kuinka hyvää) studiomonitoria random-akustiikassa. Lisää tietoa ja kokemusta subbarin equttamisesta löytyy dvdplazalta. Tulet tarvitsemaan aktiivisubukan lisäksi tosiaan sen parametrisen eq:n ja mittamikrofonin (Behringer ECM8000 on yksi edullisimmista, taitaa olla viitisenkybää) + netistä ladattavan ilmaisen mittausohjelman (Room EQ Wizard) jonka avulla subbari säädetään. EDIT: Toinen, oikeastaan varmaan kokonaisuutena edullisempi ja ennenkaikkea yksinkertaisempi vaihtoehto on tämä http://www.dspeaker.com/fi/tuotteet/anti-mode-8033.shtml säätää subbarin taajuusvasteen automaattisesti kohdalleen, tarvittaessa toiston voi säätää yhden kuuntelupaikan mukaan tai parin-kolmen kuuntelupaikan keskiarvon mukaan. Tuohon kuuluu mittamikrofoni mukaan joten tuo + subbari on valmis kokonaisuus. Edellinen versio tuosta laitteesta maksoi n. 250 (nyt myyvät viimeisiä laitteita 199 hintaan) ja tuosta uusimmasta päivitetystä versiosta ei ilmeisesti ole vielä hintaa julkaistu. Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen. | |
![]() 24.09.2009 17:00:14 | |
PolkaTulk: En loppujen lopuksi tartte kovinkaan ylettyvää bassotoistoa, mutta hyvä on varautua ja monipuolistua :) Miten sä oot pärjännyt noiden Behkujen basson kanssa? Ihan tälleen vertailuna, että mulla on tässä käden ulottuvilla sekä 8020B että B2030A:t. Genet ei häviä kyllä pätkän vertaa bassontoistossa, jos siis ihan ulottuvuudesta puhutaan. Behkuissa niitä annostellaan ehkä vähän runsaammin, mutta sitten samalla se toisto on pyöreämpää. Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine? | |
![]() 24.09.2009 18:52:09 | |
kivi: No, kukaan ei voi tietää kaikesta kaikkea, mutta hyvä palvelu ja (kaupan tai ainakin musiikin) ammattilaisista koostuva henkilökunta ovat mun mielestäni se mistä lähdetään, kun soitinkauppaa tehdään. Soundatalla on lisäksi oma, erittäin pätevä huolto, joka tosin on ajoittain hiukan ylityöllistetty, kun tällaiset popparinretkut kuten minä haaskaavat siellä kallista työaikaa kaikenlaisiin re-amppereiden mittaustesteihin ja korjauttavat kaiken maailman ortoperspektojaan. Jos hintaero kotimaisen- ja nettikaupan välillä on kohtuuton, printtaa halvin löytämäsi tarjous, anna se myymäläpäällikölle ja kysy: mitäs tehdään - ostaisin mielelläni teiltä, mutta voitteko tulla vastaan? Sen edistyneempää tinkimistä en sulle suosittelisikaan, tuo on ikäänkuin kohtelias tapa selvittää asia niin että molemmille jää hyvä mieli. :-) Erittäin osuvaa ja tarpeellista mielipiteiden vaihtoa tässä ketjussa,puolin ja toisin. H. | |
![]() 24.09.2009 19:35:01 | |
Olavi_H: Erittäin osuvaa ja tarpeellista mielipiteiden vaihtoa tässä ketjussa,puolin ja toisin. H. Toivottavasti tuo ei ollut sarkasmia tai ironiaa. ;-) "This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
![]() 25.09.2009 00:21:21 | |
Elikkä passiivi adamit tippui listasta ja jomman kumman setin ostan mitä mieltä olette? Lexicon Alpha vai E-Mu 0202 USB 2.0 + M-Audio Studiophile BX8a Deluxe kaiutinpari tai Lexicon Alpha vai E-Mu 0202 USB 2.0 + MACKIE MR 8 mackie on 30€ kalliimmat, äänikortit emu 20€ kalliimpi. | |
![]() 25.09.2009 04:35:47 | |
thaimonen: Elikkä passiivi adamit tippui listasta ja jomman kumman setin ostan mitä mieltä olette? Lexicon Alpha vai E-Mu 0202 USB 2.0 + M-Audio Studiophile BX8a Deluxe kaiutinpari tai Lexicon Alpha vai E-Mu 0202 USB 2.0 + MACKIE MR 8. Noi monitorit ei oo ihan samaa luokkaa Adamien kanssa. Äänikorteista en tiedä, kannattaako niitä liikaa ajatella jos hakusessa on kaksikanavaäänikortti, eikä kuitenkaan ole perustamassa esimerkiksi masterointilaboratoriota. D/A-muunninpiirejä on kuitenkin vain rajallinen määrä, ja se kohta jossa soundi paranee olennaisesti ei ehkä kuitenkaan oo kortti, jos kaiuttimista tingitään. "This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
![]() 25.09.2009 11:04:30 (muokattu 25.09.2009 11:39:22) | |
vai olisiko tämä setti parempi sitten kun nuo 2 edellistä http://www.thomann.de/fi/adam_anf_10_servo_200_set.htm sit lisätään pataan vielä tämä behringer malli josta en ole mitään kuullut.... http://www.thomann.de/fi/behringer_b3031a_truth.htm | |
![]() 25.09.2009 18:46:28 | |
thaimonen: vai olisiko tämä setti parempi sitten kun nuo 2 edellistä http://www.thomann.de/fi/adam_anf_10_servo_200_set.htm Adam ANFeja en ole kuullut, mutta se ei välttämättä kuitenkaan ole mikään ongelma. Itse en ostaisi tuollaista hakkurivahvistinta, en ainakaan Samson-merkkistä, vaan menisin hakemaan stereokaupasta kunnollisen päättärin, esimerkiksi Yamahan, NADin tai Harman/Kardonin käytettynä. sit lisätään pataan vielä tämä behringer malli josta en ole mitään kuullut.... http://www.thomann.de/fi/behringer_b3031a_truth.htm Miksei vain Behringer 2030 jos tuolle linjalle mennään? Se on ainakin koetellusti parempi kuin isommat mallit, joskaan ei tietenkään likikään Adam A7:n tasoa. Hämmennetääs vielä pakkaa, ja laitetaan ehdolle Adam A5:t. Ne on halvat, pienet ja ihan riittävän hyvät. Sivumennen sanoen, nyt on mennyt sen verran hakuammunnaksi että ainakin mä olen ihan ihmeissäni. Tiedätkö sä, mitä kaiuttimilta haluat? Millaisesta monitoroinnista pidät? Toimiiko esimerkiksi Questedien flatti maailma sulle? Entäs Dynaudio? Oletko mieltynyt Genelecien 1030 ja 1031 -mallien ylämiddleen, vai onko 1029:n ja 8020:n diskantti miellyttävämpi? Vai haluatko tarkkuustyökalua silläkin uhalla että soundi on sitten aika karua kuultavaa - silloin Avantonet ja Yamaha NS10M:t ovat tietysti listalla. Adameissa joitakuita häiritsee kevlarkartion preesens, heitä varten Adamilla on pahvikartioinen P-sarja joka ei lyö naamalle ihan yhtä kovaa. Sitä kannattaa harkita, jos haussa on myös musiikista nauttimiseen tarkoitettu setti. Kaiutintuntemus on hankittavissa ihan ilmaiseksi. Nyt on päällä ostajan markkinat, joten suosittelen pakkamaan lempilevysi referensseiksi mukaan ja lähtemään kuuntelukierrokselle stereoliikkeisiin ja maahantuojille. Yleensä ratkaisu löytyy pian, ja jos muistat luottaa ennemmin omiin korviisi kuin myyjän selityksiin, se saattaa olla paljon halvempi kuin nettikauppojen mainoksia lukemalla. Suosittelen. "This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)