![]() 04.02.2013 16:03:50 (muokattu 04.02.2013 16:04:54) | |
---|---|
Tervehdys "MelliW" ja muut jotka suunnittelevat äänipuolen koulutusta tämän vuoden yhteishaussa Virrolle! Hiukan ovat kuviot täällä muuttuneet. Uusia musiikki/kuvapuolen opiskelijoita ei Virroille 2013 oteta enää lainkaan. Mutta tässä uutta ja ajantasalla olevaa tietoa koulutuspääliköltämme: "Tiedoksi alalle aikoville: Virroille ei enää oteta uusia opiskelijoita, mutta Tampereella alkaa syksyllä 2013 TAMKin Digitaalisen äänen ja kaupallisen musiikin suuntautumisen pohjalta kehitetty musiikin tuottamisen opintopolku (Study path Music Production) Degree Programme in Median yhteyteen. Kyseessä on englanninkielinen koulutus ja siinä aihepiireinä mm. äänite- ja tapahtumatuotanto/-tekniikka, musiikkibisnes, biisinkirjoittaminen ja äänisuunnittelu (sisältää pelien äänisuunnittelun). Hakuaikaa on vielä jäljellä 12.2 saakka. Lisäinfoa ja haku täältä: http://www.tamk.fi/cms/tamk.nsf/%28 … 29/290546A345F1AD94C225760E005F6403 ja http://vimeo.com/57000787 " MelliW: Tervehdys Virtain TAMKilaiset! Oon jo keväästä asti suunnitellu hakevani opiskelemaan Virroille äänipuolelle. Sisältönsä puolesta Virrat vaikuttais mulle just sopivalta opiskelupaikalta, joten innostus tätä oppilaitosta kohtaan on suuri. Tarkoitus ois hakea opiskelemaan sinne kevään 2013 yhteishaussa, jos se vain suinkin on mahdollista. Siispä ajattelin kysellä muutamia kysymyksiä. Osa samoja mitä täällä on jo käsitelty. Mutta ehkä tietojen päivitys ei olisi pahitteeksi. Ensinnäkin: näyttääkö tilanne edelleen siltä, että ensi keväänä otetaan opiskelijoita vain äänipuolelle? Tykkään suomen kielestä, joten opiskelisin mieluusti suomeksi. Vieläkö ensi keväänä on mahdollista hakea suomenkieliseen koulutusohjelmaan ja nimenomaan Virroille? Ois tosi mukavaa tehdä myös yhteistyötä ja äänisuunnittelua käsikirjoittajien kanssa. Kuuluuko opiskeluun tällä hetkellä mitään projekteja käsikirjoittajien kanssa? Jos käsikirjoittajien puoli jää Virroilta ensi vuonna pois, niin heikkeneekö opiskelu tältä osin? Olen jo tuhlannut kaikki opintotukikuukauteni yliopistoon. Tarkoitus ois hakea opiskelemaan työttömänä omaehtoisena opiskelijana. Opinto-oikeutta tähän tarkoitukseen saa maksimissaan 24 kuukautta. Pystyisköhän opinnot suorittamaan jopa 24 kuukaudessa? Olen siis jo opiskellut yliopsiton puolella kaikki korkeakouluopintoihin vaadittavat 'perus'aineet kuten: ruotsi, englanti, kirjallinen ja suullinen viestintä (suomen kieli). Pystyykö opintoja suorittamaan myös kesällä? Mites muuten, ootko tykänny paikasta? | |
![]() 04.02.2013 17:07:29 (muokattu 04.02.2013 17:08:40) | |
Olen jo tuhlannut kaikki opintotukikuukauteni yliopistoon. Tarkoitus ois hakea opiskelemaan työttömänä omaehtoisena opiskelijana. Opinto-oikeutta tähän tarkoitukseen saa maksimissaan 24 kuukautta. Pystyisköhän opinnot suorittamaan jopa 24 kuukaudessa? Olen siis jo opiskellut yliopsiton puolella kaikki korkeakouluopintoihin vaadittavat 'perus'aineet kuten: ruotsi, englanti, kirjallinen ja suullinen viestintä (suomen kieli). Pystyykö opintoja suorittamaan myös kesällä? Mites muuten, ootko tykänny paikasta? Kolmessa vuodessa jotkut ovat suorittaneet. Vedät tuolla työkkärin tuella kaks vuotta ja sitten sossusta loput. Tiedän muutaman, joilla on opintotukikuukaudet loppuneet ja ovat tuolleen tehneet. Kielet, matikat ja kaikki muu turha on mahdollista karsia pois, kun todistaa osaamisen kokeella. Tosin tämä ei hirveästi nopeuta valmistumista, koska sulla on vaan vapaata noi tunnit, kun ryhmän mukana pitää käydä muut opinnot kuitenkin. Äläkä turhaan pelkää tuota englantia, se on alan kannalta elintärkeää. Rohkenen myös epäillä, että sitä englantia koko ajan puhuttaisiin. :D | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)