![]() 08.02.2009 11:57:25 | |
---|---|
Saatiin joulukuussa pitkäsoitto valmiiks. Tää on mun ensimmäinen julkaisu äänittäjänä ja miksaajana, ja oon kyl tyytis lopputulokseen. Kannuja triggailtiin (basari & tomit), skitat on paikoin ihan plugarikamaa ja muutenkin prosessointia tuli harrastettua enemmän ku oli tarkoitus, mutta kaikki ratkaisut pyrin tekemään materiaalin ehdoilla, en itsetarkoituksellisesti. Masteroinnista huolehti tarkkakorvainen ystävä. Tämmöstä scheisseä irtos: www.myspace.com/magnavoks | |
![]() 08.02.2009 13:41:36 | |
![]() 08.02.2009 17:02:12 | |
laulu on kyllä häiritsevän takana Samaa mieltä. Ja kautta linjan skitat aika kovalla. Muuten oikein toimivan kuuloista tuotosta, hienoja kaikuja olet käyttänyt. | |
![]() 08.02.2009 23:16:41 (muokattu 08.02.2009 23:18:38) | |
www.myspace.com/magnavoks Parahin Pitkavirta. Kiitos linkistä, biisinne ovat mainiota, sydän lämpenee niille kovasti. Ilmeitä... -biisissä rummut eivät oikein potki tai iske, mutta eipä tollasessa musassa ehkä oo tarviskaan. Mutta kitarat tosiaan vie sekä sovituksen, soundin että miksauksen takia laulun tosi syrjään. Suosittelen ottamaan mallia täntyylistä musaa soittavan Liekki-yhtyeen miksauksista. Ovat mielestäni mainioita. Kasvot edellä biisissä laulusoundi ja rummutkin on (tomeja lukuunottamatta) korostetun kapeat ja pienet. Biisi kun lentäisi kovasti hienommin vähän isommalla massalla. Ei tuu Liekki enää mieleen näistä muista biiseistä, teillä on energiaa paljon enemmän. Kesäaamussa laulussa on hieman enemmän runkoa, mutta muutoin samat kommentit kuin edellä. Haitsu on todella ärsyttävän kuuloinen. Tomisoundit paljastuvat viimeistään tässä oikein tyylikkäiksi, mutta ne ovat tosi irralliset muusta setistä, ja panoroitu luonnottoman kapealle. Onnistuneemmalla miksauksella kuuntelisin tätä biisiä luultavasti aika paljon. Upea veto. Kalpea kaupunki myös, mahtavat kitaramassat, mutta mikään muu ei tue sitä massaa. Upea biisi olisi tämäkin. Viimein katoan ja Jäädään tähän -biiseissä basso nousee etenkin säkeistöissä eri tavalla esille kuin muissa biiseissä. Tämä on ihan hyvä asia. Yhä, haitsu kuulostaa pahalta (valmiiksi mp3-pakatulta) ja kaikki kovin pieneltä, ja kitarat valtaa kokonaisuuden. Silti, mainioita biisejä. _ Kai sekin on hyvä asia että kaikki biisit kuulostavat saman hepun miksaamilta. Jos mä olisin miksannut noi biisit (ja siis kuunnellut ne monta kertaa), ne sois sekä päässä että soittolistassa hyvin pitkään. Mutta nyt on vähän liikaa esteitä tuolle. Ennen miksaamisen alottamista ja sen aikana olis ollut hyvä kuunnella jotain kansainvälistä miksauslaatua olevia biisejä. Tietäis vähän paremmin mihin tähdätä. "Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella."
-Jucciz, 2008 | |
![]() 15.02.2009 13:48:13 | |
![]() 20.02.2009 09:04:26 | |
Tällaista tuli tehtyä: http://www.tentonhammer.net/dauntless/audio.html Äänityksen, editoinnin ja miksauksen lisäksi soitan myös rumpuja kyseisellä levyllä :) Masteroinnin teki Virtalähde. | |
![]() 23.02.2009 23:23:20 (muokattu 23.02.2009 23:36:07) | |
Nyt tarvis vähä jeesii, tein alustavan pohja-miksauksen, laulut tosin viel uupuu. Basari taitaa olla liian koval, muutenki haluisin viel ihan pikkasen lisää sähäkkyyttä tähän miksauksee. Nii, ollaa siis harrastelijoit kuten varmaan kuuluu, mut olis cool jos laittaisitte vinkkii mikä miksaukses (ja tuotannos) mättää biitin (taustojen) osalta http://www.mikseri.net/player/playe … n=1&type=1¶meter=369377 http://www.mikseri.net/player/playe … n=1&type=1¶meter=369376 nää on ollu työn alla jo tosi kauan, ja pitäis pikku hiljaa viedä prokkista etiäpäin Modet voi siirtää jos tuli vika mestaan Thanks people ''On moraalitonta antaa tyhmien ihmisten pitää rahansa'' | |
![]() 24.02.2009 09:42:15 | |
No pistetääs nyt tämäkin tänne. Joskin kyse on ihan treenikämppänauhoituksesta, joten lähtökohdat mielessä pitäien mielipiteitä tiskiin vaan :) http://www.mikseri.net/player/playe … n=1&type=1¶meter=367837 | |
![]() 24.02.2009 18:17:18 | |
Aazi: No pistetääs nyt tämäkin tänne. Joskin kyse on ihan treenikämppänauhoituksesta, joten lähtökohdat mielessä pitäien mielipiteitä tiskiin vaan :) http://www.mikseri.net/player/playe … n=1&type=1¶meter=367837 Virveli on ihan liian pieni. Säröä, kaikua ja lyttyä sille. Basarillekin vois koittaa samaa.:) "I have a cunning plan" -Baldrick | |
![]() 24.02.2009 22:22:32 | |
http://www.sn-audio.com/1.mp3 pänti on blood-stained. Rujoa ja säröllä olevaa meteliä...saattaa tulla kovaa...tästä oli kovemmallakin oleva versio mutta rajasa kaikessa. mix ja "masterointi" mun käsialaa. http://www.sn-audio.com/loudnes.wav säröä ei oo ikinä liikaa :)
Blood-stained mixistä pätkä... | |
![]() 24.02.2009 23:56:42 | |
Ou jee. Sain vihdoin Grand Manoeuvre bändini debyyttialbumin valmiiksi. Vielä reilu 3 minuuttia Everyday Miracles levyn julkaisuun. Tästä näytteitä.... http://www.grandmanoeuvre.com/blog/?page_id=25 Mun mix & master. Onnellinen. | |
![]() 25.02.2009 09:53:33 | |
samic: http://www.sn-audio.com/1.mp3 pänti on blood-stained. Rujoa ja säröllä olevaa meteliä...saattaa tulla kovaa...tästä oli kovemmallakin oleva versio mutta rajasa kaikessa. mix ja "masterointi" mun käsialaa. Ei paskempaa ruttua, todellakaan. No one prayed for Sodom | |
![]() 25.02.2009 12:10:48 | |
Cape: Ou jee. Sain vihdoin Grand Manoeuvre bändini debyyttialbumin valmiiksi. Vielä reilu 3 minuuttia Everyday Miracles levyn julkaisuun. Tästä näytteitä.... http://www.grandmanoeuvre.com/blog/?page_id=25 Mun mix & master. Onnellinen. Otanpa uudetkin biisinne kuunteluun. Ensimmäisen läpikahlauksen perusteella kuulostaa kuin olisit varonut diskanttia kovasti. Liekö miksattu/masteroitu Geneleceillä? Neutraalimmilla kaiuttimilla esim snara ei oikein potkase ja yleissoundi on kovin kovin pehmeä. Kun kuuntelumikseristä avaa diskanttihyllyä 5dB, tuoltahan paljastuu huolella tehty mainio miksaus. Teidän EP olis ollu vallan oiva referenssi, sen avulla olis varmastikin saanu kirkkauden sopivalle asteelle. "Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella."
-Jucciz, 2008 | |
![]() 25.02.2009 12:27:26 | |
Laitetaas tänne, niin keretään vielä hieroa soundeja saatujen vinkkien ja palautteen perusteella: http://tormen.org/sound/Tormen_Sleepaway.mp3 | |
![]() 25.02.2009 17:35:56 | |
Aki: Otanpa uudetkin biisinne kuunteluun. Ensimmäisen läpikahlauksen perusteella kuulostaa kuin olisit varonut diskanttia kovasti. Liekö miksattu/masteroitu Geneleceillä? Neutraalimmilla kaiuttimilla esim snara ei oikein potkase ja yleissoundi on kovin kovin pehmeä. Kun kuuntelumikseristä avaa diskanttihyllyä 5dB, tuoltahan paljastuu huolella tehty mainio miksaus. Teidän EP olis ollu vallan oiva referenssi, sen avulla olis varmastikin saanu kirkkauden sopivalle asteelle. Tarkkakorvainen kaveri. Geneilläpä hyvinkin. Tää on kai mun räpiköivä yritys tehä aiempaa tummempaa matskua, mutta vähän liian pehmoseks jäi tää kokonaisuus. No ehkäpä kotistereoissa jengillä on sitä pientä smileycurvea niin tuokin istuu joukkoon ihan hyvin :) | |
![]() 25.02.2009 20:32:57 (muokattu 25.02.2009 20:33:44) | |
Nyt tarvis vähä jeesii, tein alustavan pohja-miksauksen, laulut tosin viel uupuu. Basari taitaa olla liian koval, muutenki haluisin viel ihan pikkasen lisää sähäkkyyttä tähän miksauksee. Nii, ollaa siis harrastelijoit kuten varmaan kuuluu, mut olis cool jos laittaisitte vinkkii mikä miksaukses (ja tuotannos) mättää biitin (taustojen) osalta http://www.mikseri.net/player/playe … n=1&type=1¶meter=369377 http://www.mikseri.net/player/playe … n=1&type=1¶meter=369376 nää on ollu työn alla jo tosi kauan, ja pitäis pikku hiljaa viedä prokkista etiäpäin Modet voi siirtää jos tuli vika mestaan Thanks people uutta matoa ''On moraalitonta antaa tyhmien ihmisten pitää rahansa'' | |
![]() 26.02.2009 09:41:37 | |
Pitkavirta: Saatiin joulukuussa pitkäsoitto valmiiks. Tää on mun ensimmäinen julkaisu äänittäjänä ja miksaajana, ja oon kyl tyytis lopputulokseen. Kannuja triggailtiin (basari & tomit), skitat on paikoin ihan plugarikamaa ja muutenkin prosessointia tuli harrastettua enemmän ku oli tarkoitus, mutta kaikki ratkaisut pyrin tekemään materiaalin ehdoilla, en itsetarkoituksellisesti. Masteroinnista huolehti tarkkakorvainen ystävä. Tämmöstä scheisseä irtos: www.myspace.com/magnavoks Täytyy kommentoida sen verran että ainakin alkupuolella parissa biisissä häiritsi bassarisoundi. Tommonen hieman lätkyttävä ja napsuva hevibassarisoundi ei oikein istu tämmöseen musaan eikä varsinkaan biisin muuhun materiaaliin verrattuna. Todella irrallisen kuuloinen. Itse olisin jättänyt bassarin triggaamatta tai käyttänyt parempaa soundia. Balanssit on muutenkin vähän hakusessa, muuten kuulostaa hyvältä. | |
![]() 26.02.2009 10:11:43 | |
Pitkavirta: Saatiin joulukuussa pitkäsoitto valmiiks. Tää on mun ensimmäinen julkaisu äänittäjänä ja miksaajana, ja oon kyl tyytis lopputulokseen. Kannuja triggailtiin (basari & tomit), skitat on paikoin ihan plugarikamaa ja muutenkin prosessointia tuli harrastettua enemmän ku oli tarkoitus, mutta kaikki ratkaisut pyrin tekemään materiaalin ehdoilla, en itsetarkoituksellisesti. Masteroinnista huolehti tarkkakorvainen ystävä. Tämmöstä scheisseä irtos: www.myspace.com/magnavoks Ei tuossa basarissa mitään vikaa ole. Muutenki saundimaailma istuu hyvin noihin biiseihin. Peltiä olisin paikoin kyllä löysännyt hieman. Pitäis tosin kuulla vähän paremmalla laadulla, että tuosta osais kunnolla antaa palautetta. Tuo myspace muuttaa saundeja ihan kiitettävästi. Epäilen ettei basarikaan kuulosta ihan tuolle oikeasti. | |
![]() 26.02.2009 18:08:29 | |
op76: Ei tuossa basarissa mitään vikaa ole. Muutenki saundimaailma istuu hyvin noihin biiseihin. Peltiä olisin paikoin kyllä löysännyt hieman. Pitäis tosin kuulla vähän paremmalla laadulla, että tuosta osais kunnolla antaa palautetta. Tuo myspace muuttaa saundeja ihan kiitettävästi. Epäilen ettei basarikaan kuulosta ihan tuolle oikeasti. Niin no nää on tietysti myös makukysymyksiä, mä en diggaa yleensäkään tommosesta liian napsuvasta bassarista ja jos mä olisin miksannut tai tuottanut ton niin olisin kyllä valinnut soundin toisin. | |
![]() 02.03.2009 14:39:24 | |
Aki: Parahin Pitkavirta. Kiitos linkistä, biisinne ovat mainiota, sydän lämpenee niille kovasti. Ilmeitä... -biisissä rummut eivät oikein potki tai iske, mutta eipä tollasessa musassa ehkä oo tarviskaan. Mutta kitarat tosiaan vie sekä sovituksen, soundin että miksauksen takia laulun tosi syrjään. Suosittelen ottamaan mallia täntyylistä musaa soittavan Liekki-yhtyeen miksauksista. Ovat mielestäni mainioita. Kasvot edellä biisissä laulusoundi ja rummutkin on (tomeja lukuunottamatta) korostetun kapeat ja pienet. Biisi kun lentäisi kovasti hienommin vähän isommalla massalla. Ei tuu Liekki enää mieleen näistä muista biiseistä, teillä on energiaa paljon enemmän. Kesäaamussa laulussa on hieman enemmän runkoa, mutta muutoin samat kommentit kuin edellä. Haitsu on todella ärsyttävän kuuloinen. Tomisoundit paljastuvat viimeistään tässä oikein tyylikkäiksi, mutta ne ovat tosi irralliset muusta setistä, ja panoroitu luonnottoman kapealle. Onnistuneemmalla miksauksella kuuntelisin tätä biisiä luultavasti aika paljon. Upea veto. Kalpea kaupunki myös, mahtavat kitaramassat, mutta mikään muu ei tue sitä massaa. Upea biisi olisi tämäkin. Viimein katoan ja Jäädään tähän -biiseissä basso nousee etenkin säkeistöissä eri tavalla esille kuin muissa biiseissä. Tämä on ihan hyvä asia. Yhä, haitsu kuulostaa pahalta (valmiiksi mp3-pakatulta) ja kaikki kovin pieneltä, ja kitarat valtaa kokonaisuuden. Silti, mainioita biisejä. _ Kai sekin on hyvä asia että kaikki biisit kuulostavat saman hepun miksaamilta. Jos mä olisin miksannut noi biisit (ja siis kuunnellut ne monta kertaa), ne sois sekä päässä että soittolistassa hyvin pitkään. Mutta nyt on vähän liikaa esteitä tuolle. Ennen miksaamisen alottamista ja sen aikana olis ollut hyvä kuunnella jotain kansainvälistä miksauslaatua olevia biisejä. Tietäis vähän paremmin mihin tähdätä. Kiitos kommenteista, ja pahoittelen valmiiks myspacen pakkauslaadun tuomia lisämausteita noihin overi- ja muihin yläpääsoundeihin! Tiedän kyl mitä tarkoitat. Mut erittäin miellyttävä kuulla, että biisit toimii vaillinaisista miksaustaidoista huolimatta. Toi oli mulle semmonen projekti, mikä tavallaan oli pakko tehdä - dokumentoida vanhatkin biisit semmoisina versioina kuin ne tossa on. Me ollaan totuttu tekemään kaikki mahdollisimman pitkälle itse, joten tässä kokeiltiin vähän siipiä. Oltiin aika optimistisia ton omaehtoisen toteutuksen kanssa, kun ajateltiin että koko homman pystyy tekemään itse - ei siitä ihan timanttia tullut suhteessa käytettyyn aikaan. Prosessin raskauden takia seuraavan äänitteen teossa ulkoistetaan kyl vähän muutakin ku masterointi ja kansitiedostojen konverttaaminen painoformaattiin :) flimtrick: Täytyy kommentoida sen verran että ainakin alkupuolella parissa biisissä häiritsi bassarisoundi. Tommonen hieman lätkyttävä ja napsuva hevibassarisoundi ei oikein istu tämmöseen musaan eikä varsinkaan biisin muuhun materiaaliin verrattuna. Todella irrallisen kuuloinen. Itse olisin jättänyt bassarin triggaamatta tai käyttänyt parempaa soundia. Balanssit on muutenkin vähän hakusessa, muuten kuulostaa hyvältä. Joo, triggerihommat on vähän arveluttavaa osastoa. Haluaisin kyl osata basarin äänittämisen luomuna, mut niin on vaikea saada hyvää matskua. Jälkeenpäin kuunneltuna, kun mitään ei oo enää tehtävissä, basarimeininki on kyllä turhan vaihtelevaa noissa, ja joskus napsuu vähän yli.. Mut kiitos rakentavasta palautteesta, jaksaa taas luukuttaa :) | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)