mhelin 05.01.2006 14:33:04 | |
---|
Hommasin itse vähän aikaa sitten DT880 kuulokkeet jotka ovat puoliavoimet (DT770 on suljettu). Aika hyvin miksaaminenkin onnistuu, eli näillä tehty miksaus kääntyy hyvin kaikenlaisille kaiuttimille. Bassoa ei ole liikaa kuten monissa suljetuissa vaan juuri sopivasti (ei myöskään peitä alleen keskiääniä). DT880:t ovat kylläkin 250 ohmiset ja melko epäherkät, eli vaativat riittävästi jännitettä antavan kuulokevahvistimen (ei toimi MP3-soittimien kanssa). Noista DT770:stä on olemassa tuo 80 ohminenkin versio joka ei ole niin kranttu vahvistimen suhteen. DT880:t (vanhaa vuosimallia 175 EUR, uusi 2006 malli 225 EUR) löytyivät tarjoushintaan täältä: http://www.meier-audio.homepage.t-online.de/ |
BenGlenton 06.01.2006 01:14:04 (muokattu 06.01.2006 01:15:35) | |
---|
KOSSin nappikuulokkeita myydään myös verkkokauppa.comissa. Tällä hetkellä tuntuvat olevan kovin suosittuja. Noihinhan saa kiinni myös EARin kuusimalliset korvatulpat. Tähtäimessä olisi KOSSit EARien kera + peltorit tyyppinen monitorointiratkaisu rumpusoundien hakemiseen, koska minulla on mobiilistudio ja harvemmin löytyy erillistä tarkkaamoa. EDIT: Osaatteko sanoa mistä kaupoista pk-seudulla löytyy AKG:n 240 Monitor-kuulokkeita? www.supremecourtband.fi |
sami_sumea 06.01.2006 18:26:03 | |
---|
EDIT: Osaatteko sanoa mistä kaupoista pk-seudulla löytyy AKG:n 240 Monitor-kuulokkeita? Ainakin mä ostin omani Helsingin musiikista (tosin se taitaa olla Musakauppa.fi nykyään). ... "On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä." Pauline 8v. |
Pieni rumpalipoika 07.01.2006 12:26:07 | |
---|
Verkkokauppa.Comista saa muistaakseni vajaalla parilla kympillä noita the plugeja. Monet rumpalit on käyttäny noita yhdistettynä kuusitulppiin budjettiluokan korvamonitoreina. Toimii! "It´s amazing how often he´s right but never he admits he was wrong." |
Arpakyna 03.02.2006 03:44:00 (muokattu 03.02.2006 03:45:15) | |
---|
Pojot Beyerin DT880 -luureille miksauskäyttöön. Ovat neutraaleimmat ja tarkimmat luurit mitä itse olen käyttänyt. Muita luureja mitkä olen omistanut tai ainakin kuunnellut pidempään kuin muutamia tunteja: Beyer DT990 pro, Sennheiser HD580, HD280 pro ja AKG 240S, k271S Kyseisistä luureista miksaamiseen ehdoton EI rapsahtaa DT990 pro:lle ja AKG 240S:lle liian reilun basson tason takia. 240S:iä ei pidä sekoittaa 240M (monitoreihin) eikä 240DF:iin (Diffuse field). Noista monitorit varmaan soveltuvat miksaamiseen parhaiten, bassot eivät ole ollenkaan niin korostuneet kuin 240 Studioissa. Sama juttu kuin K271S, jotka on suht. neutraalit, mutta bassot ei ulotu alas asti. DT880 lisäksi hyvät luurit miksaamiseen voisi olla Sennheiser HD580 tai HD600 (samat elementit) varmaankin myös tuo uusi malli HD650, joka on kuulemma lähellä HD600:sta soundiltaan, bassot hieman muhkeammat (liikaa?) ja yläpää aavistuksen kirkkaampi --> Lähempänä neutraalia mielestäni. Suosittelen siis Beyereita joita vanhaa mallia saa nyt erikoisen halvalla esim. juuri tuolta meier-audiolta; www.meier-audio.de Hinnat sisältää postikulut ja myyjä on luotettava. Itse olen saanut muuten ihan kelvollisen äänen noista beyereistä - ja Senkuista - myös suoraan äänikortista, ei oleellisesti eroa luurivahvistimiini (yksi itse tehty + Musical fidelityn putkivahvistin). Korvat räjäyttävälle tasolle äänikortista ei tosin saa ajettua. |
StJerky 03.02.2006 10:18:57 | |
---|
Tähtäimessä olisi KOSSit EARien kera + peltorit tyyppinen monitorointiratkaisu rumpusoundien hakemiseen, koska minulla on mobiilistudio ja harvemmin löytyy erillistä tarkkaamoa. Toimii minusta aika hyvin. Testailin itse samanlaista systeemiä. Nuo Kossit on myös toimivat in-ear monitoroinnissa. Käytin viime treeneissä laulun monitorointiin yhdessä korvassa. |
ReBeat 04.02.2006 07:56:52 | |
---|
Käyttääkö kukaan Sennheiser HD250 Linear II:sta miksaamiseen? Sain nämä naurettavan halvalla ja kuulostavat musiikinkuuntelussa mielestäni maukkailta, mutta kun itselläni ei ole juuri kokemusta muista luureista niin en tiedä tulisiko näiden kanssa ottaa jotain erityistä huomioon. Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole. |
Reddie 02.05.2006 17:26:57 | |
---|
|
PIM 02.05.2006 17:44:31 | |
---|
Tähtäimessä olisi KOSSit EARien kera + peltorit tyyppinen monitorointiratkaisu rumpusoundien hakemiseen, koska minulla on mobiilistudio ja harvemmin löytyy erillistä tarkkaamoa. Turbosoundilta löytyy myös Koss the Plugin tyyppiset kuulokkeet ja niiden mukana tulee kolme erilaista korvakäytävän muotoon valettua "tyynyä", joista pitäisi valmistajan ilmoituksen mukaan löytyä korvaan sopiva malli 98 prosentille ihmisistä. Hinta oli jotain kolmenkympin luokkaa. "Manufacturer's Description Slic Soundboosters are in-ear mouldings designed by professional audio engineers. Based on proven in-ear monitor technology used by professional musicians Earpieces stay put: 3 sizes fit 98% of users comfortably. The Slic Soundboosters dramatically improve earpiece performance by bringing sound closer to the aural cavity, reducing ambient noise and helping protect user's hearing. Perfect for people on the move this cuts out train, traffic and city noise. In addition, Turbosound earpieces optimised to deliver flat frequency response at the eardrum when used with Slic Soundboosters." Ja sama suomeksi: http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/kauppa/products.php?p=5baa2b Poika tuli kotiin. Kiitos, KERHO!!!!!! (Mage: Elämme hienoja aikoja!) |
Risk 02.05.2006 18:39:02 (muokattu 02.05.2006 18:41:19) | |
---|
Ku meikäläinen ei hirveesti näistä kuulokeasioista tajua, niin osaako joku kertoa mulle että pystyykö mun Behkun Powerplay Pro-8 HA8000-kuulokevaffari ajelemaan huoletta noita AKG:n K240 Studio- & K271 Studio-luureja? HA8000:n spekseissä mainitaan että kuulokkeiden impedanssin tulisi olla yli 100 ohmia. Noiden molempien luurien impedanssi taitaa olla 55 ohmia, eli jotain ongelmia saattaa ilmetä? Voin kyllä kiikuttaa sulle nuo K271 Studioni kokeiltavaksi jos haluat (itselläni on siis HA4700 vahvistimena, se toimii speksien mukaan 8 ohmiin asti). ...And that, my liege, is how we know the Earth to be banana shaped. |
Reddie 02.05.2006 20:12:33 (muokattu 02.05.2006 20:13:05) | |
---|
HA8000:n spekseissä mainitaan että kuulokkeiden impedanssin tulisi olla yli 100 ohmia. Noiden molempien luurien impedanssi taitaa olla 55 ohmia, eli jotain ongelmia saattaa ilmetä? Voin kyllä kiikuttaa sulle nuo K271 Studioni kokeiltavaksi jos haluat (itselläni on siis HA4700 vahvistimena, se toimii speksien mukaan 8 ohmiin asti). Njaa... Tai sit ostan suoraan tommosen HA4700:sen. En usko et toi kuitenkaan pidemmän päälle olis hirveen kannattava ratkasu ajella noita luureja epäpätevällä päättellä. :) Mut tosta kokeilumahdollisuudesta voisin muuten olla kyllä kiinnostunut. ;) |
El Jefe 06.05.2006 01:55:04 | |
---|
Mitkähän kuulokkeet mahtas olla hyvät sähkörumpukäyttöön?Suljetut ne pitäs ainakin olla ja saundi vois olla mielummin maukas kuin realistinen.Sit ne pitäs pysyä päässä ja olla hyväntuntuiset.Budjetti 100-200 euroa.Ja tietysti paikka mistä ne saa? Mulla on Sennheiser hdr 85 ylimääräisenä.Onko niistä mihinkään ja paljon niistä voisi pyytää,jos ne myisi?Niitä on paristi kokeiltu. |
JoKo 06.05.2006 03:15:53 (muokattu 06.05.2006 03:23:41) | |
---|
Ku meikäläinen ei hirveesti näistä kuulokeasioista tajua, niin osaako joku kertoa mulle että pystyykö mun Behkun Powerplay Pro-8 HA8000-kuulokevaffari ajelemaan huoletta noita AKG:n K240 Studio- & K271 Studio-luureja? Ihan hyvin pystyy, volaa vain luurien mukaan. Niin, ainakin äänitystilanteissa olen ajanut k.o. vahvistimen kanssa hyvin monenlaisia luureja, noitakin mainitsemiasi. Hifistely asia erikseen... |
Timo JM 23.12.2006 18:36:46 (muokattu 23.12.2006 19:37:16) | |
---|
(Pannaanpa tähän ketjuun kun en viitsi aloittaa uutta.) Nassikat rikkoivat nykyiset Audio-Technican ATH-M40 kuulokkeeni ja jos en saa niitä korjattua (sangan sisällä menevä johto pitäisi vaihtaa, eikä näytä kovin helpolta) niin uusien hankinta on edessä. Lähinnä mielessä on nyt AKG K-271 Studio mutta mitenkähän mahtaa olla niiden alapään kanssa. Olosuhteiden pakosta olen joutunut tsekkaamaan sen osaston luureilla ja siksi tuon toimivuus olisi tärkeä ominaisuus. Eli jos botne on hitusenkin liian keveä niin sitten mietin jotain muuta. (Tietenkään se ei saa olla liian korostunutkaan.) Ihan mielenkiinnosta olisi myös kiva kuulla mahdollisia kokemuksia Behringerin kuulokkeista kun ovat niin paljon edullisempia. ...siis mun mielestä. Ja musaa tuolta -> Cupido |
axelsson 23.12.2006 20:10:04 | |
---|
(Pannaanpa tähän ketjuun kun en viitsi aloittaa uutta.) Nassikat rikkoivat nykyiset Audio-Technican ATH-M40 kuulokkeeni ja jos en saa niitä korjattua (sangan sisällä menevä johto pitäisi vaihtaa, eikä näytä kovin helpolta) niin uusien hankinta on edessä. Lähinnä mielessä on nyt AKG K-271 Studio mutta mitenkähän mahtaa olla niiden alapään kanssa. Olosuhteiden pakosta olen joutunut tsekkaamaan sen osaston luureilla ja siksi tuon toimivuus olisi tärkeä ominaisuus. Eli jos botne on hitusenkin liian keveä niin sitten mietin jotain muuta. (Tietenkään se ei saa olla liian korostunutkaan.) Ihan mielenkiinnosta olisi myös kiva kuulla mahdollisia kokemuksia Behringerin kuulokkeista kun ovat niin paljon edullisempia. Tarviiko välttämättä olla suljetut? Melkein kyllä hd-600:sia suosittelisin. Luureissa on melko isot erot keskenään aina (eli joudut kuitenkin opettelemaan kaiken alusta:) ). Vastaantulleet Behringer- luurit on kyllä olleet melkoista kuraa mekaaniselta kestävyydeltään ja ergonomialtaan. |
Timo JM 23.12.2006 21:41:35 | |
---|
Tarviiko välttämättä olla suljetut? Sikäli kyllä, ettei vuoda laulumikkiin. Melkein kyllä hd-600:sia suosittelisin. Aika pahan hintaiset vaan. Luureissa on melko isot erot keskenään aina (eli joudut kuitenkin opettelemaan kaiken alusta:) ). Joo, epäilen kyllä samaa. ...siis mun mielestä. Ja musaa tuolta -> Cupido |
Nitrodelay 23.12.2006 23:31:47 | |
---|
Timppa, jos vaan on suinkin varaa, niin osta noi HD600:set. On kyllä törkeen hyvät ja olis just sun käyttöön passelit. Et varmasti kadu. Laulun äänittämiseen käy mitkä tahansa esim. puolisuljetut vanhat stereoluurit tai Bilteman halvat stereoluurit. Vääntää vaan saundit sopivan nasaaleiksi, ettei vuoda läpi. Mä vedän laulut nykyään vanhoilla Pioneereillä - niiden saundi on niin huono, että oma laulu kuulostaa hyvältä ja otot onnistuu jostain syystä sen vuoksi helpommin, kun ei ihmettele omaa "laamamaista ääntään" niinkuin hyvissä kuulokkeissa ;-) ...Jonain päivänä Amerikkalaiset kompastuvat omaan leukaansa... |
Chade Fallstar 24.12.2006 01:03:29 (muokattu 24.12.2006 01:46:40) | |
---|
Mitkä ovat mielestänne äänenlaadultaan parhaat suljetut kuulokkeet? Äänenlaadulla tarkoitan lähinnä neutraaliutta, suoraa taajuusvastetta jne, referenssinä vaikkapa jo aiemmin mainittu Sennheiser HD600. Käyttönä lähinnä PFL-kuuntelu ym. livehommiin ja äänittelyyn liittyvä ja ihan vaan muita häiritsemätön musan kuuntelu. Sound On Soundissa kehaistiin Sonyn MDR-7509-kuulokkeita. http://www.thomann.de/fi/sony_mdr_7509_kopfhoerer.htm Tuo 250 € lienee aikalailla hintakatto. Headphone.comissa aika hyvin noita kuulokkeiden taajuusvasteita ja muitakin speksejä voi verrata. Saman hintaluokan kuulokkeissa näkyy olevan yllättävän samanlaisia käyriä. Suorin löytämäni käyrä oli Etymoticin ER-6:sissa. No, eihän ne käppyrät kaikkea kerro, riippuen mittaustavasta ja niin edespäin. http://www.headphone.com/technical/ … ;buttonSelection=Compare+Headphones |
Timo JM 25.12.2006 22:40:52 | |
---|
Onko kukaan vertaillut AKG:n Studio 240 ja 271 kuulokkeita keskenään? Onko selkeitä soundieroja vai tuleeko hintaero lähinnä jälkimmäisen katkaisin ominaisuudesta? ...siis mun mielestä. Ja musaa tuolta -> Cupido |
kalakukko 25.12.2006 23:52:40 (muokattu 25.12.2006 23:55:22) | |
---|
Onko kukaan vertaillut AKG:n Studio 240 ja 271 kuulokkeita keskenään? Onko selkeitä soundieroja vai tuleeko hintaero lähinnä jälkimmäisen katkaisin ominaisuudesta? Sama kiinnostaa täälläkin päässä. Thomannilta noita luureja halvalla sais, mutta akg-k240m mallia sieltä ei enää saa. Vaan tuota k240-studiota myyvät. Meenkö metsään jos ostan tuon 'studio' mallin? Kun eikös toi k240m o vähän flatimpi taajuusvasteeltaan? Itellä nyt tässä hyvät luurit hakusessa myös pääasiassa miksaustarkotukseen. Edit: Nitrodelay: Eli lyhyesti sanottuna; AKG K271:set eivät kuseta yhtään - ne eivät imartele mitään. Olet juuri niin huono miksaaja kuin pelkäsitkin ;-) Välillä unohtaa, että ne on päässä. Selvät musiikintekijän luurit, ei kuuntelijan. Ei ihme, että ovat Thomannin viimeaikojen myydyimmät kuulokkeet ja pokanneet ammattiväen pystejä. Hmm, pitänee käydä noita kaupassa kuulostelemassa josko oisivat noita k240s tai m. malleja fiksumpi vaihtoehto. Mahd. analyyttiset luurit tosiaan tarpeessa. Ei ole. Parilla kolmella hullulla vaan, ja sitten ne vaihtelee niitä aina että vaikuttaisi että olisi monta. |