theguru_ 21.02.2011 21:56:12 | |
---|
Dropped C: No, me soitetaan sellasta musaa, että asiat on alusta saakka lähtökohtaisesti päin kasetta ja pahasti, jos lähdetään hakemaan nykymetallisaundia. Eli hyvä, jos joku äänimies on sitä mieltä, että muutakin voi tehdä. Ehkäpä kuitenkaan bandin ei tarvii kuulostaa huonolta, vaikka asiat ois hiukan tai enemmän levällään. Kyse on kuitenkin musiikista ja ihmisistä. Yleensä se, että asioista saa selvää on hyvä asia ja auttaa kuulijaakin kuulemaan mitä jengi soittaa. Ja tunnustan, että mun mielestä ns. "nykymetalli" kuulostaa melkein aina paskalta, eli tollaset filosofiat painelee just oikeita namiskuukkeleita mun suhteen.... Toivottavasti valitsemanne studion äänimies pystyy vastaamaan ihanteisiinne. :) |
Viocress 21.02.2011 23:05:51 | |
---|
Hah. Toinen sanoo ettei halua kuulostaa Volbeatilta ja toinen epäilee, ettei ole hyvä kuulostaa Burzumin demoilta. Siihen väliin mahtuu kuulkaas kaikenlaista soundia. astralsleep.net
-Atmospheric ancient doom metal with space elements- |
Dropped C 21.02.2011 23:12:03 (muokattu 21.02.2011 23:14:14) | |
---|
theguru_: Ehkäpä kuitenkaan bandin ei tarvii kuulostaa huonolta, vaikka asiat ois hiukan tai enemmän levällään. Kyse on kuitenkin musiikista ja ihmisistä. Yleensä se, että asioista saa selvää on hyvä asia ja auttaa kuulijaakin kuulemaan mitä jengi soittaa.
Toivottavasti valitsemanne studion äänimies pystyy vastaamaan ihanteisiinne. :) Mä sain tästä viestistä sen kuvan että hevibändi kuulostaa automaagisesti sitten huonolta, jos ei oo nykysaundia? Ja siis tarkotus on saada sellanen aikaan, mikä tyydyttää bändin jäseniä. Muita ei tarvi tyydyttää. Jos joku muu tulee diggaan, niin hyvä. |
theguru_ 21.02.2011 23:39:54 (muokattu 22.02.2011 00:16:20) | |
---|
Edit. Mitä parhainta tsemppiä rojektiin! |
tnt1234 02.03.2011 21:34:52 | |
---|
onko äänikortilla paljon vaikutusta laulun soundiin äänittäessä, itsellä on roden k2 mikki ja focusrite voicemaser pro etari ja äänikorttin digidesign mbox 2 mini. pitäiskö näillä saada hyvälaatusta ääntä tehtyä ? jotenkin jää mielestäni kuivan kuuloseksi laulut. |
jannu 02.03.2011 21:43:03 | |
---|
tnt1234: onko äänikortilla paljon vaikutusta laulun soundiin äänittäessä, itsellä on roden k2 mikki ja focusrite voicemaser pro etari ja äänikorttin digidesign mbox 2 mini. pitäiskö näillä saada hyvälaatusta ääntä tehtyä ? jotenkin jää mielestäni kuivan kuuloseksi laulut. Lähtökohtaisesti on ihan hyvä, että laulu on äänitetty "kuivana", ellei äänitystä ole tehty sellaisessa tilassa joka nimenomaan on tarkoitus saada mukaan soundiin. Kyllä noilla vehkeillä saa aivan varmasti kelpoa jälkeä. Tilaa ja kaikua voi lisätä jälkikäteen. "You really can't be jealous of something you can't fathom."
-Nigel Tufnel |
anapena 02.03.2011 21:54:39 | |
---|
tnt1234: onko äänikortilla paljon vaikutusta laulun soundiin äänittäessä, itsellä on roden k2 mikki ja focusrite voicemaser pro etari ja äänikorttin digidesign mbox 2 mini. pitäiskö näillä saada hyvälaatusta ääntä tehtyä ? jotenkin jää mielestäni kuivan kuuloseksi laulut. Äänikortin vaikutus on varmaan aika pieni. Toki laadukkaampi on tarkempi. Mun mielestä sun kalusto on perusok. Enempi soundiin vaikuttavat etari ja etenkin mikrofoni. Kokeile saada jostain lainaksi kalustoa kokeiltavaksi sun omien laitteitten kanssa ja tutussa ympäristössä. Putkivehkeet vois olla luonnostaan vähän märempiä. Hyvillä plugareilla vois saada paljonkin tehtyä, mutta ihanteellistahan on saada jo äänitysvaiheessa mielekästä jälkeä. Oho, K2 onkin putkimikki...joskus kuiva on parempi kuin liian kihisevä:) esim T-Bone SCT800 on mulla jäänyt enimmäkseen laukkuunsa, vaikka jotkut sitä kehuvatkin. Olen miettinyt mokoman myymistäkin... |
jannu 02.03.2011 21:59:49 (muokattu 02.03.2011 22:00:02) | |
---|
Olis tietty ihan hyvä tietää, mitä tnt1234 tarkoittaa "kuivalla". "You really can't be jealous of something you can't fathom."
-Nigel Tufnel |
Exhausted 04.03.2011 10:36:56 | |
---|
Monesti äänikortin, konverttereiden, etuasteen ja jopa mikin laatu ilmenee vasta miksatessa. Soolona vertaillessa eri laitteilla saattaa olla pienet erot, mutta parempilaatuinen äänitys tekee miksauksesta helpompaa. |
AcLAc 04.03.2011 13:45:15 (muokattu 04.03.2011 13:46:19) | |
---|
tnt1234: onko äänikortilla paljon vaikutusta laulun soundiin äänittäessä, itsellä on roden k2 mikki ja focusrite voicemaser pro etari ja äänikorttin digidesign mbox 2 mini. pitäiskö näillä saada hyvälaatusta ääntä tehtyä ? jotenkin jää mielestäni kuivan kuuloseksi laulut. HEI, tuossa focusriten etarissa on kyllä melkoisesti valinnan varaa ja näkisin, jotta sillä saa lähestulkoon mitä haluaa laulusta ulos... ei siis pitäisi jäädä kuivaksi. Miten tieto liikkuu äänikortille? Minä kuljen, Herra ohjaa! |
satsi 15.03.2011 00:16:55 | |
---|
Härskisti vaan ostatte zoom h2 tallentimen keskelle bändikämppää ja soitatte biisit purkkiin. |
Dropped C 15.03.2011 14:35:40 | |
---|
satsi: Härskisti vaan ostatte zoom h2 tallentimen keskelle bändikämppää ja soitatte biisit purkkiin. Näin nauhotellaan reenit. Ei sentään mitään julkasuja. |
maza 18.03.2011 13:38:21 | |
---|
tnt1234: onko äänikortilla paljon vaikutusta laulun soundiin äänittäessä, itsellä on roden k2 mikki ja focusrite voicemaser pro etari ja äänikorttin digidesign mbox 2 mini. pitäiskö näillä saada hyvälaatusta ääntä tehtyä ? jotenkin jää mielestäni kuivan kuuloseksi laulut. Ihan vinkiksi myös se, että kannattaa kokeilla eri putkia tuohon mikkiin. Tyyppihän on ECC88, eli 6DJ8 eli 6922. Myös esim. E188CC ja E288CC toimii - ovat ns. ammattiversioita ECC88:sta. Kaverin K2:n soundi muuttui todella radikaalisti (parempaan suuntaan), kun tehtaan putken tilalle laitettiin 60-luvun Siemens. |
Luotisuora 06.04.2011 22:25:46 | |
---|
Tuolta linkistä voit käydä kuuntelemassa osastoa omakustannelevyn äänittelyä omin voimin. Äänitetty, miksattu ja tuotettu itse. Masterointi tehty kaupallisessa pajassa. Varmasti saatte jonkinlaista tehtyä itse, kun vaan alatte tekemään. http://www.myspace.com/janneluukkonen |
Dropped C 05.05.2011 00:37:09 (muokattu 05.05.2011 00:37:57) | |
---|
Tää tarina päättyi nyt niin että suuntaamme kesällä tuonne Pulu Studiolle. Sijainti ja hinta oli kohdillaan ja äänimieskin vaikuttaa, että on edes jonkinlaista hajua tälläisestä musasta. Mutta kiitokset kaikille! Demoa sit taas ehkä joskus reeniksellä purkkiin. |