Aihe: Kuulokkeet studioon.
1 2 3 4 5 6 7
Aki
19.09.2009 01:55:16

Mikael: Tää on just tätä... Miks ei vois laittaa sitä ministereoplugia molempiin päihin johtoa?

Miniplugi kuulokkeiden päässä ei kyllä mun luottamusta herättäisi, luulen että se tippuisi liian helposti pois ellei sen sitten lukitse jollain, ja sit olis taas standardit hukassa. Mutta kyllä se vaihdettava pitäisi olla.
"Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella." -Jucciz, 2008
Mikael
19.09.2009 12:07:54 (muokattu 19.09.2009 12:10:28)

Aki: Miniplugi kuulokkeiden päässä ei kyllä mun luottamusta herättäisi, luulen että se tippuisi liian helposti pois ellei sen sitten lukitse jollain, ja sit olis taas standardit hukassa. Mutta kyllä se vaihdettava pitäisi olla.

Mulla on himassa Sonyn MDR-CD780 -luurit joissa on todella jämäkkä ja tiukka miniplugiliintäntä. Tosin just niin että itse liittimen runko myös on osaltaan tekemässä liitännästä jämäkkää/tiukkaa, mutta silti sen pystyy korvaamaan ihan tavallisellakin miniplugilla ja just tää on mun mielestä tärkeää, sillä kun on sessio ja ne liittimet rupeaa jollain soittajalla pätkimään, niin piuhan pystyy hetkessä kormaamaan ihan millä tahansa miniplugipiuhalla. Kun taas noissa kuulokevalmistajien omissa liittimissä on se ongelma että pitää todellakin olla se oma varaosa että sen saa edes toimimaan... Eikä ainakaan se vanhempi Senkku-liitin todellakaan herätä yhtään sen enempää luottamusta kuin miniplugikaan - oikeastaan vaan vähemmän, sillä sen verran usein niitä on paukkunut.
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
redhat
19.09.2009 20:25:33
Senkun HD280 Pro. Menee miksauksessa, rumpuluureina ja muutenvaan kuuntelussa täysin. Hintalaatusuhde omasta mielestä kohillaan, 127e @ verkkokauppa.com

Myös SONY MDR-7506 luurit on varteenotettava vaihtoehto, tosin valmistus lopetettu. T-kaupassa varastossa joitakin vielä.
PolkaTulk
20.09.2009 11:25:05
Onkos noista jossain välissä mainituista extreme isolationeista mitään kokemusta?
Tarve olis hd25.sien lisäks halvoille soittaja-luureille ja vic firtheistä on vaan traumoja, ja behringerin kehutut hd-25-kopiot poistu just toissapäivänä thomannin valikoimasta..
Ja mikä on tää sp-liite noissa kaksvitosten halvemissa malleissa?
migi666
20.09.2009 21:01:41

Oon kuullu pelkkää hyvää studiojampoilta noista extreme isolationeista! EX25 ois aika varteenotettava. En oo ite päässyt testaamaan, mutta pitää laittaa tilaukseen, en usko että petyn. Käy hyvin rumpuluureina.
Suoraan mennään ennen kuin käännytään vai miten se oli.
JK1
21.09.2009 12:10:09 (muokattu 21.09.2009 12:17:03)
Aki: HD-280:sen johdon pää ei ole normaalisti vaihdettava, se näyttää tältä:
http://img442.imageshack.us/i/p8292298.jpg/

Mutta siis eikö vaihtaminen suju myös PRO-malleissa allaolevan linkin ohjeen mukaisesti:

http://go.head-fi.org/?id=475X763&a … change%2FHD5x5_Kabelmontage_eng.pdf

Ja tuossa ohjeessahan näkyy, että tuo kaapelin pää on samanlainen kun tuossa Akin linkittämässä kuvassa.

Tuossa suora kaapeli: http://www.thomann.de/fi/sennheiser_510626_ersatzkabel.htm

Eikös tuo sitten sopisi myös PRO-malleihin, kun tuo on HD-555:sten johto ja ohjeessa luetelteuihin malleihin kuului myös 555?

Jos homma onnistuisi kuten luulen, niin tuossa samassa operaatiossa voisi vaihtaa johdon ja asentaa mukavammat pehmusteet: http://www.hifiheadphones.co.uk/sen … hd555-hd595-094738-prodid-1877.html

Tästä on aika vähän löytää tietoa....
Aki
21.09.2009 12:59:32

JK1: Mutta siis eikö vaihtaminen suju myös PRO-malleissa allaolevan linkin ohjeen mukaisesti:

Kappas, näyttää että HD-555 piuha tosiaan sopisi HD-280:seen. Sääli vaan että tuossa on tuo 6,3mm liitin.

Jos homma onnistuisi kuten luulen, niin tuossa samassa operaatiossa voisi vaihtaa johdon ja asentaa mukavammat pehmusteet

Noilla kangaspehmusteilla ulkoisten äänten vaimennus olisi merkittävästi heikompi.
"Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella." -Jucciz, 2008
JK1
21.09.2009 13:19:42 (muokattu 21.09.2009 20:26:49)
Aki: Kappas, näyttää että HD-555 piuha tosiaan sopisi HD-280:seen. Sääli vaan että tuossa on tuo 6,3mm liitin.

Noilla kangaspehmusteilla ulkoisten äänten vaimennus olisi merkittävästi heikompi.

Toki tuossa joutuisi käyttämään "napsautettavaa" adapteria, kun tarvitsee pientä plugia ja esim. läppäriin kytkettäessä siitä johdon päästä tulee aika mohlo, mutta enpä tiedä, jääkö tuosta mikään asia kiinni?

Tosiaan en usko, että tarvitsen kovin paljoa eristystä ja tod. näk kangaspehmusteistenkin vaimennus riittäisi. Silloin harvoin, kun tarvitsisi oikeasti paljon vaimennusta, voi vaihtaa ilmeisesti aika helposti noi keinonahkaiset takaisin.
PolkaTulk
09.10.2009 14:56:51
Sori alkuun että nostelen näin mennyttä jo.
MUTTA, sain nuo aikaisemmin mainitut extreme-isolationit ja niillä treeneissä vetelin, voin vaan kehua. Todella erottelevat, painetta kestävät, mukavat päässä ja mukavasoundiset. 47e-hinnalla voisin jo sanoa oikeesti suosittelevani.
Reilusti paremmat kuin ikiärsyttävät vic firthit. Ei vaan niin "tasapainomenee"-eristävät.
south_of_heaven
09.10.2009 17:34:12 (muokattu 09.10.2009 17:36:22)
PolkaTulk: Sori alkuun että nostelen näin mennyttä jo.
MUTTA, sain nuo aikaisemmin mainitut extreme-isolationit ja niillä treeneissä vetelin, voin vaan kehua. Todella erottelevat, painetta kestävät, mukavat päässä ja mukavasoundiset. 47e-hinnalla voisin jo sanoa oikeesti suosittelevani.
Reilusti paremmat kuin ikiärsyttävät vic firthit. Ei vaan niin "tasapainomenee"-eristävät.

Miltäs vaikuttaa rakenteeltaan? Olen kuullut, että ovat hyvät, mutta kohtuuttoman kehnosta muovista kyhätty ja hajoaa liian helposti. Mieluusti itsekin soittajalle tyrkkäisin nuo päähän kuin jotkut huonommat, mutta en osta, jos sanka rikkoutuu helposti.

Olen myös miksauskuulokkeita hankkimassa, ja olen päätymässä Sennheiserin HD-25-1 II:siin. Ei haittaa vaikka eivät olisi maailman mukavimmat, nauhoittelua varten sitten toiset luurit päähän. Mitäs niistä ihmiset pitävät? Pari kommenttia tässä ketjussa oli, mutta ei sen suurempia.
Life in plastic, it's fantastic!
Ziggy Bubba
10.10.2009 20:23:30

south_of_heaven: Olen myös miksauskuulokkeita hankkimassa, ja olen päätymässä Sennheiserin HD-25-1 II:siin. Ei haittaa vaikka eivät olisi maailman mukavimmat, nauhoittelua varten sitten toiset luurit päähän. Mitäs niistä ihmiset pitävät? Pari kommenttia tässä ketjussa oli, mutta ei sen suurempia.

Ei kannata, jos pienestä koosta ei ole hyötyä. Eivät nuo soundiltaan ole mitenkään huiput, jos verrataan hyviin täysikokoisiin suljettuihin luureihin (DT770, D2000, K701...). Mukavuuskin on isommissa aivan eri tasolla. Rankempiin oloihin nuo ovat toki oikein asialliset, sillä kestävä rakenne ja hyvä eristys ovat passeleita ominaisuuksia. Miksaushommissa en kyllä näiden "in-your-face" -soundiin luota just yhtään.
The Crookmachine Project
south_of_heaven
10.10.2009 23:24:41 (muokattu 10.10.2009 23:34:36)
sikki-six: Ei kannata, jos pienestä koosta ei ole hyötyä. Eivät nuo soundiltaan ole mitenkään huiput, jos verrataan hyviin täysikokoisiin suljettuihin luureihin (DT770, D2000, K701...). Mukavuuskin on isommissa aivan eri tasolla. Rankempiin oloihin nuo ovat toki oikein asialliset, sillä kestävä rakenne ja hyvä eristys ovat passeleita ominaisuuksia. Miksaushommissa en kyllä näiden "in-your-face" -soundiin luota just yhtään.

Niin, mä en oikein tiedä mihin tässä oikein päätyisi. Olin aluksi suunnitellut hankkivani DT-770:t, mutta olin kuullut että ne ovat vähän sameat ja alapää toistuu liikaa. Myös opettajani oli tätä mieltä, ja suositteli noita senkkuja samasta hintaluokasta. Eivät kuulema mukavimmat mahdolliset, mutta helvetin tarkat. Luotan paljon miehen mielipiteeseen, mutta nämä nyt ovat luultavasti kovin mielipidepohjaisia asioita, vähän kuin monitorejen kanssa.

Ovatkohan nuo AKG:t mistään kotoisin...
Ziggy Bubba
11.10.2009 00:07:31

south_of_heaven: Niin, mä en oikein tiedä mihin tässä oikein päätyisi. Olin aluksi suunnitellut hankkivani DT-770:t, mutta olin kuullut että ne ovat vähän sameat ja alapää toistuu liikaa. Myös opettajani oli tätä mieltä, ja suositteli noita senkkuja samasta hintaluokasta. Eivät kuulema mukavimmat mahdolliset, mutta helvetin tarkat. Luotan paljon miehen mielipiteeseen, mutta nämä nyt ovat luultavasti kovin mielipidepohjaisia asioita, vähän kuin monitorejen kanssa.

Iteltä löytyy HD25, DT770 ja D2000. Nuo HD:t on mulla iPodin perässä reissuluureina. Eivät nuo kyllä sen tarkemmat ole mun korvaan kuin nuo muutkaan luurit, perushyvä soundi noissa toki on, mutta hintaansa nähden ei todellakaan mikään mahtava. Yläpään toistossa on havaittavissa snadia kihinää ja tilantuntu on oikeastaan olematon (varmaan johtuu osittain luurien pienestä koosta).

DT770 on tossa hintaluokassa mun makuun paljon parempi luuri himakäyttöön. Mukavuus on kohallaan ja soundissa on ilmaa, päinvastoin kuin HD25:ssä. Basso ei ole ollenkaan niin korostunut kuin nettilegendat kertovat.

Ovatkohan nuo AKG:t mistään kotoisin...

Kaverilla noit on tullut jokuseen otteeseen testattua, oikein passelit luurit ovat. Alapää on AKG:n tyyliin suht kevyt. Nahkaiset kuulottimet voi hiostaa hiukan..
The Crookmachine Project
south_of_heaven
11.10.2009 20:01:30 (muokattu 11.10.2009 21:56:09)
Päädyin Audio Technican ATH-M50 luureihin, onkos kellään näistä kokemuksia?

http://www.thomann.de/fi/audio_technica_athm50.htm
keskiorv
12.10.2009 00:00:26
south_of_heaven: Päädyin Audio Technican ATH-M50 luureihin, onkos kellään näistä kokemuksia?

http://www.thomann.de/fi/audio_technica_athm50.htm

Kokemusta on. About tsiljoona kertaa HD-25:sia paremmat mun mielestä. Toinen suosikkini on DT 770.
ajaaskel
01.12.2012 23:00:48 (muokattu 01.12.2012 23:05:31)
Nostetaanpa vanhaa juttua kun etsiskelen ääneltään kelvollisa suljettuja kuulokkeita kotistudioni. Kävin suurella uteliaisuudella kuuntelemassa Beyerin DT770M, DT770 Pro (80 ohmia ) ja 770 Pro LE (32 ohmia ). Harmi että paikalla ei ollut AKG: n parempaa mallia vaan K240. Samoin Sennheiser olisi ollut mielenkiintoista verrata.

Iso yllätys oli että nuo 770-mallit olivat erittäin erilaisia. Omaan korvaani niin erilaisia että ne pitäisi olla eri tyyppinumeroilla. Jos et halua lukea pitkästi niin oma tuomioni on että DT770 LE (eli Limited Edition) on pientä puutetta lukuunottamatta ääneltään hyvä. Sitten hieman tarkemmin...

Suosittu DT770 Pro missä on ne erittäin miellyttävät tyynyt on kuuntelijoille varmasti kaksijakoinen tapaus. Oma havaintoni on että ääripäät ovat reippaasti korostuneet, matala basso jyrää liian hallitsevasti ja diskantti on häiritsevän voimakas. Mieslaulajan ääni jää hieman "pohjaa vaille" kuuloiseksi. Diskanttikorostuksen vuoksi jotkut äänitteet muuttuvat rasittavaksi kuunnella, esimerkkinä vaikka Abban Ferdinando.

DT770M oli aika pettymys. Aivan eri kuuloke kuin kaksi muuta 770-mallia.

DT770 Pro LE (32 ohmia ). Nytpä viihtyi kuulokkeiden kanssa jo paljon paremmin. Mieslaulajan ääni olikin nyt aivan kohdillaan sävyltään kun se oli tavallisella DT770 Pro mallilla kuulustanut jotenkin "pohja puuttuu / ohut" kuuloiselta. Basson suhde keskialueeseenkin oli paremmin kohdillaan enkä kokenut tuossa mitään häiritsevää. Näitä alueita kuunteli nyt ilokseen. Sanottavaa löysin vain lievästä diskantin yliannostuksesta mutta tuo tuntui vähäisemmältä kuin tavallisessa 770 Pro mallissa. Näistä kuulokkeista pidin, useita äänitteitä oli ilo kuunnella.

AKG K240: (Ainut toisen valmistajan vertailukohta) Nämä kuulostivat keskialuevoittoisilta, samainen miessolisti tuli turhankin pintaan ja bassotoisto jää "lyhyeksi" eli tuntuu että se kaikista matalin alapää puuttuu.

Loppumietteitä: Yllättävää että Beyer: in kuulokekapselit ovat noin erilaisia. Joku puhui jossain että ei se impedanssi kuukokkeen äänenlaatua muuta. No, teknisesti tuo on totta että ei se impedanssi yksinään mutta tässä tapauksessa nuo kuulokkeissa käytetyt kapselit ovat _samalla_ muutenkin ominaisuuksiltaan erilaisia. Limited Edition DT770 LE 32 ohmia on miellyttävä kuuloke diskantin lievää korostumaa lukuunottamatta. Aivan eri peli kuin nuo muut DT770 -mallit. Pääsisipä vertaamaan tuota "LE" mallia muiden valmistajien haastajiin.
Aki
02.12.2012 03:44:10 (muokattu 02.12.2012 03:47:46)

ajaaskel: Joku puhui jossain että ei se impedanssi kuukokkeen äänenlaatua muuta. No, teknisesti tuo on totta että ei se impedanssi yksinään mutta tässä tapauksessa nuo kuulokkeissa käytetyt kapselit ovat _samalla_ muutenkin ominaisuuksiltaan erilaisia.

Kiitos mainiosta arvostelusta!

Saman huomasin Beyerin DT250-mallissa. 250-ohmisena tarkalle kuuntelijalle vähän turha, hifisoundinen kuulotin, mutta 80-ohmisena aivan erilainen: keskialue on tarkka, eikä ääritaajuudet kuulosta korostetuilta kuten useimmissa kuulokkeissa. Ostin aikoinaan 80-ohmiset. Jotain vekkulina niiden keskialueessa kuitenkin on, jonka takia etenkin sähkökitarat kuulostavat terävämmiltä kuin ovatkaan. M50, joskin mainio kuuloke, puolestaan tuntuu vähän piilottelevan kapeaa keskialuekaistaa samoilta korkeuksilta.

Kuulokkeiden soundihan muuttuu myös sisäänajon aikana. Yleensä kireys vähenee, eli kuulokkeesta tulee soundiltaan lämpimämpi, avoimempi ja isompi. Jää arvailujen varaan miten suuri muutos on minkäkin mallin kanssa.
"Slapping a Laplander for skepticism would be like slapping a reindeer for seeking &/or eating lichens." - Ulkomaisen foorumin satoa 2012.
Ziggy Bubba
02.12.2012 11:22:34

Mielenkiintoinen malli tosiaan tuo uusi DT770 LE. Aika mairittelevia arvioita on kuultu muualtakin, juuri tuosta tasapainoisemmasta soundista.

Erikoinen ratkaisu noissa on muuten 1,6m piuha, ihmeellinen välimallin mitta. Kunpa saisivat noihin monelta kilpailijalta (ja firman omista luureista) löytyvän irrotettavan piuhan, vielä mielellään ihan normilla miniplugilla varustettuna. Siinä kohtaa voisi itse heittää lennosta sopivan mittaista letkua kiinni.
Yhden miehen pläskiä pruttua ja melankoliaa: CROOKMACHINE
ajaaskel
03.12.2012 18:04:12 (muokattu 03.12.2012 18:33:36)
Nyt meni hermot. Tämä foorumiohjelma hukkasi uuden kuulokearvosteluni jota olin kirjoittanut pitkään !

Olin normaalisti kirjautuneena sisään ja kun sain arvosteluni työstettyä ja muotoiltua ok niin "Lähetä kirjoitus" -nappia painettaessa se vaati kirjautumaan uudestaan --- ja näytti tyhjän ikkunan !!!

Kivaa.

Jotta ette jäisi aivan pimentoon niin saatte tarkan arvioinnin sijaan vain tyngän. Kuuntelin tänään Sennheiser HD380 ja KRK KSN8400 kuulokkeet. Sennheiserit eivät pärjänneet alkuunkaan, sävyvikoja, "lyhyt" basso. Ei nimensä veroinen.

KRK oli todellinen positiivinen yllätys mutta ei niin hyvä kuin Beyer "LE" DT770 Pro 32 ohmia.

Ostin Beyerin kuulokkeet. Lyhyesti sanottuna pesi koko joukon mutta vain tuo "LE" -malli 770 (32 ohmia). Muut 770 Beyerit eivät ole samoja ääneltään. Jos olet silti epävarma niin kuuntele tuon Beyerin "LE": n lisäksi KRK. Beyer nousi kyllä silmissäni paljon tämän kokeilukierroksen seurauksena.

32 ohmiset kuulokkeet soivat haluttaessa myös mp-soittimessa kovempaa kuin korvat kestävät vaikka itselläni tuolla ei ollut merkitystä. Sävytarkkoja suljettuja kuulokkeita olin etsimässä tuosta hintaluokasta (100...200 euroa) ja tämä "LE" Beyer 770 kuulostaa noista parhaalta ja hyvin erottelukykyiseltä. Tuo Beyer LE 770 on Fasulla Vantaalla 165 euroa, KRK taisi olla 139 euroa DLX Music: ssa. Ei iso ero hinnassa. AKG K251 mkII jäi kokeilematta (Beyer antoi niin luotettavan oloiset äänet että en vaivautunut etsimään enää tuota AKG: n mallia).

Toivottavasti näiden kuulokkeiden ääni ei muutu iän mukana.
Ziggy Bubba
03.12.2012 18:30:39 (muokattu 03.12.2012 18:32:22)

Tänään testailin noita mun 80-ohmisia DT770:ia työmatkalla korvalämmikkeinä suoraan iPodista. Bassoa ainakaan omista ei tule yhtään niin paljon kuin vaikka M50:stä tai Denonin D2000:sta, vaikka maineen mukaan pitäisi. (Ettei olisi tuo sanka monen vuoden jälkeen hieman löystynyt... Tuo voisi kaiketi keventää bassotoistoa.)

Diskantit eivät tosiaan soi ihan niin sulavasti kuin voisi toivoa, vaikkakin yläpää soi omaan korvaan tarpeeksi pitkälle. Soundi on tuon takia mukavan avoin, ainakin näin suljetuksi. Ja jo tässä lyhyessä sessiossa korva tuntui tottuvan tuohon diskantti-toistoon aika passelisti. Keskialue on tosiaan kuopalla, jonka vuoksi soundi voi tuntua välillä jopa hiukan kevyeltä/ontolta, varsinkin jos samalla ei taustalla soi vahvaa bassonuottia.

Kaikesta huolimatta noidenkin luurien kokonaispaketti on musta hintaan nähden hyvä. Varsinkin sulkevuus ja jämäkkä rakenne saavat isoa plussaa.

Samassa hintaluokassa parempaa keskialuetta löytyy ainakin HD-25:stä, mutta käyttömukavuus ja varsinkin soundin ilmavuus häviävät Beyerille. Jos korvien päällä lepäävät luurit ja tasan pään vieressä toistuva sointi eivät häiritse, Senkut ovat paremmat.

E: Tällä hetkellä katsoisin ite varmaan noita LE-malleja, jos ei homma olisi viidestä kympistä kiinni.
Yhden miehen pläskiä pruttua ja melankoliaa: CROOKMACHINE
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)