Daunt 19.01.2008 00:09:55 | |
---|
Mitä mieltä olette tästä? - - - - - - - - Question - Some people say I can use a passive direct box in reverse for reamping. Is this true? Answer - No. This would not work because of the large level differences between a microphone level signal and a line level signal. On the direct box the instrument input is designed for instrument level signals (-20dbm) and the microphone out is designed to give a microphone level signal (-60dbm typical) using a direct box in reverse would put a +4dbm signal into a 60dbm output and would cause extreme signal distortion before you even plugged into the amp. http://www.reamp.com/faq/#4739- - - - - - - - |
Anarkiapurilainen 19.01.2008 02:10:27 | |
---|
Mitä mieltä olette tästä? Oisko erillisen Reamp-laatikon myyntipuhetta? |
Mystiq666 19.01.2008 13:39:47 | |
---|
Koitan tässä hiukan harrastusmielessä miksailla oman bändin biisejä ja kitara nauhotuksessa ollu ongelmia ihän älyttömästi. Mikittämällä vahvistin saundi muuttuu nauhotetulle raidalle huomattavasti siitä miltä se vahvistimesta tulleessaan kuulostaa. Ja ajattelin et mahtaako ratkaisu löytyy tost reammpauksesta. Meneekö se näin? - Kitarasta DI-boxin kautta mikkietuselle/mikserille ja kitaravahvarille - nauhotetaan mikserille tuleva sinkku - soitetaan nauhotettu raita äänikortin ulostulosta efektille Tähän asti luulen ymmärtäneeni oikein, mutta, jos käytössä on vaikka V-amp, voiko sen outputista nauhottaa suoraan tuon efektoidun raidan, vai pitääkö vetää vahvarille ja mikittämällä nauhottaa? |
Johann Onn 19.01.2008 20:43:16 (muokattu 19.01.2008 20:53:34) | |
---|
...instrument input is designed for instrument level signals (-20dbm) and the microphone out is designed to give a microphone level signal (-60dbm typical)... Meikäläisen 10 euron, DI-Boksistakin löytyy jo "Inst/Speaker" kytkin. Noiden kahden ero on huomattava (ehkä joku -20.. ...-40 dB). Ehkä "Speaker" päällä signaali vois olla sopivan hiljainen ? Tai sitten ehkä ei. |
Eddie 11.06.2008 18:44:35 | |
---|
Huom! Olet kirjoittamassa yli 143 päivää vanhaan ketjuun! Jaa. Eli, onko turvallista tehdä näin. Mulla on koneella puhtaat kitararaidat. Äänikortin out-putin kautta ajan raidat mikkietuasteeseen ja siitä kitaravahvariin ja alan hakea saundia. Periaatteessa näin? Ostetaan soittotaito. |
Antti1 11.06.2008 19:09:18 | |
---|
Eli, onko turvallista tehdä näin. Muista käyttää kondomia! Miksi ihmeessä sä ajat linjalähdöstä äänen mikrofonitasoiselle signaalille tarkoitettuun esivahvistimeen, joka muuntaa sen mölyn kuitenkin linjatasoiseksi? Mikä tämän logiikka on? "If life seems jolly rotten there's something you've forgotten and that's to laugh and smile and dance and sing." |
Torniojaws 11.06.2008 19:09:42 (muokattu 11.06.2008 19:13:25) | |
---|
Mulla on koneella puhtaat kitararaidat. Äänikortin out-putin kautta ajan raidat mikkietuasteeseen ja siitä kitaravahvariin ja alan hakea saundia. Periaatteessa näin? Ei. Tarvit väliin sen Reamp-boksin tai takaperin olevan DI-boksin (äänikortin ulostulosta DI-boksin ulostuloon ja DI-boksin sisääntulosta vahvistimeen). Suoraan kun viet äänikortista niin signaalista häviää ylätaajuudet, jolloin kitara on lähinnä muhjua. Niin ja muista myös, että kitarat pitää nauhoittaa sisään DI-boksin läpi. Ei riitä, että kytket suoraan mikkivahvistimen kautta äänikorttiin nauhoitusvaiheessa. Oikea kytkentätapa reamppaukseen: Äänikortin ulostulo -> balansoitu signaali -> reamp/takaperin oleva DI -> mahdollisimman lyhyt kaapeli, mielellään alle metrin -> vahvistimen sisääntulo |
Eddie 11.06.2008 19:20:16 | |
---|
Miksi ihmeessä sä ajat linjalähdöstä äänen mikrofonitasoiselle signaalille tarkoitettuun esivahvistimeen, joka muuntaa sen mölyn kuitenkin linjatasoiseksi? Mikä tämän logiikka on? Jaa-a... Paha sanoa logiikasta mitään, kun en näistä asioista tiedä. Siksi kysyinkin. :P Ei. Tarvit väliin sen Reamp-boksin tai takaperin olevan DI-boksin (äänikortin ulostulosta DI-boksin ulostuloon ja DI-boksin sisääntulosta vahvistimeen). Suoraan kun viet äänikortista niin signaalista häviää ylätaajuudet, jolloin kitara on lähinnä muhjua. Niin ja muista myös, että kitarat pitää nauhoittaa sisään DI-boksin läpi. Ei riitä, että kytket suoraan mikkivahvistimen kautta äänikorttiin nauhoitusvaiheessa. Mun äänikortti on M-Audio Fast Track Pro eli tässä vaiheessa ei ilmeisesti DI-boksia tarvita? http://www.m-audio.com/products/en_us/FastTrackPro-main.html Oikea kytkentätapa reamppaukseen: Äänikortin ulostulo -> balansoitu signaali -> reamp/takaperin oleva DI -> mahdollisimman lyhyt kaapeli, mielellään alle metrin -> vahvistimen sisääntulo Hmm... Osaisitko nyt suositella jotain suht huokeaa mutta toimivaa DI-boksia? Ostetaan soittotaito. |
Antti1 11.06.2008 19:24:52 (muokattu 11.06.2008 19:25:49) | |
---|
Osaisitko nyt suositella jotain suht huokeaa mutta toimivaa DI-boksia? Huokea ja toimiva passiiviboksi ei oo kovin helppo yhtälö. Jotku Radialit toiminee, on niitä muitakin. Puhutaan yli 100€ värkeistä melkeinpä poikkeuksetta. EDIT: Niin ja on tossa laitteessa oma DI-sisääntulo jopa kaksin kappalein. Sen laadusta taas en osaa sanoa mitään. "If life seems jolly rotten there's something you've forgotten and that's to laugh and smile and dance and sing." |
Eddie 11.06.2008 19:54:14 | |
---|
Tarvit väliin sen Reamp-boksin tai takaperin olevan DI-boksin (äänikortin ulostulosta DI-boksin ulostuloon ja DI-boksin sisääntulosta vahvistimeen). Luin tän ketjun läpi. Tässä tapauksessa DI-boksin pitää siis olla passiivinen? Ostetaan soittotaito. |
Danko 11.06.2008 20:55:06 | |
---|
Ei. Tarvit väliin sen Reamp-boksin tai takaperin olevan DI-boksin (äänikortin ulostulosta DI-boksin ulostuloon ja DI-boksin sisääntulosta vahvistimeen). miksi? itse olen käyttänyt reamp-puuhissa passiivi-diboksia (neutrik 2:1) _oikein_päin, koska interfacen linjatasoinen ulostulohan on nimenomaan laskettava impedanssiltaan instrumenttitasoiseksi. takaperin muuntaja nostaa signaalitasoa. Mystisesti hintahtavat romantikot #3 studiotyöskentelyssä on tärkeää että pohjat on hyvät ja pysytään aika tauluissa. -MJP |
Daunt 12.06.2008 08:47:08 | |
---|
Äänikortin ulostulo -> balansoitu signaali -> reamp/takaperin oleva DI -> mahdollisimman lyhyt kaapeli, mielellään alle metrin -> vahvistimen sisääntulo Kannattaa toki pitää re-amp-boksin ja vahvistimen välinen piuha lyhyenä, mutta kuitenkin välttää boksin sijoittaminen vahvistimen päälle, sillä se saattaa kerätä ylimääräisiä hurinoita vahvistimen virtalähteestä. Nimim. monta kertaa hurinoiden syitä etsinyt ;) |
jukej 12.06.2008 13:10:49 (muokattu 12.06.2008 16:34:55) | |
---|
Väntäkää mulle vielä rautalangasta, jos en tajunnut: Kitara -> Passiivinen DI-boksi (oikein päin) -> Presonus Firebox -> Logic -> Line output -> Passiivinen DI-boksi (väärin päin) -> Kitarapedaalit -> Vahvistin? Tarviiko soittaessa DI:tä, kun Fireboxissa on käsittääkseni instrumenttitasoinen input? Tässä kuva vielä Fireboxin in-/outputeista: http://www.amplebeauties.com/Quickstart/ImageLib/firebox.JPG E: Kirjoituserhe. |
Torniojaws 12.06.2008 15:19:28 (muokattu 12.06.2008 15:22:24) | |
---|
miksi? itse olen käyttänyt reamp-puuhissa passiivi-diboksia (neutrik 2:1) _oikein_päin, koska interfacen linjatasoinen ulostulohan on nimenomaan laskettava impedanssiltaan instrumenttitasoiseksi. takaperin muuntaja nostaa signaalitasoa. DI-boksihan vakiona muuntaa sisääntulevan instrumenttisignaalin linjatasoiseksi. Jos pistää interfacesta lähtevän signaalin "oikein päin" niin sehän menee sitten linjatasoinen -> DI-boksin instrumentti sisään -> DI-boksin linja ulos -> vahvistin. Eli tuon takia pitäisi nimenomaan olla DI-boksi väärin päin, jolloin signaali menee: linjaulos -> DI-boksin "linja sisään" -> DI-boksin "instrumentti ulos" -> vahvistin, jolloin interfacelta lähtenyt linjatasoinen muuntuu instrumenttitasoiseksi. |
Daunt 12.06.2008 15:50:34 | |
---|
Tarviiko soittaessa DI:tä, kun käsittääkseni Fireboxissa on käsittääkseni instrumenttitasoinen input? Ei tarvitse. Olen itsekin äänittänyt suoraan Fireboxiin linjakitaroita. |
Danko 12.06.2008 19:13:46 | |
---|
seis. DI-boksihan vakiona muuntaa sisääntulevan instrumenttisignaalin linjatasoiseksi. Jos pistää interfacesta lähtevän signaalin "oikein päin" niin sehän menee sitten linjatasoinen -> DI-boksin instrumentti sisään -> DI-boksin linja ulos -> vahvistin. Eli tuon takia pitäisi nimenomaan olla DI-boksi väärin päin, jolloin signaali menee: linjaulos -> DI-boksin "linja sisään" -> DI-boksin "instrumentti ulos" -> vahvistin, jolloin interfacelta lähtenyt linjatasoinen muuntuu instrumenttitasoiseksi. vakiona di-box tekee instrumentti- tai linjatasoiselle signaalille (~ -30dBu ... +4dBu) jännite- ja impedanssisovituksen (-> ~-50dBu, xlr out) sekä galvaanisen erotuksen (link out). on aivan sama, mitä liittimissä lukee - kytkentä on ratkaisevampaa: "väärinpäin" muuntaja yrittää nostaa jo valmiiksi kuumaa +4dB:n tasoa, ja tuloksena on äärimmäisen säröytynyt signaali johtuen muuntajan kyllästymisestä. et maininnut mihin boxeihin viittaat, on tietysti mahdollista toteuttaa singaalijako splitterimuuntajalla, jolloin ulostulojännitteet voidaan valita erilaisiksi. tietysti jos äänikortilta vahvistimelle -matka on vain muutamia metrejä voisi olla perustellumpaa toteuttaa signaalivaimennus vastuksilla. Mystisesti hintahtavat romantikot #3 studiotyöskentelyssä on tärkeää että pohjat on hyvät ja pysytään aika tauluissa. -MJP |
Torniojaws 13.06.2008 02:18:24 | |
---|
No, kerron vain mitä olen kuullut DI-boksien käyttämisestä reamppaukseen. Itse pitäydyn oikeissa reamp-bokseissa :) |
Eddie 13.06.2008 11:52:00 | |
---|
Siitoksia kaikille vastauksista. Kai tässä pitää hankkia joku DI-boksi. Ehkä n. 100€ voisin investoida, kun ei tässä mitään maailman hifeintä saundia olla hakemassa. Ostetaan soittotaito. |
Ben_D 13.06.2008 17:01:41 | |
---|
Siitoksia kaikille vastauksista. Kai tässä pitää hankkia joku DI-boksi. Ehkä n. 100€ voisin investoida, kun ei tässä mitään maailman hifeintä saundia olla hakemassa. Kaikkia muita paitsi Countrymanin ja Radialin boxeja varmaankin löytyy tohon huntin budjettiin. Mulla on stateoftheart Radialin Aktiiviboxi, mutta tosiasiassa en huomaa mitään eroa halvempiin testattuihin (Edirolin Hi-Z Input, Pod X3, Behringer). http://evincemetal.com/ |
kivi 19.06.2008 09:46:33 | |
---|
Kaikkia muita paitsi Countrymanin ja Radialin boxeja varmaankin löytyy tohon huntin budjettiin. Mulla on stateoftheart Radialin Aktiiviboxi, mutta tosiasiassa en huomaa mitään eroa halvempiin testattuihin (Edirolin Hi-Z Input, Pod X3, Behringer). Sulla on muutenkin tuo signaalitie sen verran raju, ettei ihme jos huonompikin boksi tekee tehtävänsä. Kyllä noissa oikeasti on eroja, vaikka joku 20e Monacor tai Leem toimiikin hyvässä signaalissa ihan ok. |