Aihe: Oman äänityksen taltiointi/llaulu
1 2 3 4 5
Sehany
18.11.2007 21:20:31
Mistähän se muuten johtuu, että kompressointi ja EQ onnistuvat kyllä, mutta kaiulla lopputuloksen kuorruttaminen vie aivan älyyttömästi aikaa..

.. en siis ole vielä päässyt kokeilemaan kaikua kun - 0.005 ja mitä ihmeitä siinä onkaan säädettävä - kun pienikin muutos säätöarvoihin (ja kai muutenkin veisi) vie ihan tajuttomasti aikaa..

.. onkohan mulla säädöt jotenkin persiillään.

S
"When there is love and inspiration, I don't think you can go wrong." Long Live Ella!
Jaakkoopuukkoo
19.11.2007 15:21:19 (muokattu 19.11.2007 15:23:23)

Kiitos Danko, Tietysti Pauligin, mismatch error ja etenkin Jaakkoopuukkoo.. osaat lukea täysin epäteknisen nimimerkkini tarpeita.

Kiitos vain kiittämästä. On aina ilo viedä opensource-ohjelmien ilosanomaa eteenpäin. Me mäkinkäyttäjät olemme siinä suhteessa huonommassa asemassa.

Kaikuongelmaa en ihan ymmärrä. Tarkoitatko, että kone joutuu miettimään kohtuuttoman kauan aina säätöjä muutettaessa? Jos on kyse tyylikkään kaiuttamisen vaikeudesta, niin siitä olen samaa mieltä, tuntuu että pienikin kaiku kuulostaa aina jotenkin härskiltä.
En mä halveksi, onhan se kiva, että joku tekee tällasta paskaa.
Sehany
19.11.2007 19:50:10
Tän kaiun kanssa mun täytyy nostaa kädet ylös!

En yksinkertaisesti pääse mukaan sen logiikkaan!

Kaussa on viiveen kesto - jota voi muuttaa ja
vaimenemiskerroin - jota samoin voi muuttaa.

Oon kokeillu kaikenlaisia yhdistelmiä, mutta saan joko sellaisen ikuisuuskaiun.kaiun..aiun.. iun.. un..n - joka ei lopu sitten koskaan tai en mitään efektiä.

Kokeilut erilaisia ohjearvoja: 1,0 edellisellä ja 0.05 jälkimmäiselle.. ja sen jälkeen kaikkia mahdollisia yhdistelmiä.. logiikka ei oikeen valkene.

Sanos nyt joku sellainen yhdistelmä, josta pääsi alkuun..
"When there is love and inspiration, I don't think you can go wrong." Long Live Ella!
Mismatch error
19.11.2007 21:04:30 (muokattu 20.11.2007 21:28:10)
Kaussa on viiveen kesto - jota voi muuttaa ja
vaimenemiskerroin - jota samoin voi muuttaa.

Viiveen kesto = kuinka pian "kaiku" lähtee käyntiin. Jos tämä arvo on riittävän pieni, kaiku toimii mukavana mausteena. Suuri arvo aikaansaa kaiun-aiun-iun-un.
Vaimenemiskerroin = Kuinka voimakas on kaiku.

Ja muuten, minkälaista kaikua olet hakemassa, saattais helpottaa jos sen tietäis.. :)

Ps. Muuten, ookko koittanu Gverbiä? Hätäsesti vilkastuna vois toimia paremmin, ainaki oli monipuolisemmat säätömahdollisuudet, laatu onkin sitte toinen asia...

Muisti pätkii, saako Kristaliin veeästeitä?
Hyvin arvattu on puoliksi tiedetty.
Sehany
23.11.2007 19:59:26
Hienoa Mismatch error!

kaikukin sai ymmärryksen ja alkoi pelittää.

Niin se on pienestä kiinni kun osaa kysyä asiansaosaavalta!

S :-)
Sehany
26.11.2007 20:49:42
Taajuuskorjaimesta!

Audacityssä tulee ruudulle taajuuskorjaimeen tarttuessa: lataa esiasetettu käyrä. Sen tehtyäni, tulee käyrä, jonka pisteitä voi muuttaa. Marginaalit liikkuvat Y-asteikolla =0:llan ympärillä 24 dB:n molemmin puolin ja X-asteikolla aina 30 Hz:stä 1000:nteen ja 10.000:nteen.

Perusta on kai toi 0 dB. Mutta miten sitä hertsimäärää voi muuttaa kun se on X-asteikolla?

Laulan kovaa ja korkealta ja vieläkin särisee - mitä pitäisi säätää?

ps. kuinkas se ääninäyte tänne laitetaan? Pääsisin vissisti nopeammin eteenpäin kun voisit kuunnella ääninäytteen!

Rakeisen sateisena maanantaina Vaasasta,

S :-)
Timo JM
26.11.2007 21:59:56

Heh, kaikki ihmettelyt vaan tähän ketjuun, kyllä palstan kiltit pojat kurssittaa ;-)
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | Cupido | DIVARi |
Jaakkoopuukkoo
26.11.2007 23:44:24

ps. kuinkas se ääninäyte tänne laitetaan? Pääsisin vissisti nopeammin eteenpäin kun voisit kuunnella ääninäytteen!

Audacityn käyttöliittymä (tai sen käyttämien plugarien käyttöliittymä) ei ole mulle tuttu, arvelisin, että kokeluista tahikka manuaalista ei ole haittaa.

Mutta tästä jälkimmäisestä kysymyksestä: Ymmärtääkseni Mnet ei kummemmin hostaa asiakkaidensa tiedostoja, eli tarvitset tilaa tiedostollesi jostain muualta. Silloin, kun minä olin kloppi, niin kaikki käytti Geocitiesiä, mutta nykyisin trenditietoinen perustaa tietenkin tilin (ilmaiseksi) Myspaceen: www.myspace.com ja lataa äänitiedostonsa sinne (ilmaiseksi). Tiliä perustaessa täytyy muistaa perustaa sellainen bänditili, jossa tämä äänitiedosto-optio on. Kotimaisempi muusikko perustaa tilin (jälleen ilmaiseksi) Mikseriin: www.mikseri.net Sinnekin saa ilmaiseksi omia äänitiedostojaan näytille.
Sehany
27.11.2007 17:37:37
Kiitos Jaakkoopuikkoo.. :-)

Mie sinne Mikserinettiin olinkin jo joskut tajunnut liittyä.

Kerrotko vielä, miten tai mistä kohtaa sen ääninäytteen saa sinne tallennettua, Tsekkasin kaikki otsikot, mut en löytänyt.

Js Kiitos Sille Upealle Sielulle, jok opasti mun G-mailin käyttöön.. Oma postilaatikko hyyty jo alkumetreillä!

Thanks!

S
Jaakkoopuukkoo
27.11.2007 22:49:33

Kiitos Jaakkoopuikkoo.. :-)

Mie sinne Mikserinettiin olinkin jo joskut tajunnut liittyä.

Kerrotko vielä, miten tai mistä kohtaa sen ääninäytteen saa sinne tallennettua, Tsekkasin kaikki otsikot, mut en löytänyt.

Js Kiitos Sille Upealle Sielulle, jok opasti mun G-mailin käyttöön.. Oma postilaatikko hyyty jo alkumetreillä!

Thanks!

S

Paina ensin ylhäältä sitä pienellä kirjoitettua Asetukset-linkkiä, niin pääset omiin juttuihisi käsiksi. Perusta projekti (linkki Uusi projekti alhaalla). Jos projekti on jo perustettu, paina Projektit-otsikon alla olevan projektin vieressä olevaa Biisit-linkkiä. Sitten Lisää uusi biisi.
crässi
29.11.2007 22:59:43
Onko kokemusta MW10 kotistudiosta.Mukaan tulee Cubase LE-ohjelmisto.
Liitetään vain ko mixeri tietokoneen USB-liitäntään ja ohjelman asennuksen jälkeen
voi nauhoitukset alkaa.Onko helppo käyttää ja muuta kokemusta.
Ainaski lehtimainoksen mukaan yksinkertaista ja helppoa.
Sehany
07.12.2007 18:33:58
Kiitos Jaakkoopuukkoo!

Sielhän mie suunnistin mikserinetin sivuille.. mutta sitten.. Kääk!!

Cover-biisejä ei saa nauhottaa. Eihän miulla ole - kun ei ole omaa (eikä sen puoleen vierastakaan) bändiä - tallenettavana muuta taustaa kuin tämä Suomen valistuneitten kirjastojen moniviestin-materiaalit. Enhän mä kai sitten voi tuottaa mittään nettiin, kun biisinä on joku "Don't cry for me Argentina" ja säestyksenä... niin, se ennalta mainittu.

Ja kun on vielä tällattinen lainkuuliainen suomalainen, ei edes yritä mitään, mistä tulis - tai sitten ei koskaan - onkelmia..

Masentaa :-((
Chade Fallstar
07.12.2007 21:16:09
No ihan jotain improvisaatio- dababbadaadaa-juttua vetelet. Kysehän oli lähinnä tsekata äänityksen onnistuminen. Tehdään taidetta sitten toisella kertaa.
God is one of the leading causes of death
Sehany2009
07.02.2009 08:43:17
Palaan tänne kauaaaan sitten aloittamaani keskusteluketjuun. Audacityllä aloitettiin,läppäriin istutettiin, harjoiteltiin, äänitettiin, oikeeen mmaan per.. innostuttiin ja KLOPS Compac simahti! Siel ovat nyt läppärien taivaassa.. ei vais.. siirretään siirretään kovalevylle kuhan täs ehitään..

Mutta asiaan! Latasin just Audacityn uudelle SamuSilverilleni JA.. miksi en saa miksaustyökalupalkissa näkymään input sourcea (microphone, line in, Audio CD) ??

Mmmoro
Sehany2009
07.02.2009 08:50:50
Näkymään = Aktivoitumaan
anapena
07.02.2009 12:56:13
Jos käyttis ja kone ovat uusia, niin olisiko ajurit=driverit jääneet asentamatta? Joku XP- tai Vista-guru voi jatkaa...
Sehany2009
08.02.2009 19:02:14
Hei Anapena. Osaatko sanoa - näin yksinkertaisesti - mistä tietää onko niitä ajureita olemassa olleskaan..Huhuu..

S
anapena
08.02.2009 22:42:59 (muokattu 08.02.2009 22:43:51)
No mä oon kauheen vähän pelannu näitten windows-koneiden kanssa, mutta yhden kuitenkin onnistuin äskettäin asentelemaan käyttökuntoon ns. kaikki uusiks-pohjalta. Siinä sitten ihmettelin, kun asetuksista ei löytynyt yhtään äänikorttia, lisää ihmettelyä ja löysinkin ajurit sisältävän asennus-dvdn/cdn levypinon alta...Ottakaas ny joku perehtyneempi windows-hemmo/hilkka kantaa!
Sehany2009
09.02.2009 18:45:01
Hei Anapena

Illalla ristisilmäisenä googlailin ja törmäsin tämmötteen

http://n2.nabble.com/-Audacity-help … r-Input-Source-Button-td271069.html

Hain termeillä Audacity - input source - drivers

Ainakin kysyjällä oli samankaltainen onkelma kuin mulla.

Saatko tästä mitään irti? Itse alan kaluta englantia kunhan tässä saan murua näppäimistön alle.
Sehany2009
09.02.2009 19:23:03
Mä nappasin nyt kiinni tähän kohtaan:

"Audacity should be able to hook into the WIndows mixer unless the
Soundblaster drivers are broken (can you select "What U hear" as
recording source in Windows Sounds and Audio Devices Control panel
applet?)"

Joo..mun Realtek HD audiohallinnas on siis kaks välilehtee SPEAKERS ja MICROPHONE, ja siel jälkimmäisessä on noi nauhotuksen ja äänityksen äänenvoimakkuudet niinko Audacityskin mut kappas vaan sielkään ei saa aktivoitua tota ASETA OLETUSLAITE -kohtaa.

yhdistelinköhän mä nyt asioita vähän liian äkkäseltään..
Olisko kyse niistä ajureistä?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)