mhelin 12.10.2007 23:51:36 | |
---|
James Randi panee halvalla hifistejä: http://www.randi.org/joom/index.php … p;task=view&id=97&Itemid=27 Randi oli luvannut miljoona donaa sille joka erottaa $7250 Pear kaiutinkaapelit tavallisista Monster Cable kaapeleista sokkotestissä. Myöhemmin Randi heitti herjaa Stereophilen tyypistä joka väitti LP-levyn demagnetisoinnin parantavan saundia. Pitäisiköhän jonkun lanseerata kohta CD-levyn demagnetisointi, siinä olisi markkinoita.. |
redhat 07.09.2009 19:32:05 | |
---|
Nostetaan nostetaan. Aktiivimonitoreja ostamassa. Musakuunteluun / pienissä määrin leffojen katteluun koneelta. Vaihtoehtoina Yamaha HS80M Behringer Truth 2031A KRK RP5 Kaikki menee samaan hintaluokkaan, mutta en oikein tiiä mikä olisi järkivalinta. Kyllä, pitäisi itse testata, Soundata sanoo behruista "ei oo", F-musiikki sanoo Yamahoista "ei oo". DLX:ssä en oo käyny kuuntelemassa KRK:ta. Joten pitää melkeinpä ostaa silmät kiinni. Kaikista kaiuttimista kuullut hyvää, mitäs mieltä muut ovat? Apua. |
Antti1 07.09.2009 19:47:16 (muokattu 07.09.2009 19:47:55) | |
---|
redhat: Kaikista kaiuttimista kuullut hyvää, mitäs mieltä muut ovat? Mä oon sitä mieltä, että osta ne pienemmät Behkut. Jos nyt kuitenkin kaipaat vähän lisää jytinää, niin isot on jees. Ne on sit vaan tosissaan isot ja botnea ei kuitenkaan lähde mitenkään äärettömästi leffakäyttöön. Sen verran, kuin kajarilta voi odottaa, mutta vähänkään hc-homostelijat kaipaavat subia sen kanssa myös. KRK vois olla myös aika miellyttävä soundiltaan, mutta Yamahalle en oo niin älyttömästi lyhyen kuuntelun perusteella lämmennyt. Ei huono kuitenkaan, ei lainkaan. Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine? |
Mikael 07.09.2009 20:12:36 | |
---|
redhat: Soundata sanoo behruista "ei oo", F-musiikki sanoo Yamahoista "ei oo". Sit ne narisee kun jengi tilaa halvemmalla ulkomailta... : ) Ennen ei ollut mitään - nyt on. |
250768 07.09.2009 21:36:15 | |
---|
Otappa yhteyttä stpaullsoundiin eivät sano että ei oo?Huippupalvelua ja saa kuunnella vaikka koko päivän.Kuluttajaystävälliset hinnat. Aina on palattu les pauliin mutta pitäähän ne kaikki kitarat läpi käydä. |
redhat 07.09.2009 22:23:50 | |
---|
Nummela on vähän pitkällä että lähtis kuunteleen... Jos käytettynä ostaa niin voi myydä pois ilman että tulee tappiota, jos ei tykkääkkään soundista. |
south_of_heaven 07.09.2009 22:56:14 | |
---|
KRK:t ovat hyviä, mutta mielipide jakautuu siinä asiassa, onko niissä vähän liikaa bassoa vai ei. Ite olin sitä mieltä että on, kun kävin DLX:ssä kuuntelemassa, mutta mun mielipide ei ookkaan sun. Ikävä se on valita monitorit korvat kiinni, mutta ainakin kun itse olin samassa tilanteessa, päädyin tekemään juuri niin, joskin homma päättyi varsin onnellisesti. Hommasin nuo Samson Rubicon R5a:t, ja noista tulee bassoakin ihan ok:sti vaikka semi-pienet pöntöt ovatkin (joskin kooltaan isommat kuin muut kompaktimmat monitorit) ja soundi on hyvä. Muistaakseni jossain FM:n tai CM:n testissä ne sijoittuivat todella korkealle hintaisikseen tunnettujen ammattilaisten sokkokuuntelutestissä... Ihan hyvä, että ostin sokkona, mutta ei moista menettelyä oikein uskalla suositellakaan. Life in plastic, it's fantastic! |
redhat 09.09.2009 21:38:07 | |
---|
Kävin kuuntelemassa KRK:n RP5 ja RP6. Todennäköisesti ostan nuo RP6:set. DLX ainoa paikka missä pääsi kuuntelemaan kaiuttimia, ja nuo RP6 vaikutti oikein päteviltä. |
redhat 13.09.2009 20:36:14 | |
---|
Kun näissä aktiivipöntöissä on nuo virtakytkimet takana, uskaltaako tehdä niin että kaiuttimien virtajohdot kytkee jatkojohtoon jossa on virtakytkin, ja siitä jatkojohdosta katkaisee aina virrat ettei tarvitse kurkotella aina pönttöjen taakse? |
varakeef 13.09.2009 20:38:34 | |
---|
redhat: Kun näissä aktiivipöntöissä on nuo virtakytkimet takana, uskaltaako tehdä niin että kaiuttimien virtajohdot kytkee jatkojohtoon jossa on virtakytkin, ja siitä jatkojohdosta katkaisee aina virrat ettei tarvitse kurkotella aina pönttöjen taakse? Uskaltaa. Niin minulla ainakin on. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
thaimonen 18.09.2009 12:46:06 | |
---|
Elikkä itsellä myös pulma valita monitoreja ja olisin päätymässä tähän settiin mitä mieltä porukka on? Kai näillä pärjää ihan hyvin eikä kuraa tule niskaan? Arvosteluissa vissiin aika hyvin pärjänyt.....maisterit vastatkaahan =) Onko vahvari ihan kelpo peli. http://www.thomann.de/fi/adam_anf_10_servo_200_set.htm |
Roki 18.09.2009 13:50:58 | |
---|
thaimonen: Elikkä itsellä myös pulma valita monitoreja ja olisin päätymässä tähän settiin mitä mieltä porukka on? Kai näillä pärjää ihan hyvin eikä kuraa tule niskaan? Arvosteluissa vissiin aika hyvin pärjänyt.....maisterit vastatkaahan =) Onko vahvari ihan kelpo peli. http://www.thomann.de/fi/adam_anf_10_servo_200_set.htm Passiivi-adameista ei ole kokemusta. Aktiivit ainakin toimii. Itse valitsisin kyllä sen halvemmalla vahvistimella olevan setin, sillä olen tyytyväinen samanlaiseen tamppiini. Been there - done that - don't ask. |
thaimonen 18.09.2009 14:12:40 | |
---|
jostain lukasin että se halvemman mallin T.AMP S-100 on aika herkkä hajoamaan, en tiedä sitten. Huono homma kun ei pääse nuita kuuntelemaan vaan summassa joutuu ostamaan mutta kaippa nuo nyt on ihan kelvolliset. |
HK 19.09.2009 05:25:42 | |
---|
Mikael: Sit ne narisee kun jengi tilaa halvemmalla ulkomailta... : ) Just näin. :) Peltikorva puupäässä. |
Roki 19.09.2009 15:18:16 (muokattu 19.09.2009 15:19:42) | |
---|
thaimonen: jostain lukasin että se halvemman mallin T.AMP S-100 on aika herkkä hajoamaan, en tiedä sitten. Enpä tuosta tiedä minäkään muuta kuin että oma yksilöni on toiminut moitteetta vasta 5 vuotta. S-150 tais olla jossain vaiheessa työmaalla karaokekäytössä, mutta lienee osoittautunut alimittaiseksi. Been there - done that - don't ask. |
rintapek 20.09.2009 02:48:35 | |
---|
redhat: Nummela on vähän pitkällä että lähtis kuunteleen... Niin... ajaahan tonne Hesasta melkein 45 min. Tilaa sokkona saksasta vaan. Ei siin me ko viikko. One kind of music only - the good kind |
albert18 20.09.2009 11:03:17 | |
---|
Offtopikkia: ajaahan tonne Hesasta melkein 45 min Nummelaan. No joo, ruuhka-aikaan 15:30 - 17:00. Mä olen muuhun aikaa ajanut Huopalahdesta reiluun 15 minsaan. Avoid activities that can
cause damage to your files, your computer or yourself. |
redhat 20.09.2009 17:03:03 | |
---|
rintapek: Niin... ajaahan tonne Hesasta melkein 45 min. Tilaa sokkona saksasta vaan. Ei siin me ko viikko. Eipä ole ensinnäkään autoa millä ajaa, fillari löytyy. Ja KRK:t jo kotona, ei tarvii lähteä nummelaan ellei mielenkiinnosta lähde kuuntelemaan. |
varakeef 20.09.2009 20:20:26 | |
---|
rintapek: Tilaa sokkona saksasta vaan. Ei siin me ko viikko. Saa sit rauhassa kotona tai studiollaan kuunnella 30 päivää. Ihan eri sia kuin kaupan vieraassa akustiikassa suosikkilevyään pyöritellä. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
keskiorv 20.09.2009 22:24:40 | |
---|
thaimonen: Elikkä itsellä myös pulma valita monitoreja ja olisin päätymässä tähän settiin mitä mieltä porukka on? Kai näillä pärjää ihan hyvin eikä kuraa tule niskaan? Arvosteluissa vissiin aika hyvin pärjänyt.....maisterit vastatkaahan =) Onko vahvari ihan kelpo peli. http://www.thomann.de/fi/adam_anf_10_servo_200_set.htm Itse panisin ehkä rapian satkun lisää rahaa, ja ostaisin suoraan aktiivisen A7 -parin. Mulla on nuo A7:t, eikä valittamisen aihetta juurikaan ole. DV:llä hinta varsin kohtuullinen, vaikka onkin noussut yli satasella siitä, mitä itse maksoin parista vuoden vaihteen aikoihin: http://www.dv247.com/studio-equipme … -a7-active-nearfield-monitor--35780 |