koopop 18.03.2007 23:50:25 | |
---|
http://koti.mbnet.fi/hannu-h/mnet/d … ari_saavutko_koskaan_hannuh_mix.mp3 Tommonen siitä si tuli. Loppui kesken koneen tehot ja hermot (asiat ehkä liittyvät myös toisiinsa) joten hinkata olis voinut enemmänkin. Nyt siis tämmöinen melko luomu versio. Eka säkeistö, "niitä pyöritän edestakaisin".. sulla on basso panoroitu vähän leftiin ja sitten se liikkuu keskelle yhtäkkiä.. wtf? joku automaatioraita jääny päälle? BIISILLENNE MIKSAUS? OTA YHTEYTTÄ JA PYYDÄ TARJOUS!! |
HarriP 19.03.2007 00:29:36 | |
---|
|
Halsu 19.03.2007 01:05:48 (muokattu 19.03.2007 01:06:21) | |
---|
CU
--
Eki |
Halsu 19.03.2007 01:15:49 (muokattu 19.03.2007 01:16:20) | |
---|
BTW: Yksikään miksaus ei ole mun mielestäni saavuttanut vielä virallisen version selkeyttä, tiukkuutta ja rokkaavuutta, joten ainakaan vielä en tunne itseäni nöyryytetyksi ;-) Makuja ja soundikäsityksiä on erilaisia - itse en ainakaan edes pyrkinyt samantyyppiseen soundiin kuin virallisessa versiossa, tuskin moni muukaan. Eiköhän noita miksuja näytä tulevan sen verran monta että voisi jossain vaiheessa pistää äänestyksen pystyyn... näkisi minkä suuntainen on MNet studiopalstalaisten soundi-ihanne noin keskimäärin. CU
--
Eki |
Timo JM 19.03.2007 01:42:50 | |
---|
Makuja ja soundikäsityksiä on erilaisia - itse en ainakaan edes pyrkinyt samantyyppiseen soundiin kuin virallisessa versiossa, tuskin moni muukaan. Se olikin alkuperäisen miksauksen tekijän subjektiivinen mielipide ja muut saavat vapaasti olla eri mieltä ;-) Kyllä mun on helppoa kuvitella päässäni miltä kuulostaisi sellainen miksaus minkä rinnalla oma versio tuntuisi vaatimattomalta demolta. Eikä siihen välttämättä tarvita mitään erityistä. Jokohan mr. koopop sen todistaisi :-) ...siis mun mielestä. Ja musaa tuolta -> Cupido |
koponen 19.03.2007 08:45:04 (muokattu 19.03.2007 08:55:07) | |
---|
Tää nyt on tällästä. Mitä miksauksessa oli tarkoitus tehdä? Vaihtaa jokainen soitin ja virittää laulut? Kaikella kunnioituksella tekijöitä kohtaan, mutta IMO mistään soundista ei edes puhua kun time ja vire on ihan mitä sattuu. Kuka jaksaa triggailla, silputa ja virittää niin voi saada tuosta ihan kohtuullisen. Mutta anyways.. mukava projekti silti ja kyllähän näihin tunnin pari uhraa mielellään :) Ja miksauskilpailu..? ok :D http://nationalpriorities.org/index.php?option=com_wrapper&Itemid=182 |
Timo JM 19.03.2007 09:15:42 | |
---|
Tää nyt on tällästä. Mitä miksauksessa oli tarkoitus tehdä? Vaihtaa jokainen soitin ja vitirrää laulut? Kaikella kunnioituksella tekijöitä kohtaan, mutta IMO mistään soundista ei edes puhua kun time ja vire on ihan mitä sattuu. Kuka jaksaa triggailla, silputa ja virittää niin voi saada tuosta ihan kohtuullisen. Hei, rauha rauha! Enhän mä ole haukkumassa kenenkään miksauksia. Vai olenko sanonut jotain sen suuntaista? Pyydetään nyt varmuuden vuoksi kuitenkin anteeksi jos joku on pahoittanut mielensä. Tärkeintähän tässä on, että jokainen saa tästä jotain hupia itselleen. Jos kuitenkin kuuntelet alkuperäisen miksauksen, jossa ei ole triggauksia eikä silppuamisia, niin sen timessä ei ole mitään vikaa. Siksi ihmettelinkin noita muita versioita. Musta meidän bändi soi luonnollisen tiukasti. Tietysti jos on tottunut pelkkään kvantisoituun sekvensserimusaan... Ja mitä tulee vireisiin niin niissä ei pitäisi olla kyllä mitään valittamista. Kenenkään suomalaisen suusta ei tule valmiiksi tunetettua laulua, eikä Markun laulu ole alunperinkään mitenkään häiritsevän epävireistä. Ja skitat ei taatusti ole yhtään sen epävireisempiä kuin missään muussakaan äänitysprojektissa. Jatketaan vaan kaikessa ystävyydessä, eiks je? ...siis mun mielestä. Ja musaa tuolta -> Cupido |
Torniojaws 19.03.2007 09:56:15 | |
---|
Sehän tässä on kummallista kun eri miksauksissa raidat soi vähän eri tavalla taimissa. En tiedä johtuuko käytetyistä softista. Heittely on mun mielestä kuitenkin todellista, eikä johdu pelkästään miksauksesta itsestään. Kyllä se softa vaikuttaa yllättävänkin paljon, vaikka periaatteessa 1 frame on kaikilla ohjelmilla sama. Vaikkapa Reaperillä tai Cubasella aukaisee, niin pientä heittoa on keskenään. Erityisesti tuon huomaa mitä pidempi kappale on kyseessä. |
koponen 19.03.2007 10:08:32 (muokattu 19.03.2007 10:46:44) | |
---|
Hei, rauha rauha! Enhän mä ole haukkumassa kenenkään miksauksia. Vai olenko sanonut jotain sen suuntaista? Pyydetään nyt varmuuden vuoksi kuitenkin anteeksi jos joku on pahoittanut mielensä. Tärkeintähän tässä on, että jokainen saa tästä jotain hupia itselleen. Jos kuitenkin kuuntelet alkuperäisen miksauksen, jossa ei ole triggauksia eikä silppuamisia, niin sen timessä ei ole mitään vikaa. Siksi ihmettelinkin noita muita versioita. Musta meidän bändi soi luonnollisen tiukasti. Tietysti jos on tottunut pelkkään kvantisoituun sekvensserimusaan... Ja mitä tulee vireisiin niin niissä ei pitäisi olla kyllä mitään valittamista. Kenenkään suomalaisen suusta ei tule valmiiksi tunetettua laulua, eikä Markun laulu ole alunperinkään mitenkään häiritsevän epävireistä. Ja skitat ei taatusti ole yhtään sen epävireisempiä kuin missään muussakaan äänitysprojektissa. Jatketaan vaan kaikessa ystävyydessä, eiks je? Juu eihän tästä tietenkään kukaan mieltään pahoita (myöskään soittajat ja äänittäjä?) Ihan normaalia että näitä näkemyseroja tulee ja hyvä niin. Ja kuten sanoin niin mukava hommahan tämä oli ja osallistun jatkossakin vastaavanlaisiin juttuihin. Aina näissä on jokaisella osapuolella opittavaa. Noissa ämpäreissä heittää ainakin Cubase SX3:lla time aika mehevästi. Eikä ongelma ole aina pelkkä "luisuminen" vaan tavaraa tulee välillä ihan reilusti vastapalloon vaikka pitkiä aikoja mennäänkin komeasti. Varmaan pitää ottaa wavit alas ja tutkia onko sama tilanne. Tiukaksi en kyllä silti soittoa tai soundia sanoisi edes originaalin miksuksen perusteella. :) Omalta osaltani sanon että oli kaikkineen alle kaksi tuntia aikaa tehdä koko homma ja ilmankos jäikin muutamia aika karskeja kämmejä. :D Noo.. ensi kerralla paremmin. ;) http://nationalpriorities.org/index.php?option=com_wrapper&Itemid=182 |
Roberto 19.03.2007 10:26:35 | |
---|
Ei tuu konvehtia ei. |
Halsu 19.03.2007 10:42:43 | |
---|
Juu eihän tästä tietenkään kukaan mieltään pahoita (myöskään soittajat ja äänittäjä?) En minä ainakaan ;-) Mulle on aina ollut aika vaikeeta saada soitto kulkemaan klikin / taustojen päälle soitettaessa, livebändin kanssa soitto kulkee paremmin, myös nauhalta kuultuna. Taitaa vaan olla niin että tuohon tautiin ei auta kuin harjoittelu, harjoittelu ja ehkä myös harjoittelu. Ja siinä ei taida muut kuin minä ihan itse pystyä auttamaan. Sensijaan tuo äänityspuoli on ehkä helpommin parannettavissa vinkkejä antamalla. Kyselisinkin siis nimenomaan noiden kannujen soundin ja äänitystekniikan osalta, mistä löytyivät mielestänne suurimmat ongelmat, mitä olisitte tehnyt toisin?? Tuo tämänhetkinen soundimaailma kun on vähän jämähtänyt päälle, tuntuu että kaikki muutokset joita teen yleensä vievät vaan huonompaan suuntaan... CU
--
Eki |
Halsu 19.03.2007 10:52:39 | |
---|
Ja miksauskilpailu..? ok :D Jos tommoinen äänestys pannaan pystyyn pitää muistaa painottaa että kyseessä on nimenomaan leikkimielinen äänestys. Kilpailu kuulostaa kovin huonolta sanalta. Lähinnä ajattelin nimenomaan, että olisi kiinnostaa saada tietää millainen soundimaailma noin niinkuin yleisemmin ottaen puree Mnettiläisiin ja sitä kautta ehkä laajemminkin. Ehkä kysymyksenasettelun pitäisikin olla, mikä miksauksista on lähimpänä kunkin soundikäsitystä, riippumatta siitä miten hyvin toteutus on käytännössä onnistunut. Äh, saattaa olla että äänestystä ei kannata järjestää, pahimmillaan se voi viedä ilon ja leikkimielen mennessään. *** En oo itse testaillut noita mp3 -fileitä, ikävää jos ne "heijaavat". My bad, eipä tullut moinen mahdollisuus edes mieleen kun aina on tullut waveilla tehtyä. CU
--
Eki |
Halsu 19.03.2007 10:55:59 | |
---|
Ei tuu konvehtia ei. Julmaa mutta niin totta ;-) CU
--
Eki |
FastEddie 19.03.2007 10:56:54 | |
---|
Ei tuu konvehtia ei. Kaikki kunnia Divarin pojille, jotka uskaltavat antaa materiaaliaan yleiseen käsittelyyn. Tämän tyylistä meininkiä kaivattaisiin enemmänkin tällä palstalla. Henkilökohtaisia haukkuja, eikä asiattomia kommentteja tässä tarvita, vaan rakentavaa kritiikkiä ja kuvauksia miten itse on toiminut miksauksessa ja muussakin työstössä. Born to lose, live to win! |
Daunt 19.03.2007 10:57:16 (muokattu 19.03.2007 11:01:02) | |
---|
Vertaileppa vaikka Dauntin ja BotneLapion versioita. Ensimmäisessä (joka jää muuten kesken) tuntuu, että skitat ja jopa bassokin ovat vähän miten sattuu rumpuihin nähden. Huomasin kyllä heittoa raidoissa, mutta en oikein saanut selville, missä vika tarkalleen oli. Tein miksauksen wav-versioista ja kaikki raitat alkavat samasta kohdasta. Oli ihan hauska miksata tätä, etenkin koska genre on täysin vieras. Yritin luoda automaatiolla hyvän lähdön kertseille. Tässä kohtaa monissa muissa miksauksessa oli mielestäni ongelmia; kertsi ei "avaudu" säkeeseen verrattuna. Virallisessa miksauksessa ei ollut tätä ongelmaa. Rummut ovat ilman sampleja. En sano niitä silti luomuksi, koska soundia on muokattu niin paljon. Laitoin alun lauluun puhelinsoundin, koska se ei mielestäni toimi ilman sitä. Jokin siinä häiritsee. "If your fire is faded and you can't feel it no more. If you're tired and overrated let me show you to the door." -Dee Snider |
Timo JM 19.03.2007 10:58:48 (muokattu 19.03.2007 11:01:03) | |
---|
Juu eihän tästä tietenkään kukaan mieltään pahoita (myöskään soittajat ja äänittäjä?) Nou hätä. Tiedän soittavani niin hyvin, ettei muiden mielipiteillä ole väliä, häh hää! ;-) Skitat on äänitetty linjaan niin, että tarkoituksena on alunperinkin ollut käyttää miksauksesssa simulaatioita. Tässä biisissä kokeilumielessä käyttämäni Rockman Sustainor osoittautui kuitenkin huonoksi valinnaksi ja on kaukana normaalista linjasoundista. Mulla itsellä oli hirvee duuni saada skeboihin edes jotain eloa. Kilpailu kuulostaa kovin huonolta sanalta. Joo, leikkiähän tämä. Olis kiva, että kaikilla säilyis hyvä fiilis niin voidaan tehdä sama homma seuraavankin biisin kanssa - kunhan Halsu sais vaan ensin soitettua siihen rummut. *vink vink* :-) ...siis mun mielestä. Ja musaa tuolta -> Cupido |
Halsu 19.03.2007 11:04:05 | |
---|
Joo, leikkiähän tämä. Olis kiva, että kaikilla säilyis hyvä fiilis niin voidaan tehdä sama homma seuraavankin biisin kanssa - kunhan Halsu sais vaan ensin soitettua siihen rummut. *vink vink* :-) Ähpuh, pitänyt kiirettä, kyl mää kohta ,-) CU
--
Eki |
Roberto 19.03.2007 11:16:23 | |
---|
Henkilökohtaisia haukkuja, eikä asiattomia kommentteja tässä tarvita, vaan rakentavaa kritiikkiä ja kuvauksia miten itse on toiminut miksauksessa ja muussakin työstössä. Hmh. Mitä henkilökohtaista tai asiatonta tossa mielestäsi oli? Orkan jäsenkin totesi asian todenpitävyyden. |
Hannu H. 19.03.2007 11:23:56 (muokattu 19.03.2007 11:35:41) | |
---|
Eka säkeistö, "niitä pyöritän edestakaisin".. sulla on basso panoroitu vähän leftiin ja sitten se liikkuu keskelle yhtäkkiä.. wtf? joku automaatioraita jääny päälle? Tein tarkoituksella. Ei kovin siistin kuuloinen, mutta alku oli tyhjän kuulonen basso keskellä ja muu osa taas hölmön kuulonen basso leftissä. EDIT: eiku katos perhana.. oli vissiin sit tempoa säätäessä joku källi käynyt.. Sen piti siis siinä rumpukompin lähtiessä olla jo keskemmällä. |
FastEddie 19.03.2007 11:54:21 | |
---|
Hmh. Mitä henkilökohtaista tai asiatonta tossa mielestäsi oli? Orkan jäsenkin totesi asian todenpitävyyden. No ei varsinaisesti mitään. Mutta rivien välissä muutamassa muussakin kommentissa oli sellainen suunta, että mitä psakaa. Eihän lähdetä tälle linjalle. Born to lose, live to win! |