Aihe: Basarimikkiä kotipajaan (metalli) olisko se senkun 901 ?
1 2 3 4
Mikael
03.02.2007 21:52:11

Mikael: "MD421 oli kuitenkin paras" ???
Millä perusteella? Yritin vääntää eq:ta, mutta en ihan hirvittävän hyvää jälkeä kyllä saanut. (voi toki johtua osaamattomuudestani), mutta ei tuolla tunnu ainakaan kovin isoa saundia saavan?

Meitsi diggaa : )

...ja iso ei välttämättä aina oo sama kun hyvä (that's what she said me last night)...
Siitä mistä aita on matalin...
PjP
07.02.2007 16:00:23 (muokattu 07.02.2007 16:00:47)
Meitsi diggaa : )

...ja iso ei välttämättä aina oo sama kun hyvä (that's what she said me last night)...

Heh, mut väitätkö että tuo MD 421 taipuu moneen musatyyliin / siitä saa monipuolisesti erilaisia soundeja?

Käytätkö sitä yksistään vai kombona jonkun toisen mikin (minkä) kanssa?

Et siis tykkää tuhdista basari-saundista? Jytiseekö miksauksissasi basso alempana basaria?
Make it Funky!
Mikael
07.02.2007 23:10:12 (muokattu 07.02.2007 23:10:38)

Heh, mut väitätkö että tuo MD 421 taipuu moneen musatyyliin / siitä saa monipuolisesti erilaisia soundeja?

Noh. Mähän en siis tee heviä. Pop/Rock/Etno-osastolla oon saanut 421:sen toimimaan monenlaisissa jutuissa ja EQ:lla sekä kompuralla väännettyä siitä monenlaisia asioita. Erohan tossa on lähinnä se, että kaikki noi ns. bassarimikit on jo valmiiks tehtaansetä equalisoinut toimimaan bassarille ja niihin verrattuna 421:n vaste on aika tasainen - mistä mä taas diggaan koska se kuulee bassarin enempi sellaisena kun se on. Mä käytän aika paljon myös ambienssimikkejä kun miksaan ja sieltä tulee yleensä aika paljon myös botnea joten vois ajatella että se siinä mielessä on ton bassarimikin kaveri. Ehjän resokalvon kanssa käytän yleensä lisäksi nuijamikkiä (Senkun e604 on aika hyvä kokonsakin puolesta) poimimaan napsetta. Myös ribbon-mikkiä on tullut käytettyä viime aikoina tai sit jotain isokalvoista konkkaa... riippuu aika paljon musasta ja bassarista.

Et siis tykkää tuhdista basari-saundista? Jytiseekö miksauksissasi basso alempana basaria?

Kyl tykkään ja saan sitä irti myös 421:sta. Bassari on yleensä alempana kuin basso noinniinku fundamentaalisesti ajateltuna : )
Siitä mistä aita on matalin...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)