loosah 18.08.2006 23:41:57 | |
---|
Sen mitä mä oon ruotsalaisten kollegoiden kanssa asiasta jutellu, ne ei ite nää sitä noin ollenkaan. Apinoivat epätoivoisesti Karmilan virvelikaikuja ja Jussilan masterointeja.Mut hei, onhan niillä (meillä) sentään Marie Serneholt. Mutta kuitenkin tosi suuri osa musasta, jota mua pydetään apinoimaan spottipuolella on hyvinkin ruåtsalaista tuotantoa tai sitten Mobya. " Tee tällasta..." Eipä oo tähän mennessä tilattu nightwishia tms. paitsi huumorimielessä. = ) Taidan hakea ruåtsin kansalaisuutta. Heh heh. Tai sit en. GIGO |
milcoin 18.08.2006 23:48:34 | |
---|
Mutta kuitenkin tosi suuri osa musasta, jota mua pydetään apinoimaan spottipuolella on hyvinkin ruåtsalaista tuotantoa tai sitten Mobya. " Tee tällasta..." Eipä oo tähän mennessä tilattu nightwishia tms. paitsi huumorimielessä. = ) Taidan hakea ruåtsin kansalaisuutta. Heh heh. Tai sit en. Mut, eiks noissa hommissa saakin olla pari vuotta jäljessä jotta käytettäviin musapätkiin ehtii syntyä jotain mielikuva-assosiaatioita kansan keskuudessa. Järkeilen itsekseni... "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
sormunen 19.08.2006 19:52:25 | |
---|
Hmm, tuskinpa se nyt kovin vallankumouksellisen pelkistettyä oli. Remuhan oli tehnyt samaa jo useamman vuoden :-) Olisit sanonut edes "Limousine Leppänen" niin kommentissa olisi voinut olla jotain tolkkua.
|
Timo JM 19.08.2006 20:04:34 | |
---|
Olisit sanonut edes "Limousine Leppänen" niin kommentissa olisi voinut olla jotain tolkkua. Mistähän tässä oli kyse ??? ...siis mun mielestä. |
kivi 19.08.2006 20:53:02 | |
---|
Mistähän tässä oli kyse ??? Että Zape Leppänen sopii paremmin verrattavaksi Affen kanssa kuin Remu. Mikä on totta. |
Esp 19.08.2006 21:58:54 | |
---|
Apinoivat epätoivoisesti Karmilan virvelikaikuja Eräs tietty AMS RMX16 :P Pakko vielä tähän sampley vs. luomu vs. whatever keskusteluun: Useimmitenhan ääniteknikon on liene tarkoitus tehdä asiakasta miellyttävää soundia? Korjatkaa toki jos olen väärässä. Jos asiakas haluaa tietyntyyppistä soundia, joka on käytettävissä olevilla resursseilla toteutettavissa vain sampleilla, niin näin se menee. Samplet ovat työkalu, eivät mitään muuta, niitä käytetään jos sillä saavutetaan haluttu lopputulos. Niiden käyttö ei tee huonompaa ääniteknikkoa, siinä missä niiden käyttämättä jättäminen jos on mahdollista tehdä haluttua soundia ilman niitä. Täh?!? |
loosah 19.08.2006 22:00:04 | |
---|
Mut, eiks noissa hommissa saakin olla pari vuotta jäljessä jotta käytettäviin musapätkiin ehtii syntyä jotain mielikuva-assosiaatioita kansan keskuudessa. Järkeilen itsekseni... No periaatteessa välillä joo tietenkin, mutta noi mainosheebot on kuitenkin aika tietoisia siitä, mikä on kuumaa just nyt ja haluavat ratsastaa sillä. Aika usein se koskee jopa just jotain yksittäisiä saundejakin. Joku ruotsalainen lanseeraa vaikkapa jonku makeen kitarasaundin tai yleensäkin kokonaissaundin bändille tms. Sit pitää lähteä sitä apinoimaan, ku ei mulla oo omia aivoja keksiä mitään = ) Onhan ne kuitenkin aika paljon edellä meitä suomipoikia. Perinteet ovat niin paljon pidemmät. Enkä ny oikeesti ole katkera... Kunhan kärjistän vaan. Oon itse asiassa ihan täysin tyytyväinen siihen, mitä teen nyt. ...ja tääki liitty taas tosi paljon rupumiksauksiin... Vaikkakin Teropekka Virtanen tekee aika kivoja rumpumixejä hänkin. Dikkailen myös yleensä hänen miksauksiensa yleissaundisa. Jeah. GIGO |
Timo JM 19.08.2006 22:03:07 | |
---|
Että Zape Leppänen sopii paremmin verrattavaksi Affen kanssa kuin Remu. Mutta kysehän oli vain siitä "I'm gonna roll" biisin rummutuksesta, eikä niinkään itse rumpalista. ...siis mun mielestä. |
sormunen 19.08.2006 23:27:03 | |
---|
Mutta kysehän oli vain siitä "I'm gonna roll" biisin rummutuksesta, eikä niinkään itse rumpalista. Meinaat siis, että kandee aina kinastella. jos ei tiedä eikä ymmärrä? |
Dig-taattori 20.08.2006 01:27:19 | |
---|
Meinaat siis, että kandee aina kinastella. jos ei tiedä eikä ymmärrä? Hohoo, sanoo mies joka on yks Muusikoiden.netin hyökkäävimpiä kirjoittajia ja pystyy polkaisemaan riidan mistä vaan :-D (Jatkakaa...) |
anatoli00 20.08.2006 06:06:47 (muokattu 20.08.2006 06:21:52) | |
---|
Sanokaas nyt, ketä ne ovat?.. hyvät rumpusoundin vääntäjät VAI? Ne on sellasia tyyppeja jotka tajuu vähän vanhan ajan analogi vehkeden päälle. Nykyään on melkein joka taloyhtiössä jonkinlainen kotistudio viritys ja tekijöitä vielä enemmän. Tän päivän mixaajat käyttää mun mielestä liikaa plugari efektejä. Ennen vanhaan oli kelanauhurit, nauhakaiut jne... nykyään niitä näkee ainavaan harvemmin. Vinkkinä- Rumpuraidat kannattaa ajaa kovalevyltä esim. vanhalle 8 raiturille ja sen jälkeen taas 8 raiturilta takas kovalevylle. eli käyttää vaan rumpuraidat nauhalla. Antaa mukavaa pehmeyttä digisoundin vastineeks.(Voi toimia jossain jutuissa esim. rock&blues meiningeissä) -pointtina vaan tämän päivän soundeista. |
anatoli00 20.08.2006 06:26:21 | |
---|
Onhan sitä tullut vuoskymmenten varrella diggailtua kaikenlaista...mä muistan mimmonen shokki oli kuulla Rock´n Roll Bandin ekaa singleä "I´m Gonna Roll", missä Forsman hakkaa aivan vallankumouksellisen pelkistettyä komppia sen aikaisen koristelun sijaan. JOO ja pave maijasen laulu soundi vasta jotain onkin :D |
Timo JM 20.08.2006 18:07:08 (muokattu 20.08.2006 18:11:54) | |
---|
Hohoo, sanoo mies joka on yks Muusikoiden.netin hyökkäävimpiä kirjoittajia ja pystyy polkaisemaan riidan mistä vaan :-D Joo, en mä jaksa. Sormunen on mulle liian kova jätkä :-) ...siis mun mielestä. |
Raimo 21.08.2006 13:42:33 (muokattu 21.08.2006 13:42:57) | |
---|
edit: on ne hiton ruåtsalaiset kuitenkin meitä edellä kaikessa... itsemurhatilastoista en ole ihan varma, mutta ainakin muissa asioissa. heko. Ei ne kyl ole, paitsi turboahdetun ja "tyylikkään" juntti-ruåtsipoppiksen tekemisessä. Siinä ne on vitun kovia, mutta ilmeisesti sen ylämäki alkaa jo taittumaan... Jos kotimaisia hyviä(tahi "toimivia") rumpusoundeja muutenkin hyviin tekeleisiinsä auttaneita äänikollegoita pitää mainita sanon Tommi Vainikainen ja Juppu Mauranen. Uutta näytettä... |
Epämuusikko 21.08.2006 15:47:25 | |
---|
I absolutely Weckl. Bustard #1 |
Mikael 21.08.2006 15:49:55 | |
---|
kohdasta rentals.... jestas mitä kamaa...! vitun hullut! Siitä mistä aita on matalin... |
Mikael 22.08.2006 11:35:33 (muokattu 22.08.2006 12:06:03) | |
---|
Sitähän mun piti tässä vielä ihmetellä, että minkähän ihmeen takia iskelmämusassa on tosi paljon ihan hevanderi-meininki rumpusoundeissa. Jotenkin tuntuis että sellainen luonnollisemman kuuloinen snadihkon rumpusetin soundi istuis sellaiseen musaan paremmin mut aikamoista napsubassaria nykyään tuntuu löytyvän tuolta sävelradion puolelta (puhumattakaan kitarasoundeista ja "trendikkäistä" lo-pass rumpuluupeista...). Siitä mistä aita on matalin... |
varakeef 22.08.2006 11:59:53 | |
---|
Sitähän mun piti tässä vielä ihmetellä, että minkähän ihmeen takia iskelmämusassa on tosi paljon ihan hevanderi-meininki rumpusoundeissa. Jotenkin tuntuis että sellainen luonnollisemman kuuloinen snadihkon rumpusetin soundi istuis sellaiseen musaan paremmin mut aikamoista napsubassaria nykyään tuntuu löytyvän tuolta sävelradion puolelta (puhumattakaan kitarasoundeista ja trendikkäistä lo-pass rumpuluupeista...). Sen täytyy johtua siitä, että liuta hevituottajina itseään pitäneitä on joutunut nielemään katkeran kalkin ja elättämään itsensä humpalla. Sama ilmiö kitaristeissa: vähän kun annetaan tilaa niin Gary Mooreko siellä vinguttaa Eino-Sinikan kappaleella. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
kivi 22.08.2006 14:01:46 | |
---|
Sitähän mun piti tässä vielä ihmetellä, että minkähän ihmeen takia iskelmämusassa on tosi paljon ihan hevanderi-meininki rumpusoundeissa. --- mut aikamoista napsubassaria nykyään tuntuu löytyvän tuolta sävelradion puolelta Heviaikaan kasvaneet porukat (eli nykyinen nuorempi tanssilavaväki) ei löydä tanssiessaan bassarin ykköstä, ellei sitä oo nostettu neljän kilon vaiheilta esiin? |
Mikael 22.08.2006 16:26:45 | |
---|
Sen täytyy johtua siitä, että liuta hevituottajina itseään pitäneitä on joutunut nielemään katkeran kalkin ja elättämään itsensä humpalla. auts... kylmää... Siitä mistä aita on matalin... |