Aihe: Isokalvoinen konkkamikki vs. nauhamikki
1 2 3 4
Mikael
14.11.2005 09:24:02

Ymmärtääkseni Electro-Harmonixin nauhamikki on Venäjällä tehty oktava jenkkilogolla ja tuotetuella. Ainakin päällepäin näyttää nk. "tutulta":

http://www.electro-harmonix.com/ehx … ophones%2F01%5FEH-R1%5FRibbon%5fMic

Mä veikkaisin että toi on niitä kiinalaisia kopioita venäläisten vehkeistä. Naurettava ajatus sinänsä mutta nykyään todellisuutta.. Hoho!
Ma ei tiedata. Ma oon Pahk.
Woodoo
14.11.2005 10:53:20
Hitto rupes oikein ajatus itseäkin kiehtomaan että pääsis edes vähän isompaan tilaan nauhoittamaan bändin touhuja kahdella konkalla tai miksipäs ei nauhamikillä. Vois harkita oikein tuollaisen t-bonen hankkimista.
Kumpi näistä mahtais olla se turvallisempi vaihtoehto, ettei rahat menisi hukkaan. Joku täällä muistaakseni mainitsi jotain että olisi kai ihan kelpo pirkka-mikkejä :)
tämä paistin pannun muotoinen
http://www.thomann.de/artikel-180190.html?iwid=3
vai tämä partakoneen mallinen
http://www.thomann.de/the_tbone_rb500_prodinfo.html?iwid=3
Lukihäiriö ei estä kirjoitusta, mutta kirjaimien painaminen on hieman vähäisempää :)
Raimo
14.11.2005 22:10:37 (muokattu 14.11.2005 22:11:04)

Hitto rupes oikein ajatus itseäkin kiehtomaan että pääsis edes vähän isompaan tilaan nauhoittamaan bändin touhuja kahdella konkalla tai miksipäs ei nauhamikillä. Vois harkita oikein tuollaisen t-bonen hankkimista.
Kumpi näistä mahtais olla se turvallisempi vaihtoehto, ettei rahat menisi hukkaan. Joku täällä muistaakseni mainitsi jotain että olisi kai ihan kelpo pirkka-mikkejä :)
tämä paistin pannun muotoinen
http://www.thomann.de/artikel-180190.html?iwid=3
vai tämä partakoneen mallinen
http://www.thomann.de/the_tbone_rb500_prodinfo.html?iwid=3

Tota RB500:sta on muutamassakin laatustudiossa näkynyt... Se oli se jota tyyppasin rhodesistyrkkariin, hyvin saundas!
Blah.
milcoin
14.11.2005 22:28:33
Tota RB500:sta on muutamassakin laatustudiossa näkynyt... Se oli se jota tyyppasin rhodesistyrkkariin, hyvin saundas!

Ainakin Soundtracksilla Oinonen tarjosi mulle viimeks niitä. Ei kyllä hirveesti houkuttanu.

Royerin sivuilla kun kattelee sitä valmistusprosessia niin voi vaan ihmetellä miten kiinassa voidaan tehdä sama homma liukuhihnalla...
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
Raimo
14.11.2005 22:45:16 (muokattu 14.11.2005 22:47:02)

Ainakin Soundtracksilla Oinonen tarjosi mulle viimeks niitä. Ei kyllä hirveesti houkuttanu.

Royerin sivuilla kun kattelee sitä valmistusprosessia niin voi vaan ihmetellä miten kiinassa voidaan tehdä sama homma liukuhihnalla...

Siel juuri tyyppasin. (Niin kun se jutska on se että käsittääkseni noita ei missään Kiinassa ole tehty...) :P Pitää kokeilla useammassa käytössä ennen tarkempaa arviota mutta ihan lupaavan tuntuinen mikki se oli.
Blah.
milcoin
14.11.2005 23:08:55
Siel juuri tyyppasin. (Niin kun se jutska on se että käsittääkseni noita ei missään Kiinassa ole tehty...) :P Pitää kokeilla useammassa käytössä ennen tarkempaa arviota mutta ihan lupaavan tuntuinen mikki se oli.

Tehty missä tahansa mutta tohon hintaan ne on tehty sarjatuotantona. Ei se silti tarkoita että se olis huono. Nuo mun oktavatkin toimii kyllä hienosti monessa paikassa. Mutta kalliimpi on parempi. Niinku aina.
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
Raimo
15.11.2005 08:17:12

Tehty missä tahansa mutta tohon hintaan ne on tehty sarjatuotantona. Ei se silti tarkoita että se olis huono. Nuo mun oktavatkin toimii kyllä hienosti monessa paikassa. Mutta kalliimpi on parempi. Niinku aina.

Juu, se on pitkälti totta.
Blah.
jorma_r
16.11.2005 11:27:22
Mä veikkaisin että toi on niitä kiinalaisia kopioita venäläisten vehkeistä. Naurettava ajatus sinänsä mutta nykyään todellisuutta.. Hoho!

Future Music numero 166, sivu 49:
"EH's Russian links allowed them to re-badge and market what is essentially an Oktava ML-52 (made in the Oktava Russian factory) in the form of the EH-R1."
Mikael
20.11.2005 14:18:06

Future Music numero 166, sivu 49:
"EH's Russian links allowed them to re-badge and market what is essentially an Oktava ML-52 (made in the Oktava Russian factory) in the form of the EH-R1."

Jebu-jee. Kiits oikaisusta... Eilen taas nauhamikillä rumpuja ja miksatessa 1176-plugarilla pumppua ja lofilla särötystä - ISO soundi. : )
Raimo
21.11.2005 12:06:19

Jebu-jee. Kiits oikaisusta... Eilen taas nauhamikillä rumpuja ja miksatessa 1176-plugarilla pumppua ja lofilla särötystä - ISO soundi. : )

Mutta oliko BF:n vai UA:n 1176?

:D
Blah.
Mikael
21.11.2005 12:11:09

Mutta oliko BF:n vai UA:n 1176?

Ihan vaan Beef Factory. UAD on vasta ostoslistalla...
Raimo
21.11.2005 12:17:45

Ihan vaan Beef Factory. UAD on vasta ostoslistalla...

Juuh, samoin on itsellä vertailu tekemättä... Tuotakin on vaan maailman turuilla huudettu ja vuodatettu kovasti että eroa olisi. :P
Blah.
Mikael
21.11.2005 12:37:02

Juuh, samoin on itsellä vertailu tekemättä... Tuotakin on vaan maailman turuilla huudettu ja vuodatettu kovasti että eroa olisi. :P

Niin ne väittää. Mut mä kyl tykkään tosta BF:stäkin.
Raimo
21.11.2005 12:39:26

...Mut kun kovaa ajaa niin oikia hardweer saundaapi paremmalta. "Napsuu" kivasti. Pikkulanassa ei niin hirveästi eroa tunnu olevan. Mut olen silti ajatellut tuon hardiksen ostaa...
Blah.
milcoin
21.11.2005 12:50:23

Niin väitän minäkin. BF:n LA2 on kuin rencomp, ensin ei tapahdu mitään ja sitten koko soundi on tukossa. Erityisesti huomaa laulussa.

BF:n 1176:kin on vähän on/off.

Hardikseen verrattuna UAD:n 1176 on aika lähellä mutta LA2/LA3:sta jää puuttumaan se jonka takia niitä käytetään; läski botne ja mahdollisuus vetää ihan tappiin niin että se vaan parantaa soundia.

Pieneen fiilistelyyn plugarit on ihan ok. Efektinä eivät toimi.
Mikael
21.11.2005 13:16:20

...Mut kun kovaa ajaa niin oikia hardweer saundaapi paremmalta. "Napsuu" kivasti. Pikkulanassa ei niin hirveästi eroa tunnu olevan. Mut olen silti ajatellut tuon hardiksen ostaa...

Varmana juu. Mä vähän veikkaan ettei toi BF:n versio ole mitenkään autenttinen mallinnus aiheesta, mut silti se on musta kiva. Ainakin toi BF:n näköisversio Joemeekin SC2-kompurasta on ihan eri asia kun oikea laite - joskin ihan käyttis sekin.
Mikael
21.11.2005 13:17:13 (muokattu 21.11.2005 13:19:16)

BF:n 1176:kin on vähän on/off.

Mulla ei oo ollut tollasta tunnetta. Mä oon saanut siitä kaikenlaista ulos ja diggaan kyl. Enempi toi SC2-mallinnus on tollanen on/off-henkinen ja sen kans pitää olla varovainen - mut niin pitää kyl toidaalta ton Joemeekin raudankin kans olla varuillaan...
milcoin
21.11.2005 19:01:08
Mulla ei oo ollut tollasta tunnetta. Mä oon saanut siitä kaikenlaista ulos ja diggaan kyl. Enempi toi SC2-mallinnus on tollanen on/off-henkinen ja sen kans pitää olla varovainen - mut niin pitää kyl toidaalta ton Joemeekin raudankin kans olla varuillaan...

SC2 on musta ihan kelpo plugari virveliin. Ainoa jonka saa napsumaan kunnolla.

Ootko muuten verrannu niitä halvempia tfpro:n ja joemeek:in purkkeja jossa on optokompura tohon sun SC2:een?

Haluaisin räkkiin meekkikompuran (just snareen) mutta toin SC2,2 on toistaseks liian kallis.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)