![]() 06.04.2007 02:09:35 | |
---|---|
Laitoin vaan stereoinputissa toiseen niistä reijistä johon ja toimii oikein hyvin. Ah, jotenkin ajattelin koko ajan että oot kytkemässä tape returniin tms. Toi on ihan normikäytäntö, että mikserin stereokanavien vasempaan kanavaan kytketty kama toimii monona. CU
--
Eki | |
![]() 08.04.2007 22:22:14 | |
Ostin kyseisen systeemin ja käyttöjärjestelmänä on Win XP professional. Koneeni ei vain tahdo tunnistaa laitetta. Käynnistysjärjestyksen vaihtaminenkaan ei hommassa auta. Ainoastaa joka kerralla ASIO driverin uudelleenasennus auttaa tunnistamaan laitteen. Koneen sammuttaisen jälkeen ei taaskaan tunnistaminen onnistu. Onko siellä kenties rasti väärässä ruudussa, vai mik on vikana. Auttakee immeiset!! niin ja kyseessä ei ole se MKII malli -Ei se hevi niin vakava asia ole- | |
![]() 08.04.2007 22:23:26 | |
eli siis Phonic HelixBoard 18 on laite -Ei se hevi niin vakava asia ole- | |
![]() 09.04.2007 14:55:29 | |
Haluaisiko joku ehdottaa Mikserivahvistinta (hinnalla ei hirveästi väliä, mieluiten alle 1000e) jonka saan koneeseeni kiinni ja linjat eri kanaville äänitys softaan? Kun rupeaa tympimään tuo kun kaikki menee samalle kanavalle... Rumpuja ajattelin nauhottaa ja sitten ehkä treenikämppä "live"-äänitystä.. Softiakin voi ehdottaa.. Aina voi voittaa. | |
![]() 09.04.2007 16:03:22 (muokattu 09.04.2007 16:04:50) | |
Haluaisiko joku ehdottaa Mikserivahvistinta (hinnalla ei hirveästi väliä, mieluiten alle 1000e) jonka saan koneeseeni kiinni ja linjat eri kanaville äänitys softaan? Kun rupeaa tympimään tuo kun kaikki menee samalle kanavalle... Rumpuja ajattelin nauhottaa ja sitten ehkä treenikämppä "live"-äänitystä.. Softiakin voi ehdottaa.. Eipä taida olla olemassa sellaisia mikserivahvistimia. Ilman vahvistinta olevia miksereitä joista saa kanavat koneelle kyllä löytyy, esim. juuri edellisessä viestissä mainittu Phonic HelixBoard 18 ja itselläni oleva Alesis Multimix 16 Firewire. Käytän tuota Alesista juurikin samoissa käyttötarkoituksissa mihin olet itse miksutinta etsimässä, hyvin on toiminut. Softaksi ehdottaisin Reaperiä (Alesiksen mukana tulee Cubase LE, joka lienee myös ihan käyttökelpoinen). CU
--
Eki | |
![]() 09.04.2007 19:06:16 | |
Jaajaa, no kannattaisko ostaa vahvistin erikseen vai sitten laittaa toiseen mikseriin kiinni? Jos käyttäis samalla treeneissä. Entäs saakos tuosta monitoreihin tehoa lainkaan? Kuinkas on toiminut tuo Alesis, valittamista? Aina voi voittaa. | |
![]() 09.04.2007 20:02:10 (muokattu 09.04.2007 20:03:58) | |
Jaajaa, no kannattaisko ostaa vahvistin erikseen vai sitten laittaa toiseen mikseriin kiinni? Jos käyttäis samalla treeneissä. Entäs saakos tuosta monitoreihin tehoa lainkaan? Kuinkas on toiminut tuo Alesis, valittamista? Jos teillä on jo vahvistinmikseri niin sitten vaikka siihen. Tai sitten hommaa vahvistimen tai aktiivikaapit. Vaihtareita on lukuisia, suosittelen harrastamaan hieman (tai vähän enemmänkin) itseopiskelua aiheesta ennenkuin ryntäätte kauppaan... Omassa setupissani toi alesis on vaan interfacena tietokoneeseen päin, sen mikseriominaisuuksia ei tule käytettyä käytännössä lainkaan. Mulla on toinen mikseri, josta syötän kamaa laulukamoihin - se on kytketty myös tohon alesikseen, eli nikin raidat saan talteen. Niinjoo - eipä taida paljoa kuulua ääntä jos ntuon kytkee suoraan monitoreihin (elleivät satu olemaan aktiivimonitorit ;) CU
--
Eki | |
![]() 09.04.2007 20:47:13 | |
näinpä.. entäs sitten noita aktiivi studiomonitoreita. minkähänlaista? Aina voi voittaa. | |
![]() 10.04.2007 13:20:37 | |
Tuossa selaillessani huomasin, että Oktava ML 52-02 ribboni muistuttaa ulkoisesti kovasti EHX:n EH-R1 -ribbonia. Ettei olis sama mikki eri logoilla? "Smoking makes it easier to disappear in a puff of smoke.
Start smoking today, be a ninja tomorrow!"
-Tompsi | |
![]() 10.04.2007 13:50:26 | |
Miksaussofta läppärin ja raiturin kaveriksi... Treenikämpällämme on käytössä Fostexin VF-16 raituri jolla demottelemme ja nyt jäi ylimääräiseksi läppäri IBM T30 (Suoritin: Mobile Pentium 4 2.4GHz; L2 välimuisti: 1024kb; Muisti: 256Mb, PC2100 DDR SDRAM, 2xSODIMM; Levy: 60Gb, ATA-100; Ääni: SoundMAX, Näytönohjain: ATI Mobility Radeon 7500, 128-bittiä, 2048x1536/16M väriä, AGP 4x, 16Mb; Näyttö: 14.1, 1024x768/16M TFT) jonka ajattelimme ottaa käyttöön miksailuja varten... Mitä miksaussoftaa suosittelisitte hankkimaan läppäriin? Eli ideana olisi: äänitykset raiturilla, raidat läppäriin ja miksaus läppärillä. Konetta olisi siis tarkoitus käyttää vain miksaukseen. | |
![]() 12.04.2007 00:13:28 | |
Siirrämpä tänne aloittelijoiden puolelle tämän: Kun äänitän digiraituriin, raiturin omalla vahvistin mallinnuksella, niin voinko käyttää esim. Bad Monkeyta tavalliseen tapaan buustaamassa soundia tai soittaa esim. wahilla? Eli siis kitaran ja raiturin väliin lyödä normaalistia noita pedaaleita? En ole uskaltanut kokeilla, joten ajattelin ensin täältä kysyä =) | |
![]() 12.04.2007 00:26:37 | |
Kun äänitän digiraituriin, raiturin omalla vahvistin mallinnuksella, niin voinko käyttää esim. Bad Monkeyta tavalliseen tapaan buustaamassa soundia tai soittaa esim. wahilla? Eli siis kitaran ja raiturin väliin lyödä normaalistia noita pedaaleita? En ole uskaltanut kokeilla, joten ajattelin ensin täältä kysyä =) Kyllä voit. *** Edelliselle kysyjälle: jos luet tätä viestiketjua, törmäät varmaan aika usein nimeen Reaper. Se on hyvä ja halpa äänitys/miksaussofta, johon kannattaa tutustua. CU
--
Eki | |
![]() 15.04.2007 11:39:05 | |
Nyt olisi tarkoitus vaihtaa tietokoneen halpismikki parempaan... Minulla on suht-tehokas läppäri, Cool Edit Pro 2. Tarkoitus olisi äänittää pääasiassa akustisia kitaroita. Ei mitään hifistelyä, mutta kuitenkin ok-laatuista kamaa. Yksinkertaista mutta kaunista. Olen lueskellut täältä että pitäisi olla ilmeisesti dynaaminen mikki. Kannettava ei välitä "phantom"-sähköä vai mikä se nyt oli? En tiedä noista USB-mikeistä oikein... Piuhat tietenkin ym. ja adapteri. Mikseriä ei kai tarvitse? Kai se onnistuu näilläkin? Budjetti on siinä 100€ kiepeillä. Olisisko tuosta mihinkään? http://www.thomann.de/fi/shure_sm58.htm Tai tästä: http://www.thomann.de/fi/audix_f50s.htm Kiitos avusta! | |
![]() 16.04.2007 15:40:30 | |
En nyt ihan täysin aloittelijaksi itseäni tunne, mutta sopinee tämä kysymys tännekin varmaan. Kertokaapa mietteitä rumpujen mikittämiseen. Tarkoitus olisi saada talteen sellainen ristisiitos Bonhamin, Primuksen Brown -albumin ja modernista soundista, eli aivan äärettömän vaikea tehtävä mun taidoilla, kamoilla ja tiloilla. No kuitenkin, käytössä pääasiassa on tämmöisiä leluja tällä kertaa: MIKIT: -Violet Design Black Knight -Audio-Technica AT2020 -Audio-Technica Pro 4L -AKG D112 (ensikerta omalla pajalla tämän kanssa) -Shure SM57 -Sennheiser e609 -3kpl Electrovoice CO-4 -Audix f-50S ETUASTEET: -Behringer ADA8000 -Joemeek THREEQ (eq ja optinen kompura mukana) Onhan noita muitakin, mutta näillä olis tarkoitus mennä. Käytössä siis 9 kanavaa, kaksi tomia, yksi basari, virppa ja perussetti peltejä. Kuten huomaatte mulla ei ole tuossa mukana puikkoja, eikä mitään muutakaan stereoparia overeille, ne ajattelin poimia monona. Tässä mun ajatus noiden käytöstä: -Black Knight ambienssiksi ja Joemeekin läpi sellaisella kunnon säröisellä ja lanatulla meiningillä tuomaan rähinää. Tämä siksi, että rokkisoundi on mun mielestä hyvä rakentaa ambienssin kanssa ja mun paras mikkini. -AT 2020 Bonham-tyylillä virpan yläpuolelle tuomaan settiä vähän "lähemmäs" tarpeen mukaan, tässä on kivasti pehmeämpi soundi ambienssin vastapainoksi -AKG tietty basariin, mutta mistä sillä saisi sellaisen iskevän ja potkaisevan soundin? -Todennäköisesti tiensä tomeihin löytävät EV:t, virppaan 57 ylös, 609 alas ja basariin ehkä mukaan Audix (konkan puuttuessa noista varmaan se kirkkain vaihtoehto) Miltäpä tuo kattaus kuulostaa? Onko teillä jotain poikkeavia ehdotuksia? Kaikki ideat kelpaa, jotta saadaan rokki kunnolla narulle. OSTAKAA ENGL SCREAMER -NUPPI EDULLISESTI! | |
![]() 17.04.2007 14:46:15 | |
Miltäpä tuo kattaus kuulostaa? Onko teillä jotain poikkeavia ehdotuksia? Kaikki ideat kelpaa, jotta saadaan rokki kunnolla narulle. Ihan fiksulta kulostaa minusta. Saattaisin testailla sellaista vaihtaria jossa tomimikit olisivat enemmänkin övereinä - tomit luultavasti kuuluu aika hyvin siitä bonhammikistä, saisit näin stereomeininkiä mukaan. Jotenkin tuntuisi että jos noista leikkaisi botnet lähes kokonaan pois ja miksaisi (ehkä vielä kompressoituina) hiljaisella tohon palettiin mukaan niin voisi toimia. Jälki riippuu toki paljon noiden mikkien laadusta, ei oo henkkoht kokemuksia noista. Toki sekin vaikuttaa paljon miten oleellisessa roolissa tomit on. CU
--
Eki | |
![]() 17.04.2007 14:54:50 (muokattu 17.04.2007 15:01:17) | |
Minulla on suht-tehokas läppäri, Cool Edit Pro 2. Tarkoitus olisi äänittää pääasiassa akustisia kitaroita. Ei mitään hifistelyä, mutta kuitenkin ok-laatuista kamaa. Yksinkertaista mutta kaunista. Olen lueskellut täältä että pitäisi olla ilmeisesti dynaaminen mikki. Kannettava ei välitä "phantom"-sähköä vai mikä se nyt oli? En tiedä noista USB-mikeistä oikein... Noi on toki varmoja dynaamisia perustyöhevosia, mutta en tohon sun käyttöön välttämättä valitsisi noita. Dynaamiset on aika epäherkkiä, ja läppärin mikkisisäänmeno ei oo välttämättä parasta laatua - lopputulemana saattaa olla aika kohisevaa ja/tai tuhnua jälkeä. Tossa hintaluokassa parhaaseen laatuun pääsisit melko varmasti USB -konkalla. Niiden ongelma vaan on se, että ne ei välttämättä pysy ihan synkassa jos teet päällekkäisäänityksiä (synkan saa kyllä yleensä leikeltyä tarpeeksi kohdilleen jälkikäteen, mutta onhan siinä puuhaa). Seuraavana vaihtarina katselisin patterikäyttöisiä elektreettikondensaattorimikkejä, jotka on yleensä herkempiä ja "raikkaampia" kun noi dynaamiset. Vika vaihtari on hommata joku halpa etuaste ja konkkamikki, noillakin pääset halvimmillaan siihen satkun pintaan - jos laitat muutaman kympin lisää niin saat jo sangen hyvälaatuiset vermeet. Tämä paketti kytkettäisiin läppärin linjasisäänmenoon, joka on yleensä laadultaan jonkin verran parempi vaihtoehto kuin mikkisisäänmenot. CU
--
Eki | |
![]() 17.04.2007 15:26:25 | |
Saattaisin testailla sellaista vaihtaria jossa tomimikit olisivat enemmänkin övereinä - tomit luultavasti kuuluu aika hyvin siitä bonhammikistä, saisit näin stereomeininkiä mukaan. Mielenkiintoinen idea! Mä joskus testailin kahta 58:a XY-asetelmalla ambienssimikkeinä ja niistä tuli sellanen ihan jees lofi-meininki. Silloin tosin mä en tajunnut mistään vielä mitään, joten nyt voisi onnistua paremminkin. Tällä ko. rumpalilla ei ole tomifillit mitenkään merkittävässä asemassa välttämättä, joten ainakin voidaan kokeilla tuota pikaisesti. Ei se stereo kuitenkaan ole mikään itseisarvo tällä kertaa. Kiitos ideasta, ei olisi tullut mieleen. OSTAKAA ENGL SCREAMER -NUPPI EDULLISESTI! | |
![]() 17.04.2007 16:51:53 | |
Nyt olisi tarkoitus vaihtaa tietokoneen halpismikki parempaan... Kannatettava ajatus Minulla on suht-tehokas läppäri, Cool Edit Pro 2. Tarkoitus olisi äänittää pääasiassa akustisia kitaroita. Ei mitään hifistelyä, mutta kuitenkin ok-laatuista kamaa. Yksinkertaista mutta kaunista. Olen lueskellut täältä että pitäisi olla ilmeisesti dynaaminen mikki. Kannettava ei välitä "phantom"-sähköä vai mikä se nyt oli? En tiedä noista USB-mikeistä oikein... Konkatkin ovat kivoja, molempia voi käyttää. Oikein hienosti sopivat akustisen äänittämiseen eivätkä ole nykyään erityisen kalliita. Piuhat tietenkin ym. ja adapteri. Mikseriä ei kai tarvitse? Kai se onnistuu näilläkin? Budjetti on siinä 100€ kiepeillä. Budjetti on pienehkö, mutta mikkietunen olipa se sitten erillisessä äänikortissa (eli interfacessa) tai erillisenä irtoetusena tai pikku mikserissä olisi hyvä olla. Jos etunen kykenee vielä antamaan phantom-virtaa niin aina parempi (voit sitten käyttää myös konkkamikkiä). Se että kytkee hyvän mikin adapterihässäköiden avulla läppärin sisäänrakennettuun mikkietuseen ei ole erityisen hyvä idea. Äänenlaadun parantuminen voi jäädä haaveeksi. Paras idea lienee hankkiä kunnollinen äänikortti ja etunen, mutta alkuun pääset pelkällä etusellakin (joka voi olla vaikka pikkumikseri). "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala | |
![]() 17.04.2007 18:29:50 (muokattu 17.04.2007 18:31:16) | |
Konkatkin ovat kivoja, molempia voi käyttää. Oikein hienosti sopivat akustisen äänittämiseen eivätkä ole nykyään erityisen kalliita. Äänenlaadun parantuminen voi jäädä haaveeksi. Paras idea lienee hankkiä kunnollinen äänikortti ja etunen, mutta alkuun pääset pelkällä etusellakin (joka voi olla vaikka pikkumikseri). Kiitos avusta. Näitä juttuja olen kelaillut tässä..Ja olen päättänyt että hankin halvat kamat. Johonkin se budjetin raja on vedettävä. Etuaste ja laajakalvoinen konkkamikki olisi tarkoitus. Mielessä on, että tulee heitettyä rahat hukkaan, mutta kaikkien on kai käytävä tämä vaihe läpi. :) Kun ostaisi kunnon kamat niin ei tarvitsisi harmitella jälkeen päin. Nyt enää ~50€ mikin valinta. Kumpi merkki on parempi: Behringer vai T-Bone? Taitaa olla aikalailla sama tässä hintaluokassa...? | |
![]() 17.04.2007 22:54:04 (muokattu 17.04.2007 22:56:12) | |
Nyt enää ~50€ mikin valinta. Kumpi merkki on parempi: Behringer vai T-Bone? Taitaa olla aikalailla sama tässä hintaluokassa...? Enpä ole niin paljoa noita opäässyt vertailemaan että osaisin tuohon mitään varmaa sanoa... valmistajavaihtareita hintaluokassa on toki muitakin: http://www.thomann.de/fi/search_dir … ser+microphones&pg=1&oa=pra Saattaa myös kannattaa valita pienikalvoinen - mututuntumalla niissä saattaisi olla tässä hintaluokassa parempi hinta-laatusuhde. Mulla itelläni on t.bonen SC100II:siä, jotka on ainakin hintaansa nähden aika hyviä, kyllä niillä akkarin saa talteen käypäsesti. *** Kyllä tämänhintaisillakin kamoilla pitäisi syntyä erittäinkin hyvää demojälkeä, kun kaikki muut asiat (etenkin soittaja, soitin ja tila) on kunnossa. Tuskin palaa rahat hukkaan. CU
--
Eki | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)