tepeh 12.02.2015 16:04:11 | |
---|
Johnnycaster: Toisekseen tajusin että enhän mä taida mikseriä tässä tarvita mihinkään, eikö esim tällainen http://www.digitaldjgear.com/wp-con … 014/08/focusrite_scarlett_18i20.jpg riitä täysin? En kuitenkaan äänitä kymmeniä raitoja kerralla missään tapauksessa. Tuohon saa muutaman mikin styrkkareista, basson suoraan linjaan, line outeista aiemmin kysymäni kompurat jne, sähkörummuista midiä. Aivan sopiva vehje Musiikin takia tänne tultiin, rölöjen takia tänne jäätiin. |
Kalhe 14.02.2015 14:00:42 | |
---|
Vielä yks kysymys! Pistääkkö audio interfacen Focusritelta: Saffire 6 vai joku noista scarleteista? Mikä on niitten erona? |
SerJorah 15.02.2015 17:34:36 | |
---|
Eli olen nauhoittamassa musisointejani läppärille (Windows 8) ja haluaisin nauhoittaa vahvaria mikin kanssa. Tarvitsenko koneen ja mikin väliin jonkin sortin audio interfacen vai onko se vain siihen tilanteeseen, että vetää suoraan kitaran piuhalla koneeseen? Toinen probleema on, että kun olen testannut mikkiä, niin se on todella hiljainen. Volaa pitää vääntää aika kovalle koneesta, että se kuuluu ja DAW:iin tulee vain pieniä poukamia ääniraitaan. Kolmanneksi, jos joku audio interface kannattaisi hankkia, niin olen katsellut sellasita kuin Scarlett Solo, missä on laulumikille paikka ja kitarapiuhalle. Jos jollain on kokemusta kyseisestä laitteesta, niin voisiko vahvarin mikin kytkeä laulumikin paikkaan? |
PurpleCandle 18.02.2015 17:56:00 | |
---|
SerJorah: Eli olen nauhoittamassa musisointejani läppärille (Windows 8) ja haluaisin nauhoittaa vahvaria mikin kanssa. Tarvitsenko koneen ja mikin väliin jonkin sortin audio interfacen vai onko se vain siihen tilanteeseen, että vetää suoraan kitaran piuhalla koneeseen? Toinen probleema on, että kun olen testannut mikkiä, niin se on todella hiljainen. Volaa pitää vääntää aika kovalle koneesta, että se kuuluu ja DAW:iin tulee vain pieniä poukamia ääniraitaan. Kolmanneksi, jos joku audio interface kannattaisi hankkia, niin olen katsellut sellasita kuin Scarlett Solo, missä on laulumikille paikka ja kitarapiuhalle. Jos jollain on kokemusta kyseisestä laitteesta, niin voisiko vahvarin mikin kytkeä laulumikin paikkaan? Interfacen tai vastaavan siihen tarvii mihin laittaa mikin kiinni. Kaikki mikit menee samaan reikään. Mikki kannattaa olla kans sellanen että sopii kitaran äänittämiseen. Meinaan jos nyt on mikki mikä menee suoraan läppärin miniplugiliitäntään tms. Breathing Black Metal since 1997 |
Anonyymi muusikko 21.02.2015 23:10:27 (muokattu 21.02.2015 23:10:51) | |
---|
Tämä kysymys menee varmasti helposti aloittelija-ketjuun vaikka ei kalusto-asioihin liitykään. Mitä laitetaan lauluraidalle että saadaan sellaista matalaa hyvin efektoitunutta soundia tyyliin tämän kappaleen alkutoistelut. Jotain vinkkejä mistä lähteä kokeilemaan ja tutkiskelemaan? Googlella en keksinyt oikeita hakusanoja. Käytössä iänvanha cubase https://www.youtube.com/watch?v=bIEzpPTc5b0 |
Danko 21.02.2015 23:14:39 | |
---|
Anonyymi muusikko: Tämä kysymys menee varmasti helposti aloittelija-ketjuun vaikka ei kalusto-asioihin liitykään. Mitä laitetaan lauluraidalle että saadaan sellaista matalaa hyvin efektoitunutta soundia tyyliin tämän kappaleen alkutoistelut. Jotain vinkkejä mistä lähteä kokeilemaan ja tutkiskelemaan? Googlella en keksinyt oikeita hakusanoja. Käytössä iänvanha cubase https://www.youtube.com/watch?v=bIEzpPTc5b0 Pitch shifter. "Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903 |
njihe 04.03.2015 22:12:49 (muokattu 04.03.2015 22:13:53) | |
---|
Tätä on varmaan kysytty joka toinen päivä, mutta: Mitä mikkejä ja interfacea (konkreettisia merkkejä ja malleja) suosittelisitte äänityshommia aloittelevalle? Ajattelin ostaa (konkka)mikin tai kaksi sekä jonkun perusinterfacen, ehkä myös jonkun for-dummies-ohjelman. Budjetti on yhteensä noin 500 €. Mitä vehkeitä olette todenneet toimiviksi? Röde-mikeistä olen kuullut hyvää. Äänittäisin lähinnä akustista kitaraa ja laulua, ehkä myös sähkökitaraa, bassoa, klarinettia, ukulelea ja perkussioita. Hakusessa olisi siis mikrofoni(yhdistelmä) ja ohjelmisto, jolla voisi äänittää sekä laulua että soittimia ja luoda sähkökitarasaundeja. "Just like anything, to sing, to sing/
To sing is a state of mind"
- Jackson C. Frank |
Viocress 05.03.2015 14:01:23 | |
---|
njihe: Tätä on varmaan kysytty joka toinen päivä, mutta: Mitä mikkejä ja interfacea (konkreettisia merkkejä ja malleja) suosittelisitte äänityshommia aloittelevalle? Ajattelin ostaa (konkka)mikin tai kaksi sekä jonkun perusinterfacen, ehkä myös jonkun for-dummies-ohjelman. Budjetti on yhteensä noin 500 €. Mitä vehkeitä olette todenneet toimiviksi? Röde-mikeistä olen kuullut hyvää. Äänittäisin lähinnä akustista kitaraa ja laulua, ehkä myös sähkökitaraa, bassoa, klarinettia, ukulelea ja perkussioita. Hakusessa olisi siis mikrofoni(yhdistelmä) ja ohjelmisto, jolla voisi äänittää sekä laulua että soittimia ja luoda sähkökitarasaundeja. Kerta Röde on jo valmiiksi mielessä, niin NT1A voisi olla tuohon käyttötarkoitukseen aika varma valinta. Sähkökitaralle kävisi paremmin jokin dynaaminen mikki (kuten Shure SM57), mutta NT1A:lla saa kyllä myös äänen talteen. kausalgia.bandcamp.com |
saastara 05.03.2015 16:02:57 (muokattu 05.03.2015 16:04:26) | |
---|
njihe: Tätä on varmaan kysytty joka toinen päivä, mutta: Mitä mikkejä ja interfacea (konkreettisia merkkejä ja malleja) suosittelisitte äänityshommia aloittelevalle? Ajattelin ostaa (konkka)mikin tai kaksi sekä jonkun perusinterfacen, ehkä myös jonkun for-dummies-ohjelman. Budjetti on yhteensä noin 500 €. Mitä vehkeitä olette todenneet toimiviksi? Röde-mikeistä olen kuullut hyvää. Äänittäisin lähinnä akustista kitaraa ja laulua, ehkä myös sähkökitaraa, bassoa, klarinettia, ukulelea ja perkussioita. Hakusessa olisi siis mikrofoni(yhdistelmä) ja ohjelmisto, jolla voisi äänittää sekä laulua että soittimia ja luoda sähkökitarasaundeja. Jos mun pitäisi laittaa palamaan 500€ kotidemotteluun, hommaisin: - Apogee One interfaceksi - Helvetin hyvän dynaamisen (SM7, Heil Pr30 - Pr40, Beyer M88 tmv) - EzDrummer2:n pannuhommiin. - Loistavan soundista ilmaisplugaria on maailma täynnä. Tossa on melko budjettiystävällisesti semmoinen combo, että jos tolla ei taivu amerikan soundi, niin sitten on vika peilissä. Rödeihin viitaten, jos pitäisi valita yksi "aution saaren mikki", ja budjetti on tosiaan tollainen, ottaisin itse mielummin hyvän dynaamisen. "As long as there is music I am immortal and I have lived forever if I can remember a song" |
Antti1 05.03.2015 17:48:20 | |
---|
saastara: - Apogee One interfaceksi Kaikki eivät ole välttämättä mäkkihomostelijoita. |
saastara 05.03.2015 17:59:58 | |
---|
Antti1: Kaikki eivät ole välttämättä mäkkihomostelijoita. Eiks noi toimi nykyään myös PC:llä? Miks muistan, että samassa yhteydessä kun tuli Porotools-yhteensopivuus niin tuli myös PC? Voi olla toki, että puhun skeidaa.. "As long as there is music I am immortal and I have lived forever if I can remember a song" |
Antti1 05.03.2015 18:40:49 | |
---|
saastara: Eiks noi toimi nykyään myös PC:llä? Miks muistan, että samassa yhteydessä kun tuli Porotools-yhteensopivuus niin tuli myös PC? Voi olla toki, että puhun skeidaa.. Mac ja i-tuotteet on edelleen ainoita, joissa noi toimivat. Toki eihän se mitään haittaa, jos kysyjällä moinen on äänityskoneena. |
saastara 05.03.2015 19:07:51 | |
---|
Antti1: Mac ja i-tuotteet on edelleen ainoita, joissa noi toimivat. Toki eihän se mitään haittaa, jos kysyjällä moinen on äänityskoneena. Noh, Pc:llä sen tilalle Tascamin UH-7000 niin ollaan varmaan samalla pelikentällä about. "As long as there is music I am immortal and I have lived forever if I can remember a song" |
njihe 06.03.2015 21:14:54 | |
---|
Kiitos vastauksista :) En ole mäkkihomppeli, joten jokin PC:lle sopiva tosiaan täytyisi olla. Hyviä ehdotuksia, pidän mielessä, kun alan tilailemaan. "Just like anything, to sing, to sing/
To sing is a state of mind"
- Jackson C. Frank |
PurpleCandle 09.03.2015 15:32:04 (muokattu 09.03.2015 15:32:22) | |
---|
saastara: Noh, Pc:llä sen tilalle Tascamin UH-7000 niin ollaan varmaan samalla pelikentällä about. Tuossa Tascamissa ei taida olla kitaralle suoraa sisääntuloa. Joku DI-boxi pitää olla jos se puuttuu. Mikä voi olla hyväkin juttu että on sitten varmasti toimiva DI. Breathing Black Metal since 1997 |
antikristus 31.03.2015 08:57:18 (muokattu 31.03.2015 09:01:04) | |
---|
Olen tässä nyt lueskellut alusta keskeltä ja lopusta pätkät ja ja en tiedä omenko ymmärtänyt sanaakaan mutta kokeillaan. Jos mikitän kaapin, lyön piuhan esim Lexicon Omegaan ja siitä tietokoneeseen jossa on erinäisiä ohjelmia niin tarttuuko narulle mitään? E: siis pelkkä kitara ois tarkotus saada talteen yksin kotidemottelu tarkotuksessa. |
Numb 31.03.2015 09:18:33 | |
---|
Juu. Eli mikistä piuha äänikorttiin ja äänikortista koneeseen. Kortti muuttaa äänen biteiksi, joita se kone ymmärtää, ja äänityssoftalla käsketään sitä konetta tekemään erilaisia asioita, kuten esimerkiksi tallentamaan se bittivirta, joka äänikortilta tulee. Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head "Dunnet Headin musa on parhaiten kuvattavissa silleen, että se muistuttaa sitä kuin suomalaiset aikuisrokkarit kirjoittais irlantilaisia juomalauluja." - Arttu |
antikristus 31.03.2015 09:43:17 | |
---|
Kiitos. Sama toimii vissii laulumikillä? Onks kellää tietoa tosta lexiconin toimivuudesta vai olisiko suositella jotain ehkä jopa halvemmalla? |
Numb 31.03.2015 11:26:22 | |
---|
antikristus: Kiitos. Sama toimii vissii laulumikillä? Juu, eivät ne laitteet tiedä mikä sitä sähkövirraksi muutettua ääntä syöttää :) Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head "Dunnet Headin musa on parhaiten kuvattavissa silleen, että se muistuttaa sitä kuin suomalaiset aikuisrokkarit kirjoittais irlantilaisia juomalauluja." - Arttu |
-Oujee- 05.04.2015 15:01:41 | |
---|
Varmistetaanpa vielä ihan ennen kuin tilaan mitään; saahan tällä laitteella jokaisen mikrofonin erikseen omalle raidalle, jotta niitä voi käsitellä yksitellen tietokoneella jälkikäteen? Rumpujahan tällä olisi tarkoitus äänittää. http://www.thomann.de/fi/m_audio_m_track_eight.htm |