Aihe: A/D muunnos ja kaiken maailman delta sigmat..
1 2 3
Neljä Ruuvia
18.06.2005 17:50:13
JPQ. Mä oon yrittänyt arvostaa sun hifismiä ja erikoisia tietokone valintoja mutta nyt rupeaa tuntumaan että ei kannata. Jos sä suret jotain nanovolttien kohina eroo jossain kanavabalanssissa ja sit kuitenkin oot valmis äänittään jonkun Fostexin yhdistelmä vehkeen läpi niin olkoon niin. Onko sanonta perse edellä puuhun tuttu?
-septimisti-
18.06.2005 19:23:20
Kyllä mun täytyy nyt neljää ruuvia komppailla. En halua olla ilkeä, JPQ, mutta ei tässä nyt ole mitään järkeä.

Koko ketjun tarkkaan lukemalla en saanut selvää siitä, millaista laitetta olet etsimässä. En ole koskaan kuullutkaan mistään delta sigmoista, joista tunnut olevan kovasti huolissasi. Kuitenkin sun audiolaitteiston sydämenä on sound blaster live. Avausviestissä annoit sen vaikutelman että etsit kunnon vehjettä (mitä?) ja sitten yht'äkkiä harkitset jonkin kämäisen mp3 soittimen hankkimista nauhuriksi.

On mussakin vähän perfektionistin vikaa, mutta toi sun pakkomielle (muka) täydelliseen äänenlaatuun alkaa olla lähes sairaalloista ottaen huomioon millä kamoilla olet liikenteessä ja miten itsepintaisesti pidät kiinni audiokäyttöön suoraansanottuna paskoista kamoistasi.

Toinen juttu. Oletko koskaan koittanut lukea kirjoittamaasi tekstiä? Muistelisin että kerroit omaavasi jonkinlaisen lukihäiriön, joten annan jonkinverran armoa tässä kohtaa. Puhun nyt mutu tuntumalta, mutta olettaisin että tuosta huolimatta voisit todella niin halutessasi saada kirjallisesta ulosannistasi ymmärrettävämpää.

Koita ihan aluksi saada tuo rivitys toimimaan kunnolla, jottet erotu joukosta kilometrien päähän. Koita laittaa edes sinne tänne piste, pilkku tai vastaava. Monilla kaikenmaailman pilkut menevät ties minne sattuu, niin itsellänikin, se ei ole vakavaa. Se tekee kuitenkin tekstistä todella paljon miellyttävämmän luettavan ja ennenkaikkea selkeämmän. Ja vielä kappalejako aina kun aloitat uuden asian, tai edellinen lausepötkö venyy tarpeettoman pitkäksi.

Sitten asiasisältö. Mitä, missä, miten, milloin, minkä avulla, miksi. Jos vaikka olet hakemassa sellaista kanettavaa nauhuria, niin kerro selkeästi hintaluokka, ominaisuudet ja muut mitä laitteessa tulisi olla. Sama pätee myös moniin muihin sun kirjoittamiin juttuihin, lukijan on välillä pakko onkia sieltä rivien välistä aivan liian paljon. Sitten tulee väärinkäsityksiä ja muita.

Edelleen, ihan ystävällismielin tässä kirjoittelen. Mä ja moni muu täällä neuvoo varmasti helvetin mielellään mitä monituisimmissa kysymyksissä. Monet ovat valmiita pyyteettömästi laittamaan aikaansa useammankin vartin täysin tuntemattomien henkilöden kysymyksiin vastatessaan. Välillä pitää vaan sanoa suoraan.

IMHO.
JPQ
18.06.2005 23:35:52

En muuten ole huollissani mistään Delta Sigmoista eli se on uteliaisuutta (eli minua kiinnostaa sekin miten tekniikka toimii). Ja etsin mahdollisimman laadukasta talenninta sopivaan hintaan jonka päätehtävä on nauhoittaa muistikortille tai sisäiselle kovikselle (jos
toimii myös pattereilla myös ulkokäyttö mielessä siis..) nauhoittava stereoääntä (laadulla 16bit/44.1khz ja WAV/AIFF tietenkin häviötön alalaji kun ainakaan WAV ei kait ota siihen kantaa) mieluiten myös mikkitulolla (stereo on plussaa muttei mikään pakko). Ja jos sisäinen
kovis tai muisti niin laite näkyisi USBin perässä normaalina USB Mass-Storagena (tyyliin Olympus digikamerat) eli ei vaatisi erikois
softaa toimiakseen. Ja vaihtoehdot on tällä hetkellä:
- Fostex Mr8 monipuolisin (toimii myös moniraiturina ja merkkiin luotan eniten) ja halvin.
- Edirol R1 sallii toiseksi parhaan äänenlaadun (jos sample ratea ja bittejä katsotaan M-Audio voittanee sen tosin nehän ei ole kaikki kaikessa) eikä ole kait yhtä nirso CF korttien laadusta kuin edellinen tosin eka on nirso siksi koska on moniraituri eli vaatii siirtonopeutta enempi.
- M-Audio Flash Tracker vasta tulossa eli laadusta ei tietoakaan (oletus numeroiden jotka on käytössä edellytykset on parhaaseen
laatuun mutta kun 16bit/44.1khz riiittää niin 24bit/96khz on turhaa) lisäksi merkkiin luotan toiseksi eniten.
joten näistä kolmesta saa sanoa mielipiteitään ja myös jos löytyy joku muu sopivanhintainen tallennin eli max. 400eurolla. ja puhun ilman mahdollista muistikorttia jos laite ei vaadi sitä tai kovista tms lisä investointia niin hinta katto onkin 500e. Hinta rajat ei ole äärimäisen tiukkoja ja vain uusista laitteista olen vain kiinnostunut niiden saatavuus on rutkasti helpompaa.
JPQ
18.06.2005 23:43:15

Tein parhaani sen eteen että edellinen viesti olisi selkeä mutta ei voi olla totta siitä ei kovin sellaista tullut. Kämmin sittenkin siis rivityksessä.:(
JPQ
18.06.2005 23:58:36

JPQ. Mä oon yrittänyt arvostaa sun hifismiä ja erikoisia tietokone valintoja mutta nyt rupeaa tuntumaan että ei kannata. Jos sä suret jotain nanovolttien kohina eroo jossain kanavabalanssissa ja sit kuitenkin oot valmis äänittään jonkun Fostexin yhdistelmä vehkeen läpi niin olkoon niin. Onko sanonta perse edellä puuhun tuttu?

En ole hifisti eli mun ehdolla riittäisi huonompikin audio mutta kun kukaan ei vaan tiettyä heikompaa halua kuunnella. Joten sen pohjalta joutuu toimimaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)