![]() 14.03.2005 14:44:21 | |
---|---|
Tuota, millä sivulla? En mä näe yhdessäkään viestissäsi linkkiä mihinkään sivulle. Ja oikea/vasen ero on panorointia. Jos sulla on synat stereona, niin korkeimmat nuotit on toisessa laidassa, matalimmat toisessa. Se muuttuu koko ajan sen mukaan mitä ne soittaa. Ei ne tasot koko aikaa voikaan olla samat molemmissa kanavissa. no tasan ei mene noin aina ja eräs toinen (EN Minä) pisti linkin kotisivuni biiseihin tähän ketjuun luulin kun kasetti dekki kohtaa komentoit (ainakin olin näkevinäni) että olit huomannut sen linkin. PS. niin on panorointi komenttiisi. | |
![]() 14.03.2005 14:44:46 | |
Hoho! Vittu tää on parasta... Juzzu: "Vire on vain suositus, ei pakko." | |
![]() 14.03.2005 14:49:45 | |
Nouseeko hihoista savu? ;-) Eeeeiii...pä! Itsehän just tuolla vihjailit että:"Ketju pitää pysäyttää johonkin. Ketjun päätepisteeseen laitettavaa stopparia sanotaan terminaattoriksi." :) | |
![]() 14.03.2005 14:52:17 | |
Eeeeiii...pä! Kandee käydä lomalla - se auttaa tällaseen. Mä ainakin oon vaan hohottanut vedet silmissä. Juzzu: "Vire on vain suositus, ei pakko." | |
![]() 14.03.2005 15:02:05 | |
Kandee käydä lomalla - se auttaa tällaseen. Mä ainakin oon vaan hohottanut vedet silmissä. Onnittelut! :) Vieläks ne mutakylvyt jatkuu? | |
![]() 14.03.2005 15:06:33 | |
Onnittelut! :) Vieläks ne mutakylvyt jatkuu? Eiku himas jo. Vittu tääl on kylmä... Oiskohan tää ollut ihan perinteinen kompakyssäri, jossa ilmiselvin vastaus on se oikea? Juzzu: "Vire on vain suositus, ei pakko." | |
![]() 14.03.2005 15:27:28 | |
Oiskohan tää ollut ihan perinteinen kompakyssäri, jossa ilmiselvin vastaus on se oikea? Älä! | |
![]() 14.03.2005 15:56:13 | |
Hoho! Vittu tää on parasta... Voisiko asialliseen viestiin suhtautua asiallisesti. Koskee sitten kaikkia. | |
![]() 14.03.2005 15:59:23 | |
Voisiko asialliseen viestiin suhtautua asiallisesti. Koskee sitten kaikkia. Hoho! | |
![]() 14.03.2005 18:42:49 (muokattu 14.03.2005 18:43:57) | |
Voisiko asialliseen viestiin suhtautua asiallisesti. Koskee sitten kaikkia. Jesh, "asiallisuus" on niin suhteellista. Oikea vastaus kuitenkin: kuuntele. Juzzu: "Vire on vain suositus, ei pakko." | |
![]() 14.03.2005 20:27:46 (muokattu 14.03.2005 20:30:14) | |
Nyt on pakko vaan sen verran kommentoida sulle JPQ että jos haluat saada OIKEASTI mitään selviä vastauksia, niin sun täytyy tota äidinkieltä kehittää. Tää keskustelupalsta on kuitenkin täysin tekstipohjainen kanssakäyntimuoto ja me ei pystytä siis imemään informaatiota teikäläisen nonverbaalisesta kommunikoinnista niin esim. tämmöiset lausahdukset voi olla aika vaikeita purkaa ymmärrettävään muotoon: no tasan ei mene noin aina ja eräs toinen (EN Minä) pisti linkin kotisivuni biiseihin tähän ketjuun luulin kun kasetti dekki kohtaa komentoit (ainakin olin näkevinäni) että olit huomannut sen linkin. PS. niin on panorointi komenttiisi. Ym. lausahdus voisi mennä esim. näin: No tasan ei mene noin aina ja eräs toinen, EN minä, pisti linkin kotisivuni biiseihin tähän ketjuun. Luulin, kun kasetti dekki kohtaa komentoit (ainakin olin näkevinäni), että olit huomannut sen linkin. Tää siis henkilöltä jonka äikkä oli ylppäreissä B. ;) Ja toinen juttu mikä myös selkeyttäisi tätäkin ketjua: Noiden kommenttien, mitä olet kirjoittanut, oikeasta ylänurkasta löytyy semmoinen kumin näköinen juttu. Jos sulla tulee jotain lisättävää sun kommenttiisi, niin lisää ne ihmeessä kys. taikanappulaa käyttäen sen sijaan että kirjotat kolme kommenttia putkeen. Selkeyttää meininkiä kivasti. Tämä kaikki siis ihan vinkkinä vaan, mikä helpottaisi kaikkien elämään. Ei mitenkään vittuiluna. | |
![]() 14.03.2005 20:53:13 | |
kun kasetti dekki kohtaa komentoit (ainakin olin näkevinäni) että olit huomannut sen linkin. Mistäs minä tiedän että jonkun muun viestissä oleva linkki on kotisivuillesi? No, jos siellä oleva kama on kasettidekin kautta, niin enpä taida mennä edes kuuntelemaan. PS. niin on panorointi komenttiisi. Panorointikommenttiini vastaat: "Niin on" ...vai että "ei oo"? jos sulla on stereokiippari, ja ajat sen ulostulot hard left ja hard right, niin kylläpä vaan on ylimmät oktaavit toisessa korvassa ja alimmat toisessa. Mä en sun oikeinkirjoitukseesi puutu, kyllä ihmisellä saa olla vakavakin lukihäiriö eikä se tee siitä sen tyhmempää, mutta sen sijaan musta tuntuu että sä väen vängällä jankkaat jostain ongelmasta joka ei edes ole ongelma. Ei kannata uskoa keksimiinsä tieteellisiin teorioihin enemmän kuin omiin korviinsa. Ne korvat kumminkin loppupeleissä ratkaisee. Joku ehdotti täällä aiemmin, että peittäisit ne mittarit pahvipalalla jos ne häiritsevät. Alan olla samaa mieltä. Mutta parasta mahdollista onnea musiikin teossa. Kannattaa ehkä keskittyä tekemään hyvää musiikkia, ja antaa toisten korjata ne kohinat, jos ne sitten häiritsevät. Mikään määrä kohinaa ei kumminkaan estä erottamasta hyvää musiikkia huonosta. Näin. "This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba) | |
![]() 14.03.2005 21:31:20 | |
Kivi: missäs kohinat saisi sitten pois ? eli sopivan firman nimiä. lisäksi niiden välinen heitto vasenmman ja oikean kanavan välillä on se ongelma eikä sekään vielä mutta ilmiön satunnainen määrä.(siis satunnaisuus on se ongelma siinä määrässä muuten ei niinkään muuten siis kestänkin nämä pohjakohinat jo) | |
![]() 14.03.2005 21:34:19 | |
pohjakohina perustuu satunnaisuuteen... | |
![]() 14.03.2005 21:34:20 | |
Kivi: missäs kohinat saisi sitten pois ? eli sopivan firman nimiä. Missä päin suomea olet? Varmaan voidaan täällä keksiä sulle joku edullinen ja fiksu masteroija ei liian kaukaa, joka voi kuunnella tuotoksiasi ja kertoa sulle heti, jos ongelmaa on. Ei maksa paljoa, ja saat mielenrauhan. Mp3-tiedostoista sitä ei kuule. "This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba) | |
![]() 14.03.2005 21:38:45 | |
Ei mitenkään vittuiluna. Tiedän ettei koska sinä sanoit asian asiallisesti sitä olen aina toivonut. Vaikka en osaisikaan kirjoittaa hyvin tai muuten ilmaista selkeästi itseäni se ei oikeuta hattuiluun. Minäkin yritän olla teille vastapainoksi ystävällinen vaikka hattuilisittekin. | |
![]() 14.03.2005 22:33:28 | |
Panorointikommenttiini vastaat: "Niin on" ...vai että "ei oo"? jos sulla on stereokiippari, ja ajat sen ulostulot hard left ja hard right, niin kylläpä vaan on ylimmät oktaavit toisessa korvassa ja alimmat toisessa. ei muuten mene täällä noin eli soundi sisältää pannauksensa just niinkuin sisältää eli voin tehdä padin jossa on saha keskellä aina ja laitoihin vaikka kuorot. Mä en sun oikeinkirjoitukseesi puutu, kyllä ihmisellä saa olla vakavakin lukihäiriö eikä se tee siitä sen tyhmempää, mutta sen sijaan musta tuntuu että sä väen vängällä jankkaat jostain ongelmasta joka ei edes ole ongelma. Eikö ole ongelma jos äänitän 4 raitaa päällekäin joiden kanavatasapaino heittää vaikka 0,36db senhän tietääkseni pitäisi kokonais balancen heittona tehdä 1,44db joka lienee jo kuultavaa. neljä ja 0,36db oli esimerkki lukuja. Ei kannata uskoa keksimiinsä tieteellisiin teorioihin enemmän kuin omiin korviinsa. Ne korvat kumminkin loppupeleissä ratkaisee. toki mutta jos kajareihin ei voi luottaa täysin (lisäksi sijoittelu on tilan sallima eli paras niistä) ja heitot on yllä kuvattua luokkaa niin kyllä luottaisin jo mittareihin. Joku ehdotti täällä aiemmin, että peittäisit ne mittarit pahvipalalla jos ne häiritsevät. Alan olla samaa mieltä. Mutta parasta mahdollista onnea musiikin teossa. Kannattaa ehkä keskittyä tekemään hyvää musiikkia, ja antaa toisten korjata ne kohinat, jos ne sitten häiritsevät. Mikään määrä kohinaa ei kumminkaan estä erottamasta hyvää musiikkia huonosta. Näin. Tällä menetelmällä tulee kyllä poru kurkkuun jos desibeli laskut menee niinkuin edellä sanoin ja noin minulle on sanonut luotettava lähde että se menisi jos se menee niin ettei heitot kasvakkaan noin vaan heitto pysyy edelleen 0,36dbeessä niin hyvä eli miten on. Tietty teoria sanoisi ettei mene noin mutta hyvä olisi tietää totuus. | |
![]() 15.03.2005 09:24:55 | |
Tällä menetelmällä tulee kyllä poru kurkkuun jos desibeli laskut menee niinkuin edellä sanoin ja noin minulle on sanonut luotettava lähde että se menisi jos se menee niin ettei heitot kasvakkaan noin vaan heitto pysyy edelleen 0,36dbeessä niin hyvä eli miten on. Tietty teoria sanoisi ettei mene noin mutta hyvä olisi tietää totuus. On olemassa teoria ja käytäntö. Ne on kovin usein varsin kaukana toisistaan, ja se kanjoni siinä välissä pitäisi täyttää suhteellisuudentaju-nimisellä hommalla. Sitä puuttuu nyt tässä kohtaa aika lujasti, joten sen masteroijan riivamisen sijaan suosittelisin käymään sen oman mökin ulkopuolella havainnoimassa montako sellaista paikkaa tulee vastaan joissa 0,36 dB:n ero äänikentässä on millään tapaa merkityksellinen. Vastauksen havaitessasi "ongelmasi" ratkeaa kuin itsestään. | |
![]() 15.03.2005 09:33:31 (muokattu 15.03.2005 11:12:22) | |
ei muuten mene täällä noin eli soundi sisältää pannauksensa just niinkuin sisältää eli voin tehdä padin jossa on saha keskellä aina ja laitoihin vaikka kuorot. Laita sitten se vehje antamaan signaalia niin, että se on stereokuvassa keskellä, eli -0,36dB jompaankumpaan laitaan. Jos äänität sen Spiritin masterlähdöistä, niin ne saattavat antaa ulos mitä tahansa tasoeroa muutaman dB:n sisällä, korjattava jokatapauksessa liukujen eri asennoilla. Eikö ole ongelma jos äänitän 4 raitaa päällekäin joiden kanavatasapaino heittää vaikka 0,36db senhän tietääkseni pitäisi kokonais balancen heittona tehdä 1,44db joka lienee jo kuultavaa. neljä ja 0,36db oli esimerkki lukuja. Nuo ovat vielä niin pieniä eroja, että ne kompensoituvat muutaman sentin pään siirrolla kuuntelussa, älä huolehdi. toki mutta jos kajareihin ei voi luottaa täysin (lisäksi sijoittelu on tilan sallima eli paras niistä) ja heitot on yllä kuvattua luokkaa niin kyllä luottaisin jo mittareihin. Jos todella haluat seurata tekemiäsi juttuja mittareilla on sitten hankittava kunnolliset sellaiset, tarkka tasomittari ja goniometri. esim DK-audio MSD 100 (n. 1000€), sitten voi mennä hieman mittareidenkin mukaan. Tällä menetelmällä tulee kyllä poru kurkkuun jos desibeli laskut menee niinkuin edellä sanoin ja noin minulle on sanonut luotettava lähde että se menisi jos se menee niin ettei heitot kasvakkaan noin vaan heitto pysyy edelleen 0,36dbeessä niin hyvä eli miten on. Tietty teoria sanoisi ettei mene noin mutta hyvä olisi tietää totuus. Ei ne laskut aivan edellämainitulla tavalla mene, mutta niin kuin sanoin nuo ovat todella marginaalisia juttuja ja todellakin korjattavissa nauhoitusvaiheessa pienillä potikan tai liu'un siirroilla jos ne häiritsevät. Laita kuunnellessa silmät kiinni ja kuuntele, älä anna niiden softan tai Spiritin mittareiden eroavaisuuksien kiusata, ne ovat todellakin vain ja ainoastaan sinnepäin olevia, eivät todellisia ja absoluuttisia arvoja. Toleranssi saattaa olla desibeliluokkaa, joten kun luet niitä niin pyöristä arvot lähimpiin kokonaislukuihin tai vaikkapa vielä harvemmalla skaalalla. Ei näissä jutuissa todellakaan eletä matemaattisella pilkun tarkkuudella, vaan kuuloaistin ja omien mieltymysten mukaan. | |
![]() 15.03.2005 11:02:34 | |
Olikos 1dB se pienin voimakkuusero jonka voi laboratorio-oloissa kuulla? "Helevetin nopia kairata, ku on näin ohut jiä!" RÖYTÖ!!1 Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :) | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)