Mikael 19.01.2005 10:45:57 | |
---|
Tästä syystä jotkut hautaa uudet pellit maahan. Kuinka kauan niiden sitten pitää siellä muhia, sitä en tiedä. (Pitääkin kokeilla kuopata tuommoinen sadan markan Solaris-setti omenapuun alle, jos ne vaikka alkaisi soida...) :-) Mä pidin tollasta 17" Sabian HH MediumThin crashia pari viikkoa sateisena kesänä ja parannus oli huomattava, vaikka on se vielä vähän ärhäkkä jos vertaa noihin 60's Avediksiin, mut se onkin vasta 15v. Juzzu: "Vire on vain suositus, ei pakko." |
PL 19.01.2005 11:19:13 | |
---|
Tästä syystä jotkut hautaa uudet pellit maahan. Kuinka kauan niiden sitten pitää siellä muhia, sitä en tiedä.
Jos kuitenkin kyseessä olisi pelteihin jääneen pahan energian poisto. Jotkin intiaanithan uskoivat että kaikkiin esineisiin jää niihin koskeneiden ihmisten ja edellisten omistajien energiaa, joka siirtyy sitten uuteen omistajaan. Tästä päästiin eroon hautaamalla esine maahan muutamiksi päiviksi. |
jorma_r 19.01.2005 11:38:34 | |
---|
Joo, lisäänpä tähän (ihan vaan pitääkseni keskustelun mahdollisimman sekavana) poikkeuksena sen, että monet vanhemmat kannut soundaa aika rokilta kun ne lyö ihan tukkoon. Muistaakseni Nirvanan rumpali oli sitä mieltä, että rummusta lähtee puolet kovempi ääni jos siihen lyö molemmilla kapuloilla yhtä aikaa. Tällä keinolla vanha setti menisi sitten tuplatukkoon ja olisi tuplarok rok? :) |
Roberto 19.01.2005 19:32:04 | |
---|
Joku teistä rumpaleista varmaan tietää... Miten vanhat on Ludwigit joissa sellainen linnunkuva bassorummun kalvossa ja rumpujen puupinnassa. Löysin kuvan samanlaisista netistä: http://www.classicdrums.com/index/item_id/359/ Sanoo että olisi 75-vuotisjuhlamalli. Onko hyvät ja arvokkaat? Edit: Muokkasin jälkikäteen tarkempia tietoja... Ludwig täytti 75 vuonna 1965, mutta se on ikäänkuin Ludwig&Ludwigin ikävuosien mukaan. Mun mielestä noi on jostain 70-80 lukujen taitteesta. Hinta tolla nettisivulla ainakin henkilökohtaisesti tuntuu aika rajulta. Joku 1000 euroa ehkä? Alangon Juha vois tietää, www.rumputohtori.com |
Roberto 19.01.2005 19:35:48 | |
---|
Tästä syystä jotkut hautaa uudet pellit maahan. Kuinka kauan niiden sitten pitää siellä muhia, sitä en tiedä. Semmonen pari päivää kukkamullassa tekee jo ihmeitä. Mitä happamampaa maata sen nopeampaa homma on. Yks magic ingredient on se, et niitä ei vaan saa hoidon jälkeen enää puhtaaksi.. paska rules. (Pitääkin kokeilla kuopata tuommoinen sadan markan Solaris-setti omenapuun alle, jos ne vaikka alkaisi soida...) :-) Joku raja se on magiikallakin! :) |
Roberto 19.01.2005 19:38:05 | |
---|
Juu ja pellit myös. Mulla ainakin noi wanhat zilizanit menee tietystä pisteestä vaan silleen mahtavasti kyykkyyn, mutta volaa ei tuu paljoa sen enempää. Natural comperssion. Jeessistä, mitä ohuempi pelti, sen parempi ratio. Koko vaikuttaa tietysti myös, mutta paksuus ennenkaikkea. Uusissa rummuissa tota dynamiikkaa varsinkin siellä yläpäässä riittää usein pidemmälle mikä tekee niiden soittamisesta hankalaa mikäli on tottunut ns. vintagepönttäihin. Se läiske just on uusien rumpujen kuumottavin ominaisuus. Power depth-tomit 10x14, sata kerrosta koivua! Läps! duuuMMMMM! |
kivi 19.01.2005 19:41:56 | |
---|
Ludwig täytti 75 vuonna 1965, mutta se on ikäänkuin Ludwig&Ludwigin ikävuosien mukaan. Mun mielestä noi on jostain 70-80 lukujen taitteesta. Hinta tolla nettisivulla ainakin henkilökohtaisesti tuntuu aika rajulta. Joku 1000 euroa ehkä? Alangon Juha vois tietää, www.rumputohtori.com Ei kai siitä Ludwigin 75-vuotisjuhlasta niin kauheasti aikaa ole? Mä sain mainospaidankin siitä joskus 80-90 -lukujen taitteessa. Tarkemmin en muista, mutta siihen aikaan olin vielä hopea/harmaaraidallisten vm 1963 Swingmastereiden (nk. Ringo-setti) omistaja. |
Roberto 19.01.2005 19:50:36 (muokattu 19.01.2005 19:54:12) | |
---|
|
kivi 19.01.2005 19:56:34 | |
---|
Eikö niissä oikeasti ole päivämääräleimaa? Katso vaikka tomeista sisältä. |
SerialKiller 25.01.2005 19:39:54 | |
---|
Mitenniin? Eihän se rumpali nyt koko biisiä niitä tomeja paukuta? Yleensä tuo tomiraitojen siistiminen on paras, kätevin ja nopein tapa korjata tuollaiset ongelmat. Tietty hyvä on ottaa jo äänittäessä tuo huomioon, mutta itse siistin tomiraidat jokatapauksessa miksausvaiheessa. Olen aivan samaa mieltä. Jos lähtee jotain demppirinkuloita kyhäämään niin hetken päästä voi olla niin että ne rämisevät. Virittämällä pääsee usein tuollaisista ongelmista eroon. Manuaalinen editointi on itsellä ainoa vaihtoehto, kaikki gatet tappaa rummun sointia ja helposti tulee todella elottomia rumpu saundeja. Ei muutakuin editoimaan, mitä enemmän sitä tekee sitä nopeammin se menee. Itse suosittelen manuaalista editointia, vie hetken aikaa, mutta jälki on hyvää. Violence Is always an option, Death is Always the solution! |