hirvoksi 12.11.2004 12:24:33 | |
---|
Äänikortin 3.5mm stereoliittimestä vedät vaikkapa kahteen 1/4" monoplugiin niin, että äänikortin puolelta liittimen kärki (tip) vedetään toisen plugin kärkeen (tip), keskimmäinen (ring) toisen plugin kärkeen (tip), ja kärjestä kauimpana oleva kontakti (sleeve) johtojen ympärilläkulkevaa "sukkaa" pitkin molempien plugien vastaaviin kontakteihin (sleeve). Nämä monoplugit sitten toinen vasempaan ja toinen oikeaan esineariin. = inserttipiuha + pienennysadapteri (stereo- eli äänikortin päässä) "Älä koskaan tee samaa erehdystä kahdesti, ellei se kannata."
- Mae West |
Torniojaws 12.11.2004 12:32:38 (muokattu 12.11.2004 12:34:36) | |
---|
"No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies"
- Charles Baudelaire |
hirvoksi 12.11.2004 12:55:46 (muokattu 12.11.2004 12:56:45) | |
---|
"Älä koskaan tee samaa erehdystä kahdesti, ellei se kannata."
- Mae West |
Torniojaws 12.11.2004 14:19:01 | |
---|
"No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies"
- Charles Baudelaire |
Crackis 15.11.2004 22:54:19 | |
---|
"Ei se siitä..." |
Aleksi Gaiss 16.11.2004 13:16:43 | |
---|
Genelec 8030. |
hirvoksi 16.11.2004 15:16:37 | |
---|
Genelec 8030. Pari = 4 kertaa M-Audio Studiophile LX4 - 2.1 -setti. "Älä koskaan tee samaa erehdystä kahdesti, ellei se kannata."
- Mae West |
marjamaki 17.11.2004 23:51:58 (muokattu 17.11.2004 23:56:17) | |
---|
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-165552.html Onkos kellään hajua että mitkä ihmeen värkit nämä ovat? Nuo ledit on jo kyllä aika paksua. Eläköön futuristinen design. Hajua on. tänään tuli noi isommat 820 dsp:t ( 8 tuuman lätkä, 720 on 7 tuuman) ja sijoittelin ne "toimistooni", keittelin kahvin, laitoin hyvin tuotettua musaa koneeseen, otin rennon asennon ja ajattelin kovalla kritiikillä kuunnella. olihan ne sentään syöneet säästöni! biisi lähti liikenteeseen ja minä sain kahvit syliini. OLI MUUTEN POTKUA! hienot kaapit. uutta systeemiä, mukana tulee softa, liitä tietokoneeseen ja säädä vaikka sen kautta. 8 valmista mukautettua boxi saundia, joilla pyritään jäljittelemään eri kokoisia kaiutinkaappeja, ts, et tarvi monia tarkkailumonitoreja. 8 user, johon voit itse muokata omat saundit. eli ei turhaa pröystäilyä. jonkun mielestä tietysti on, who cares. + muita ominaisuuksia. ja mä meinasin ostaa TRUTH:it !!! jopa genelekkejäkin, niitä halvimpia, ajattelin... turha maksaa ylihintaa nimestä, tai maineesta. Rattus on rautaa |
accoboy 18.11.2004 02:09:12 | |
---|
Mor! Ootteko kokeillut/kuunnelleet suomalaisia Profel kaiuttimia. Ovat aktiivisia eikä hintakaan ole hirmuinen jos ne kerta kelpaa ammattikäyttöön... pitäis päästä testaa... Jollain antaa kommenttia? moro. Oon itse käyttäny Profell:in aikaisempaa versiota ProXsonic ProX. Ja oon kyllä ollu kaiuttimii enemmän kuin tyytyväinen. Taisivathan nuo päihittää ruottalaisessa hifi lehdessä Genelecin vastaavan kokoiset toosat... Saundi on vähän "rokimpi" kuin Geneleceissä mut toimii ja erottelukyky on kyllä loistava. Ei muuta kuin ostaan. |
sami_sumea 18.11.2004 23:06:21 (muokattu 18.11.2004 23:09:17) | |
---|
Pari = 4 kertaa M-Audio Studiophile LX4 - 2.1 -setti. Niin tai 20x Bosen "500w subwoofer + satelliitit"-setti. Niillä voi sitten vaikka täyttää huoneen. Veikkaan kuitenkin että jos ostaa monitoreja joilla pitää miksata tarkasti, Genelecit ovat myös tuon 4x sijoituksen arvoiset. Toisaalta, jos on niin pro että näkee suoraan taajuusvasteesta onko kaikki kohdallaan, pärjää varmasti vaikka millaisilla häkäpöntöillä. ... ... Valtakunnanlaapotti on puhunut! |
hirvoksi 19.11.2004 08:36:08 | |
---|
Juu, en käy kiistelemään Geneleccien paremmuudesta. Hyväthän ne ovat! Ehkä kalliit, mutta varmasti hintansa arvoiset. Tässä ketjussa oli (kai?) kuitenkin tarkoituksena yrittää löytää edullisempia ja silti kelvollisia vaihtoehtoja. Siksi tuo aikaisempi kommentti. - Pete "Älä koskaan tee samaa erehdystä kahdesti, ellei se kannata."
- Mae West |
Jabbe 19.11.2004 18:37:26 | |
---|
Truthit otin viikonlopuks testikäyttöön. Pitää tehdä huomenna ankaria kuuntelutestejä, saa nähdä olisivatko hintansa (halpuutensa) väärtit.. toivottavasti. Ei oo nimittäi 2000€ laittaa monitoreihin. :( |
Mikael 19.11.2004 18:42:41 | |
---|
Truthit otin viikonlopuks testikäyttöön. Pitää tehdä huomenna ankaria kuuntelutestejä, saa nähdä olisivatko hintansa (halpuutensa) väärtit.. toivottavasti. Ei oo nimittäi 2000€ laittaa monitoreihin. :( Mä voin kertoo etukäteen: Hyvät hintaisekseen! Hoho!!! miten käy Kekkoselta rock'n'roll? |
askomiko 19.11.2004 19:30:33 | |
---|
Joko ne saa sadallaviidelläkympillä? Voisi laittaa vaikka surroundia pystyyn. |
hirvoksi 19.11.2004 22:31:34 | |
---|
Mä voin kertoo etukäteen: Hyvät hintaisekseen! Hoho!!! Joo, toihan päteekin melkein kaikkeen. "Ei ollu kalliit ja hintasekseen tosi hyvät." =D - Pete "Älä koskaan tee samaa erehdystä kahdesti, ellei se kannata."
- Mae West |
Jabbe 20.11.2004 15:07:26 | |
---|
Joko ne saa sadallaviidelläkympillä? Voisi laittaa vaikka surroundia pystyyn. 379€ näyttäis Thomannilta löytyvän. Hyvältä nää kyl soundaa ja miksaus/masterointi sujuu hyvin. Verrattuna entisiin ei-niin-ollenkaan-studiomonitoreiksi-tarkoitettuihin kaiuttimiin, niin kyl nää välttänee. Jostain Geneistä en muutenkaan diggaa hirveesti, jotenkin kihisevä yläpää ja kumiseva basso (1032 kokemusten perusteella)... voi olla lähempänä totutta mut väsyttää korvia. Eihän nää nyt tietenkään ihan loistavat voi olla, mut en usko et tähän hintaluokkaan parempiakaan löytyy. Vai löytyykö? Miten noita muuten kannattaa testailla? Kuuntelin lempparilevyjä ja dusasin muutaman pikaisen biisin mitä miksailin ja koitin saada kuulostamaan Trutheilla hyvältä, ja hyvältä soundas myös luureilla ja pc-kaiuttimilla. |
Aleksi Gaiss 20.11.2004 16:31:05 | |
---|
Geneissä kihisevä yläpää? :P |
Jabbe 20.11.2004 18:44:11 | |
---|
Geneissä kihisevä yläpää? :P No ehkä väärä sanavalinta. Mut, ärsyttää korvaa ainaki mulla, jotenki. Mä oon huono kuvailee soundeja verbaalisesti... :D |
Aleksi Gaiss 20.11.2004 22:10:02 | |
---|
Mulle täyttä nautintoo....... :) |
zmb 26.11.2004 19:49:58 | |
---|
Osaisivatko "ammattilaiset" & paremmin tietävät sanoa mitään KRK rokit 8 parista. En oo suomessa nähny et kukaan ois ostanut niitä, vaikka niitä hyvin täältä saa. 700 pari em nordic(?) Testasin noita kotona krkt vs gene 1030a. ja uskallan väittää et krkssa oli yhtähyvä tweeteri kuin genessäkin. Passopuli oli mitä oli... Loudnessia, ylä-(ja välillä myös ala) passoa puuttu. Mut nuo sais käytettynä yheltä tutulta vähän naarmutettuna 4kk vanhat, melkeen puoleen hintaan... Onko kellään kokemuksia krkista? Näyttää olevan hiirveen pitkä endorseri lista tuolla krksystems.com sivuilla. Setti:
kannut: Tama Granstar (6 tomilla)
pellit: Meinl, Amun ja Byzance, New Sound krässi, Zild. Oriental trash kiina |