Aihe: Laulu
1 2 3
askomiko
03.03.2004 13:42:53
Sitten vielä semivintagekylpyhuone haisevine muovimattoineen ja vipeltävine sokeritoukkineen, ja kylpyamme ainoana suihkunottopaikkana, se on sitä aitoa meininkiä!
Myytävänä superb-hevikitara ja superb-twängistrato.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Locrian
03.03.2004 13:45:47
Eiku just rempattu ja uudet kaakelit/suihkukaappi vessassa.Syöhän se vähän vintage-fiilistä ku kaikki on valkosta ja hienoa.Mut pesrussaundi on sama wanha...ja mesta rocks...
I hate eatin' vegetables... Can't swallow the wheelchair...
Puavali
03.03.2004 22:30:39
Tai siis itse asiassa vaihevirheitä _tulee_, mutta niitä pitäisi miksata mukaan niin että soundi paranee eikä huonone.

Juu, kampasuodinilmiötä kehiin. Liika paksuus häviää ja ilma (avaruus?) lisii. Toivottavasti onnistuu.

Onko tästä sitten jotain erityistä hyötyä? Siihen tilasoundiinhan tulee tuolla tavalla periaatteessa huonompi soundi kun toistolaite, vahvistin ja kautin kaikki jättävät jälkensä soundiin. Kai sen nyt luulisi olevan parempi tapa että äänittää suoraan sitä samassa huoneessa olevaa laulajaa ilman kommervenkkejä?

Täydellinen hifi on huonompi kuin vähemmän täydellinen. Kaiussa pitäisi kuulua pääasiassa korkeimmat taajuudet tilanluojana.
Kysymys
04.03.2004 08:24:21
entäs "lauluraidan tuplaaminen"

laulan kerran ja tuplaan sitä raitaa sitten vai pitääkö kenties laulaa kaksi kertaa "lauluraidan tuplaamiseksi"?

vastatkaa nyt tuohon ainakin vielä :)
askomiko
04.03.2004 11:49:15
Jos sen vain kopioi niin ei tapahdu muuta kuin voluumi nousee. Laulamalla tuplattu on joskus ihan mukava. Kopioimalla tuplatulla voi kikkailla kyllä muuten, esimerkiksi kompressoi sen toisen aivan lyttyyn ja laittaa sen hiljaa taustalle. Sillon se paksuntaa, mutta ei kuulosta lytyltä.
Pitkavirta
25.03.2004 15:31:18
suihkunottopaikkana

luin väärin.
askomiko
25.03.2004 16:00:55
Arvaan jo.
Reddie
25.03.2004 23:48:29 (muokattu 25.03.2004 23:51:10)
Tilakaiuista puheenollen, kuinka moni on käyny Helsingin Munkkiniemen MD-studiolla? Aivan loistavat soundit irtos mun mielestä siitä rappukäytävästä mikä siellä on. Äänittäjä/miksaajamme käytti sitä uuden demomme rumpusaundeihin mun mielestä aika onnistuneesti. Talohan on siis vanha paloasema. Kunnon betonia portaikko.

Jos kiinnostaa tietää miltä kuullosti niin kyseinen demo löytyy tästä:

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … ?c=17&t=52549&o=0&co=30

Biisien The Easiest Moments ja Pulsating alussa kuuluu varmaan parhaiten se tilakaiku.
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Formed - Nu-metallia Espoosta
jorma_r
27.03.2004 08:25:15
luin väärin.

Niin minäkin. Pitäiskö nukkua joskus?
Ta Wicked G
29.03.2004 14:58:44
Entä kun meidän bändin pitäis tehä sinkku, eikä mulla oo paljoo kokemusta ns. hyvistä laulukamoista? Ollaan treenattu jo aika paljon biisejä ja munaa siihen kai saa helposti, ongelmana on vaan se, että entä jos laulu kuulostaa liian kovalta...
Fuck the reality! I'm going home!
att0r
31.03.2004 11:29:08
Entä kun meidän bändin pitäis tehä sinkku, eikä mulla oo paljoo kokemusta ns. hyvistä laulukamoista? Ollaan treenattu jo aika paljon biisejä ja munaa siihen kai saa helposti, ongelmana on vaan se, että entä jos laulu kuulostaa liian kovalta...

sit pistetään hiljemmalle. Ihan siltä varalta jos vakavissaan kirjoitettu niin lauluhan tehdään omalle raidalleen joka on suhteellisen helposti sitten muokattavissa.
niko
31.03.2004 11:34:56
ongelmana on vaan se, että entä jos laulu kuulostaa liian kovalta...

Ei kyllä ole ollut ongelmana yhdelläkään minun kuulemallani demolla. Päinvastoin lähes poikkeuksettä kyllä.
Tämähan maistuu aivan paskalle. Ja lisäksi tässä on joku outo sivumaku.
PJS
31.03.2004 12:10:04

Paeas demon äänenvoimakkuuden säädin on muuten bändin ulkopuolinen miksaaja...ite en ainakaan osaa pistää lauluraitoja sopivan kovalle ku mun ääni on mun mielestä aina liian kovalla :)
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
Ta Wicked G
31.03.2004 12:28:56
Ei kyllä ole ollut ongelmana yhdelläkään minun kuulemallani demolla. Päinvastoin lähes poikkeuksettä kyllä.

Meillä toi PA-laitteisto on vähän pieni. Treeneissä ei kuulu kun huutamalla. Noh, kai se onnistuu kun vähän harjoittelee.
Fuck the reality! I'm going home!
jhatunen
31.03.2004 15:59:40
Meillä toi PA-laitteisto on vähän pieni. Treeneissä ei kuulu kun huutamalla. Noh, kai se onnistuu kun vähän harjoittelee.

Tai sitten soittimet on liian isolla.. :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)