Aihe: Tarjouksia
1 2 3 4
Muovinen
16.09.2021 18:50:17

Antti1: DSpeakerista saa maksaa sen 899 €.

Tämä ei natsaa yhteen kuivan tilin kanssa olkoon sitten ylivertainen rauta tai ei.
Pinewood
16.09.2021 23:49:42
Pinewood: IK Multimedialla on 25-vuotis ryhmähankintakampanja käynnissä.

Tällä hetkellä saat yhden tuotteen ostamalla 11 korkeintaan samanhintaista tuotetta kaupanpäälle. Määrä nousee ostajien kokonaismäärän mukaan, joten maksimissaan voi saada 25 ilmaistuotetta.

https://www.ikmultimedia.com/news/?item_id=11269

Kampanja on voimassa kuluvan kuun loppuun asti.

Nyt siellä saa jo 16 tuotetta yhden hinnalla. Noussee vielä tuostakin.
Muovinen
17.09.2021 15:34:47

Tuon ARCin saikin wanhana asiakkaana 99e ja vielä verot ja jampointsit veks, joten ei jäänyt paljon mietittävää. Se vaan mietitytti, kun sieltä tililtä löytyi vaikka mitä tuotteita, joita en tiennyt ko. firmalta omistavanikaan! Vai tuliko ne ilimaiset kylkiäiset tuonne tilille automatic samantien?
askomiko
17.09.2021 16:05:12
Ainakin perusmallisena se asentaa koneen täyteen spämmiä ja demoplugareita. Sietämätön firma. Kuunteluun on heleppo tehdä ilmaiseksi käsityönä mittamikin kanssa EQ-käppyrä pahimpien mutien poistoon jos tuntuu tarpeelliselta. Se on sitten vaan DAWin ulostulossa jos ei softa/rauta anna tehdä koko koneen äänien kierrätystä sen läpi. Siinä mielessä ulkoinen rauta on kunkku, kaikki menee sen läpi eikä tarvitse ihmetellä.
Tästä löytyy musaa - Haamurakastaja
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
mhelin
18.09.2021 10:54:59 (muokattu 18.09.2021 12:35:48)
Huolimatta tuosta softaspämmistä on niillä ihan ok plugareitakin esim. T-TrackS:issä (EQ-72/81 ja black & white kompurat). Se vaan että eivät ole erillisiä on vähän huono, sama tosin Izotopen plugareissa ellei hanki Advanced versioita jotka muuten nekin saisi nyt tarjoushintaan: https://www.pluginboutique.com/deals/show?sale_id=6604
Mutta aika paljon saa latoa tiskiin tuossakin GP:ssä joka tapauksessa, 199.99 ja alvit päälle (n. 250€ yht) niille jotka ei ammatikseen harrasta jos haluaa esim. MixBoxi plugarin (ja joukon samanhintaisia tai halvempia plugareita). 149.99/185.99€ saisi kyllä jo SE-versiot monesta plugarista, niihin lisäosia, ARC 3 softan ja jotain muuta kaupan päälle.

Niin siis tämä MixBox on hauska idea, siinähän on tehty API 500 tyylinen käyttöliittymä T-TrackS plugareihin jolloin niistä voi tehdä oma räkin. Pitäisi vaan saada samaa muottiin muidenkin valmistajien plugarit niin olisi vielä kivempi:
https://www.ikmultimedia.com/products/mixbox/?pkey=mixbox
demo: https://www.youtube.com/watch?v=ieVBO2SYOW0

Amplitube kyllä ei ole koskaan viehättänyt saundeiltaan, jotain aliasointia tms. liikaa, ehkä pitäisi kokeilla 192 kHz näytteenottotaajuudella. Saisi kyllä NeuralDSP tehdä joskus fenkun vintagekomboista (deluxe yms.) mallinnetut versiot, sitä odotellessa pitää tyytyä muihin. IK Multimedialla ollut huono maine asiakaspalvelun suhteen, mutta tuossa kun oli jäänyt lataamatta jotain saundeja sain kuitenkin ilmaiseksi 180 päivää latausaikaa aspan kautta. Tosin koko 180 päivän rajoitus ja lisämaksun (10€) ottaminen sen uusimisesta tuntuu asiakkaiden kusetukselta. Toi firma on muuten vähän kuin italialainen versio ranskalaisesta Arturiasta, ja tuotteet menevät myös vähän päällekkäin (V-Collection vs. IK Syntronik).
mhelin
18.09.2021 11:13:48 (muokattu 18.09.2021 11:38:15)
Antti1: Mä en ole oikein viehtynyt noihin tietokonesoftan varassa toimiviin systeemeihin. Erillinen rauta rules ok, mutta esim. DSpeakerista saa maksaa sen 899 €.

Tuo X4 on yli 4k€:
https://hifistudio.fi/products/dspe … onekorjain-2-2-huonekorjain-dac-pre

MiniDSP:llä on jotain edullisempiakin vaihtoehtoja, mutta Antimoden softaa vastaavaa ei taida löytyä. Tällä varmaan pärjäisi jo aika pitkälle:

https://www.minidsp.com/products/dirac-series/ddrc-24
https://www.audiophonics.fr/en/dsp- … c-adsp21489-dirac-live-p-14310.html

TOSLINKin kauttakin saa signaalin sisään jos haluaa analogista tuloa parempilaatuisen, USB käy myös, mutta vain kuunteluun (omat ASIO ajurit), tai siis äänitykseenkin käy jos kaksi kanavaa riittää mutta ei integroidu tietenkään niin hyvin toisen intefacen kanssa kun ei mitään synkkaa. Itse asiassa sisääntuloja (manuaalista vilkaistuna Macin ajureiden asennuksessa) näyttäisi olevan jopa neljä, eli 2xdigitaalinen ja 2xanaloginen, ilmeisesti digitaalinen signaali tulee näytteenottotaajuusmuuntimen (ASRC) kautta jolloin se on aina synkassa analogisen tulon kanssa. Toimisi siis myös audio interfacena mahdollisesti.

Huonekorjaussoftana Dirac Live (lisenssi sisältyy hintaan): https://www.dirac.com/live/
piivei
26.09.2021 11:22:00
Mulla oli oheinen miniDSP HD prossu kokeilussa olkkarin kotiteatteriin. Saman merkin mittamikki ja REW-ohjelmisto luonnollisesti ja "kohistelin" niillä huoneen ja tein sen perusteella pieniä korjauksia huonevasteeseen. Ei ollu hyvä mun mielestä edes olohuonekäyttöön saati studiotilaan. Jotenkin muovinen soundi, dynamiikkaa putosi pois aika paljon vaikka korjaukset oli bypass-tilassa. En suosittele varsinkaan studiokäyttöön.
mhelin
29.09.2021 09:27:27
piivei: Mulla oli oheinen miniDSP HD prossu kokeilussa olkkarin kotiteatteriin. Saman merkin mittamikki ja REW-ohjelmisto luonnollisesti ja "kohistelin" niillä huoneen ja tein sen perusteella pieniä korjauksia huonevasteeseen. Ei ollu hyvä mun mielestä edes olohuonekäyttöön saati studiotilaan. Jotenkin muovinen soundi, dynamiikkaa putosi pois aika paljon vaikka korjaukset oli bypass-tilassa. En suosittele varsinkaan studiokäyttöön.

Noilla laitteilla tulee mukaan ylimääräinen A/D -> D/A -muunnos minkä vuoksi useimmat käyttävät lähteenä digitaalista tuloa tai USB-tuloa - muussa tapauksessa sisääntulon taso on oltava täpöillä ja äänenvoimakkuuden säätö analogisena laitteen ja päätteiden välillä. Tuossa HD-mallissa on lisäksi jumpperi jolla saa lähdön herkkyyden puolitettua 2.0Vrms tasosta 4.0Vrms tasolle jos sitä syöttää studiolaitteista. D/A muuntimet tuossa eivät kyllä edusta huippua, eikätkä varmaan ne analogiset asteet sen ympärilläkään. Pitäisi varmaan testata joskus tuo HD-malli, sitä ei-HD:ta vastaavaa olen käyttänyt aktiivikaiuttimissa, ja sellainen (siis integroitu ADAU1701-piiri jolla A/D ja D/A muuntimet ja DSP) löytyy varmaan aika monen nykyisen edullisemman pään studiomonitorin ja PA-aktiivikaiuttimen sisältä.
Grugi
13.11.2021 11:10:37
Eventide SplitEQ vaikuttaa kiinnostavalta.
Tällä hetkellä taitaa olla parhaimmillaan -40% kun nettiä kaivaa.

https://www.eventideaudio.com/plug-ins/spliteq/

https://youtu.be/M3iJFYLD4vk
The only true wisdom is in knowing you know nothing.
PIM
13.11.2021 17:02:39
Tulipa sitten osallistuttua IK:n kampanjaan ostamalla Irig pro i/o duo interface sekä Keys 2 Pro näppäimistö ja nyt on tullut ladattua listahinnoilla laskettuna yli kuuden tonnin edestä softaa. Saattaa mennä muutama ilta näitä ihmetellessä.
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
Antti1
14.11.2021 20:09:29
Grugi: Eventide SplitEQ vaikuttaa kiinnostavalta.
Tällä hetkellä taitaa olla parhaimmillaan -40% kun nettiä kaivaa.

https://www.eventideaudio.com/plug-ins/spliteq/

https://youtu.be/M3iJFYLD4vk

Olen ton kanssa nyt hetken touhunnut, vaikka meinasin jättää hommaamatta. Onneksi tutustuin, vaikuttaa hyvältä työkalulta. En koskaan saanut oikein entropy EQ +:lla tehtyä sitä mitä hain, mutta tällä pääsen helposti käsiksi haluamiini osa-alueisiin ja se kuulostaa hienovaraisemmalta.

Tämä kuitenkin muodostaa ihan uudenlaisen ongelman äänenkäsittelyyn, kun en vielä tiedä mitä kaikkea tolla sit pitäisi tai ei pitäisi tehdä. Muutama ensimmäinen veto menee varmasti överiksi, mutta sitä kai se itselle uuden teknologian kanssa puljaaminen on.

Suosittelen kokeilemaan ainakin, 74 € tosta tuntui kohtuulliselta.
Humanoid
14.11.2021 20:58:12 (muokattu 14.11.2021 21:01:52)
Antti1: Olen ton kanssa nyt hetken touhunnut, vaikka meinasin jättää hommaamatta. Onneksi tutustuin, vaikuttaa hyvältä työkalulta. En koskaan saanut oikein entropy EQ +:lla tehtyä sitä mitä hain, mutta tällä pääsen helposti käsiksi haluamiini osa-alueisiin ja se kuulostaa hienovaraisemmalta.

Tämä kuitenkin muodostaa ihan uudenlaisen ongelman äänenkäsittelyyn, kun en vielä tiedä mitä kaikkea tolla sit pitäisi tai ei pitäisi tehdä. Muutama ensimmäinen veto menee varmasti överiksi, mutta sitä kai se itselle uuden teknologian kanssa puljaaminen on.

Suosittelen kokeilemaan ainakin, 74 € tosta tuntui kohtuulliselta.

Ostin, ja mulle tästä oli ainakin apua seuraavissa:
- Kitaroista ärsyttävää yläpään kihinää pois ilman, että syö saundia. Sama middlealueelle, jos halusi ylimääräistä iskevyyttä pois dempeistä
- Virvelin iskun taajuusaluetta sai helposti tuunattua paremmaksi
- Lauluraidat sai paremmin erottumaan biisin seasta ilman, että se kuulosti mitenkään keinotekoiselta, tai että laulu pomppasi ulos kokonaisuudesta

Joten jää kyllä käyttöön etenkin tuollaiseen silotteluun, kun tavallisesta EQ:sta ei ole apua.

EDIT: Käytin siis pluginia bus-raidoille. Master-raidalla en saanut ainakaan tuon kappaleen kohdalla tuosta juuri hyötyä. Taajuusalueet kun on aika laajasti käytössä. Minimalistisemmassa miksauksessa varmaan toimisi paremmin.
Muovinen
22.11.2021 13:52:12

Nyt vissiin sitten päätin, että studion kone täytyy päivittää tänä Black Fridayna. Sen verran alkaa nuo projektit jumia nykyään jo turhan aikaisessa vaiheessa, eikä uudet raskaat plugarit auta asiaa. Se tosin tarkoittaa sitä, että äänikortti (Fireface 800) menee myös uusiksi, eikä laatu saa silläkään osastolla laskea. RME:stä on nyt niin hyvät kokemukset, että mieluusti pysyn samassa merkissä.

Jos siis on tuoreita kokemuksia äänityskoneen kasaamisesta niin vinkkejä otetaan vastaan. Vissiin se pitää jotain Ryzeniä olla ja muistia niin paljon kuin lompsa kestää. Hyvä eristetty kotelo, virtalähde ja perustason MSI-näytönohjain ovat varmaan sellaisia, jotka voi käyttää nykyisestä kokoonpanosta. Kuvankäsittelykoneen päivitin vastikään ja sen kanssa oli vähän vaikeuksia :P
Henri Henri Olavi
22.11.2021 14:04:10
Muovinen: Se tosin tarkoittaa sitä, että äänikortti (Fireface 800) menee myös uusiksi, eikä laatu saa silläkään osastolla laskea. RME:stä on nyt niin hyvät kokemukset, että mieluusti pysyn samassa merkissä.

Eikö se tosiaan toimi uuden Windowsin kanssa? Hyi olkoon miten huono käyttis. Onneksi macOS:ssä toimii hienosti.
Je suis 190221
Antti1
22.11.2021 14:13:55
Henri Henri Olavi: Eikö se tosiaan toimi uuden Windowsin kanssa? Hyi olkoon miten huono käyttis. Onneksi macOS:ssä toimii hienosti.

Raudasta se on kiinni, ei tollasta jeesuksen aikaista teknologiaa kukaan enää käytä joidenkin satunnaisten musahippien lisäksi.
Muovinen
22.11.2021 14:14:48

Henri Henri Olavi: Eikö se tosiaan toimi uuden Windowsin kanssa? Hyi olkoon miten huono käyttis. Onneksi macOS:ssä toimii hienosti.

Ei minun tietojen mukaan mutta onhan se aika vanha interface jo. Vaikka RME:n tuki on pitkä niin se ei yllä WIN10 asti. Muuten päivittäisin vain koneen. Saatavuus näyttää olevan aika heikkoa ainakin T-kaupassa ja hinnatkin on aika kauheita (*katselee jo sivusilmällä Claretteja).
Henri Henri Olavi
22.11.2021 14:15:55 (muokattu 22.11.2021 14:22:21)
Mulla on nytkin se kiinni koneessa. Toki, kone on 2018, eli ei M1-arkkitehtuurilla oleva. Niissä se ei ilmeisesti toimi. Sitähän voi toki käyttää vain etusina, jos sellaisille on tarvetta. Harmi juttu. Aion itsekin siirtyä keväällä M1-leiriin, joten tästä interfacesta tulee sitten käyttökelvoton.

E: Tosin täällä sanotaan, että tomii M1-koneiden kanssa:

https://forum.rme-audio.de/viewtopic.php?id=31794

Mahtavaa!
Je suis 190221
Muovinen
22.11.2021 14:31:02

Henri Henri Olavi: Mulla on nytkin se kiinni koneessa. Toki, kone on 2018, eli ei M1-arkkitehtuurilla oleva. Niissä se ei ilmeisesti toimi. Sitähän voi toki käyttää vain etusina, jos sellaisille on tarvetta. Harmi juttu. Aion itsekin siirtyä keväällä M1-leiriin, joten tästä interfacesta tulee sitten käyttökelvoton.

Tuota mietinkin, että toimiiko sitten vielä etuasteet stand-alonena, koska ei tuosta saa enää montaa sataa ja Quadmic (jossa oletan olevan ihan samat etarit) erikseen huutelee kai yli 500e. Harmi kyllä sinänsä, koska tuon äänikortin kanssa on ollut tasan nolla ongelmaa. RME:n uudempia USB-kortteja ei hirveesti liiku käytettynä mutta toisaalta sama ostaa uutena, kun verotkin saa heivattua hinnasta pois.
PIM
22.11.2021 16:07:34 (muokattu 22.11.2021 16:09:23)
Muovinen: Ei minun tietojen mukaan mutta onhan se aika vanha interface jo. Vaikka RME:n tuki on pitkä niin se ei yllä WIN10 asti. Muuten päivittäisin vain koneen. Saatavuus näyttää olevan aika heikkoa ainakin T-kaupassa ja hinnatkin on aika kauheita (*katselee jo sivusilmällä Claretteja).

Oliskohan sama ongelma kun mulla oli Focusrite LiquidMixin kanssa, kun piti korvata Win10:n asentama Firewire-kortin ajuri Legacy versiolla, jonka jälkeen sai asennettua itse laitteen ajurit ja homman rokkaamaan?

Mulla toimii Win10:ssä Creamwaren äänikortit vuodelta 1999, 2001 ja 2002. Mahtaisko toimia Macissä? ;)
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
Henri Henri Olavi
22.11.2021 16:13:56
PIM:
Mulla toimii Win10:ssä Creamwaren äänikortit vuodelta 1999, 2001 ja 2002. Mahtaisko toimia Macissä? ;)

En näe syytä miksei.
Je suis 190221
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)