kiiski 27.11.2014 08:26:46 | |
---|
Klezberg: Yllätys yllätys... youtubesta katsottuna vanhan äänilevyn efekti oli tipotiessään. Huhhuh! Mielenkiintoista/pelottavaa. |
Danko 27.11.2014 12:04:48 | |
---|
Mikael: Meinasin kuunnella mut flac ei toimi tosta vaan mäkillä... VLC player toistaa mukisematta. "Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903 |
saastara 27.11.2014 12:30:05 | |
---|
Muutoinkin ihan kätsy ohjelma olla käsillä.. Jos vlc ei toista sitä, sitä formaattia ei todennäköisesti ole olemassa. "I've suffered for my music. Now it's your turn" |
anapena 27.11.2014 13:52:27 | |
---|
Klezberg: Mä olin kerran koonnut vanhoista ja uusista valokuvista youtube-videon ja tehnyt taustamusan käyttäen Cubasen grungelizeria. Yllätys yllätys... youtubesta katsottuna vanhan äänilevyn efekti oli tipotiessään. Niillä on varmaan joku automaaginen Refresher käytössä...;) Istu ja pala! |
timobass 27.11.2014 14:36:53 | |
---|
anapena: Niillä on varmaan joku automaaginen Refresher käytössä...;) Tai sitten Modernizer, joka teki työtä käskettyä. :) |
Jucciz 05.12.2014 01:06:38 (muokattu 05.12.2014 01:09:53) | |
---|
Danko: VLC player toistaa mukisematta. Juuri näin. Itse asiassa olen todella yllättynyt, että vasta nyt tämä tuodaan esiin. Ei tartte mitään erillisiä konverttereita. VLC toistaa hyvin pitkälti kaikki audio- ja videotiedostot ja se on mielestäni joka koneen perustyökalu - itse pyöräytän sillä kaikki mediatiedostot ja DVD:tkin. iTunesia olen puolestaan vihannut aina ja edelleenkin: käsittämättömän hirveä, raskas ja sekava softa. En käytä sitä yksinkertaisesti mihinkään muuhun kuin iPadini päivittämiseen. Jos tarvitset putkien mittauspalveluita, tsekkaa täältä. Jos komppilaput kiinnostavat, tsekkaa sivut täältä. |
Klezberg 05.12.2014 11:18:43 | |
---|
Jucciz: Juuri näin. Itse asiassa olen todella yllättynyt, että vasta nyt tämä tuodaan esiin. Ei tartte mitään erillisiä konverttereita. VLC toistaa hyvin pitkälti kaikki audio- ja videotiedostot ja se on mielestäni joka koneen perustyökalu - itse pyöräytän sillä kaikki mediatiedostot ja DVD:tkin. iTunesia olen puolestaan vihannut aina ja edelleenkin: käsittämättömän hirveä, raskas ja sekava softa. En käytä sitä yksinkertaisesti mihinkään muuhun kuin iPadini päivittämiseen. No minusta tässä formaattikritiikissä ei päällimmäisenä ollut tuo konvertterin tarve vaan ylipäänsä se että masteroijalta mieluummin WAV kuin FLAC. VLC on mullakin jokapäiväisessä käytössä. Tulee soiteltua mitä milloinkin jotenkin sinne päin milloin milläkin soittimella. |
Spedemix 06.12.2014 11:22:20 | |
---|
Klezberg: No minusta tässä formaattikritiikissä ei päällimmäisenä ollut tuo konvertterin tarve vaan ylipäänsä se että masteroijalta mieluummin WAV kuin FLAC. VLC on mullakin jokapäiväisessä käytössä. Muutamalla moniraitajakosivulla (eli siis saitti jossa jengi jakelee moniratoja omista biiseistään), jakoformaatiksi on pyydetty FLAC; 60+ raitamäärällä latausnopeuksissa rupeaa oleen jo eroja, etenkin hitaammilla yhteyksillä. Tämä on yksi skenaario jossa näen FLAC:n järkevänä. Mutta joo, muuten mieluummin WAV. miksauksia: http://soundcloud.com/spede-1 |
Klezberg 06.12.2014 12:07:58 | |
---|
Spedemix: Muutamalla moniraitajakosivulla (eli siis saitti jossa jengi jakelee moniratoja omista biiseistään), jakoformaatiksi on pyydetty FLAC; 60+ raitamäärällä latausnopeuksissa rupeaa oleen jo eroja, etenkin hitaammilla yhteyksillä. Tämä on yksi skenaario jossa näen FLAC:n järkevänä. Mutta joo, muuten mieluummin WAV. Tuo on minusta jo ihan eri case kuin se että teetän masteroinnin omasta stereomiksauksesta. En mä tässä ollut FLACcia kritisoimassa sinänsä. Tulee soiteltua mitä milloinkin jotenkin sinne päin milloin milläkin soittimella. |
Velli 08.12.2014 15:27:12 (muokattu 08.12.2014 15:28:07) | |
---|
Danko: VLC player toistaa mukisematta. VLC:tä käytin minäkin aiemmin kaiken median toistoon, kunnes aloin kiinnittää huomiota äänen minimaaliseen satunnaiseen säröytymiseen. Sama homma tapahtuu tyttöystävän macissa (hänellä late 2007 iMac ja mulla late 2006 iMac, molemmissa Snow Leopard). Esivahvistuksen hiljentäminen VLC:ssä ei auttanut asiaa, ja lopulta vaihdoin soittimeksi Quick Timen. Sen kanssa ei ole ollut ongelmia. Videotiedostot tulee edelleen katsottua VLC:llä ja niissä en ole huomannut mitään häikkää. Muilla ei ilmeisesti ole ollut vastaavaa ongelmaa VLC:n kanssa? |
Megadethh2 08.12.2014 15:34:09 | |
---|
Velli: VLC:tä käytin minäkin aiemmin kaiken median toistoon, kunnes aloin kiinnittää huomiota äänen minimaaliseen satunnaiseen säröytymiseen. Sama homma tapahtuu tyttöystävän macissa (hänellä late 2007 iMac ja mulla late 2006 iMac, molemmissa Snow Leopard). Esivahvistuksen hiljentäminen VLC:ssä ei auttanut asiaa, ja lopulta vaihdoin soittimeksi Quick Timen. Sen kanssa ei ole ollut ongelmia. Videotiedostot tulee edelleen katsottua VLC:llä ja niissä en ole huomannut mitään häikkää. Muilla ei ilmeisesti ole ollut vastaavaa ongelmaa VLC:n kanssa? Tuollasta ongelmaa en ole huomannut, mutta mulla on ollu sellanen ongelma, että jos pistää yhtäkkiä jonkun mediatiedoston soimaan joka ei oo VLC:n kirjastossa, niin se muuttaa sen äänenkorkeutta ylöspäin (tosin kun kelaa uudestaan alkuun niin lähtee tuokin). Tuota sattuu aina välillä ja varsinkin jos on ASIO:n latenssit suuret niin yleistyy ko. ongelma. Muuta pahaa sanottavaa ei sitten olekaan ohjelmasta. |
saastara 08.12.2014 15:38:29 | |
---|
Velli: VLC:tä käytin minäkin aiemmin kaiken median toistoon, kunnes aloin kiinnittää huomiota äänen minimaaliseen satunnaiseen säröytymiseen. Sama homma tapahtuu tyttöystävän macissa (hänellä late 2007 iMac ja mulla late 2006 iMac, molemmissa Snow Leopard). Esivahvistuksen hiljentäminen VLC:ssä ei auttanut asiaa, ja lopulta vaihdoin soittimeksi Quick Timen. Sen kanssa ei ole ollut ongelmia. Videotiedostot tulee edelleen katsottua VLC:llä ja niissä en ole huomannut mitään häikkää. Muilla ei ilmeisesti ole ollut vastaavaa ongelmaa VLC:n kanssa? Yhdellä kaverilla oli samanlaisia kokemuksia, joista sitten myöhemmin selvisi, mitä monikaan ei tunnu pistävän merkille, eli se VLC:n vola on 0-200%. Eli puolen välin jälkeen mennään jo plussan puolelle. Ja jos musa on rytättyä (eli kaikki musa nykyään), saattaa kuulua melkoinen ruts. "I've suffered for my music. Now it's your turn" |
Velli 22.12.2014 22:35:10 (muokattu 23.12.2014 00:40:23) | |
---|
saastara: Yhdellä kaverilla oli samanlaisia kokemuksia, joista sitten myöhemmin selvisi, mitä monikaan ei tunnu pistävän merkille, eli se VLC:n vola on 0-200%. Eli puolen välin jälkeen mennään jo plussan puolelle. Ja jos musa on rytättyä (eli kaikki musa nykyään), saattaa kuulua melkoinen ruts. Juu tuo on ollut kyllä tiedossa ja olen testannut n. 50% volumella (eli volume fader melko lailla skaalan alkupäässä). Soitettavalla matskulla ei ole ollut merkitystä. Mystinen ongelma kyllä. Edit. Ja tuo säröytyminen on ollut hyvin hyvin pientä. Aluksi epäilin, että onko koko juttu vain omassa päässäni. Aloin kuitenkin testimielessä käyttämään Quick Timea playerina ja kun siinä en kiinnittänyt mitään huomiota äänenlaatuun, niin aloin käyttää sitä vakiplayerina, enkä ole tainnut sen jälkeen enää toistaa audiotiedostoja VLC:llä. |