Aihe: Signaaliketjusta ja tasoista.
1 2 3
tomaattiorava
10.11.2010 16:06:29
kiiski: http://www.thomann.de/fi/m-audio_dmp_3.htm

Tuollaista uskallan testaamatta suositella. En tiedä mitä järkeä on ostaa kunnon konkkamikit jos etuaste on ihan mitä sattuu.

No nuo etuset käsittääkseni ovat juurikin sitä osatoa, joiden kanssa herkät konkkamikit pelittää ihan mainiosti, dynaamisten mikkien suhteen taas loppuu gainit kesken.
Mutta konkkastereopariin ei ihan lähiaikoina oo varaa, joten mahtaisko olla järkevä sijoitus tuommoinen halpa etunen että pääsis sentää nauhottelee...
lurkki
10.11.2010 16:31:29
tomaattiorava: No nuo etuset käsittääkseni ovat juurikin sitä osatoa, joiden kanssa herkät konkkamikit pelittää ihan mainiosti, dynaamisten mikkien suhteen taas loppuu gainit kesken.
Mutta konkkastereopariin ei ihan lähiaikoina oo varaa, joten mahtaisko olla järkevä sijoitus tuommoinen halpa etunen että pääsis sentää nauhottelee...

Kaikissa meissä asuu pieni sulovilen.
tomaattiorava
10.11.2010 16:47:30
^^??

Mä en näistä etusista sun muista hirveesti vielä ymmärrä, mutta jos joku kokeneempi osais auttaa tässä ni ois varsin jees.
Elikkä tarvittais vaan joku halpa ja yksinkertainen komponentti dynaamisen mikin ja ftp:n väliin buustaamaan mikkisignaalin tasoa, jotta sen voisi sitten ohjata interfacen sisääntuloon joko linjatasoisena tai sellaisenaan.
Käviskö jompikumpi näistä?

http://www.thomann.de/fi/behringer_mic200_tube_ultragain_preamp.htm
http://www.thomann.de/fi/art_tube_mp.htm
JoKo
10.11.2010 17:54:17
Mä en näistä etusista sun muista hirveesti vielä ymmärrä, mutta jos joku kokeneempi osais auttaa tässä ni ois varsin jees.
Elikkä tarvittais vaan joku halpa ja yksinkertainen komponentti dynaamisen mikin ja ftp:n väliin buustaamaan mikkisignaalin tasoa, jotta sen voisi sitten ohjata interfacen sisääntuloon joko linjatasoisena tai sellaisenaan.
Käviskö jompikumpi näistä?

http://www.thomann.de/fi/behringer_mic200_tube_ultragain_preamp.htm
http://www.thomann.de/fi/art_tube_mp.htm

Jos haluat vain nostaa signaalia niin molemmat noista tekevät sen kyllä... mutta on pakko mainita että mikrofonietuasteella on roolinsa siinä miltä se mikki kuulostaa.
anapena
10.11.2010 18:02:15
Osta käytettynä joku tollanen purnu, niin saat omasi tarvittaessa pois. Mulla on aiemmin mainittu DMP3, joka on ihan toimiva kampe. HiLo-napilla saa lisää gainia.
Melkoisen käyttämättömänä hyllyssä lojuu Behrun klassikko UltragainPRO2200, mutta en mä tiedä raaskinko luopua siitä...jos vaikka yhtäkkiä tarvii, ja kaikki muut on muualla!
Tuossa DMP3sessa ei oikein voi luottaa clip-lediin, ainakaan mun yksilössä. Kuhan viisari vähän heiluu, niin hyvä.
tomaattiorava
10.11.2010 19:30:07
JoKo: Jos haluat vain nostaa signaalia niin molemmat noista tekevät sen kyllä... mutta on pakko mainita että mikrofonietuasteella on roolinsa siinä miltä se mikki kuulostaa.

Luonnollisesti.
Se kyllä vähän mietityttää, että jos tuommoisen tuohon väliin lykkään, niin kulkeeko signaali sitten kahden etuasteen läpi? Jos kulkee, niin kummalla on hallitseva vaikutus lopulliseen saundiin mitä narulle tulee?
Entä jos painan ftp:n sisääntulosta signaalin linjatasoiseksi, miten se vaikuttaa kokonaisuuteen?
tomaattiorava
10.11.2010 19:32:41
anapena: Osta käytettynä joku tollanen purnu, niin saat omasi tarvittaessa pois. Mulla on aiemmin mainittu DMP3, joka on ihan toimiva kampe. HiLo-napilla saa lisää gainia.
Melkoisen käyttämättömänä hyllyssä lojuu Behrun klassikko UltragainPRO2200, mutta en mä tiedä raaskinko luopua siitä...jos vaikka yhtäkkiä tarvii, ja kaikki muut on muualla!
Tuossa DMP3sessa ei oikein voi luottaa clip-lediin, ainakaan mun yksilössä. Kuhan viisari vähän heiluu, niin hyvä.

Molemmat DMP3 sekä ultragain pro menevät yli budjetin. Nyt ei oo tarkoitus ostaa mitään hienoa vaan tarkoitus nyt olisi että pääsis ton shuren kanssa nauhottelemaan.
Mutta jos haluut tosta behkusta luopua niin ehkä voisin sen ostaa pois ;)
varakeef
10.11.2010 23:21:38
Eikö sinulla ollut se Alton mikseri? Käytä sitä alkuun päästäksesi ja osta syssymmällä joku parempi etunen.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Deepfreeze
21.11.2010 00:32:08
Onko kellään tietoa onko tota samaa ongelmaa M-audio fast track ULTRAn kanssa ? Itse olen ollut 100 lasissa ollut moista hankkimassa kunnes eksyin tätä ketjua lukemaan...

Eli käytännössä, miten pitkälle toi Ultra on sama laite kuin Pro ? Hjelp hjelp.
Shitstorm
kimkorho
21.11.2010 19:02:11

Deepfreeze: Onko kellään tietoa onko tota samaa ongelmaa M-audio fast track ULTRAn kanssa ? Itse olen ollut 100 lasissa ollut moista hankkimassa kunnes eksyin tätä ketjua lukemaan...

Olettaisin, että etuset on samaa tavaraa, eroa noissa on käsittääkseni vain liitäntöjen määrässä.

Itse olen käyttänyt Ultraa paljonkin, enkä ole törmännyt sellaisiin ongelmiin, joista tässä ketjussa puhutaan. Tosin, olen äänittänyt dynaamisilla mikrofoneilla vain suht ison äänenpaineen kampetta (rumpuja ja sähkökitaraa), ja herkemmillä sitten hiljaisempia äänilähteitä. Tällaisessa käytössä etusten dynamiikka on aina riittänyt. Muutenkin olen pärjännyt laitteen kanssa hyvin.

Yleisesti ottaen kannattaa muistaa, että jos laitetta on myyty paljon, myös vikailmoituksia kertyy foorumeille enemmän kuin laitteista, joita käytetään vähemmän.
www.theindigo.fi
Deepfreeze
21.11.2010 23:19:52
Yleisesti ottaen kannattaa muistaa, että jos laitetta on myyty paljon, myös vikailmoituksia kertyy foorumeille enemmän kuin laitteista, joita käytetään vähemmän.

Jees kiitoksia postauksesta, tämä lämmitti nyt mieltä sen verran että tehdin siit kaupat tehdä : )

Mun järkeilyllä vaikutti tuossa hintaluokassa kuitenkin päällisinpuolin oikein käyvältä värkiltä.
Shitstorm
mattim
22.11.2010 13:48:16

Deepfreeze: Onko kellään tietoa onko tota samaa ongelmaa M-audio fast track ULTRAn kanssa ? Itse olen ollut 100 lasissa ollut moista hankkimassa kunnes eksyin tätä ketjua lukemaan...

Fast trac Pron etuasteen vahvistus: >40dB

Fast Track Ultran etuasteen vahvistus > 60dB

Jossain oli maininta että SM57/58 tarvitsisi yli 50dB vahvistuksen kunnon tasojen saamiseksi.

Matti
Palo on rajoitettu kivijalkaan/Väärin sammutettu
kimkorho
22.11.2010 16:58:40

mattim: Fast trac Pron etuasteen vahvistus: >40dB

Jossain oli maininta että SM57/58 tarvitsisi yli 50dB vahvistuksen kunnon tasojen saamiseksi.

Matti

Kiitokset tästä tiedosta. Tarkistamaton käsitykseni oli siis väärä.
www.theindigo.fi
tomaattiorava
22.11.2010 18:45:15
mattim: Fast trac Pron etuasteen vahvistus: >40dB

Matti

Mistä sä näitä ziigailet?
Tsekkaatko samalla mobile pren ja fast track MKII kun käsittääkseni ainakin jommassa kummassa on etuaste vahvistus suurempi kuin FTP:ssä...
Mikael
22.11.2010 21:33:38 (muokattu 22.11.2010 21:36:31)

tomaattiorava: Mistä sä näitä ziigailet?

Yleensä laitteiden spesifikaatiot löytyvät joko ihan valmistajan nettisivulta tai laitteen käyttöohjeesta.

Esim:
http://www.m-audio.com/products/en_us/FastTrackPro.html -> Specifications
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
tomaattiorava
22.11.2010 21:47:34 (muokattu 22.11.2010 21:52:24)
Mikael: Yleensä laitteiden spesifikaatiot löytyvät joko ihan valmistajan nettisivulta tai laitteen käyttöohjeesta.

Esim:
http://www.m-audio.com/products/en_us/FastTrackPro.html -> Specifications

katos, en huomannukkaa et oli tommonen specsi välilehti, tattis!

E : Mutta minkäköhän helvetin takia tota specifications-valikkoa ei ole fast trackin tai mobile pren kohdalla????
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)