Klezberg 28.05.2010 15:04:30 | |
---|
kompelonnora: Huomaa, että hyperkardioidissa suurin vaimennus on 120-asteen kohdalla, joten se voi olla vähän helpompi asettaa kuin kardioidi. Kyllä, kyse on sitten vielä kuinka leveä se minimi on. Haitari on ihan mikin alla ja kohtalaisen leveä, eikä se vältettävä ääni siis tule yhdestä pisteestä. Eli voi olla että se hyperkardioidi pitää kuitenkin laittaa ihan samoin kuin se kardioidi. huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta |
kompelonnora 28.05.2010 15:15:49 (muokattu 28.05.2010 15:20:36) | |
---|
Klezberg: Kyllä, kyse on sitten vielä kuinka leveä se minimi on. Haitari on ihan mikin alla ja kohtalaisen leveä, eikä se vältettävä ääni siis tule yhdestä pisteestä. Eli voi olla että se hyperkardioidi pitää kuitenkin laittaa ihan samoin kuin se kardioidi. Yhn, hyperkardioideissa on pieni keila takana... Mä myönnän, että mä yrittäisin ekana beyerin m130:llä, jos tollaista joutuisin äänittämään. Se on aika hyvä laulumikki, joskin altis p-poksahduksille. Jos tarviisiin enemmän yläkertaa, hakisin sen eekuusta. Beyerissä ei ole pahoja piikkejä, joten se kestää hyvin eekuuta. |
Klezberg 28.05.2010 15:25:03 | |
---|
kompelonnora: Yhn, hyperkardioideissa on pieni keila takana... Niin, mulla oli tuossa ajatuksena että haitarin ääni tulee enemmän päistä kuin suoraan siitä palkeen läpi. Katselin sitten vielä noita suuntakuvioita eri taajuksien osalta. Haitarissahan on basso- ja diskanttipää erikseen, tosin taajuusalueet menevät toki isosti lomittain. Mutta käytännössä se on diskanttipuoli joka tahtoo vuotaa lauluun mukaan. Haitarin diskanttipuoli on paikallaan siinä mikin alapuolella, bassopuoli on kauempana sivulla ja liikkuu. Eli hyperkardioidi normaalisti sijoitettuna voisi toimiakin ihan hyvin. huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta |
kompelonnora 28.05.2010 15:38:47 | |
---|
Klezberg: Niin, mulla oli tuossa ajatuksena että haitarin ääni tulee enemmän päistä kuin suoraan siitä palkeen läpi. No mut se minimi kiertää koko mikin ympäri, eli syvyys olisi isompi ongelma kuin leveys. Mutta käytännössä se on diskanttipuoli joka tahtoo vuotaa lauluun mukaan. Oletko kokeillut muilla kuin viiskasilla ja nt1:llä? Ne ei kummatkaan ole tässä kovin hyviä, ja voit yllättyä. Matalan basson vuotamista ei voi estää millään, mutta yläkerta on helpompi. Ev:llä on joku pieni rumpumikki (älä anna sen hämätä), joka on kätevän kokoinen, aika suuntava, eikä maksa hirveästi. Olikohan 468? Jos törmäät sellaiseen jossain, kokeile! Mulla on siitä hyvin vähän kokemusta, joten ihan suoraan en uskalla suositella. Voin kuitenkin sanoa, että se on kokeilemisen arvoinen, jos siis dynaaminen kelpaa. |
kompelonnora 28.05.2010 15:41:59 | |
---|
kompelonnora: Ev:llä on joku pieni rumpumikki (älä anna sen hämätä), joka on kätevän kokoinen, aika suuntava, eikä maksa hirveästi. Olikohan 468? Jos törmäät sellaiseen jossain, kokeile! Mulla on siitä hyvin vähän kokemusta, joten ihan suoraan en uskalla suositella. Voin kuitenkin sanoa, että se on kokeilemisen arvoinen, jos siis dynaaminen kelpaa. Tässä http://www.electrovoice.com/product.php?id=83 |
Gardiner 29.05.2010 10:05:29 (muokattu 29.05.2010 10:06:36) | |
---|
Tänään FST5 Klo 16.55 ohjelma mikrofonimies. Jos kiinnostaa mikrofonit niin on ihan katsomisen arvoinen ohjelma. Edit. En oo varma onko nyt ihan oikee ketju, mut en parempaakaan paikkaa keksiny? "We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix |
mhelin 29.05.2010 16:29:37 | |
---|
|