![]() 23.02.2010 00:39:35 | |
---|---|
Mitenkäs M-Audio Fast Track Pro vs. PreSonus Audiobox laitteeseen, onko kokemuksia? Ite ostin vasta audioboxin enkä viitti suositella: Etunen vahvistaa liiaksi numikat lounaassa, eikä pädejä. Ajureiden kans ollu vähän häikkää. Toisaalta kaikki m-audiot, mitä oon käyttäny, on lightbridgeä lukuunottamatta oikkuillu. ...nojoo.. sanotaanko näin, että kaikki usbi-laitteet on värkänny. Firewire-laitteet on hoitanu hommansa hyvin. Siitä huolimatta, että eläminen on niin kallista, se on edelleen hyvin suosittua. | |
![]() 23.02.2010 21:10:54 | |
Teijo K.: 6kk takuuajan päättymisen jälkeen on mun mielestä niin lyhyt aika, että voisi hyvin vedota "odotettavissa olevaan elinikään". Kuluttajansuojahan ei pääty kun takuuaika menee umpeen. Mun mielestä. Mulla on pöytäkoneessa kolme Creamwaren korttia, joista uusin muistaakseni vuodelta 2002. Ja kaikki tietysti toimii. | |
![]() 25.02.2010 20:47:58 | |
PIM: Mulla on pöytäkoneessa kolme Creamwaren korttia, joista uusin muistaakseni vuodelta 2002. Ja kaikki tietysti toimii. Minkälainen ajurituki noissa on nykyään? Olivat luunkovia värkkejä aikanaan. Peltikorva puupäässä. | |
![]() 28.02.2010 12:40:43 | |
HK: Minkälainen ajurituki noissa on nykyään? Olivat luunkovia värkkejä aikanaan. Kyllä ajuritkin on päivittyneet vuosien saatossa ja koko Scope-ympäristöstä tuli uusi vitosversio viime vuoden puolella. Sonic core firma jatkaan Creamwaren jalanjäljissä ja osoitteesta www.soniccore.com löytyy lisää tietoa asiasta. Sen verran voi sanoa, että uusi ulkoinen Xite-1 dsp-interface tarjoaa aivan järkyttävästi laskentatehoa vanhoihin Creamwaren kortteihin verrattuna, 10x tehokkaimman Scope Pro kortin verran, mutta hintakin on sitten aika suolainen ainakin harrastelijakäyttöön verrattuna. | |
![]() 03.03.2010 03:24:43 | |
Onko mielipiteitä sisäiseen kiistaani: Presonus Firestudio Project vs. Motu 8 pre?. Vai jokin vallan muu? Tässä hintaluokassa pitäisi pyöriä (+-100e) ja tarttee kahdeksan kanavaa ulos ja sisään timmillä laadulla samaan aikaan (luonnollisesti yks midi siihen päälle). | |
![]() 03.03.2010 21:32:56 | |
Keissiiri: Onko mielipiteitä sisäiseen kiistaani: Presonus Firestudio Project vs. Motu 8 pre?. Vai jokin vallan muu? Tässä hintaluokassa pitäisi pyöriä (+-100e) ja tarttee kahdeksan kanavaa ulos ja sisään timmillä laadulla samaan aikaan (luonnollisesti yks midi siihen päälle). Millanen kone ja softa sulla on? Motu on vissiin vähän mac-painotteinen firma, eli tuki voi siihen suuntaan olla parempaa, veikkaan. Voithan yrittää ihan näppituntumaa taikka pitkää tikkua...;) | |
![]() 04.03.2010 22:37:13 | |
Minulla on amd athlon tuplaydin prossu ja kaksi gigaa muistia, tällä hetkellä xp mutta seiskaa suunnittelen. Kallanhyis. | |
![]() 05.03.2010 16:21:12 | |
Keissiiri: Onko mielipiteitä sisäiseen kiistaani: Presonus Firestudio Project vs. Motu 8 pre?. Vai jokin vallan muu? Tässä hintaluokassa pitäisi pyöriä (+-100e) ja tarttee kahdeksan kanavaa ulos ja sisään timmillä laadulla samaan aikaan (luonnollisesti yks midi siihen päälle). Tuo 8pre:hän ei anna kahdeksaa kanavaa ulos analogiliittimiin, vaan pelkästään kaksi. Tässä samassa threadissa on ollut puhetta noiden kahden lisäksi M-Audion profire2626:sta josta löytyy nuo 8 analogiantoa. Peltikorva puupäässä. | |
![]() 05.03.2010 18:32:25 (muokattu 05.03.2010 22:37:49) | |
Keissiiri: Onko mielipiteitä sisäiseen kiistaani: Presonus Firestudio Project vs. Motu 8 pre?. Vai jokin vallan muu? Tässä hintaluokassa pitäisi pyöriä (+-100e) ja tarttee kahdeksan kanavaa ulos ja sisään timmillä laadulla samaan aikaan (luonnollisesti yks midi siihen päälle). Echon Audiowire-interfacet saattaisivat olla myös hyvä vaihtoehto. Niissä käytetään mm. samoja muuntimia kuin RME:n Firefaceissa. http://www.thomann.de/fi/echo_audiofire_8.htm Itse olen harkinnut läppärin kaveriksi Audiofire4:sta. RME:n tapaan noissa käytetään omaa ratkaisua DICE II, BeBop ym. valmiiden piirisarjojen sijaan - tässä tapauksessa myöskin RME:n tapaan FPGA:ta (yhdessä ARM mikrokontrollerin kanssa). Echon ajureissa on Vista/Windows 7 käyttäjille löytyy tuki multimedia thread scheluderille (MMCSS) jolla ajurin koodin ajamiseen käytetyn threadin prioriteettia boostataan automaattisesti. Mukana tulee myös "Firewire Analyzer" softa jolla voidaan analysoida ASIO ja firewire tiedonsiirron toimivuutta. Alesiksen IO26 olisi toinen vaihtoehto, tosin sen DICE II piirisarja on aika vaativa PC:n Firewire-piirin suhteen, TI:n piiri taitaa olla ainoa toimiva. Audiofiren mitattu SNR on 110 dB luokkaa, Alesiksen pari-kolme dB tuon alle. Presonuksen Fireboxista olen nähnyt alle 100 dB 24-bittisiä mittaustuloksia. Rokkimusan äänityksessä tuolla ei välttämättä ole merkitystä - tällöin tärkeämpää on toimintavarmuus ja bugittomuus, sekä esim. siisti reagointi yliohjaukseen. | |
![]() 08.03.2010 17:25:43 | |
... tuli tässä lueskellessa mieleen että toimisko tohon ykkös USB ongelmaan ratkasuks yksinkertasesti kahden interfacen hankkiminen... jos siis löytyy kaks usb liitintä? | |
![]() 08.03.2010 17:49:47 | |
ja itseasiassa tuli mieleen myös sellanen kyssäri - tässä kun itekkin etin sopivaa vermettä - jos AI:n esittelyssä (esim jonkun verkkokaupan sivuilla) mainitaan USB 2.0 niin eikös se silloin tue myös niitä vanhempia ja hitaampia usbeja? | |
![]() 10.03.2010 08:13:00 | |
Joo no nyt näyttää siltä että paras ratkaisu tämän ukon käyttöön on Presonus Firestudio Project! koska siinä on XMAX:it 8:lle kanavalle ja saman verran saa ulos. Kallanhyis. | |
![]() 10.03.2010 10:38:45 | |
jpkupi: ja itseasiassa tuli mieleen myös sellanen kyssäri - tässä kun itekkin etin sopivaa vermettä - jos AI:n esittelyssä (esim jonkun verkkokaupan sivuilla) mainitaan USB 2.0 niin eikös se silloin tue myös niitä vanhempia ja hitaampia usbeja? En osaa sanoa tukeeko, mutta kaista ei riitä niiden tyypillisesti kahdeksan tai 16 kanavan yhtaikaiseen äänittämiseen. Jolloin herää kysymys, miksi laitteen tuollaiseen väylään kytkisi. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala | |
![]() 10.03.2010 11:26:20 | |
varakeef: En osaa sanoa tukeeko, mutta kaista ei riitä niiden tyypillisesti kahdeksan tai 16 kanavan yhtaikaiseen äänittämiseen. Jolloin herää kysymys, miksi laitteen tuollaiseen väylään kytkisi. Jos ei tällä hetkellä esim. ole muita väyliä käytössä, mutta on aikeissa päivittää tietokoneen lähitulevaisuudessa. Voihan sitä sitten varautua äänikortissakin jo siihen tulevaan koneeseen. Ei tarvite heti olla päivittämässä sitäkin. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)