Aihe: Ulkoisen kovalevyn valinnasta
1 2 3
Kalmo
21.03.2010 22:14:40
telescope: Voisitko selittää miksi kierrosnopuden pitää olla vähintään 7200rpm jos kuitenkin usb2 riittää mielestäsi mainiosti?

2,5" 5400rpm kovalevykin siirtää dataa nopeammin kuin usb2 ja lisäksi näille pienemmille ulkoisille kovoille riittää usb:n virta.

Kun isot pojat ovat minulle niin sanoneet, ja kun en ole inssi, niin uskon. Kierrosnopeus tulee useimmiten eteen esim. disc streaming-samplejen käytössä.
Jos pitää toimittaa muutaman eri instrumentin ääniä lennossa ja samalla häärätä muutakin, niin USB:n kapasiteetti ei ole ongelma, vaan se, ettei lukupää yksinkertaisesti ehdi. (Näin olen antanut itselleni kertoa).

Noissa Glyphin mielettömän kalliissa kovoissa on muuten sisällä ihan tavalliset Seagaten lätyt.
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Murgo
22.03.2010 06:53:41

Simo78: Mä muistan aikoja jolloin 40meganen kovo oli TOSI iso ja 20megankin oli iso:-D

Ja minulla ei ensimmäisissä koneissa 80-luvulla ollut kovalevyä lainkaan. Commodore 64:ssä piti ohjelmat ladata KASETILTA (mikä kesti 5-15 minuuttia ohjelman koosta riippuen) ennen kuin koneella pystyi tekemään mitään. Amigassa oli jo korppuasema, mutta sama juttu, siinä käyttiskin piti ensin ladata omalta korpultaan ja sen jälkeen mahdolliset ohjelmat erikseen. Sama systeemi oli myös sen ajan PC:issä, ensimmäinen PC itselläni oli vasta 90-luvun alussa, 80 Mhz 486, siinä taisi olla jo huimat satakunta megaa kovalevyäkin. Käyttiksenä oli puhtaasti tekstipohjainen MS-DOS, Windows oli olemassa, mutta se oli vain MS-DOS:sin "päälle liimattu" graafinen käyttäjäliittymä. Amigan kellotaajuutta en muista, kuuslankussa se taisi olla aika tarkkaan 1 MHz.

Eli aika paljon on asiat muuttuneet alkuajoista.
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
HK
25.03.2010 00:24:02
Mikael: Meitsi ainakin diggaa FireWire400:n vintagesoundista! Samettinen alapää :D

Plussaa niin peevelisti. ;)
Peltikorva puupäässä.
riniti
30.03.2010 14:37:06
Kuinkakohan luotettavia nämä nykyiset ulkoiset kovalevyt mahtavat olla?

G-kirjaimella alkavassa liikkeessä on tarjouksessa 1 TB:n iomegan kovalevy (75 e). Hinta ainakin on suht kohdillaan.
Aika ei ole lukujärjestys. Mahdottomat asiat on alettava heti. (Paavo Haavikko)
anapena
30.03.2010 20:06:57
En mä luottaisi 100prosenttisesti mihinkään, vaan tekisin backupit automaattisesti. Mutta sen verran kuitenkin luotan, että käytän joka päivä näitä lättyjä...ja parin vuoden väkein siirrän vähemmälle käytölle. Tuollainen Iomegan 1,5teranen mulla on digiboksissa. Työlevyinä on ollut Westerniä, firewirenä ja usbnä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)