Aihe: Metallican uusin
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Mikael
27.08.2008 23:43:33

Kyl toi bassariosasto on aika randomilla :D
Inhimillisyys on hyve.
jannu
28.08.2008 01:43:45
Kuulosti Metallicalta, hyvässä ja pahassa. Biisi oli lähinnä mitäänsanomaton.
"Just tell me fucking why everything becomes an issue!"
Tympee Huttunen
28.08.2008 16:13:32 (muokattu 28.08.2008 16:17:39)
Ai ei oo mitään vikaa - voi hyvänen aika...

Niin, minusta ei ole mitään vikaa. Ymmärrän kyllä, että jotkut studiogurut voivat toisin ajatella. Minulle ei tuota mitään vaikeuksia vaan kuunnella vaikka Venomin levyjä, vaikka soundit ovat monen mielestä huonot. Sensijaan esim. 80-luvun Yes on täysin sietämätöntä juuri soundien takia ja se on sentään sitä sen ajan "huippustudio"-materiaalia.

Bassarit menee tosiaan aika elävästi ja siinä on kunnon meininki:) Tottakai bändi olisi halutessaan saanut ne tarkaksi - vippaskonsteilla tietenkin.

E: Jannu tiivisti asian hyvin.
Johann Onn
28.08.2008 19:17:56 (muokattu 28.08.2008 23:52:29)
Kuulosti Metallicalta... ...Slayeriltä sekä Testamentilta. Tiedä sitten on se positiivinen vaiko negatiivinen asia.
Jos olisi ilman laulua, voisi olla hankalaa sanoa, mikä bändi olisi yleensä edes kyseessä.

Larssin bassareissa ja rummutuksessa on nyt heittoa puoleen, jos toiseenkin. Ihan sama sinänsä, ei se biisiä pilaa. Eräs toinen asia tekee sen: Sovitus. Ei ole eka Metallican biisi, jota on venytetty ihan turhaan. Leikkelin loppua ja 4:14 pituinen versio, toimi paljon paremmin. Soolo ja sen jälkeisen "bridgen" noste pysyy eikä biisi lässähdä enää.
Jucciz
28.08.2008 22:56:45
Kyl toi bassariosasto on aika randomilla :D

Jep. Tuo "tu-ti-tuku-ti"-kompin "tuku"-kohta menee kyllä niin lottoamalla kuin olla ja voi. Mut ihan tyypillistä Lasseahan tämä. Ei mitään uutta siis.
tinde
28.08.2008 23:31:07

Tuo "tu-ti-tuku-ti"-kompin "tuku"-kohta menee kyllä niin lottoamalla kuin olla ja voi

Tottahan tuo on, mutta samaan aikaan aika piristävää nykyisenä millintarkkana soitto / editointi / sämpläysaikakautena. Tää on mun mielestä aika loogista jatkumoa sille moodille, minkä Metallica otti Some kind of monster- dokkarillaan, eli virheitä tulee ja menee, ei maha mitn.

My apocalypse ei musta kauhean kaksinen ralli ole, mutta tohon The day that never comes- biisiin tulee palattua aika usein, siinä on jotain hienoa kyllä.
StJerky
29.08.2008 10:41:30
Ei ole eka Metallican biisi, jota on venytetty ihan turhaan.

Sama pätee esim. Iron Maidenin viimeaikaiseen tuotantoon. Piisit olisi paljon parempia jos niistä jätettäisiin ylimääräinen pois. Vaikka CD:lle mahtuu enemmän musiikkia kuin vinyylille, niin ei kai sitä levyä ole pakko täyteen ahtaa.
Ziggy Bubba
29.08.2008 11:39:57

Tää on mun mielestä aika loogista jatkumoa sille moodille, minkä Metallica otti Some kind of monster- dokkarillaan, eli virheitä tulee ja menee, ei maha mitn.

Niinhän niitä virheitä tulee, varsinkin jos ei jaksa treenata instrumenttiaan :) Nykypäivän metallirumpalien saralla tuo Larssin soheltaminen on kyllä aivan oma lukunsa.
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
tinde
29.08.2008 11:52:56

Nykypäivän metallirumpalien saralla tuo Larssin soheltaminen on kyllä aivan oma lukunsa.

Totta, mutta vaatii samalla pokkaa julkaista biisi, mikä sisältää Roberton termiä lainatakseni bassariripulointia :-D, kun se ois niin helppo leikellä & sämplätä kohdilleen.

Mutta Lassea ei tosiaankaan voi verrata näihin nykyrumpaleihin, esim. Kai Hahto pieksee kyllä sellaisella tarkkuudella & raivolla, että heikompaa ahistaa.
milcoin
29.08.2008 12:00:53
Totta, mutta vaatii samalla pokkaa julkaista biisi, mikä sisältää Roberton termiä lainatakseni ripulointibassari :-D, kun se ois niin helppo leikellä & sämplätä kohdilleen.

Tällaset kommentit ärsyttää suunnattomasti koska niistä välittyy sellanen maailmankuva että kaikki musiikki jota ei oo silputtu ja tunetettu olis jotenkin huonosti soitettu. Kun jotkut osa oikeastikin soittaa. Mut ei tää kyseinen L-hahmo.
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
tinde
29.08.2008 12:07:38

Tällaset kommentit ärsyttää suunnattomasti koska niistä välittyy sellanen maailmankuva että kaikki musiikki jota ei oo silputtu ja tunetettu olis jotenkin huonosti soitettu. Kun jotkut osa oikeastikin soittaa. Mut ei tää kyseinen L-hahmo.

Emmä sitä tarkoittanut missään nimessä, että kaikki pitäisi leikellä & tunettaa tms, päinvastoin! Musta on oikeasti vaan piristävää huomata, että Metallican kokoinen orgnisaatio hyväksyy sen, että tää veto oli nyt sellainen, mikä halutaan julkaista, vaikka bassarit ei taimissa menekään.
varakeef
29.08.2008 12:27:39
Ja tästähän ei ole kuin yksi pieni askel siihen, että joku ns. taitavampi kaveri alkaa opetella polkemaan basaria juuri kuten tässä paljon parjattu Lars.

Ja siihen, että jossain toisaalla tarkemmin soitettua basaria aletaan editoimaan sillai sopivasti svengaten päin helvettiä, jotta se kuulostaisi enemmän Metallicalta.

On henkilökohtainen taiteellinen valinta, kuinka paljon väärin soittamista ja epätarkkuutta sietää. Minusta kiinnostavaan soittamiseen voi sisältyä sitä paljonkin ja sitä tulisi nykytuotannossakin sietää.

Kuulisipa jossain luomutuotettua nykyheviä. Vinkkejä?
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Roberto
29.08.2008 12:27:55

Mut ei tää kyseinen L-hahmo.

Mulle suurin mysteeri Lerssissä on se, et miten se ei tolla soittomäärällä opi vuosien saatossa yhtään paremmaksi?
varakeef
29.08.2008 12:33:02
Mulle suurin mysteeri Lerssissä on se, et miten se ei tolla soittomäärällä opi vuosien saatossa yhtään paremmaksi?

Eiks niillä ole nykytapaan jotain vuosikausien taukoja? Ja ainahan puhdas lahjattomuus on mahdollista, yhdistettynä laiskuuteen sillä saa ihmeitä aikaan.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
tinde
29.08.2008 12:36:19

Ehkä sillä on vaan ollut viimeiset xx vuotta niin paljon jez- miehiä ympärillä, että kukaan ei oo sanonu Lärsille, et toihan on päin jerseytä...
Roberto
29.08.2008 12:42:07

Ehkä sillä on vaan ollut viimeiset xx vuotta niin paljon jez- miehiä ympärillä, että kukaan ei oo sanonu Lärsille, et toihan on päin jerseytä...

Toi on melko todennäköistä.
Exhausted
29.08.2008 13:22:42 (muokattu 29.08.2008 13:23:22)

Sama pätee esim. Iron Maidenin viimeaikaiseen tuotantoon. Piisit olisi paljon parempia jos niistä jätettäisiin ylimääräinen pois. Vaikka CD:lle mahtuu enemmän musiikkia kuin vinyylille, niin ei kai sitä levyä ole pakko täyteen ahtaa.

On niitä pitkiä biisejä tehty kyllä vinyyliaikanakin, niitä vaan ei sitten mahtunut yhtä montaa per levy. Tästä olen taas samaa mieltä, että levyjen kokonaiskestoa ei tarvitse ahtaa koko CD:n pituutta täyteen
Jaakkoopuukkoo
29.08.2008 14:44:20

Mikäs tää on tää huoli siitä, että Metallica vie nyt musateollisuutta tähän ja tähän suuntaan? Onko Metallicalla todella niin suuri valta mielipidevaikuttajana? Edelleen? Mun on ollut vaikea suhtautua koko bändiin mitenkään vakavasti sen dokkarin jälkeen. Lisäksi mun mielestä tällaista menoa rupisempaan, aidompaan, luomumpaan, demompaan suuntaan on ollut havaittavissa jo pitemmän aikaa. On virkistävää, että tehdään suurille yleisöille musiikkia, joka ei noudata radionova-standardeja. Mun mielestä mastersärö oli parhaita puolia tuossa biisissä. Oli kivasti syntisen ja tuoreen kuuloinen toisin kuin itse biisi.

Täällä on yksi joka sanoo jee, jos musiikin tuotanto ottaa askeleen rupisemman ja energisemmän svengin suuntaan tällaisen beatdetectiveautotunekliinisyyden sijaan. Lisäksi voi olla jopa niin, että ne hyvät soittajat alkavat erottua huonoista.

Joka tapauksessa olen suht skeptinen sen suhteen, että Metallica sellaista muutosta aiheuttaisi.
En mä halveksi, onhan se kiva, että joku tekee tällasta paskaa.
Antti1
29.08.2008 14:52:34
Joka tapauksessa olen suht skeptinen sen suhteen, että Metallica sellaista muutosta aiheuttaisi.

Mä en taas epäile tuota hetkeäkään. Tuskin mitään äkillistä muutosta, mutta nurinoista huolimatta Metallica on hevimiehille tosi iso juttu vieläkin. Ei ehkä tää uus tuotanto just niinkään, mutta mitä kuninkaat edellä...
OSTAKAA MESAN ROADSTER!!!
Zammy
29.08.2008 14:54:59

Metallican vaikutus mnettiin ainakin tuntuu olevan kuin kiven heittäminen kusiaispesään! Kyllä nimittäin alkaa tapahtua.
Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)