Aihe: Suositelkaa masterointipajaa.
1 2 3
J.Hollström
11.03.2008 16:33:45
Dreamhouse: www.studiodreamhouse.com
Täällä on masteroitu muutamankin bändin/projektin äänite, missä olen ollut mukana ja aina on tullut erittäin hyvää jälkeä,riippumatta tyylilajista.Hinta mielestäni erittäin edullinen näin hyvästä työstä. Masteroijalla on pitkä kokemus eri tyylien masteroinneista ja tuntuu olevan tarkka hommissaan...
No en ainakaan suosittele käyttämään mitään cd-monistus/-valmistus firmojen ylihinnoiteltuja masterointi-palveluja - tuntuvat vetävän vain kaikki biisit samoilla säädöillä läpi välittämättä ollenkaan lopputuloksesta.

Ääni minulta myös Dreamhouselle, samoin perustein. Pari edellistä veti samoilla säädöillä koko session, täällä mentiin biisi kerrallaan.

Hyvää jälkeä.
Point-to-point ripuliranne
Mikael
11.03.2008 17:26:53

Pari edellistä veti samoilla säädöillä koko session, täällä mentiin biisi kerrallaan.

Oho... mä en oo ikinä kokenut moista. Aina on tehty biisi kerrallaan. Outo meininki.
Inhimillisyys on hyve.
kivi
12.03.2008 09:15:40
Ääni minulta myös Dreamhouselle, samoin perustein. Pari edellistä veti samoilla säädöillä koko session, täällä mentiin biisi kerrallaan.

Ei ilmeisesti sitten oo ollut täällä tarkoitetusta masteroinnista kyse ollenkaan, jos mennään useampi biisi samoilla säädöillä. Usein niitä säätöjä vaihdetaan jonkun verran jopa biisin sisällä ja eri osien välillä, saatetaanpa jotain yksittäistä iskua tai sekunnin murto-osan ääntäkin hakea erikseen.

Olisko ollut jonkinlaisesta tasonlyttäyksestä monistusta varten kyse?
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
J.Hollström
12.03.2008 09:24:14
Ei ilmeisesti sitten oo ollut täällä tarkoitetusta masteroinnista kyse ollenkaan, jos mennään useampi biisi samoilla säädöillä. Usein niitä säätöjä vaihdetaan jonkun verran jopa biisin sisällä ja eri osien välillä, saatetaanpa jotain yksittäistä iskua tai sekunnin murto-osan ääntäkin hakea erikseen.

Olisko ollut jonkinlaisesta tasonlyttäyksestä monistusta varten kyse?

Kyllä siinä ihan masterointinimikkeen alla operoitiin molemmilla aikaisemmilla kerroilla (mutta pajojen nimiä en viitsi tänne laittaa, koska voi syntyä ikäviä väärinkäsityksiä). Itselläni ei ole aikaisemmin ollut kokemusta siitä, mitä kaikkea tohon masterointiin kuluu. Ajattelin, että alkuperäinen analoginen miksaus, jota ei oltu kompressoitu ja tasoja nostettu, saatetaan monistettavaan kuntoon, samalla kun yleisbalanssia ja taajuuksia muokataan kuluttajaystävällisempään muotoon. Nyt olen viisaampi.

Jos Jykä on linjoilla, niin voisi heittää kommentit tosta meidän masteroinnista (Mighty Shade), mitä kaikkea siihen tuli tehtyä.
koponen
12.03.2008 10:41:45
Sen verran vielä kehun sitä ruotsinsuomalaista, että Svanten masterointeja kun kuuntelee, niin sillä on taito saada äänite todella hyvin kaiuttimien etupuolelle. Spektrin ja dynamiikan lisäksi tuo on asia johon itse kiinnitän paljon huomiota kuunnellessani äänitteitä.
If it says Marshall on the front, you're good to go
Mikael
12.03.2008 16:02:31

Olin ekaa kertaa tänään Chartmakersissa ja täytyy kyllä sanoa että tunnelmat olivat todella hyvät sekä lopputuloksen että muunkin palvelun suhteen. Hyvä +! :D
Inhimillisyys on hyve.
J.Hollström
03.04.2008 15:56:23
Täällä Dreamhousen masteroimaa kamaa: http://juki.1g.fi/Mighty_Shade/
Teijo K.
03.05.2008 10:48:54 (muokattu 03.05.2008 10:49:55)

Täällä Dreamhousen masteroimaa kamaa: http://juki.1g.fi/Mighty_Shade/

Mullekin jäi tästä pajasta hyvä fiilis, vaikka olisin itseasiassa alunperin halunnut masteroinnin muualle. Bändi demokraattisesti päätti kuitenkin ton, ja oli kyllä hyvä sitten.

Ps. Niin, tossa on ladattavana mp3 versio lopputuloksesta. http://maihinnousu.net/a/?artist_id=26 jos ketään kiinnostaa.
Lälly, humanisti, puuseppä. Basisti.
Alkuperäiskokoonpano
op76
03.08.2008 11:15:10
www.niobisoft.com tekee edullisesti referenssitöitä, eli 35€ ensimmäinen biisi + 15€ lisäbiisit. Ensin ilmainen näyte, ja sitten maksu kun jälki tyydyttää.

Ja kyllä, minulla on intressejä kyseiseen puljuun, eli ei tarvi tehdä salapoliisin työtä. Ylläpito voi poistaa viestin, jos katsoo tarpeelliseksi, eikä kenenkään tarvi vetää hernettä kärsään, ok?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)