Aihe: Behringer B2030A ongelma
1 2 3
Teijo K.
05.02.2008 19:19:47

hakutoiminnalla voi seurata nikkien kirjoitteluhistoriaa jos kovin kiinnostaa

Lähinnä mua kiinnostaa mikä motivoi sua vittuilemaan täällä vuodesta toiseen ihmisille? Niinku tässäkin ketjussa. Näetkö sää ittes niinku Robin Huudina, joka ryöstelyn sijaan käyttää vittuilua? Tässäkin ketjussa sie olisit voinut vain kirjoittaa kysymykseen asiallisen vastauksen, mutta ei. Sä teet just sitä mistä sä syytät muita. Ja sama on tosiaan jatkunut iät ja ajat. Kyllä maailma on hassu paikka. Mää vaan niin kauhiast ihmetteln ja olen ku halolla päähän lyöty. Mitään hyväähän siitä ei seuraa, kun ihmisille tulee paha mieli.
"Veltto rysäkeppi"
Mikael
05.02.2008 20:32:55 (muokattu 05.02.2008 20:35:55)

Tässähän on näköjään kaikenlaista hudaa, mut Kivin puolesta on pakko sanoa että mies on täällä iät ja ajat jaksanut vastata mitä ihmeellisempiin kysymyksiin ja kädestä pitäen neuvoa uudelleen ja uudelleen vaikka kuinka kauan niin alottelijoita kuin muitakin. Lisäksi herra on altistanut monesti syvempäänkin pohdiskeluun asioiden luonteesta ja merkityksestä. Mä ihmettelen ettei jo aiemmin ole tullut pää vetävän käteen... Omasta puolestani kiitos ja kumarrus herra Larmolalle mm. omien alkuaikojen avusta ja rautalanganväännöstä - Kivi auttoi mua todella paljon kun ekat äänitysvehkeet ja -duunit olivat hollilla.
Inhimillisyys on hyve.
Mohla
05.02.2008 21:02:26

Tässähän on näköjään kaikenlaista hudaa, mut Kivin puolesta on pakko sanoa että mies on täällä iät ja ajat jaksanut vastata mitä ihmeellisempiin kysymyksiin ja kädestä pitäen neuvoa uudelleen ja uudelleen vaikka kuinka kauan niin alottelijoita kuin muitakin. Lisäksi herra on altistanut monesti syvempäänkin pohdiskeluun asioiden luonteesta ja merkityksestä. Mä ihmettelen ettei jo aiemmin ole tullut pää vetävän käteen... Omasta puolestani kiitos ja kumarrus herra Larmolalle mm. omien alkuaikojen avusta ja rautalanganväännöstä - Kivi auttoi mua todella paljon kun ekat äänitysvehkeet ja -duunit olivat hollilla.

Allekirjoitan!

Mutta se on se suomalainen luonne, kun ei se kestä sitä, että joku toinen on mitenkään koskaan parempi kun kukaan muu. "Ei tartte auttaa." Heti kun täällä joku tietää jostain jotain, niin se on yhtäkkiä "ammattilainen, jotka kaikki katsoo nenänvartta pitkin kaikkia aloittelijoita, vaikka mitä tekis" ja kuuluu luonnollisesti myös M.netin "Sisäpiiriin, jotka saa täällä rellestää niin kuin haluaa."
Huom! On suuri todennäköisyys, että ylläoleva kirjoitus on sarkastinen. ...muttei tietenkään välttämättä.
- - - - - - - - -
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski? -Charli
Leikari
05.02.2008 21:16:02 (muokattu 05.02.2008 22:02:29)
Lähinnä mua kiinnostaa mikä motivoi sua vittuilemaan täällä vuodesta toiseen ..i.

mä olen mattiesko hytösen ja jyrki lehtolan veli!

- -

luepa ketju huolella ja katso, että kuka vastasi oikein ja kunnolla mihinkin

- -

päätän keskustelun aiheesta osaltani tähän
Notefix
05.02.2008 22:37:21 (muokattu 05.02.2008 22:48:34)

Lähinnä mua kiinnostaa mikä motivoi sua vittuilemaan täällä vuodesta toiseen ihmisille? Niinku tässäkin ketjussa. Näetkö sää ittes niinku Robin Huudina, joka ryöstelyn sijaan käyttää vittuilua? Tässäkin ketjussa sie olisit voinut vain kirjoittaa kysymykseen asiallisen vastauksen, mutta ei. Sä teet just sitä mistä sä syytät muita. Ja sama on tosiaan jatkunut iät ja ajat. Kyllä maailma on hassu paikka. Mää vaan niin kauhiast ihmetteln ja olen ku halolla päähän lyöty. Mitään hyväähän siitä ei seuraa, kun ihmisille tulee paha mieli.

Ajattelin, että en puutu tähän ketjuun, mutta pakko sen verran sanoa että plussan pistän Teijolle tästä kommentista.
"Layers of layers of shit!"
BotneLapio
05.02.2008 22:52:21 (muokattu 05.02.2008 23:06:30)
Aikamoisen ryöpyn se ensimmäinen, täysin vitsiksi tarkoitettu viestini sai. Jos jonkun päivä on tästä mennyt pilalle, olen oikeasti todella pahoillani. Mitään vittuilun suuntaankaan menevää en tarkoittanut.

Ja Kivelle iso kumarrus myös täältä. Kivi on kuitenkin Mnetin yksi peruskivistä, joten hänelle vittuilut saivat minutkin tähän täysin lukotettavan arvoiseen ketjuun taas kirjoittamaan.

Ja jos nyt vielä yritetään vastata alkuperäiseenkin kysymykseen ainakin alustavasti.

Katso ihan aluksi, että kaiuttimien takana olevat kytkimet ovat kaikki varmasti samoissa asennoissa. Sen jälkeen kytke CD/MP3-soitin suoraan kaiuttimiin (käännä ennen tätä ne input trim -potikat äärivasempaan laitaan, eli asentoon -6, ja kytke kaiuttimiin virta vasta soittimen liittämisen jälkeen.) ja säädä CD tai MP3-soittimesi äänenvoimakkuus nollaan. Hitaasti nostaen äänenvoimakkuutta soittimestasi, ja tarpeen vaatiessa kaiuttimistasikin (muista kääntää molempien kaiuttimen input trimmiä täsmälleen saman verran), kuuntele jotain studioalbumia, jossa tiedät olevan monofonista ääntä, tai esim. jotain mielellään pelkästään akustista soolosoitantaa, esim. akustista kitaraa. Aseta kaiuttimet täysin samoille etäisyydelle kuuntelupaikasta, ja suuntaa ne vielä niin, että kaiuttimet osoittavat samassa "kulmassa" kuuntelupaikkaan. Hyvä yleinen ohjenuora on myös sijoitella kaiuttimet niin, että ne muodostavat kuuntelupaikan kanssa "tasaisen kolmion". Eli ikäänkuin jos katsoisit ylhäältäpäin kaiuttimiasi verrattuna kuuntelupaikan keskipisteeseen, muodostaisivat ne tasaisen kolmion, jossa kaikkien kulmat ovat yhtä suuria, ja kaikki sivut yhtä pitkiä.

Jos tämän jälkeen stereokuva on vinksallaan, eli monofoninen ääni ei kuulu keskeltä, tarkista ja vaihda kaikki johdotukset.

Jos vieläkin harittaa, soita kaiuttimien jälleenmyyjälle ja selitä ongelma. Heidän tehtävänsä on sen jälkeen saada asia kuntoon. Olet ostanut hinta/laatusuhteeltaan erinomaiset studiomonitorit, joten mikään tyyppivika tämä ei todellakaan ole.

Parhain Terveisin,
BotneLapio

:)
...koska prosessi on paljon mielenkiintoisempi kuin itse valmis fixaatio. -Jukka Numento
Jaakkoopuukkoo
05.02.2008 22:57:37 (muokattu 05.02.2008 22:58:20)

Kivin puolesta on pakko sanoa että mies on täällä iät ja ajat jaksanut vastata mitä ihmeellisempiin kysymyksiin...

Sama kokemus, vaikka historia lyhyempi onkin. Emmekä tässä suhteessa ainoita liene. Itse en osaa vaan päästä yli en ympäri sen, että ihmistä ois hyvä kunnioittamaan pyrkiä, vaikkei naamaa näkis, ja vaikka se kysyjä tyhmäkin ois. Vetoan edelleen moponkaasutin-esimerkkiini, jota olen käyttänyt aina siitä asti kun yläasteella alkoi esiintyä porukoissa vittuilua yleissivistyksen puutteesta. Usein ne vittuilijat ei tiedä mitään moponkaasuttimista. En tosin minäkään.

EDIT: Jos jonkun päivä on tästä mennyt pilalle, olen oikeasti todella pahoillani.

Ei ainakaan minun. Pidän tätä sekä kiinnostavana, että aiheellisena.
En mä halveksi, onhan se kiva, että joku tekee tällasta paskaa.
HK
06.02.2008 00:47:54 (muokattu 06.02.2008 00:55:37)
Aikuiset ihmiset, jumalauta.

Sivusta tätä seuranneena kyllä tässä voisi olla kaikille kaljan paikka ja laskeminen kymmeneen. Eikö kukaan ole opettanut, että on hemmetin epäkohteliasta vastata tyhmään kysymykseen tyhmällä vastauksella?

Täysin käsittämätöntä, että alan ammattilaisten pitää takertua tällaisiin pikkujuttuihin. Eikö voisi vain neuvoa kohteliaasti aloittelijaa ja jatkaa hommia?
Peltikorva puupäässä.
Mohla
06.02.2008 08:49:20

Täysin käsittämätöntä, että alan ammattilaisten pitää takertua tällaisiin pikkujuttuihin. Eikö voisi vain neuvoa kohteliaasti aloittelijaa ja jatkaa hommia?

Kuka tässä nyt takertui mihinkin? Vaikka Botnelapion vastaus olikin vähän vaikeatajuinen, niin mun mielestä nimenomaan siihenhän tässä takerruttiin sen sijaan että oltaisiin yritetty vastata kysymykseen.

Jotenkin absurdia, että kaikki alkoi kitisemään yhdestä vaikeaselkoisesta vastauksesta, ja oikeastaan siinä sivussa sitten unohdettiinkin jo se alkuperäinen kysymys, koska siitä huonosta vastauksesta nillittäminen nousi tärkeämmäksi asiaksi. Itseasiassa, jos luette ketjua niin huomaatte että ne jotka eniten valitti tosta vastauksesta, ei edes yrittäneet vastata siihen alkuperäiseen kysymykseen, vaikka osalla olisi tähän tietoa varmasti ollutkin.

Niin, siis kuka tosiaan takertui ja mihin?

Mun mielestä tää koko ketju on ollut jo ajat sitten ihan turha, niinkun kyllä nää munkin sepostukset, joten mitäs mä tässä oikeestaan höpisen. Ketjun aloittaja vois vastata vaikka noihin Jannun ekalla sivulla esittämiin kysymyksiin, niin ongelman sain helpommin ratkaistua.

Joku fiksu mode vois siivota kaiken turhan tästä ketjusta pois, niin tuolta seasta löytyy oikeesti ihan alkuperäiseen aiheeseen liittyvää asiaakin.

Pieru, pylly ja housut.
Huom! On suuri todennäköisyys, että ylläoleva kirjoitus on sarkastinen. ...muttei tietenkään välttämättä.
- - - - - - - - -
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski? -Charli
koponen
06.02.2008 09:05:48
Aikuiset ihmiset, jumalauta.

Sivusta tätä seuranneena kyllä tässä voisi olla kaikille kaljan paikka ja laskeminen kymmeneen. Eikö kukaan ole opettanut, että on hemmetin epäkohteliasta vastata tyhmään kysymykseen tyhmällä vastauksella?

Plussat ja kompit.
If it says Marshall on the front, you're good to go
hannu666
06.02.2008 09:41:09
Eikö voisi vain neuvoa kohteliaasti aloittelijaa ja jatkaa hommia?

Juuri näin. En vä ainakaan tarkoita vittuilla kenellekkään, jotenki vaan tuntuu tyhmältä se että jos jollain on joku ongelma ja siihen pitäisi saada järkevä selitys niin sitä ei saa. Mä ainakin haluain vastaavassa tilanteessa jeesiä niiltä jotka oikeasti jotain tietää, esim. vaikka Kiveltä.
ile.pop
06.02.2008 10:03:01
Musta jotenkin tuntuu, että nykynuorilta on oma-aloitteisuus ja maalaisjärjen käyttö ihan kadoksissa. Miettikääpä aikaa 10v tai 20v sitten. Ketkä kävivät internetin ihmeellisessä maailmassa kyselemässä viisaammilta neuvoja pitkin foorumeja? Nyt täällä käydään kysymässä jokaista pikkuasiaa, eikä vaivauduta yhtään näkemään vaivaa ongelman ratkaisussa itse. Sen on kyllä myös jotenkin huomannut joskus laatikonkantokeikoilla, kun tulee pieni hätä ja pitäisi alkaa etsiä ongelman lähdettä. Välillä saa olla ihmeissään. Periaatteessa nää hommat on kuitenkin aika kaukana rakettitieteestä noin käytännön tasolla. Opetusmielessähän se onkin hyvä asia, että jengi antaa täällä vähän ajatuksen aihetta, eikä mennä aina vaan avaimet käteen- periaatteella.

En mä tiedä liittyks tää mitenkään mihinkään, mut tulipahan sanottua=D.
On guuluu...
kivi
06.02.2008 11:09:40
Kiitos ja kumarrus kaikille kauniista sanoista. *punastuu*
;-)

Mä haluaisin kuitenkin korostaa, että jos joku ääni katoaa kuvasta, syynä on varmasti vaihevirhe jossain muodossa. Vaihevirhe voi sitten kyllä olla elementtien jakotaajuuden päällekkäisyyttä tai ihan mitä vaan.

Eikä se, mistä suunnasta me äänen aistimme, tarkoita vielä sitä että se ääni todella olisi siellä missä se kuullaan. Mä olen viime aikoina miettinyt Haas'in vakiota aika tavalla, kyseessähän on siis ilmiö, jonka mukaan jos kaksi samankaltaista ääntä saapuu korvaan 35 millisekunnin sisällä, aistitaan äänen tulosuunnaksi ensimmäisenä saapuneen äänen suunta. Muutoin jälkimmäinen ääni kuullaan erillisenä.

Mä olen esimerkiksi miettinyt, että jos meillä on keskenään täysin vastavaiheinen stereo, eli diagonaalistereokuva, voidaan ääni joka siis kuuluu vasemmalta takaa oikealle eteen tai päinvastoin, palauttaa Haasin oppien mukaan toista puolta viivästämällä keskelle, joko meitä kohden tulevana terävänä kulmana, tai meistä poispäin osoittavana kulmana.

Niinku.

Joka tapauksessa, ja takaisin aiheeseen: kun meillä on kolme kitaristia kuten alkuperäisen kysymyksen asettelussa todettiin, ja keskellä on basso, bassari ja virveli, ja laidoissa kummassakin yksi kitaristi, olisi aika todennäköistä että yksi kitaristi olisi kikkailtu keskipisteen kummallekin puolelle. Silloin joko monottaessa tai siirryttäessä normaalista stereosta vastavaiheiseen stereoon, olisi ihan mahdollista tiputtaa tää kitara kokonaan tai merkittävin osin pois kuulokuvasta ilman että kuulokuva muuten kärsii.

Mulla on muuten itsellänikin pari B2030A:ita, eikä mulla ole havaintoa jakotaajuusongelmista, itse asiassa ne on mun korvaani varsin rehelliset pikku pöntöt, joiden antama kuva matkustaa varsin kivasti masterointiin ilman suurempia ylläreitä.

Ja sitten tunnustuksiin: kyllä mä tunnustan, että eka suomennokseni BotneLapion viestistä oli vähän kieli poskessa heitetty "täähän on meille ammattilaisille päivänselvää" -tyylinen herja. Suomennos oli kuitenkin mun nähdäkseni ihan validia läppää, koska jos vika ei oo vaiheissa on ainoa ratkaisu soittaa tallenteen tekijöille ja kehoittaa näitä miksaamaan veto uusiksi ja paremmin.
:-D

Oikein hyvää kevättalvea, ja otetaan ne palkokasvit nenästä. Elämä on ankeaa muutenkin. Meitsi lähtee studioon kokeilemaan erilaisia re-amppaussettejä.

Son moro.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
aimotuska
06.02.2008 13:00:28
Herne-maissi-paprikaa ei nenään hulahtanut, vaan piti vähän älähtää, kun alkoi näyttää, että muusikoiden.netin oikeasti reiluimmasta päästä oleva kaveri tuntui oppineen huonoja tapoja. Hyvä jos näin ei ole käynyt :)

Valideja pointteja puolin ja toisin, mutta tässä intternjetin ihmeellisessä maailmassa pienikin ironian/sarkasmin pilke muuttuu lukijan silmissä yllättävänkin helposti veriseksi loukkaukseksi.
Paenu sinä helevettihin siitä!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)