![]() 10.07.2009 22:11:19 | |
---|---|
keskiorv: = Audio Technica ATH-M50. Todella hyvät läpät. Kah, musta hevonen. Lähtö sopivasti vielä auki. Ihmetellään.. Ei se taito vaan se tatsi! Ja SOUNDI! | |
![]() 10.07.2009 22:30:23 (muokattu 10.07.2009 22:33:10) | |
Noista omista kuulokkeista DT770 on selkeästi mukavampi kuin HD25, juuri tuon isomman kupin ja pienemmän puristuksen takia. Itellä nuo HD:t on pitkälti iPodin jatkeena reissussa, harvoin tulee kotosalla kuunneltua. DT:t taas toimii nauhoitushommissa ja välillä kuuntelussa - Denonit on kyllä noista soundin kannalta ykköset. Jos ei kuulokkeiden koko ole merkittävä tekijä (kuten itellä liikenteessä), niin ottaisin noista kahdesta DT770:t. Isompi ja avarampi soundi, sekä selvästi parempi mukavuus. HD25:t vaativat alkuun totuttelua juuri tuon korvan päälle tulevan kupin takia, mutta kyllä niihinkin toki jossain määrin tottuu. Koti/konttori ym. -käytössä noiden HD25:n parhaat avut menee mun mielestä hukkaan... Turha siis hommata "pikkuluureja" jos ei isommasta koosta ole haittaa. Tuo pieni koko tuo rajoituksia nimittäin myös siihen soundiin (mm. se mainittu tilantuntu). The Crookmachine Project | |
![]() 10.07.2009 23:41:16 | |
Jukille: HD280 on ihan hyvä pitää listalla, demppaavat mekkalaa ehkä jopa parhaiten, ja soundi on kuin Genelec 1031:siä kuuntelisi. Hyvässä ja pahassa. Neutraalimpaan toistoon löysin 80ohmisista DT250:sistä kumppanin. Huom! 80ohm ja 250ohmiset kuulostavat aivan erilaisilta. Se vähä mitä 770:sta muistan, tuli mieleen 250ohmisista DT250:sistä, kun taas 80ohmiset ovat keskialueeltaan reilusti tarkemmat, ja yleissoundiltaan pehmeämmät. Kuulostavat samalta kuin Focal Solo 6 Be -monitorini. Viitisen vuotta sitten AT:n luureja kehuttiin kovasti, joten kävin senhetkisen malliston kuulemassa läpi. HD580:siin tottunut korva piti kaikkia malleja parhaimmillaankin huonoina. Tiedä sitten mitä kaikkia malleja sittemmin ilmaantunut. HD25:t ei istu mun päähän alkuunkaan, joten soundikin on mun korvaan parhaimmillaankin ollut vain välttävä. "Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella."
-Jucciz, 2008 | |
![]() 11.07.2009 06:12:56 | |
![]() 11.07.2009 10:06:29 | |
ITTAM: http://www.youtube.com/watch?v=ymg5rG16Tns Kelpaa ne AT luurit muillekkin... Matti ;-) Tähän linkki Avril Lavigne -videoon jossa tyttö soittaa Squierilla... Eiköhän tässä vuosien varrella oo tullu uusia malleja, noi videossa olleet ei näyttäneet tutuilta ollenkaan. AT:n mikit kun ovat mainioita, on aikakin saada laatunsa arvoisia kuulokkeita markkinoille. Kokeilemani "huippumallit" oli varmaankin ATH-D40fs tai ATH-M40fs. Niitä en suosittele. "Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella."
-Jucciz, 2008 | |
![]() 11.07.2009 15:21:19 (muokattu 11.07.2009 15:23:06) | |
Ite ostin aikoinaan Jenkeistä Audio Technican A700 -malliset luurit, jotka oli kyllä varsin hyväsoundiset ja mukavat kuulokkeet kaikinpuolin: http://www.amazon.com/Technica-ATH- … ck-Dynamic-Headphones/dp/B000E9VKUQ Jos noita jostain sattuu esim. 100 euron pintaan saamaan, niin voin kyllä suositella. E: en kyllä tiedä löytyykö noille kotimaista maahantuojaa, mutta netin kautta noita varmasti saa... The Crookmachine Project | |
![]() 11.07.2009 16:46:57 | |
sikki-six: Noista omista kuulokkeista DT770 on selkeästi mukavampi kuin HD25, juuri tuon isomman kupin ja pienemmän puristuksen takia. Itellä nuo HD:t on pitkälti iPodin jatkeena reissussa, harvoin tulee kotosalla kuunneltua. DT:t taas toimii nauhoitushommissa ja välillä kuuntelussa - Denonit on kyllä noista soundin kannalta ykköset. Jos ei kuulokkeiden koko ole merkittävä tekijä (kuten itellä liikenteessä), niin ottaisin noista kahdesta DT770:t. Isompi ja avarampi soundi, sekä selvästi parempi mukavuus. HD25:t vaativat alkuun totuttelua juuri tuon korvan päälle tulevan kupin takia, mutta kyllä niihinkin toki jossain määrin tottuu. Koti/konttori ym. -käytössä noiden HD25:n parhaat avut menee mun mielestä hukkaan... Turha siis hommata "pikkuluureja" jos ei isommasta koosta ole haittaa. Tuo pieni koko tuo rajoituksia nimittäin myös siihen soundiin (mm. se mainittu tilantuntu). Dt 770 on kyllä loistava valinta kanssa. Ja TODELLA mukavat päässä. Itse en missään tapauksessa edes miettisi Senkun HD 25:sia. Vika on varmaan minussa, mutta mun korvaan Senkut on todella luonnottoman ja rasittavan kuuloiset, ja lisäksi epämukavat päässä. Lienenkö sitten ainoa, joka ei Senkuista tykkää?? | |
![]() 11.07.2009 18:02:26 (muokattu 11.07.2009 18:04:07) | |
sikki-six: E: en kyllä tiedä löytyykö noille kotimaista maahantuojaa Audio-Technicaa tuo maahan Hedcom: http://hedcom.fi/ keskiorv: Lienenkö sitten ainoa, joka ei Senkuista tykkää?? Et, HD-25 on ankea malli, SP:nä tai ilman. HD-280, ja etenkin tyyris HD-380 sen sijaan on oikein erinomaisia. "Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella."
-Jucciz, 2008 | |
![]() 11.07.2009 19:04:58 (muokattu 11.07.2009 19:17:44) | |
Aki: Audio-Technicaa tuo maahan Hedcom: http://hedcom.fi/ A- tai AD-sarjaa ei taida kuitenkaan Hedcomkaan tuoda maahan. Näyttävät oikeastaan panostavan vain noihin DJ- ja studioluureihin, noita ns. hifimalleja ei sivustolla näy. E: Pakko vähän puolustaa HD25:sta... Mun mielestä noita ei kannata verrata täyskokoisiin kuulokkeisiin, nuo kun on selkeästi pienemmät, kestävämmät ja kätevämmät kun ajatellaan vaikka käyttöä mp3-soitinten kanssa. Nuo menevät mukavasti reppuun, eikä noita tarvitse hienostelemattoman ulkoasun takia myöskään varoa liiaksi, nuo kyllä kestävät rankemmatkin olosuhteet. Toinen juttu on noiden hyvä käytettävyys aivan kaikista äänilähteistä, laadukasta soundia saa pitkälti mistä vaan. Veikkaisin, että eniten jengiä noissa häiritsee tuo todella vahva "in-your-face" -presentaatio - musa soi kirkkaasti aivan pään vieressä. Tämä voi olla toisille todella epämiellyttävää ja pitkässä juoksussa rasittavaa, mutta vaikkapa raskasta ja teknistä metallia kuunnellessa tuo ominaisuus toimii todella hyvin. Napakka bassotoisto ei haittaa tuossa mielessä myöskään. Diskantit on taas ajoittain hiukan kihisevät (tämä kuulemma paranee piuhan vaihdolla, enpä ole testannut). Puhtaasti hifiluureina HD25 ei ole kummoinen, mutta eipä noita siihen hommaan ole suunniteltukaan. TV- ja radiohommissa nämä taitavat olla yhdet yleisimmistä luureista. Helppo "ajettavuus", kestävyys, hyvä eristävyys ja kompakti koko ajavat tässä kohtaa sen puhtaan äänenlaadun edelle. The Crookmachine Project | |
![]() 11.07.2009 22:01:40 | |
sikki-six: A- tai AD-sarjaa ei taida kuitenkaan Hedcomkaan tuoda maahan. Näyttävät oikeastaan panostavan vain noihin DJ- ja studioluureihin, noita ns. hifimalleja ei sivustolla näy. Hedcomin nettisivuilla ei tuotteita juuri ole esillä, muutama vain muodon vuoksi. Puhelinsoitto Hedcomin Kari Lehtoselle on aina tuottanut odotettua leveämmän hymyn. "Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella."
-Jucciz, 2008 | |
![]() 12.07.2009 10:42:29 | |
keskiorv: = Audio Technica ATH-M50. Todella hyvät läpät. +1 Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus! I switched my output cables around and now when
I turn the pan pot to the left, all the sound comes out of the right speaker. Is there a way I can save this as a preset? | |
![]() 16.09.2009 15:02:22 | |
Aki: Audio-Technicaa tuo maahan Hedcom: http://hedcom.fi/ Et, HD-25 on ankea malli, SP:nä tai ilman. HD-280, ja etenkin tyyris HD-380 sen sijaan on oikein erinomaisia. Nostetaan vähän... Noi HD-380:t kutitettelis meikäläistä aikalailla kovin, mutta en ole niitä päässyt missään koekuuntelemaan. Sulla taitaa löytyä kokemusta? Katoin kamalistauksestasi ja ainakin HD-280:t sulta ilmeisesti löytyy. Voisitko kertoa vaikutelmia niistä? Entä minkälaiset ovat noihin Beyerin DT-250 verrattuna? Pidätkö molempia luurien erilaisen luonteen vuoksi vai onko kyseessä jokin käytännöläheisempi järjestely? | |
![]() 16.09.2009 16:21:45 | |
JK1: Noi HD-380:t kutitettelis meikäläistä aikalailla kovin, mutta en ole niitä päässyt missään koekuuntelemaan. Sulla taitaa löytyä kokemusta? Pääsin iPhonella reissussa kerran vertaamaan kaverin uusia HD-380:siä. Ovat perusluonteeltaan kuin HD-280, mutta 280:n ongelmakohdat tuntui olevan poistettu. HD-280:sissä mua alkoi vaivaamaan kun sähkökitaraa kuulokkeilla soitettaessa soundi kuulostaa niin erilaiselta kuin kajareilla, ja HD-280:sten kylmä Genelec-/SWR-mäisyys alkoi ärsyttää: 3,5KHz on selkeästi esillä, ja pehmeyttä tuova 300-800Hz taasen on turhan ujo. Tästä johtuen ostin Beyerin DT-250:set 80-ohmisina, ne kuulostavat lähes samalta kuin nuo Focal Solo 6Be:t, eli neutraalimmilta läpi koko taajuusalueen. HD-280:set kuitenkin sulkevat paremmin, joten en ole niitä raaskinut myydäkään. En ole 80-ohmisia DT-250:siä ja HD-380:siä päässyt vertailemaan, mutta veikkaan niiden olevan suht lähellä toisiaan, sillä erotuksella että HD-380:sissä uskoisin olevan kuitenkin hieman tiukempisoundinen ja diskantiltaan avoimempi toisto. Jos käyttötarve on pelkästään rumpumikkien sijoittelu rumpalin soittaessa, tai muu vastaava rajua blokkaamista vaativa tarve, suosittelen HD-280:siä tai halvempia Extreme Isolation -luureja (ei kokemusta, mutta käsittääkseni hyväsoundiset, Thomannilta saa). Jos taas on tarve kuunnella musiikkia sellaisena kuin se on, suosittelen Beyerdynamic DT-250:siä, mutta vain 80-ohmisina. 250-ohminen malli kuulostaa aivan erilaiselta. "Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella."
-Jucciz, 2008 | |
![]() 16.09.2009 21:02:41 | |
Aihetta liipaten, kirjoitelmastani voinee olla apua jollennii, jossainnii: http://jazmanaut.blogspot.com/2009/08/kuulokkeita-metsastaen.html Ja päivitystä: http://jazmanaut.blogspot.com/2009/09/paivittelya.html Dont Clone The Beat. Own The Beat. | |
![]() 17.09.2009 17:54:24 | |
Kiitoksia miljuunasti Akille ja dewilille! Tuosta blogista voisi aikalailla sanoa, että "been there, done that". Vittumaista puuhaa tuntuu olevan tuo luurien metsästäminen. DT-250 olen kerran testannut pikaisesti ja silloin kuulostivat ehkä hieman tunkkaisilta, mutta vaikeapa sitä enää on muistaa. Jos HD 380 todella on DT-250, mutta kirkkaammilla diskanteilla, vaikuttaa melko hyvältä. Noissa Sennheisereissä on jo niin paljon äänenvaimennusta, että mulle riittää vähempikin. Suunnitelmanani olisi, että ostaisin HD-380:t ja vaihtaisin niihin HD 555 ja HD 595-malleista tutut pehmusteet sekä johdon ihan vaan mukavuussyistä. Ei taida olla paha homma... Sonyt mulla on tällä hetkellä käytössä: MDR jotain... hämärältä 90-luvulta. Eivät oikein täytä nykystandardeja, vaikka aikoinaan olivatkin olevinansa hyvät. Taidanpas vielä tutkia, että kuinka helposti noihin 7506:iin vaihtuu osat. Ainakin räjäytyskuva lupaa hyvää... | |
![]() 17.09.2009 20:25:32 | |
Mä tykkään HD25:sista soitto- ja äänitysluureina. Siis HD-25-1 taitaa olla se malli mikä mulla on. Musan kuuntelu ja miksauskäytössä mulla on HD580 joita ei enää valmisteta mut oon tottunut niihin ja diggaan niiden ilmavasta ja mahtailemattomasta tunnelmasta. Sennheiresin vitsaus on aina ollut ne liittimet... en sit tiiä on uusissa malleissa jo korvattu ne sennheiser-pikkuliittimet normi 3.5mm stereoplugilla. Mulla on himassa jotkut semihyvät Sonyt joissa on miniplugi ja se on ihan nerokasta verrattuna senkun omiin (heikkoihin ja kalliisiin) liittimiin. Ennen ei ollut mitään - nyt on. | |
![]() 17.09.2009 23:40:22 | |
JK1: DT-250 olen kerran testannut pikaisesti ja silloin kuulostivat ehkä hieman tunkkaisilta 80-ohmisissa soundi tosiaan oli uutena keskivertoa pehmeämpi, mutta tuntuu että keskialueen pehmyt hono olisi tiukentunut ja diskantti auennut käytön myötä. 250-ohmisissa taas ei ollut keskialuetta nimeksikään, sitä voisi jossain mielessä kuvailla tunkkaiseksi. Mitä HD-580:siin tulee, mullakin oli ne. Ne on botneltaan karvan löysemmät, mutta muutoin identtiset kuin HD-600:set. Mutta nehän on avoimet, niillä äänittää laulumikkiin lähinnä klikkiä. Jos HD 380 todella on DT-250, mutta kirkkaammilla diskanteilla, vaikuttaa melko hyvältä. Njoo, tuossa mielessä ajateltuna ne luultavasti on sulle oikein hyvät. Mutta mä muistaakseni olisin odottanut HD-380:siltä tiukempaa puristusta. HD-280:set päässähän ei veri kierrä, se on se jippo hyvälle vaimennukselle. Mutta jos saa avautua niin noi puhelinlangat on kyllä niin ahterista kun vaan ikinä voi. Molemmissa luureissa kuusmetrinen kierrejohto, joka on joka halvatun tilanteessa jumissa jossain tai muuten vaan tiellä. Ja kumpaakaan ei saa valmiina suoraa johtoa. Lähtee kolvaushommiksi nimittäin ihan just kohta. "Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella."
-Jucciz, 2008 | |
![]() 18.09.2009 11:59:31 | |
Aki: 80-ohmisissa soundi tosiaan oli uutena keskivertoa pehmeämpi, mutta tuntuu että keskialueen pehmyt hono olisi tiukentunut ja diskantti auennut käytön myötä. 250-ohmisissa taas ei ollut keskialuetta nimeksikään, sitä voisi jossain mielessä kuvailla tunkkaiseksi. Njoo, tuossa mielessä ajateltuna ne luultavasti on sulle oikein hyvät. Mutta mä muistaakseni olisin odottanut HD-380:siltä tiukempaa puristusta. HD-280:set päässähän ei veri kierrä, se on se jippo hyvälle vaimennukselle. Mutta jos saa avautua niin noi puhelinlangat on kyllä niin ahterista kun vaan ikinä voi. Molemmissa luureissa kuusmetrinen kierrejohto, joka on joka halvatun tilanteessa jumissa jossain tai muuten vaan tiellä. Ja kumpaakaan ei saa valmiina suoraa johtoa. Lähtee kolvaushommiksi nimittäin ihan just kohta. Käsittääkseni kaikki luurit muuttuu ihan selkeästi jopa kymmenien käyttötuntien ajan. Sinänsä joutuu joka tapauksessa ostamaan sian säkissä, kun ei tiedä, että mikä ominaisuus muuttu ja kuinka paljon. Tosiaan mulla on hakusessa suljetut luurit, mutta en tarvitse kovinkaan suuria vaimennus db:tä. 380:lle luvataan 32db vaimennusta! Se tosiaan lupailee aika paljon puristusta, mutta olen sen verran mukavuudenhaluinen, että tuollaiset "ei veri kierrä" -tyyppiset luurit ei tule kyseeseen. Mulla on kylläkin aika pieni pää(kevyet ja kompaktit aivot, nääs) että ei pitäisi olla kovin suuri ongelma tuo puristus. Nuo kierrejohdot on tosiaan naurettavuuden huippu: painavat niin perkeleesti ja perustelu "eipähän ole johtoa pyörimässä jaloissa", vaikuttaa vähän ontuvalta. Mutta siis eikö HD-280 ja 380 Pro -malleihin sovi ihan samat johdot kuin HD-555 ja 595 - luureihin? Niitä saa ihan helposti tilattua... | |
![]() 18.09.2009 14:21:56 | |
JK1: Käsittääkseni kaikki luurit muuttuu ihan selkeästi jopa kymmenien käyttötuntien ajan. Sinänsä joutuu joka tapauksessa ostamaan sian säkissä, kun ei tiedä, että mikä ominaisuus muuttu ja kuinka paljon. Tämä on aivan totta, mutta ei se muutos kuitenkaan niin suuri ole että kakasta tulis konvehtia tai toisinpäin. Luureja valitessa eri mallien erot on olleet mun makuun niin suuret etteivät ne kompensoituisi sisäänajolla. Ja sisäänajon tuoma suunta on kuitenkin aika hyvin ennalta arvattavissa. 380:lle luvataan 32db vaimennusta! Niin, "luvataan". Mielestäni luetut desibelit ei koskaan kerro yhtään mitään, desibeli menettää merkityksensä kun se poistuu mittarista. Ja noissa on eri taajuuksien vaimennoksen ero myös takuulla yli 15 dB. Painava puhelinkaapeli roikkumassa toisesta korvasta saa kaipaamaan aika kovaa puristusta. Mulla on isohko pää, ja HD-280:n puristus olisi luultavasti monituntiseen käyttöön liikaa. HD-380:sten uskoisin olevan paljon miellyttävämmät. Mutta siis eikö HD-280 ja 380 Pro -malleihin sovi ihan samat johdot kuin HD-555 ja 595 - luureihin? Niitä saa ihan helposti tilattua... HD-280:sen johdon pää ei ole normaalisti vaihdettava, se näyttää tältä: http://img442.imageshack.us/i/p8292298.jpg/ Luulen että ostan jonkun laadukkaan tarvikejohdon ja juottelen itse. "Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella."
-Jucciz, 2008 | |
![]() 18.09.2009 15:22:56 (muokattu 18.09.2009 15:23:12) | |
Aki: HD-280:sen johdon pää ei ole normaalisti vaihdettava, se näyttää tältä: http://img442.imageshack.us/i/p8292298.jpg/ Luulen että ostan jonkun laadukkaan tarvikejohdon ja juottelen itse. Tää on just tätä... Miks ei vois laittaa sitä ministereoplugia molempiin päihin johtoa? Ennen ei ollut mitään - nyt on. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)