dewil 15.04.2008 19:58:01 | |
---|
Onkohan noilla SDHC -korttien nopeuksilla jotain merkitystä laitteen käyttöön? Lähinnä 4 gigasta kattelen, ja ilmeisesti kuitenkin 2-, 4- ja 6- nopeuksiset kortit ovat tuettuja. Onko se ihan sama mikä on käytössä, onko etuja/haittoja? Paitsi että 4-nopeuksinen on verkkokaupassa halvin :) Lähinnä tolla on merkitystä dataa tietokoneelle siirrettäessä. Dont Clone The Beat. Own The Beat. |
HarriP 15.04.2008 21:06:19 | |
---|
Ja sit kannattaa huomata että mitä isompi kortti sen kauemmin startupissa kestää. 16GB:n kortin kanssa H2 pohtii jo hetken käynnistäessä. Mutta mainio peli. Kulkee taskussa. Mulla tämä nyt korvasi läppärin nauhurina kun läppäristä kilahti kovalevy. |
Pluto 07.05.2008 17:37:09 | |
---|
Dillon, you son of a bitch! |
DrmBug 07.05.2008 18:03:21 | |
---|
ODOMANKOMA BOO ADZEE
OBOO KYEREMA |
Pluto 07.05.2008 18:26:12 | |
---|
kauppi 07.05.2008 18:35:22 | |
---|
Onko joku koittanut äänitellä tuolla H2:lla erittäin hiljaisia lähteitä, esim luontoambiensseja? Onko riittävästi gainia / mikä on kohinan taso? Entäpä line in S/N ratio? Oisko jollain ääninäytteitä? |
joni_duff 08.05.2008 10:26:43 | |
---|
joo, tuohon olisi kiva saada vastauksia.. aion tällä viikolla nauhottaa luontoambienssia ja spiikit julkaistavaan tv-mainokseen.. luotto on kova, mutta jossei toimi niin on mulla myös "oikee" nauhoituskalusto käytössä.. |
dewil 08.05.2008 12:04:47 (muokattu 08.05.2008 12:17:30) | |
---|
Onko joku koittanut äänitellä tuolla H2:lla erittäin hiljaisia lähteitä, esim luontoambiensseja? Onko riittävästi gainia / mikä on kohinan taso? Entäpä line in S/N ratio? Oisko jollain ääninäytteitä? Sanotaanko näin, ettei tuohon rahaan löydy parempaakaan ja soundi tuossa on hintaistaan parempi. Mä hommasin tuon nimenomaan atmosfäärien ja sn sellaisten sämpläilyyn, eikä mua oo vielä kohina rasittanut. Soundi ja tilan tuntu on myös yllättävän hyvä, semminkin kun voi valita mikeistä sen 90 tahi 120 astetta. Puhumattakaan sekäettästä. Tossa näyte siitä, kun talsin hakiksen kauppahallin ympäri. Siellähän kylmälaitteet huutaa joka puolella, niin se siitä kohinafiilistelystä, mutta lopussa tais olla hiljasempi pätkä. Tää on siis täysin prosessoimaton pätkä, Paitsi että puristin pätkän itunesilla mp3:ksi http://koti.welho.com/hlappal6/Mjyysic/Temp/Kauppahalli-F.mp3Luvattomasta käytöstä tulee pahaa karmaa! Dont Clone The Beat. Own The Beat. |
KaljaMaha 08.05.2008 13:24:16 | |
---|
http://www.wildlife-sound.org/equipment/index.html Tuollapa varsin mojova testi laitteesta. Itse oon tykänny. Harmillisen hankla käyttää ENG-nauhurina, mutta tilasin Beyerdynamicin pienen herttamikin joka mikkikoloon asennettuna törröttää juuri haluttuun suuntaan. Laitteen omat mikit on mun mielestä varsin toimivat. Kunnon karvatuulisuoja kannattaa teetättää jollakulla käsistään kätevällä. Et sillee... |
kauppi 08.05.2008 15:09:08 | |
---|
Sanotaanko näin, ettei tuohon rahaan löydy parempaakaan ja soundi tuossa on hintaistaan parempi. Mä hommasin tuon nimenomaan atmosfäärien ja sn sellaisten sämpläilyyn, eikä mua oo vielä kohina rasittanut. Soundi ja tilan tuntu on myös yllättävän hyvä, semminkin kun voi valita mikeistä sen 90 tahi 120 astetta. Puhumattakaan sekäettästä. Jepp. Luvattoman halpahan tuo on ominaisuuksiinsa nähden ja suhteellisen monipuolisen oloinen kampe. Lähinnä mietinkin sitä että kuinka helpolla tuosta saisi vielä enemmän irti jos tekisi pienehkön ulkoisen ultra-low-noise preampin oikealla phantomilla ja tökkäisi paremmat mikit sen perään. Ja tuleeko tuossa vastaan esim outoja sirinöitä/vinkuja/kohinoita lineinnissä. Joitakin viikkoja sitten totesin että läppäri+mbox keskellä metsää on vähän hankalahko yhdistelmä ja ei nyt ihan viittisi mitään aatonia/sounddevicesiä/zaxcomia alkaa hommaamaan hyllyyn makaamaan. Jossain toisaalla olikin aika hyvin testituloksia ja speksiä ja näyttäisi siltä että voisi soveltua moiseenkin käyttöön varsin hyvin, suhteellisen puhdasta kamaa tuolla saa lineinnistä sisään. Joidenkin testien mukaan 48kHz olisi optimaalisin samplerate nauhoittaa, rauta lienee sille optimoitu. Ja kiitoksia esimerkkipätkästä, kyllä tommonen häätynee hommata. |
dewil 15.05.2008 12:19:19 | |
---|
Dont Clone The Beat. Own The Beat. |
Pluto 15.05.2008 14:28:37 | |
---|
dewil 15.05.2008 14:47:12 | |
---|
Sehän se on lähtökohta aina? Dont Clone The Beat. Own The Beat. |
Pluto 16.05.2008 00:02:29 | |
---|
Sehän se on lähtökohta aina? Eeeei välttämättä Dillon, you son of a bitch! |
Kailis 17.05.2008 00:46:21 | |
---|
Eeeei välttämättä Voisitko selittää? |
Pluto 17.05.2008 01:04:57 | |
---|
Voisitko selittää? Kyseessä oli näennäishumoristinen vastine toteamukseen, joka oli niin itsestään selvä, ettei siihen oikeastaan mitään vastausta olisi tarvittukaan. Kelpaako? Dillon, you son of a bitch! |
Kailis 17.05.2008 01:14:43 (muokattu 17.05.2008 01:19:31) | |
---|
Kyseessä oli näennäishumoristinen vastine toteamukseen, joka oli niin itsestään selvä, ettei siihen oikeastaan mitään vastausta olisi tarvittukaan. Kelpaako? Vai niin *sarkastinen naurahdus* H2 vaikuttaa kyllä hyvin pätevältä vehjekseltä. Onko kokemuksia kovassa soitossa pienessä tilassa, eli muroutuuko lain. EDIT. Etsivä löysi. Eli säröytymisongelmaa mahdollisesti esiintyy. Hmm... |
gunner 17.05.2008 02:23:04 | |
---|
Ei kyllä mun käytössä ole tullut hirveesti ongelmia, tietty voi olla että vähän särkee, en ole hirveen kriittisesti laatua tarkkaillut, mutta ei ole korviin iskenyt. Treeniksellä ollaan vedelty, rummut zoomin edessä, pa ja bassokamat melkein heti laitteen takana. Laatu aivan riittävä treenien tallentamiseen. Tasot on tietysti sillä kovuudella, että korvia särkee tulppienkin kanssa :) Itsehän käytän laitetta lähinnä joko treenien tai laulun ja akkarin nauhotukseen, parhautta kun voi ottaa uloskin messiin ja soitella puistossa, ja kuunnella myöhemmin. Etenkin kun lapset tulee huutelemaan että mitä vittua te teette, ja kolistelee taustalla millon mitäkin. Verkkokaupasta hain 4 gigan kortin kahenkympin hintaan. Tyttömäisyydestä plussaa sukupuolesta riippumatta. |
Pluto 18.05.2008 19:23:12 | |
---|
Hommasin minäkin omani. Ja heti tuli ongelma. Nimittäin äänityksiin tulee mukaan ihmeellisiä digitaalisen kuuloisia "poksahduksia", siis piikkejä tallenteessa. Kyseessä ei ole liian kova signaali, koska nämä poksahdukset tulevat täysin randomina myös hiljaisempiin kohtiin, ja muuten tasot pysyvät hyvin kurissa. Onko kellään muulla ollut tätä ongelmaa? Voisiko kyseessä olla se, että laitoin Zoomin muuntajan samaan jakoboksiin, josta lähti virta myös vahvistimeen ja pedaaleille? Osa pedaalien liittimistä on nimittäin vähän löysällä, eli joku purkki saattaa mennä hetkellisesti "pois ketjusta" ja taas takaisin. Lisäksi Digitechit tekevät oman havaintoni mukaan ihmeellisiä asioita sähkölle välillä. Toinen epäilyn kohde on se laitteen mukana tullut muistikortti. Jossain foorumilla mainittiin, että se saattaa aiheuttaa ongelmia nelikanavaäänityksen kanssa. Dillon, you son of a bitch! |
PIM 18.05.2008 20:12:12 | |
---|
Toinen epäilyn kohde on se laitteen mukana tullut muistikortti. Jossain foorumilla mainittiin, että se saattaa aiheuttaa ongelmia nelikanavaäänityksen kanssa. Tätä epäilisin ihan ekana. Osta kunnollinen class6 nopeuden sdhc kortti niin eiköhän poksahdukset häviä ihan sillä. 8 giganen maksoi verkkokaupassa alle 40 euroa.
Member formerly known as PeteH |