![]() 29.01.2007 15:23:24 | |
---|---|
Onko muuten tällä hetkellä hevipuolella suuria nimiä, joiden rummut olisivat levyllä aivan erityisen "luomuosastoa"? Kiinnostaisi tutustua. Entombed. Soundit ovat kyllä viime levyillä muutenkin osastoa "triggailijat ja hierojat tukehtukoot pullaansa". Diggaan. No one prayed for Sodom | |
![]() 30.01.2007 11:30:33 | |
Noniin, eli tarkoitus olisi päivitellä mikkiosastoa basarin osalta. Ajatuksissani ovat olleet lähinnä sennheiserin tuotteet. Mallit 901 (laattamikki) ja 602. Ensimmäinen kysymys on lähinnä se että miten tuollainen 901 toimii yksistään basarissa ? Surffaillessa eksyin lähinnä sivuille jossa sitä oli käytetty vain toisena mikkinä basarin sisässä ja reiän suulla oli sitten toinen mikki vaihe käännettynä. Onko kellään mitään ääninäytteitä kyseisestä mikistä ? Aika metallinapsua siis etsitään, mutta kunnon alapäällä. Pajalla muussa setissä on sitten MD421 lattiatomissa ja 57t suunnitteilla laittaa räkkitomeihin. Elikkäs mie suosittelisin shuren beta 91, siin on tosi napsu saundi..! en tiiä sit et jokos tämä on keretty kertoa, en ainakaan sitä nopeasti selaillessani huomannut! Rinnat rakkaudesta turvonneina | |
![]() 31.01.2007 02:11:01 | |
Lopettakaa kiistely ja kuunnelkaa tosta: Pro Tools-zezzio aiheesta: http://www.kaapeli.fi/~matiasku/basaritesti_pt_sessio.zip ja pelkät audiofileet: http://www.kaapeli.fi/~matiasku/basaritesti.zip Kummatkin zipit on noin 34megaa. olkaa hyvät. Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? | |
![]() 31.01.2007 10:52:20 | |
On raikasta ja virkistävää saada välillä kuulla kun bassorumpu sanoo kunnolla "bouuummmm" eikä "nips". ;) Nimenomaan. Olisiko jollakin suositella edullisia mikkejä jolla saisi hyvän bouumm soundin akselilla Baker - Bonham? | |
![]() 31.01.2007 11:06:06 (muokattu 31.01.2007 12:31:25) | |
Nimenomaan. Olisiko jollakin suositella edullisia mikkejä jolla saisi hyvän bouumm soundin akselilla Baker - Bonham? Muistaakseni Bonhamin bassari äänitettiin ns. norsunkyrvällä (Electro Voice RE 20). Siitä mistä aita on matalin... | |
![]() 31.01.2007 11:29:12 (muokattu 31.01.2007 11:32:41) | |
Muistaakseni Bonhamin bassari äänitettiin ns. norsunkyrvllä (Electro Voice RE 20). Mitä kielenkäyttöä... Onkohan siitä olemassa halpaa kopiota? Näkyisi olevan Thomannilla 499€. tBone tms. versio kiinnostaisi. | |
![]() 31.01.2007 13:53:48 (muokattu 31.01.2007 13:54:03) | |
Lopettakaa kiistely ja kuunnelkaa tosta: Pro Tools-zezzio aiheesta: http://www.kaapeli.fi/~matiasku/basaritesti_pt_sessio.zip ja pelkät audiofileet: http://www.kaapeli.fi/~matiasku/basaritesti.zip Kummatkin zipit on noin 34megaa. olkaa hyvät. noista yllätti toi EV ND868, oli paras noilla sijotuksilla ja basareilla... tokana tuli 52 ja 112 ei ole | |
![]() 31.01.2007 14:30:04 (muokattu 31.01.2007 14:36:26) | |
noista yllätti toi EV ND868, oli paras noilla sijotuksilla ja basareilla... tokana tuli 52 ja 112 EV oli kyllä noista valmissoudisista ykkönen. Mä en edelleenkään digannut B52:sta - D112 oli mun makuun selkeästi parempi. Snadilla ruuvaamisella MD421 oli kuitenkin paras. Audix, Blue ja B91 olivat selkeitä pettymyksiä eikä toi 441:kään bassarin kanssa näköjään parhaimmillaan ole. Nyt varmaan viimeistään voidaan haudata ne huhut että e602:ssa olis 421:sen kapseli : ) Siitä mistä aita on matalin... | |
![]() 31.01.2007 15:43:40 (muokattu 31.01.2007 15:44:16) | |
Mä en edelleenkään digannut B52:sta - D112 oli mun makuun selkeästi parempi. Snadilla ruuvaamisella MD421 oli kuitenkin paras. Audix, Blue ja B91 olivat selkeitä pettymyksiä eikä toi 441:kään bassarin kanssa näköjään parhaimmillaan ole. Nyt varmaan viimeistään voidaan haudata ne huhut että e602:ssa olis 421:sen kapseli : ) ai heviin :) tais olla tässä kyse... sulla on outo maku hevibasarille :) ei ole | |
![]() 31.01.2007 17:04:42 (muokattu 31.01.2007 17:07:46) | |
ai heviin :) tais olla tässä kyse... sulla on outo maku hevibasarille :) Eh niin kato... en siis juu edelleenkään oo hevimiähiä. Kunhan vaan omia mielipiteitäni tässä anteeks vaan... emmä millään pahalla... piis vaan... t. hämy Siitä mistä aita on matalin... | |
![]() 31.01.2007 17:23:14 | |
Eh niin kato... en siis juu edelleenkään oo hevimiähiä. Kunhan vaan omia mielipiteitäni tässä anteeks vaan... emmä millään pahalla... piis vaan... t. hämy saat tän kerran anteeks hämy :D ei ole | |
![]() 02.02.2007 01:44:19 | |
Ambitus, ISO plussa! Näitä tarvitaan! EV yllätti itsenikin. Sen sijaan tuo AT25 on omaan makuuni kyllä erinomainen. Soundi sellaisenaan ei ole korostettu, mutta siitä tulee ehdottomasti rehellisin fiilis; tuolta tuo bassorumpu kuulostaa. Tämän olen toki todennut aiemmissa testeissänikin, tuolla mikillä saa bassarin luonnetta taivutettua helposti mihin suuntaan tahansa. Livekäytössä tuo EV olisi varmasti helpoin, heittämällä valmis. Ja joku väitti joskus pitävänsä 602:sta neutraalisoundisena. En voi ymmärtää. Mun mielestä se on edelleenkin aika hirveä. Niin, millä tavoin mikit on sijoitettu, ja mitkä kalvot bassareissa on? Mikä on mikkietusena? Ja onko Audio Technican malli ATM25 vaiko AT Pro25? Ja minkälainen nuija pedaalissa? Onko lyöntikalvossa nuijan alla kevlar-lätkää? "Every being in the universe knows right from wrong."
-Prot, 2001 | |
![]() 02.02.2007 03:09:30 (muokattu 02.02.2007 03:10:59) | |
Ambitus, ISO plussa! Näitä tarvitaan! EV yllätti itsenikin. Sen sijaan tuo AT25 on omaan makuuni kyllä erinomainen. Soundi sellaisenaan ei ole korostettu, mutta siitä tulee ehdottomasti rehellisin fiilis; tuolta tuo bassorumpu kuulostaa. Tämän olen toki todennut aiemmissa testeissänikin, tuolla mikillä saa bassarin luonnetta taivutettua helposti mihin suuntaan tahansa. Livekäytössä tuo EV olisi varmasti helpoin, heittämällä valmis. Ja joku väitti joskus pitävänsä 602:sta neutraalisoundisena. En voi ymmärtää. Mun mielestä se on edelleenkin aika hirveä. Niin, millä tavoin mikit on sijoitettu, ja mitkä kalvot bassareissa on? Mikä on mikkietusena? Ja onko Audio Technican malli ATM25 vaiko AT Pro25? Ja minkälainen nuija pedaalissa? Onko lyöntikalvossa nuijan alla kevlar-lätkää? Toivottavasti toi testisessio toi uusia mielipiteitä mikeistä;D Tosiaan Jammun 22'':seen mikit oli sijoitettu etukalvon reiän kohdalle kaikki identtisiin paikkoihin...tarkka sijoitus kapselin kohta kalvon kohdalla ja keskellä reikää. Kumu oli umpikalvoinen sillä testattiin kaikki mikit sisällä...mikit sijaitsivat 2/3 rungon sisäpuolella ja kapselit oli suunnattu nuijaan päin. Kalvoista tai nuijasta en tarkalleen muista, mutta selvitän asian. Tosta testistä tulee aika hyvin mikin perus soundi esille. Etarina Presonus Digimax -> 96i/o -> Toollssi... Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? | |
![]() 02.02.2007 08:54:08 | |
Kiitti ambitus näistä. Mikäs tuo subkick-on? Ilmeisestikin joku kaiutinmainen ratkaisu, mutta onko kyseessä joku itse kyhätty, vaiko ihan tuohon tarkoitukseen suunniteltu tuote? Omissa kokeiluissa lätkyä hakiessa oon päätynyt siihen että en yritäkään hakea sitä a) dynaamisesta b) samasta mikistä mistä botnea. | |
![]() 02.02.2007 13:46:58 | |
Kiitti ambitus näistä. Mikäs tuo subkick-on? Ilmeisestikin joku kaiutinmainen ratkaisu, mutta onko kyseessä joku itse kyhätty, vaiko ihan tuohon tarkoitukseen suunniteltu tuote? Omissa kokeiluissa lätkyä hakiessa oon päätynyt siihen että en yritäkään hakea sitä a) dynaamisesta b) samasta mikistä mistä botnea. Subkicki oli 10 -tuuman kaiutinelementistä itsedusattu viritelmä. Oikeaoppinen subkicki on NS10:n elementistä rakennettu...Yamahalla on sarjavalmistuksessa oleva subkick. Pitäis jokupäivä päästä testailee sekin. http://www.yamaha-europe.com/yamaha … /05_no_series/10_subkick/index.html Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? | |
![]() 03.02.2007 02:08:22 | |
Kiitokset Ambitukselle: tällaista juuri kaipasinkin, koska basarimikkiä olen tässä ostamassa. En tosin hevilätinän äänittämiseen, vaan funk/soul/groove/hip hop/r&b tyyppisen musan äänittämiseen. Millaista mikkkiä suosittelisitte groove -musan äänittämiseen? Yleisesti näyttää siltä, että AKG 112 on selvästi suositumpi kuin Shure 52. Audix D6:lla on kannatusta, mutta se lienee väritetympi kuin AKG?? Toisaalta pieni botne-väritys ei liene huono juttu äänitettäessä muhkeaa groove-soundia? Toden totta yllätyin minäkin siitä, että tuo EV ND 868 kuulosti noin hyvältä ilaman sen kummempia eq-säätöjä. En ole ennen mikkiin törmännytkään! Tietääkö kukaan, onko se kuitenkin ihan käytetty studiossa? (vai onko enemmän live-mikki?) Mikael: "MD421 oli kuitenkin paras" ??? Millä perusteella? Yritin vääntää eq:ta, mutta en ihan hirvittävän hyvää jälkeä kyllä saanut. (voi toki johtua osaamattomuudestani), mutta ei tuolla tunnu ainakaan kovin isoa saundia saavan? Ambitus: kun sinä olet meistä se ainoa, joka kuuli basareita livenäkin äänityshuoneessa, niin mikä mikeistä vangitsi basarin ominaissaundin parhaiten? Siis mikki, joka ei värittänyt basaria vaan kuulosti eniten siltä miltä basari kun sitä kuunteli vierestä? Uskomatonta kuinka isoja eroja saa mikkivalinnalla aikaan!! Täytynee siis hankkia ajan kanssa nuita basarimikkejäkin muutama.... Rahanmenoa ei voi estää.... ;D Make it Funky! | |
![]() 03.02.2007 11:46:22 | |
Todella iso kiitos Ambitukselle mikkitestistä! Testi vahvisti omat mielikuvani mikeistä joita oon käyttänyt basareissa (eli B52, D112 ja MD421). Heviin hommaisin edelleen B52:n, kitaravallittomaan musaan D112:n taikka MD421:n. | |
![]() 03.02.2007 12:08:12 | |
Millaista mikkkiä suosittelisitte groove -musan äänittämiseen? Aika isoa botneahan moiseen tavataan nykyään hakea, joten tuo EV saattais olla ihan nenä päähän. 70-luvun grooveen sitten jotain ihan muuta, esim ikivanha D12. Audix D6:lla on kannatusta, mutta se lienee väritetympi kuin AKG?? Mulle jäi pelkkiä näytteitä kuuntelemalla melkeinpä päinvastainen fiilis. EQ:n kanssa leikkiessä huomaan että AT25:sta saan helposti modernia mietoa skooppia (EV N/D868) sekä muhkua keskialuetta (D12). EV:n luonnetta en saa ekvalisoimalla muutettua juuri ollenkaan, se kuulostaa aina itseltään. Hyvältä tosin, mutta aina silti itseltään. Audixista en meinannut saada EQ:llakaan ihan siedettävää. D112 on hassu, niitä kuminoita on vähän hankala löytää EQ:lla, joten tulee helposti leikattua alakeskialueita liikaa. Eiköhän se nyt sitten ole vihdoin aika ostaa itellekin tuo AT. Niin, Ambitus, onko kyseessä ATM25 (~180€), AT Pro25 vai uudempi AT Pro25ax (120€)? "Every being in the universe knows right from wrong."
-Prot, 2001 | |
![]() 03.02.2007 12:33:30 | |
Toivottavasti toi testisessio toi uusia mielipiteitä mikeistä;D Tosiaan Jammun 22'':seen mikit oli sijoitettu etukalvon reiän kohdalle kaikki identtisiin paikkoihin...tarkka sijoitus kapselin kohta kalvon kohdalla ja keskellä reikää. Kumu oli umpikalvoinen sillä testattiin kaikki mikit sisällä...mikit sijaitsivat 2/3 rungon sisäpuolella ja kapselit oli suunnattu nuijaan päin. Kalvoista tai nuijasta en tarkalleen muista, mutta selvitän asian. Tosta testistä tulee aika hyvin mikin perus soundi esille. Etarina Presonus Digimax -> 96i/o -> Toollssi... B91 olisi hyötynyt sijoituksesta lähemmäksi lyöntikalvoa, mielenkiintoinen saundi, ikäänkuin basarin sisätilamikki, hyvin luonnollinen saundi. Miksattuna esim. B52:n kanssa voisi olla hyvä kombinaatio. AT25 jostain syystä (sijoitus?) toimii Kumun sisällä lähes täydellisesti yksinään, Yamahassa jää napsua pois, D4 oli aika hyvä Jammussa. Subkickillä taas niin pitkä jälkisointi että sen käyttö melkein vastaa sämplen triggausta. Jos sämplejä kuitenkin loppupeleissä tullaan käyttämään niin aika turhaa ajan haaskausta tuo basarin äänittäminen kyllä on. Kunnon triggeri (joku parempi DDrum malli) paikalleen ja joku yleispätevä mikki (D4, D112, AT25 esim. noista) äänitämiseen ja menoksi. | |
![]() 03.02.2007 17:50:22 (muokattu 03.02.2007 17:56:37) | |
Eiköhän se nyt sitten ole vihdoin aika ostaa itellekin tuo AT. Niin, Ambitus, onko kyseessä ATM25 (~180€), AT Pro25 vai uudempi AT Pro25ax (120€)? Kyseessä oli vanha ATM25. Noista uusista en tiedä, miten ne eroaa tosta vanhasta mallista... btw...Kaikki noi mikit väritti ja muutti bassarin omaa soundia. Mun mielestä mikään noista mikeistä ei vastannut basarin luonnollista soundia. Mulle jäi mieleen toi AE2500:sen konkkapuoli positiivisella ja perverssillä tavalla vanha 441:)! e: 91 oli sijoitettuna enemmän keskelle, tyynyn päälle ja lähempänä kalvoa...muistaakseni. Eli sille se ns "optimipaikka". e: voitte myös kysellä nim.merkki korvola:lta näitä asioita. Hän oli mukana tässä testissä ja oli asettelemassa mikkejä rumpuihin. Itse istuin näytön ääressä;) Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)