dewil 22.11.2006 13:43:42 (muokattu 22.11.2006 13:44:39) | |
---|
Mä komppaan kyllä Kiveä. Itsekin pers´aukisen taiteilijaperheen vesana mulla ei oo koskaan ollu mitään valittamista siitä, ettei aina ollu muodikkaimpia hilavitkuttimia. Tai silloin oli, kun isällä oli paremmin keikkaa ja silloin oli elo vähän hienompaa... muka. Maailmassa kasvatetaan kakaroita hyvinkin ankeissa olosuhteissa, eikä niistä välttämättä sen tasapainottomampia tuu, kuin esim. Hiltonin kakaroista ;) Mut joo. Tää duuni ei sovi kyllä kaikille ihmistyypeille. Mä oon ihan tyytyväinen heittäessäni suhteellisen vähän keikkaa ja artsuillessani pers aukisena vapaa ajalla. Preferoin jopa mukavamman duunin yli paremman palkan, mikä joissain piireissä koetaan kuolemansynniksi. Vaimo taas huokasee helpotuksesta, kun isäntä onnistuu saamaan vähän pidemmän proggiksen. Mutta sillekkin tein jo alussa selväksi, että mun kanssani ei rikkauksiin kuroteta, mikäli se on musta kiinni. Ja läpä läpä... Mennääks baariin. Näistä asioista on mukavampi avautua tuopin ääressä ;) Dont Clone The Beat. Own The Beat. |
Timo JM 22.11.2006 14:12:57 | |
---|
Kapitalismiäkö vai mitä se on, kun "pitää olla rahaa että lapsilla on hyvä lapsuus". Vaimo luki yks aamu Hesarista jotain tilastoja ja totesi, että mehän eletään tällä hetkellä köyhyysrajan alapuolella. Eli meikäläisen kohdalla puheet rahasta ja vauraudesta voi ainakin unohtaa. Olen silti vakaasti sitä mieltä, että lapsella tulee olla mahdollisimman stabiilit olosuhteet elää ja kasvaa. Talousasiat on niistä vain yksi osa mutta ne vaikuttaa usein myös moneen muuhunkin. ...siis mun mielestä. |
Diablero 22.11.2006 17:20:14 (muokattu 22.11.2006 17:23:02) | |
---|
Mennääks baariin. Näistä asioista on mukavampi avautua tuopin ääressä ;) Totta. Tällaiset keskustelut ovat tosiaan hedelmällisempiä tuopin äärellä. Ei ollut munkaan lapsuus Volvoa ja huvilaa täynnä. Pikemminkin laatikkoskodaa ja kiristelyä :D Enkä minäkään sitä vaihtaisi mihinkään muunlaiseen lapsuuteen. Mun on vain tässä vaiheessa vaikea kuvitella eläväni yhtään tätä epävarmemmassa tilanteessa. Mä stressaan jo nyt sitä, että tili on miinuksella parin viikon välein vaikka en mitään turhia ostele. :D Rahat riittää kyllä elämiseen, mutta jos minä kouluttamattomana jättäytyisin vakituisesta työsuhteestani pois luottaen siihen että vaimoni pätkätyöt riittävät (varmaan 5. pätkä menossa. Mokomat riistofirmat!) ja että mullekin sitä rahaa tulisi jostain, niin kyllä voisi unohtua yhteiset suunnitelmat... Tämänpä takia vaan tulee mieleen aina välillä se, että kunpa olisi ollut vähän enemmän järjissään silloin nuorena. Ehkä sitä olisi nyt vähän paremmat mahdollisuudet toteuttaa itseään... Mutta sitä vartenhan tässä töitä tehdään että joskus sitten olisi tilanne sen mukainen, etttä voisi omia haaveitaan toteuttaa. Nyt sitä pitää vaan edetä pikkuhiljaa. Ja nyt kun tuli vähän sellainen fiilis, että joku on saattanut ymmärtää että mä arvostelen muiden elämäntyyliä, niin siitä ei todellakaan ole kysymys. En voi puhua kuin omasta näkökulmastani. Mulla on vain omat kokemukseni, niin hyvät kuin pahatkin, ja elän sen mukaan kuin parhaaksi näen. EDIT: Ja tuo mukavampi duuni mielummin kuin iso liksa: Olen täysin samaa mieltä. Se onkin yksi asia minkä takia en ihan heti haluaisi paskapalkkaista hommaani vaihtaa. Hyvä työilmapiiri ja hyvät kaverit on todella tärkeä juttu
Omat ruumiintoimintoni hämmästyttävät minua joka päivä |
Mohla 22.11.2006 21:52:02 | |
---|
On kyllä mullakin rahojen kanssa aikamoista nuorallatanssimista tämä touhu, mutta niinkuin Kivi sanoi, niin jos kokoajan murehtisi maksamattomista laskuista tai olemattomista rahoista, ei pystyisi keskittymään niihin varsinaisiin töihin ollenkaan. Sitäpaitsi se on vapauttava tunne kun saa rahaa jostain, ja maksaa sen hirveen läjän laskuja kerralla ja voi taas huokaista olevansa kuivilla. ;) Lapsia ei toistaiseksi ole, mutta kesällä tulee eteen avioituminen, onneksi morsian on ymmärtäväinen näissäkin asioissa. Siis raha-asioissa. Koen jokatapauksessa eläväni parempaa elämää, mitä eläisin jos olisin jossain "perusduunissa". Ei vaan sovi mulle. Tervetuloa musabisnekseen. Adamantium StudiosKova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty |
Diablero 22.11.2006 21:57:42 | |
---|
On kyllä mullakin rahojen kanssa aikamoista nuorallatanssimista tämä touhu, mutta niinkuin Kivi sanoi, niin jos kokoajan murehtisi maksamattomista laskuista tai olemattomista rahoista, ei pystyisi keskittymään niihin varsinaisiin töihin ollenkaan. Sitäpaitsi se on vapauttava tunne kun saa rahaa jostain, ja maksaa sen hirveen läjän laskuja kerralla ja voi taas huokaista olevansa kuivilla. ;) Lapsia ei toistaiseksi ole, mutta kesällä tulee eteen avioituminen, onneksi morsian on ymmärtäväinen näissäkin asioissa. Siis raha-asioissa. Koen jokatapauksessa eläväni parempaa elämää, mitä eläisin jos olisin jossain "perusduunissa". Ei vaan sovi mulle. Tervetuloa musabisnekseen. Hehe, toi sun allekirjoitus sopii aiheeseen :D Omat ruumiintoimintoni hämmästyttävät minua joka päivä |