Aihe: Vokalistin komressointia äänitysvaiheessa??
1 2 3
PIM
29.08.2006 09:57:36
Musta tuntuu että kellään muulla kuin sulla ei oo tän asian kanssa ongelmaa. Ei tää oo mikään lastentarha. Ajattelen tätä ennemmin baarina johon tyypit tulee kääntymään ja esittämään oman kantansa käynnissä olevaan keskusteluun. Harvoin jätkäporukoissakaan kukaan kysy et "Tarkoititko nyt varmasti että...." tai "Voisiko ajatella niinkin, että..". Ensin haukutaan urpoks ja nauretaan jne.9

Juu, tietyä sisäpiirihenkeä olen ollut aistivinanikin, paitsi että olen kuvitellut tämän kaikkia asiasta kiinnostuneita palvelevaksi keskustelufoorumiksi kuten muutkin mnetin palstat, enkä niinkään miksikään hyväveli kerhoksi.

Eli pidä pintasi, siitä se lähtee.
Aoinkin.
PIM
29.08.2006 10:00:44
PeteH:
Koska itsekin olen vain tällainen harrastelijasäätäjä olen ollut taipuvainen ymmärtämään sun näkökulmia ehkä jotakin muita täällä kirjoittavia paremmin. Täytyy kuitenkin sanoa, että ainakin tässä ketjussa olit itse se joka käänsi keskustelun luonteen omalla agressiivisella puolustautumisella sanomalla:

Kieltämättä tuossa kohdassa tuli ehkä hieman ylireagoitua, mutta ymmärtänet että olen ollut hieman takajaloillani viimeaikaisten keskustelujen johdosta. Loosahilta pyydän anteeksi, että kimmastuin.

Mihinköhän muuten hävisi se mielenkiintoinen keskustelu snaremikityksestä? Ei huvittaisi käsitellä samoja asioita uudestaan;)
kivi
29.08.2006 10:57:25 (muokattu 29.08.2006 12:14:06)
Kivi onkin itse herra kohteliaisuus :-)

Otan noi kommentit vastaan kieli tiukasti poskessa.

Kyllä multa on irronnut tylyä kuittia monellekin, myös Petelle ja Timolle, ja Antti1 voi todistaa kuinka hyvinkin v-maiset viestini vaihtuvat parissa minuutissa aivan toisennäköisiksi.

Kas kun mä olen oikeasti sitä mieltä, että pahanmakuinen lääke tarjotaan kahden sokeripalan väliin, ja myötäkarvaan silittäminen jeesaa oman jutun perille saamisessa enemmän kuin vastakarvaan. Mutta totta kai mä oon syntymästä asti parantumaton besserwisser; kuten kaverin kuusivuotias poika viimeksi tän kesän Ruisrock-veneessä huomautti mulle: "Kerro ny toikin kun kerran kaiken tiedät!"
:-D

Se ei oo keneltäkään pois jos kertoo mitä on ymmärtänyt, eikä tiedosta oo ainakaan haittaa. Ihmisen järki on sillai rakennettu, että turha tippuu pois. Onneksi.

PS. Omaa laulua äänittäessä on aina välissä plugariversio LA2A:sta tai jokin vastaava optinen, oikeat optiset tietysti ennen muunnosta. Ilman ei tunnu hyvältä vetää. Muille en välttämättä laita, mutta ei se kanavaratsastaminenkaan mitään nastaa ole, että pitää joka tavu kaivaa erikseen. Niin se nyt kumminkin tehdään.

PPS. Mä oon ollut aloittelija äänihommissa jo 27 vuotta (ja aloitellut elämää sen 40 vuotta). Hemmetin hidasta tää kehitys.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
loosah
29.08.2006 10:58:02
Eip hätiä peteH. kyllähän näitä väärinymmärryksiä sattuu puolin ja toisin aina tällasilla voorumeilla.Kasvokkain lässyttäminen on niin paljon helpompaa, kun haluaa saada asiansa selvästi perille.

Äsken äänitin muuten vokalistia TLA:n optisen kompuran läpi. Ihan hauska tapa saada kovat konsonantit paukkumaan = ) Rähinää...
GIGO
Timo JM
29.08.2006 12:46:47

Kyllä multa on irronnut tylyä kuittia monellekin, myös Petelle ja Timolle...

Hmm, täytyy oikein raapia päätä *raps raps* kun en muista milloin olisin saanut sulta tylyä kuittia. Taitaa olla jo dementia iskenyt, tai sitten entiselle koulukiusatulle on vihdoinkin kasvanut paksumpi nahka.

...ja aloitellut elämää sen 40 vuotta. Hemmetin hidasta tää kehitys.

Haa! Sähän olet vielä nuori poika :-D
...siis mun mielestä.
samic
29.08.2006 14:28:36

jaahas...joka topicissako pitää painia.
Laittakaas lapset nyt oma topikki johki missä saatteee vääntää olantakaa.

vituttaa lukee tuollasta asoitten välissä....
ei ole
Raimo
29.08.2006 15:03:22

Lähes aina lanaa kovalevylle. Kuten joku jo sanoi, mielestäni mitä valmiimpaa raidalta kuuluu kun sen aukaisee miksussa, sen parempi. Näillä ratkaisuilla on äänittäjällä myös mahdollisuus tuoda näkemystään levylle, ja varmaan siksikin tuo on niin suosittua tehdasmiksaajien jenkkilässä... ;)

Toinen juttu on myös se, että joka kerta kun jättää "järjelle"(Hoho!) ja eipäs-juupas- meiningille varaa jälkityöstössä projekti todennäköisesti vesittyy ja kallistuu... Itse ainakin luotan omaan perstuntumaani, ja "virheetkin" pitää osata tehdä niin että ne ovat vähintäänkin mielenkiintoisia! ;)

Korviinsa ja ensimmäiseen ideaansa kannattaa kyllä luottaa lähes aina, ainakin mun mielestä. (Kunnes idea todetaan paskaksi, siis. :P )

Juuri nyt menossa todella hyvän ja kompuralle herkän vokalistin sessiot, mutta silti tarjoan transparenttia Knif Vari-Mu:ta semmoiset 3-4 db:tä... Asia tietty tsekattu artistin kanssa. Joskus on siis tullut tarjottua rokkihommissa jopa rankkaa 1176:sta narulle... Se on ns. "statement". :P

Usein tietty jos on laulaja joka diggaa rankasta kuuntelukompurasta laitan osan kuuntelupuolelle, eli järki kuitenkin kädessä mennään. Useimmiten.
Uutta näytettä...
Raimo
29.08.2006 15:05:55 (muokattu 29.08.2006 15:07:42)

...Sori. Pakko.

Eikös projätkiltä opi aina kaikista eniten? ;)

Ai täälläkö?-)

Täälläpä hyvinkin. Tyhmä ei ole se joka osaa ja kertoo vaan se joka ei osaa eikä kuuntele... :P
Uutta näytettä...
Cornflake
29.08.2006 22:51:19
Mä olen vetäissyt oikeastaan aina kompuran läpi.

Pienellä ratiolla ja kaappauksella toki. Yksi syy tähän on se että jotenkin luotan tuohon rautakompuraan enempi kuin noihin softiin. Tää voi olla vain jotain omia fiksuja visioitani, mutta hyvin on toiminut. Tuntuu paremmalta.

Kompurakaan ei varmaan ole mikään raketti, mutta lienee ihan hyvä peruspeli (DBX 166).
I ain't gonna work on Maggie's farm no more
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)