Aihe: demomiksauksesta äänitteeksi
1 2 3
mhelin
12.08.2006 10:50:21 (muokattu 12.08.2006 10:58:35)
Tuo kompura masterissa vähän (=paljon) vaikeuttaa arviointia, mutta tuntuu että tässä vikassa miksauksessa biisin alussa laulu olisi jotenkin alemmalla tasolla (tai sitten rummut ja basso tulee lujempaa kuin ennen). Laulusaundikaan ei enää ole ihan yhtä pehmeä ja intiimi. Sitten ehkä makuasia, mutta ne jouset loppupuolella (muualla kuin ihan lopussa) ei oikein sovi biisin tunnelmaan. Itse käyttäisin sitä samaa hammond-soundia sen tilalla (ja ehkä lopukkeessakin). Tai sitten pelästään joku sellosaundi muttei mikään "strings" saundi (tai no jupiter8-tyylinen synastringi vielä voisi mennäkin, tavalliset strings-patchit kuulostaa mun korvaan jotenkin liikaa "MIDI-musiikilta", ne kuulostaa muutenkin siltä että jousiorkassa kaikki soittaa mitä sattuu stemmoja muttei omiaan, eli viulut ja sellot vetää unisonossa samaa stemmaa). Laulukin jää vähän jousien alle. Makuasia tuo siis kuitenkin on, jos omasta mielestä on uskottava niin sitten antakaa olla. Ehkä myös voisi kokeilla enemmän jotain räimekitaroita nostaan fiilistä. Promolla yhteislaulu toimii hienosti, sekin on hyvä biisi. Se Honestly taisi hävitä jonnekin (oli jossain toisessa ketjussa).

Mutta hieno biisihän tuo Wakeup on, vaikea sitä on millään pilata :) Kyllä tuolla levyllä keikkoja saa ihan varmaan jos se on samaa tasoa, ja "oikean" levytyssopimuksenkin.
Timo JM
12.08.2006 11:06:05

Tässä sitä nähdään taas kuinka mielipiteet voi vaihdella. Musta viulut soi hienosti lopussa ja tusinaräimeskittoja en kyllä laittaisi missään tapauksessa.
...siis mun mielestä.
Roberto
13.08.2006 19:27:36

"Arvaa miten mä oisin ton tehny?"

No eipäs, pari ehdotusta ei niinkään release-ajoista mut muuten.. rumpuhomma ahdistaa muakin hieman, koliseva ambienssimyrkytys vois sitoa vähän yhteen sitä hommaa, mutta suurempi apu luulen olisi siitä että komppi olis vaan tuhannesti suorempi. Veikkaan tässä samalla et rumpalistilla on jotain hevander/metal-historiaa? :)

Laulaja on mainio ja biisikin kirkkaasti radiohutun paremmalla puolella. Siihen lopun soolokitaraan kaipais ehkä myös vähän rahinaa ja suhinaa, ja jotain leijuhommaa.

Hyvä!
mhelin
13.08.2006 20:37:44
Laulaja on mainio .
Jopa niin mainio että väistämättä mieleen tulee miltä koko homma kuulostaisi jos sen tekisi enemmän / täysin laulajan ehdoilla. Tässähän kyseessä on nimenomaan bändi, eikä laulaja saisi liikaa nousta bändin yläpuolelle. Levy-yhtiöistä voi tulla kommentteja että "ihan hyvä meininki, otetaan yhteyttä" ja sitten yhteyttä otetaankin vain laulusolistiin jolle tarjotaan omaa levytyssopimusta ilman bändiä (Tyttö sinä olet tähti -tyyliin niinku).
Cape
13.08.2006 23:38:13
Levy-yhtiöistä voi tulla kommentteja että "ihan hyvä meininki, otetaan yhteyttä" ja sitten yhteyttä otetaankin vain laulusolistiin jolle tarjotaan omaa levytyssopimusta ilman bändiä.

Hope not.... kauhuskenaario... No onneks Tiina taitaa meidän bändissä pysytellä :)
Nyt mennään varmaan Wake Up versiossa 0.9

tai oikeesti aika mones... mut jos 1.0 on se levylle päätyvä...

Nuo viulut tossa lopussa taitaa jäädä. Jotenki oli semmonen fiilis että levylle halutaan orkesterimausteita. Viuluja on siis luvassa reippaasti lisää myös muihin biiseihin. Ehkä ne sitte kokonaisuudessa lopulta hahmottuu. At least i hope so. Ei tehny mieli laittaa sitä kitaravallia.

Tässä on jo haaveiltu, et voi kumpa pääsis hyvään tilaan nauhottaan noi pohjat ja sais hommattua jonku päheen etuasteen kotiin päällesoittoja ja laulua varten. Sit vielä ulkopuoliset korvat auttamaan miksaamisessa. No nyt täytyy repiä tästä kotikalustosta sen verran irti kun saa.

Me tehään tää nyt demopohjalta ensin ja ens vuonna jos/kun saadaan näkyvyyttä niin tekaistaan se aito albumi. Tässähän sitä huomaa mitkä asiat biiseissä toimii ja mitkä ei.
mhelin
14.08.2006 13:24:13 (muokattu 14.08.2006 15:49:41)
Hope not.... kauhuskenaario...
Mutta se leffahan päättyi kuitenkin ihan onnellisesti ...

Nuo viulut tossa lopussa taitaa jäädä. Jotenki oli semmonen fiilis että levylle halutaan orkesterimausteita.
Joo ei siinä mitään, tarkoitin vain että niille voisi tehdä kunnon arrit, eli käyttää erillisiä viulu-, alttoviulu- ja sellosaundeja ja sovittaa niille "oikeat" stemmat, eli ottaa huomioon "oikeaoppinen" harmonia ja äänenkuljetus (ja tietenkin soittimien äänialat). Näin ne kuulostaisivat oikeammilta jousilta eivätkä kiippareilla "Strings"-presetillä vedetyiltä kosketinsoitinosuuksilta. Toinen vaihtoehto olisi vieraannuttaa saundia niin paljon oikeista jousista että kuulija ei pitäisikään ääniä aitoina (a'la Mellotron).
Epämuusikko
14.08.2006 14:21:38 (muokattu 14.08.2006 14:22:16)
Veikkaan tässä samalla et rumpalistilla on jotain hevander/metal-historiaa?

Ei oo. Ja ne haitsutanssit on topicin aloittajan käsialaa, I had nothing to do with them. mä vaan mätän siellä jossain...
I absolutely Weckl. Bustard #1
Roberto
15.08.2006 09:16:04

Ei oo. Ja ne haitsutanssit on topicin aloittajan käsialaa, I had nothing to do with them. mä vaan mätän siellä jossain...

D'oh! Ne haitsut ei niin ahdistanu, lähinnä se koko rytmin hajanaisuus. Joku juna siitä puuttu mun korvissa.
Aki
15.08.2006 11:23:51

D'oh! Ne haitsut ei niin ahdistanu, lähinnä se koko rytmin hajanaisuus. Joku juna siitä puuttu mun korvissa.

Kylläpä meillä on erilaiset korvat. Balladihan toi on, ja mun korvien mielestä ei voi ton temponen balladi ton enempää junailla ja rullata.

Ne lopun viulustemmat ei mua häirinny, mutta ymmärrän niihin tarttumisen kyllä.
Teetkö taas kärpäsestä härkästä? Hyvä, pistän grillin tulelle!
Dig-taattori
15.08.2006 12:57:46
Musta noi rummut toimii loistavasti. Mä kuuntelin myös noi muut biisit bändin sivuilta ja täytyy sanoa, että jos kyseessä on oikea elävä rumpali niin on kyllä todella kova soittaja. Time ja groove on älyttömän hyvät.
passe
15.08.2006 16:46:49 (muokattu 15.08.2006 16:49:00)
Mun mielestä rumpali soittaa pirun hyvin! Tällaiset balladit ovat hemmetin hankalia saada groovaamaan, vaatii rumpalilta paljon. Tomisoundi on mun makuun vähän liian plain ja tökkii vähän mun korvaan filleissä. Minusta se "puuttuva juna" johtuu enemmänkin basson ja rumpujen ajoittain empivästä yhteistyöstä, veikkaan ettei tässä soittele mikään kolme kertaa viikossa treenaava vakio porukka taustalla? Basistille kuonokoppa ja pari iskua poskelle... No joo, ehkei nyt sentään. Mutta balladissakin tarvitsee usein komentaa instrumenttia itsevarmuutta huokuvalla asenteella (siis instrumenttia, kitarat ja muut hiluvinkuttimet sitten erikseen:=)
"Good is in the details..."
Cape
15.08.2006 20:18:53 (muokattu 15.08.2006 20:19:33)
Basistille kuonokoppa ja pari iskua poskelle... No joo, ehkei nyt sentään. Mutta balladissakin tarvitsee usein komentaa instrumenttia itsevarmuutta huokuvalla asenteella.

Otan iskut vastaan, joo. Tais tulla soitettua noi kitarat, bassot ja kiipparit ym sälä demorumpujen päälle. Rumpali vetäisi biisin sitten valmiiden pohjien päälle uudelleen kun biisi oli ns. sovitettu äänittäessä. Eli jos homma vähän hakee paikkaa niin rummut on nauhoitettu viimeisenä joten rumpalistille nostan hattua ja kumarran.

Kai mun pitää oikeesti treenata noita kasiosia bassolla. Ei vaa sormet toimi vaikka alunperin pianisti olenkin ;)
Epämuusikko
16.08.2006 12:40:02
Eli jos homma vähän hakee paikkaa niin rummut on nauhoitettu viimeisenä joten rumpalistille nostan hattua ja kumarran.

Syytä on, prkl :)

Toisaalta, mielelläänhän sitä soittaa soivan taustan päälle, kuin *pok*............*pok*...
On nämä "yksinkertaiset" kappaleet niin perhanan viheliäisiä soittaa. Mutta silti vaikein oli siinä toisessa projektissa se new-wave-tyylinen n. 136-bmp kasiosahaitsulla varustettu tu---tsä----tu-tu-tsä---. Paha soittaa tavallaan hyperaktiivisesti, mutta kuitenkin erittäin yksinkertaisesti ja kiilaamatta.

Olisiko missään progemetelipumpussa paikka auki, niin ei tarvisi niitä saakelin taukoja käyttää...
I absolutely Weckl. Bustard #1
askomiko
16.08.2006 22:53:36
Kuuntelin kaikki piisit joita sivuilta löytyi. Mukavan leppoisaa meininkiä. Tähän kyseessä olevaan ehkä kaipaisi jotain valtavuutta vielä sekaan. Mut toimii kyllä näin pienimuotoisenakin.
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
Cape
14.05.2007 14:32:36
Taas on manööverimaailmasta uutta matskua, joten käännytään jälleen mnettiläisen korvien puoleen. Pari päivää aikaa vielä twiikata biisi lopulliseen kuosiin.

http://www.grandmanoeuvre.com/main.html

Etusivulla voi kuunnella esiversion kappaleesta Free Fall.
Kaikki palaute tervetullutta. En laittanu vielä tyylinäytteisiin ku viisu on kesken... vai onko?
Timo JM
14.05.2007 19:05:44

Kaikki palaute tervetullutta. En laittanu vielä tyylinäytteisiin ku viisu on kesken... vai onko?

Tuo MySpace player ei taida toimia muussa ympäristössä?
...siis mun mielestä. Ja musaa tuolta -> Cupido
samic
15.05.2007 00:46:25 (muokattu 15.05.2007 00:47:36)

Taas on manööverimaailmasta uutta matskua, joten käännytään jälleen mnettiläisen korvien puoleen. Pari päivää aikaa vielä twiikata biisi lopulliseen kuosiin.

aikasta vitun hyvän kuulosta ol...jotkut osaa ;(
ei ole
Danko
15.05.2007 01:36:56

enpä kans valittamista löydä. when the levee breaksit kruunas. (-:
kootut elämänohjeet: "alota vaan et 'räh' ja toivo että se päättyy hyvin" -seraphim
Kootut elämänohjeet: "ihan turha sun on naisia ymmärtää lol apua sääh" -noir
Timo JM
15.05.2007 08:52:36

Tuo MySpace player ei taida toimia muussa ympäristössä?

Ai toimihan se sittenkin kun painoi seuraavaa biisiä.

Joo, ei kyllä keksi mitään muuta kuin kehuttavaa. Toi kuiva soundi on varmaan ihan tarkoituksellinen. Itse olisin käyttänyt himpun verran enemmän tiloja vaan sehän on täysin makuasia. Tosi hienolta ja tasapainoiselta kuulostaa!
...siis mun mielestä. Ja musaa tuolta -> Cupido
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)