Aki 01.06.2006 13:33:52 | |
---|
GA FC4 ST overhedeiks. Shure sm57 Audio Technica atm25 Studio Project B1 Oikein fiksunoloinen paketti. 57-tyylisestä mikistä on mielestäni vähän höpsöä maksaa sen 120€, se on mielestäni paljon pienemmän rahan arvoinen mikki. Mutta onhan se standardi, niin onpahan sitten precis se mistä kaikki puhuu. "We are the winners, of Eurovision.
Vote! Vote! Vote for the Winner!!!"
-Liettuan Euroviisuedustaja 2006 |
kalakukko 01.06.2006 13:46:55 | |
---|
Oikein fiksunoloinen paketti. 57-tyylisestä mikistä on mielestäni vähän höpsöä maksaa sen 120€, se on mielestäni paljon pienemmän rahan arvoinen mikki. Mutta onhan se standardi, niin onpahan sitten precis se mistä kaikki puhuu. Jeps, mutta ainaki thomannilla o 95euroa, tosin siinä lukee Shure sm57LC. Onks toi LC joku eri mikki sit hmm. http://www.thomann.de/thoiw3_shure_sm57_lc_prodinfo.html Justo Almario ,,/ |
Antti1 01.06.2006 13:59:07 | |
---|
Hei, pistäppä tuon SM57:n tilalle PG-sarjan malli. Se on mun mielestä tasaisemman kuuloinen mikki, mutta kuitenkin selvä sukulaissoundi. Lisäksi se on puolet halvempi, joka ei ole sekään mitätön asia. Siinä mikissä on paljon parempi vastine tuolle rahalle. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
miffe 01.06.2006 22:26:16 | |
---|
|
Antti1 15.06.2006 13:34:53 | |
---|
Sanokaas nyt vielä mielipiteenne tuon laulumikin suhteen. Mä oon ite B1:n kannalla, mutta olisiko kuitenkin vaikka se B3 parempi, tai peräti C1? Nää on siis ne Studio Projectsin mallit. Kuitenkin sen mikinhän tarttis olla kirkas, siinä pitäis olla varsin hyvin runkoakin mukana soundissa ja ennenkaikkea sen soundin pitää pysyä vähän paremmin "kasassa" kuin MT87:lla. B1 sopii tähän kuvaukseen, mutta entäs noi suuntakuviot yms. mahdollisuudet B3:ssa? Onko ne sen lisähinnan arvoiset? The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
mhelin 15.06.2006 15:01:35 | |
---|
Jos haluaa äänitellä akustista (tai sähkistä, on siinäkin akustinen ääni) siinä lauleskellessa niin kasikuviosta olisi kyllä hyötyä, se ei ole niin herkkä alhaalta päin tuleville äänille. Eli B3 voisi olla monipuolisempi mikki kuin C1. Hyvässä tilassa omnillekin löytyy varmaan käyttöä. Behringer B2 Pro olisi toinen saman hintaluokan 3-kuvioinen mikki, käsittääkseni molemmat peräisin (osittain) samalta 797 Audion tehtaalta Kiinasta. C1:ssä on kyllä bodyäkin jos laulaa läheltä, ja yläpäätä tietty löytyy riittämiin. Jos olisi vähän enemmän laittaa niin hyvä kardioidimikki voisi olla Violetin Black Knight tai Dolly (Black Knight on 299 EUR ja Dolly jonkin verran päälle 400 EUR http://www.goldenagemusic.se/ ). Mutta jos on kiinnostunut 8-kuviosta ja omistaa hyvän ja herkän etusen niin nauhamikitkin olisivat hyvä vaihtoehto (esim. ne Thomannin halpismikit, RB-500 tms). |
Antti1 15.06.2006 16:42:38 | |
---|
Toi Black Knight menee harkintaan, vaikka se onkin jo aika reilusti yli suunnitellun budjetin. Mielessäni rajasin siihen 200€ kohdalle sen hintakaton, mutta onko tuo sitten sen 100€ verran miehekkäämmän kuuloinen? Tässähän on se ongelma, että mikkivalinta riippuu aina laulajasta. Mä kun laulatan erinäisiä hemmoja samalla mikillä, niin pitäisi saada mahdollisimman yleiskäyttöinen mikki. Mitään ajatuksia tämän suhteen? Kuitenkin perus demotasolla ollaan vielä, mutta en haluaisi laitevalintojeni varsinaisesti rajoittavan mahdollisuuksia kehittyä harrastuksessa. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
Antti1 15.06.2006 17:03:50 (muokattu 15.06.2006 17:11:51) | |
---|
Mistäs muuten mhelin tuon Black Knightin hinnan löysit? Mä katselin siitä kuvastosta, niin se oli lähemmäs 350€ ja kehto vielä jotain 80€ siihen päälle. Taitaa mennä aika rankasti yli budjetista... :( EDIT 1: Ahaa, siinähän se olikin heti sivulla esillä, kun vaan kelasi tarpeeksi alas. Ärh, epäselvät ruotsalaiset! Tuohon hintaan ei taida sitä alkuperäistä mikkikehtoa kuitenkaan tulla mukaan? Onko sellainen puolet halvempi bulkkimalli sitten oikeasti huonompi? Miten se muka vaikuttaa soundiin? Oletetaan nyt että lattia on varsin vakaa ja laulaja ei tömistele edestakaisin, tai kolhi mikkiä. Lähinnä ulkonäkö ja luotettavuuskysymys, vai onko niissä oikeasti jotain magiaa? EDIT 2: Wtf? Tuleeko siinä kuitenkin se kehto mukana? Valmistajan kotisivuilta ymmärsin, että siinä tulee joku muovinen vehje, mutta onko se vain joku kurja muoviräpyskä, vai oikein kehto? The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
varakeef 16.06.2006 10:01:14 | |
---|
Onko sellainen puolet halvempi bulkkimalli sitten oikeasti huonompi? Miten se muka vaikuttaa soundiin? Oletetaan nyt että lattia on varsin vakaa ja laulaja ei tömistele edestakaisin, tai kolhi mikkiä. Lähinnä ulkonäkö ja luotettavuuskysymys, vai onko niissä oikeasti jotain magiaa? Magia ilmenee korkeintaan silloin, kun mikin koko tai muoto poikkeaa perusmalleista. Toisaalta bulkkikehtojakin on useampaa kokoa. Ehkä joku vielä väittää, että kiinalainen kuminauha ssoundaa huonommalta kuin vaikka Neumannin käyttämä (niillähän on melko suolaisen hintaisia kehtoja...). Ei se takuu korvaa, vaikka mikin pudottaisi mukana tulleesta kehdostakin. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
Antti1 16.06.2006 10:05:51 | |
---|
Mikäs se merkki olikaan, kun toi juuri markkinoille sellaisen hirveän hintaisen myllyn, jotain vuoden verran siitä lienee aikaa? Järeää metallia, avaruusmateriaaleja yms. ja sitten mikki "ruuvattiin" neljällä ruuvilla siihen keskelle heilumaan. Herätti ihmetystä toi kaikki hehkuttaminen ja sitten mikki onkin suorassa runkokosketuksessa standiin. Wtf? Maksoikin vielä satoja euroja. Mä en jotenkin osaa vaan sisäistää tätä kehtojen mystifioimista. Kyllähän niillä varmaan _joissain_ olosuhteissa on _jotain_ eroa, mutta luulenpa, että mä en huomaa eroa. Hyvä kun huonon bulkkikaapelin rätinöitä kuulee sen kaiken särömössön seasta, mitä siihen miksaukseen tungetaan. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
Antti1 16.06.2006 11:56:47 | |
---|
Osaako ketään sanoa yhtään mitään tuosta Black Knightista ennenkuin teen kolmensadan hukkaostoksen? :| mhelin noita näyttää ehdottelevan pariinkin ketjuun, enempää kokemusperää täältä ei löytynyt. Mä luulen, että saatte kaipaamanne koekaniinin. Meni syteen tai saveen, sillä on niin perhanan seksikäs nimi, ei se voi olla ihan täysin paska. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |